Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-1373-C01
Project Name Improving access to employment and job quality at Idein Ltd.
Beneficiary 117630912 IDEIN LTD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 30.06.2016
Start Date 01.07.2016
End Date 01.10.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Русе, гр.Русе

Description

Brief description
Проектът е насочен към насърчаване на достъпа до заетост за търсещите работа и неактивните лица, включително трайно безработни, както и към запазване на тяхната заетост и доходите от труд. Целевата група на проекта са: безработни младежи на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование – 3 души и 1 / едно / безработно лице на възраст над 54 г.  Общата цел е да бъдат създадени устойчиви работни места в Идеин ЕООД чрез разкриване на нови такива за период от 12 месеца и запазване на 50% от тях след приключване на проекта от 12 м. Заложените цели ще бъдат постигнати чрез изпълнението на следните дейности: Дейност 1  - Управление на проекта; Дейност 2 - Наемане на безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца; Дейност 3 - Обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”; Дейност 4 - Закупуване на оборудване, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на новите работни места; Дейност 5 - Публичност и визуализация. Ще бъдат постигнати следните резултати: Осигурена трудова заетост на 04 бр. лица от допустимата целева група за период от 12 месеца; Запазени новооткрити работни места за 12 месеца на  50% от наетите по проекта лица ­ 02 бр.; Проведено обучението по Ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" на новонаетите лица; Оборудвани новите работни места с новозакупените ДМА, ДНА и стопански инвентар; Осигурена информация и публичност по проекта. Проектът е с обща продължителност 15 м. и на обща стойност 61455,48 лв.
Activities
  • Activity: Дейност 1 - Управление на проекта: Цел на дейността: Вътрешно наблюдение и контрол на изпълнението. Описание и обосновка на дейността: За целите на управлението на проекта, Идеин ЕООД e сформирал екип, който ще следи дейностите да се изпълняват в съответствие с изискванията на Оперативната програма. Ангажираните за целта лица са: Десислава Николова Пухлева - Ръководител проект и Катерина Георгиева Георгиева - Кутинчева - Координатор. Към настоящото проектно предложение са приложени автобиографии на екипа за организация и управление. Лицата са служители на Идеин ЕООД, назначени на трудов договор. За целите на проектните дейности те ще изпълняват задълженията си в рамките на обичайното им работно време и разходите за възнаграждения и осигуровки ще бъдат за сметка на Идеин ЕООД. Екипът ще работи на почасово работно време, като за целта чрез вътрешна фирмена заповед ще бъдат дефинирани ясно отговорностите на всеки експерт, ангажиран в изпълнението на проекта. Екипът ще бъде отговорен за разработването на документацията и провеждането на процедурите за избор на изпълнител в съответствие с изискванията на ПМС № 118/2014. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип, детайлно разписание на задълженията и отговорностите на всеки един от експертите, вкл. вътрешни правила за управление на проекта; 2. Изготвяне на вътрешни правила за мониторинг на изпълнението, ключови моменти, индикатори за измерване на постигнатите междинни/финални резултати; 3. Изготвяне на актуална оценка на риска за изпълнение на проекта, към датата на сключване на договора и риск регистър; 4. Изготвяне на стандартни образци на документи, свързани с всички аспекти от управлението и изпълнението на договора, с необходимата, според изискванията на Програмата визуализация; 5. Изготвяне на подробен план за действие и график за изпълнение на дейностите; 6. Подготовка на методика и документация за набиране на служители от целевите групи; 7. Подготовка на документация за избор на изпълнители в съответствие с изискванията на ПМС № 118/2014; 8. Осъществяване на контрол на изпълнението на дейностите и реализирането им в съответствие с времевия график и бюджета; 9. Осъществяване на мониторинг за постигане целите и резултатите; 10. Приключване и отчитане на проекта, според изискванията на ОПРЧР., Contracted Amount: 5 565.00 , Reported Amount: 5 557.09
  • Activity: Дейност 2 - Наемане на безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца: Цел на дейността: Наемане на безработни и/или неактивни лица от допустимите целеви групи за период от 12 месеца. Описание и обосновка на дейността: Дейността предвижда осигуряване на заетост в Идеин ЕООД за период от 12 месеца на лица от допустимите целеви групи - общо 04 бр. Екипът направи допълваща селекция на целевите групи, съобразена със спецификата на дейността на фирмата и с необходимите към момента на представяне на проекта длъжности за заемане. В резултат бяха идентифицирани следните длъжности: от групата на безработните младежи до 29 г. вкл. ­ общо 3 лица, от които 02 души “Експерт програми и проекти” с код по НКПД 24226004 и 01 лице “Продуктов мениджър” с код по НКПД 24345005; от групата на безработни лица над 54 г. възраст ­ 01 лице “Счетоводител” с код по НКПД 24116004. Работата на новонаетите лица ще бъде насочена както към настоящата дейност на фирмата ­ разработване и управление на проекти; предоставяне на юридически консултации в областта на ЗОП и ПМС; организиране и провеждане на обучения, подготовка и оценка на на стратегически документи, така и към нови области, а именно: извършване на пазарни проучвания; икономически и финансови анализи; функционални анализи; консултации на чуждестранни компании в областта на инвестиционните проекти; разработване и поддържане на интерактивен уеб базиран инструмент за консултации в областта на проектния мениджмънт и пр., което ще доведе до утвърждаване и разширяване на пазарните позиции на фирмата както на българския, така и на външни пазари. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Селекция на отговарящи на критериите на програмата представители на целевите групи, обект на проекта; 2. Наемане на безработни и/или неактивни лица от допустимата целева група за период от 12 месеца; 3. Осигуряване на трудова заетост на 04 бр. лица от допустимата целева група за период от 12 месеца; 4. Запазване на новооткритите работни места след приключване на проекта за 12 месеца на 50% от наетите по проекта лица (02 бр.); 5. Осъществяване на мониторинг за постигане целите и резултатите., Contracted Amount: 37 715.48 , Reported Amount: 37 357.82
  • Activity: Дейност 3 - Обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”: Цел на дейността: Обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”. Описание и обосновка на дейността: За целите на дейността, екипът по проекта ще идентифицира нуждите на наетите лица за включване в обучение по Ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" като извърши проучване за вида на обучението по чужд език. След това ще бъде проведен избор на обучаваща организация/ институция съгласно изискванията на ПМС № 118/2014 г. и Оперативното ръководство за изпълнение на проектите по схемата. Обучаващата организация/институция ще проведе входящ тест за определяне на съответното ниво на владеене на чужд език. В обучението ще бъдат включени лицата от допустимите целеви групи ­ 04 бр.: от групата на безработните младежи до 29 г. вкл. - 02 души Експерт, програми и проекти с код по НКПД 24226004 и 01 Продуктов мениджър с код по НКПД 24345005; от групата на безработни лица над 54 г. възраст - 01 Счетоводител с код по НКПД 24116004. За всяко предвидено обучение на новонаетите лица се предвижда: 1. Хорариум на обучението - продължителност на курса в учебни часове (45 минути) и хорариум не по-малко от 300 учебни часа и три нива на обучение; 1.1. Теория - за всяко едно ниво от 90 учебни часа; 1.2. Практика - за всяко едно ниво от 10 учебни часа; ; 2. Брой на обучаваните лица - 04 бр.; 3. Документ, доказващ завършеното обучение - удостоверение/сертификат. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на обучаваща организация/институция; 2. Идентифициране нуждите на наетите лица за включване в обучение по Ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" в зависимост от вида на обучението по чужд език; 3. Провеждане на обучението по Ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици"; 4. Осъществяване на мониторинг за постигане целите и резултатите., Contracted Amount: 2 800.00 , Reported Amount: 2 800.00
  • Activity: Дейност 4 - Закупуване на оборудване, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Цел на дейността: Осигуряване на качествена работна среда за изпълнение на ежедневните дейности от наетите лица. Описание и обосновка на дейността: Предложеното за закупуване оборудване, ДНА и стопански инвентар ще обезпечи технически ежедневната работа на новонаетите лица по проекта както следва: За Експрет, програми и проекти – 02 души ще бъдат организирани две работни места, които включват преносим компютър - 02 бр. и лицензиран софтуер - операционна система - 02 бр., за Продуктов мениджър и Счетоводител – 02 души ще бъдат организирани две работни места, които включват настолен компютър - 02 бр., монитор - 02 бр. и лицензиран софтуер - операционна система - 02 бр. В процеса на приобщаване на новите служители, същите ще изпълняват и задачи свързани с обичайната за фирмата дейност, а именно участие при управление на проекти, организиране и провеждане на обучения, като за целта се предвижда закупуването на мултимедиен проектор - 01 бр. и екран за мултимедиен проектор - 01 бр. Експертите ще бъдат разпределени в две отделни работни помещения във вече нает от фирмата офис. В едното помещение ще бъдат организирани работните места на Експретите, проекти и програми, а в другото на Продуктовия мениджър и Счетоводителя. Във връзка с разработването и поддържането на интерактивен уеб базиран инструмент за консултации в областта на проектния мениджмънт и електронен архив на фирмата се предвижда закупуването на сървър - 01 бр., непрекъсваем токозахранващ източник (UPS) - 01 бр. и лицензиран софтуер - сървър - 01 бр. Достъп до тази техника ще имат всички новонаети лица, както и екипа по проекта. За създаването на благоприятна работна среда отговаряща на изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд и не на последно място осигуряване на оптимални условия за работа на закупената със средства по програмата техника / температура / е предивен за закупуване 01 бр. инверторен климатик. В заключение изпълнението на Дейност 3 по проекта ще подпомогне ежедневната работа на новонаетите лица, както и на екипа по проекта за извършване на необходимите действия съгласно техните професионални задължения, чрез създадената оптимална и качествена работна среда в Идеин ЕООД. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на доставчик съгласно Постановление № 118/2014 г. на МС и Оперативното ръководство по настоящата схема; 2. Доставка на планираните ДМА, ДНА и стопански инвентар; 3. Оборудване на работните места с новозакупените ДМА, ДНА и стопански инвентар., Contracted Amount: 15 375.00 , Reported Amount: 15 675.00
  • Activity: Дейност 5 - Публичност и визуализация: Цел на дейността: Информиране на обществеността и всички заинтересовани страни относно получената помощ от Европейския съюз по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. Описание и обосновка на дейността: В изпълнение на дейност 5 ще бъде избран изпълнител съгласно Постановление № 160/2016 г. на МС и Оперативното ръководство за изпълнение на проектите по схемата. Необходимата визуализация и публичност относно финансовия принос на Европейския съюз по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. ще се осигури при стриктно спазване на всички изисквания на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно Постановление № 160/2016 г. на МС; 2. Подготовка и изработка на бланки за работа по проекта; 3. Изработка и поставяне на информационна табела на мястото на изпълнение на проектните дейности; 4. Изработка и поставяне на стикери на закупените ДМА, ДНА и стопански инвентар по проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: NBI SISTEMS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 307.09
  • Contractor: Viktor Elektrik Plus Ltd, Contracted Amount*: 2 100.00 , Reported Amount**: 2 100.00
  • Contractor: PARAGON COMPUTERS LTD, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 2 300.00
  • Contractor: PARAGON COMPUTERS LTD, Contracted Amount*: 11 275.00 , Reported Amount**: 11 275.00
  • Contractor: SDRUZHENIE "KLUB OTVORENO OBSHTESTVO - RUSE", Contracted Amount*: 2 800.00 , Reported Amount**: 2 800.00
  • Contractor: PESHTOSTROENE I IZOLATSII LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 250.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 4.00

Financial Information

Total Project cost 61 455.48 BGN
Grant 61 455.48 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 61 089.91 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: “Разходи за обучение по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по: ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“, Estimated Amount: 2 800.00
  • Differentiated position 1: Обучение по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по: ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици
    Contractor: SDRUZHENIE "KLUB OTVORENO OBSHTESTVO - RUSE"
    Contract total funded value: 2 800.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на оборудване, ДМА и ДНА, свързани със създаването на нови работни места, Estimated Amount: 16 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: ДМА
    Contractor: PARAGON COMPUTERS LTD
    Contract total funded value: 11 275.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: ДМА
    Contractor: Viktor Elektrik Plus Ltd
    Contract total funded value: 2 100.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: ДНА
    Contractor: PARAGON COMPUTERS LTD
    Contract total funded value: 2 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Разходи за дейности, свързани с осигуряване на публичност, Estimated Amount: 580.00
  • Differentiated position 1: Разходи за дейности, свързани с осигуряване на публичност
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN