Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0183-C04
Project Name "Providing a hot lunch in the municipality of Simitli -2016"
Beneficiary 000024987 MUNICIPALITY SIMITLI
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 24.11.2016
Start Date 01.12.2016
End Date 30.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Симитли

Description

Brief description
Изграждане на обществена трапезария и осигуряване на топъл обяд на най-уязвимите целеви групи с цел намаляване броя на живеещите в бедност лица чрез подпомагането им с храни с оглед преодоляване на основно материално лишение.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Основните целеви групи за предоставяне на топъл обяд са: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 2.Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; 4. Скитащи и бездомни деца и лица. 5. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Допълнителна целева група за предоставяне на топъл обяд са: 2. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, може да бъде разпределян на следната допълнителна целева група: 2.1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2.2. Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); 2.3. Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; 2.4. Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето. 2.5. Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. 2.6. Лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване. 2.7. Конкретни представители от целевата група по т.1., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария Информация за представителите на целевите групи ще се предостави от дирекция „Социално подпомагане“. Бездомните и скитащите лица и деца ще бъдат издирвани чрез сигнали на граждани, полиция, чрез социалните работници към МТСП. Община Симитли ще кандидатства за 60 потребители, а от 01.05.2017г. 70 потребители, които да бъдат включени в проекта и които ще се възползват от услугата "Топъл обяд". Ако желаещите да се възползват от услугата топъл обяд са повече от предвидените 70 човека, Кмета на общината със заповед ще назначи комисия, която да проведе процедура за подбор на потребителите, които ще бъдат включени в проекта. С предимство ще се ползват кандидатите в най-висока бедност и самотно живеещи, без близки и роднини, които да се грижат за тях. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Дейността ще стартира на 01.12.2016г. и ще приключи на 30.04.2020г. Общия брой работни дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд са 852 дни. декември 2016г. - 21 раб. дни януари 2017г. - 22 раб. дни февруари 2017г. - 20 раб. дни март 2017г. - 22 раб. дни април 2017г. - 18 раб. дни май 2017 г. – 20 работни дни; юни 2017 г. – 22 работни дни; юли 2017 г. – 21 работни дни; август 2017 г. – 23 работни дни; септември 2017 г. – 19 работни дни; октомври 2017 г. – 22 работни дни; ноември 2017 г. – 22 работни дни; декември 2017г. - 18 работни дни работни дни за 2018г. – 249 работни дни работни дни за 2019г. – 249 работни дни януари 2020 -21 работни дни февруари 2020 -21 работни дни март 2020 -21 работни дни април 2020 - 21 работни дни Общия брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд са 60 за периода от 01.12.2016г. до 30.04.2017г. и 70 лица за периода от 01.05.2017 до 30.04.2020г. За определяне на вида хранителни продукти за осигуряване на топъл обяд от обществените трапезарии ще се използва наличния опит от реализиране на дейностите, финансирани от Фонд „Социална закрила“, като ще бъдат спазени всички изисквания за безопасност на хранитеhttps://eumis2020.government.bg/bg/Private/beb9ab28/bfpContract/Prepare# и осигуряване на балансирано хранене на нуждаещите се. Изпълнението на дейността включва закупуване на свежи, пресни продукти, необходими за приготвяне на предварително изготвено меню за топъл обяд на ползвателите на социалната услуга "Обществена трапезария". Ще се използва доставчик за снабдяване с хранителни продукти по проекта, като за целта ще се сключи договор с него и закупуването на хранителни продукти ще се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство и при спазване на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП –00895-2018-0006 и номер на сключен договор за доставка на хранителни продукти №2 от 13.03.2019г със срок на действие 24 месеца с фирма изпълнител „Рупанов Трейд"ООД. , Contracted Amount: 144 690.73 , Reported Amount: 138 040.35
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Материалната база, където ще се предоставя социалната услуга, е собствена и е разположена в кухнята на „Домашен социален патронаж” на ул. Христо Ботев” №27, в сградата на Общинска администрация- Симитли. Базата е разположена в приземният етаж на сградата и разполага с 4 броя складови помещения за разпределяне на продуктите, самостоятелен санитарен възел с баня, помещение за преобличане на персонала, отделен офис за домакина и социалният работник. Стените са с латекс и фаянс а подовата настилка е с гранитогрес и теракот. Кухнята е оборудвана с работни плотове, шкафове, мивки с топла течаща вода, печки, котлони, фритюрник, скари, фурни, пържолници, фризери, хладилници за съхраняване на продуктите, като и кухненска посуда и аксесоари. Наличните човешки ресурси, които могат да бъдат ангажирани в изпълнението на дейностите са 12, от които по длъжности са: Домакин - 1; Социален работник -1; Главен готвач - 1; Помощник готвач- 1; Работник кухня- 2; Разносвач храна-2; Шофьор-2; Общ работник-1; Хигиенист-1. Персоналът е обучен, квалифициран и има необходимият опит да се справи с възложените му дейности. Приготвянето на ястията се извършва по рецептурник – от сборник рецепти за здравните заведения. По този начин ще се осигури балансираното хранене на целевата група. Спазването на изискванията за безопасност на храните ще се гарантира по следния начин – чрез съхраняването на храните в хладилници и фризери с различна температура. За избягване на разхищението на хранителни продукти, определянето на грамажа на ястието ще става по рецептурник – 300 гр. по БДС. По целесъобразност, изборът на вида хранителни продукти, които подлежат на разпределяне, се осъществява след отчитане на техния принос към балансираното хранене на най-нуждаещите се лица. Общината разполага с автомобил – лека кола фургон, с който се осъществяват доставките за потребителите, които ползват услугата "Домашен социален патронаж" към Община Симитли. С този автомобил могат да се обхванат и представителите на целевите групи, които имат затруднения в придвижването. Ще бъде извършен ремонт на кухнята на Домашен социален патронаж, във връзка с преписанията на Агенцията по безопасност на храните, където ще се приготвя храната по операцията "Осигуряване на топъл обяд", след което ще бъде и направена регистрацията в съответствие с чл.12 от Закона за храните , Contracted Amount: 7 234.54 , Reported Amount: 14 647.50
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Симитли ще реализира съпътстващи мерки, изразяващи се в консултиране и оказване съдействие на потребителите за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на Общината, включително и такива, финансирани по ОП РЧР 2014-2020 - ползването на административни общински услуги - подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги. Относно ползването на други социални услуги на територията на Община Симитли има разкрити следните социални услуги: "Домашен социален патронаж" – доставка на храна на социално слаби, персионери и хора в неравностойно положение. "Дневен център за възрастни хора с увреждания"– дневна форма на грижа за лица над 18 год до 65години и над 65г с капацитет 45 потребители Дневен център за деца и младежи с увреждания -„Слънчев ден” – дневна форма на грижа за деца от 3год до 18 с капацитет 24 потребители "Център за настаняване от семеен тип за лица с физически увреждания" – целодневна форма на грижа за възрастни хора с увреждания, в среда близка до семейната с капацитет 15 потребители „Център за настаняване от семеен тип за лица с деменция” – целодневна форма на грижа за възрастни хора с деменция, в среда близка до семейната с капацитет 15 потребители "Център за настаняване от семеен тип за лица с психични разстройства" – целодневна форма на грижа за възрастни хора с психични разстройства, в среда близка до семейната с капацитет 8 потребители "Защитено жилище за хора с психични разстройства"– целодневна форма на грижа за възрастни хора с психични разстройства, в среда близка до семейната с капацитет 10 потребители Планираните съпътстващи мерки ще се извършват 2 пъти седмично В момента община Симитли реализира проект, с който изгражда Център за почасови услуги чрез предоставяне на социални, здравни и рехабилитационни услуги,включително и психологическо консултиране и мотивационна подкрепа. Дейността е иновативна по своя характер и заложени цели. Със своя комплексен характер, услугите, предоставяни от Центъра ще доближат обгрижването на възрастни над 65 г. в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания до изпълнение на общата цел на проекта, а именно: Утвърждаване на децентрализиран модел за предоставяне на социални и други услуги за подобряване качеството на живот и преодоляване на социална изолация на хората от целевата група. , Contracted Amount: 7 234.53 , Reported Amount: 6 132.51

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: MUNICIPALITY SIMITLI, Contracted Amount*: 25 016.64 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 70.00 , Reached amount: 104.00

Financial Information

Total Project cost 159 159.80 BGN
Grant 159 159.80 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 159 159.80 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти във връзка с изпълнението на Договор за БФП BG BG05FMOP001-3.002 ""Осигуряване на топъл обяд 2016"", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Доставка на хранителни продукти
    Contractor: MUNICIPALITY SIMITLI
    Contract total funded value: 25 016.64

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN