Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-1341-C02
Project Name Improvement of working conditions in Zora Style Ltd.
Beneficiary 130292180 ZORA STYLE Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 19.05.2017
Start Date 19.05.2017
End Date 19.08.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
„ЗОРА СТИЛ“ ООД е фабрика за производство на мебели с индивидуален дизайн. При производството на мебели се отделя голямо количество прах, което понижава качеството на въздуха. Към момента аспирацията и вентилацията в предприятието, които трябва да пречистват въздуха, почти не функционират, което води до лоши условия на труд. За да се отстрани проблемът, в проекта се предвижда изграждането на аспирация и вентилация, които да филтрират въздуха в производствените помещения.
Друг проблем са опорно-двигателните проблеми на част от служителите. Те са резултат от продължителното седене в еднообразна поза. Този проблем ще бъде решен със закупуването на ергономични столове.
Към момента дружеството не разполага със система за развитие или управление на персонала и административните дейности се водят с попълването на списъци, което затруднява, както администрацията, така и целия персонал. С изпълнението на проекта ще бъде разработена клауд базирана система за развитие на човешките ресурси, която ще оптимизира трудовите процеси в предприятието и ще доведе ресурсна ефективност.
Основната цел на проекта е подобряване на условията на труд, намаляване на заболяваемостта в "Зора Стил" ООД, чрез закупуването на вентилационна и аспирационна система за двете производствени сгради, както и внедряване на ефективни и гъвкави форми на организация на труд и ротация на работните места и намаляване на негативното въздействие върху околната среда, чрез разработването на клауд базирана система за развитие на човешките ресурси.
Целевата група на проекта се състои от 54 служители, като 11 от тях са на възраст над 54 г., а 2-ма са с увреждания. 
В резултат очакваме да се подобрят условията на труд, да се повиши безопаснотта при работа, да се намали заболяваемостта и да се спомогне за съчетаването на професионалния и личния живот на служителите.
Activities
  • Activity: Управление и организация на проекта: Основната цел на тази дейност е осигуряването на ефективно управление, организация и координация на проекта, с цел да се гарантира качественото му изпълнение и постигането на заложените резултати. С оглед комплексния характер на проекта, ръководството на „Зора Стил” ООД счита, че дейността по “Управление и организация на проекта" следва да бъде възложена на външен изпълнител, разполагащ с опитен екип по организирането и управление на проекти от подобен тип. Проектът ще се изпълнява под ръководството на Ръководителя на проекта, като външния изпълнител ще се грижи за управление, организация, координация и техническо изпълнение и ще съгласува всички свои действия с него. Ръководителят на проекта се явява външно лице за избрания изпълнител. По този начин ще се създаде система с две нива на контрол, което ще гарантира качественото изпълнение на проектните дейности и постигането на заложените резултати в срок. С избрания изпълнител ще бъде сключен договор, в които ще се регламентират основните му задължения и отговорности във връзка с организацията, управлението и координацията на проекта. Чрез възлагането на дейността на външен изпълнител, разполагащ с опитен екип, ще се осигури добра комуникация между „Зора Стил” ООД и Управляващия орган и качествено изпълнение, което ще допринесе за успешното постигане на целите на проекта. Ръководителят на проекта има опит в управлението на проекти от подобен тип и ще извършва всички контролни функции, като взима решенията, свързани с управлението на проекта и носи пълна отговорност пред дружеството., Contracted Amount: 17 700.00 , Reported Amount: 17 600.00
  • Activity: Информиране и публичност: Целта на дейността е популяризиране на проекта, Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 и Европейския социален фонд, както и запознаване на широката общественост и всички заинтересовани страни с осъществените дейности по проекта и постигнатите резултати. Нуждата от информираност и публичност на проекта се налага като естествен проводник на обратната връзка между всички заинтересовни страни в процеса на реализация на проекти по структурните фондове на ЕС, а именно: предприятия, обучаващи институции, неправителствен сектор, обедининия на работодателите, местната и държавна власт, гражданите. Тя гарантира прозрачност и законност в действията на всички страни; наблюдение и контрол от обществото върху дейностите; познаване на предвидените цели и очаквани резултати от проекта, а от тук и осъзнато и ефективно включване на всички участници, от които зависи успеха му. Дружеството ще спази всички изисквания за публичност и информация в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. За изпълнението на дейността ще бъдат изработени: 1. две информационни табели 2 бр. х 250 лв. = 500 лв. без ДДС 2. стикери за оборудването по проекта 40 бр. х 2 лв. = 80 лв. без ДДС 3. брошури 500 бр. х 60 ст.= 300 лв. без ДДС, Contracted Amount: 880.00 , Reported Amount: 870.00
  • Activity: Разработване и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в "Зора Стил" ООД, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по- лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители.: Настоящата дейност ще бъде изпълнена чрез разработването на уеб базирана система за развитие на човешките ресурси. Към момента дружеството не разполага със система за развитие или управление на персонала и дейността се извършва чрез попълването на списъци, което изключително много затруднява, както администрацията, така и целия персонал и ограничава възможностите. В резултат се правят много грешки при отчетността, както се губи и много време, което води до намалена производителност на труда. Всеки служител трябва да отчита ежедневно рaботните си часове, свършена работа и т.н. От друга страна служителите нямат информация за потенциални обучения и пропускат много възможности за повишаването на квалификацията си. С изпълнението на дейността ще бъде разработена клауд базирана система за развитие на човешките ресурси. Тя ще включва основни функционалности: Профил на служителите; Работна заплата; Качване на документи към отделните служители; Напомняния за всеки служител и отчет за отпуските. И специфични функционалности: Модул за гъвкаво работно време и ротация на работните места и Модул за удължаване на професионалния живот и обучение. Стойността на системата е 27000 лв. без ДДС. Системата ще реши гореописаните проблеми, чрез въвеждането на електронна отчетност посредством мобилно устройство или настолен компютър. Всеки служител ще може да отчита работата си и работните часове самостоятелно през своето устройство. Специфичните модули за гъвкаво работно време и ротация на работните места и модул за удължаване на професионалния живот са приоритетно насочени към лицата над 54 г. Модулът за гъвкаво работно време е насочен и към двамата служители с увреждания, тъй като ще им даде възможност дистанционно да отчитат часовете, през които се налага да отсъстват за провеждане на лечение или здравна профилактика. Модулът за удължаване на професионалния живот и обучени ще даде възможност лицата над 54 г. да се ползват за консултанти като споделят своя ноу хау с останалите служители като подготвят електронни обучения срещу осигуряване на допълнително възнаграждение. Модулът ще обхване и всички лица от целевата група на проекта, тъй като те ще имат възможност да ползват споделената информация и да повишват квалификацията си. Уеб базираната система е насочена към насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност, тъй като е клауд базирана. По своята същност всички клауд базирани продукти са "зелени", работят без използването на хартия, като по този начин се ограничарва изсичането на горите. От друга страна въведената система ще оптимизира трудовите процеси в предприятието, което ще доведе до оптимизация на производствения процес и ресурсна ефективност., Contracted Amount: 27 000.00 , Reported Amount: 26 700.00
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Дейността ще бъде изпълнена в двете производствени сгради на предприятието. Сграда 1 е оборудвана с вентилация и аспирация, които са изградени преди 7 години и са се армортизирали. Към момента вентилацията почти не работи, а аспирацията връща в помещението 90 % от количество фин прах, което се отделя при обработката на дървен материал. В резултат работниците са принудени да работят с предпазни маски и да правят чести почивки. Сграда 2 е бояждийски цех и шлайфно помещения. Основният проблем е, че тя няма изградена система за пречистване на въздуха от вредните изпарения и финия прах, отделяни при работата на машините. Използват се единствено лични предпазни средства и проветряване, което води до повишен риск от заболяваемост на работниците и ниска производителност на труда. За да се решат идентифицираните проблеми, ще се изградят вентилационни и локални аспирационна система, които ще филтрират въздуха от фин прах, отделян при обработка на дърво и шлайфане и вредни изпарения при боядисване. По този начин трайно ще се подобри микроклиматът в предприятието като същевременно се намали заболяваемостта и се подобрят условията на труд като цяло. Аспирационна система за обезпрашаване на въздуха, която улавя на финия прах за сграда 1. Оборудване: 1.1.Мобилна филтрираща система с табло за управление (поставя се извън сградата и представлява обособен обект с възможност за преместване без разглабяне)- 49450лв Q = 23 600 m3/h Филтърна материя: 197 м2 СМР: Вентилатор Линия1- 10550лв Q=13600m3/h N=22 kW 1.3.Вентилатор Линия2- 7300лв Q=8900m3/h N=11kW Тръби,колена,преходи,фланци,гъвкави въздуховоди-5300лв Монтаж (Подготовка за СМР; Конструкция за повдигане; Осигуряване на механизация за ТРМД; Заземяване; Електрически връзки- 4500лв Оборудване сграда 2: 2.1. Аспирационна система на шлайф машини- 13480лв Мобилна филтрираща система с табло за управление (поставя се извън сградата и представлява обособен обект с възможност за преместване без разглабяне) Q= 6640 m3/h Филтърна материя: 47м2 2.2.Прахов вентилатор-6300лв Q=7 000 m3/h N=7,5 kW n=2700 min-1 СМР: Монтаж и тръби, колена, преходници и гъвкави връзки (Подготовка на площадката за строителни работи; Изграждане на конструкция за повдигане на филтъра във височина; Осигуряване на механизация за товаро-разтоварни и монтажни дейности; Заземяване съгласно изискванията; Електрически връзки и кабели от таблото за управление до филтъра и вентилатора) 3700 лв. Вентилационните системи представлява оборудване, което обособен обект и може да бъде лесно преместено при необходимост, тъй като по никакъв начин не са прикрепва към сградата. 2.3.Вентилационна система на камера за сушене на детайли: Климатична камера с автоматизация и управление 9700 лв. Q=4000 m3/h, Р=500Ра, Nел=1,1 kW, 380V; Qот= 50kW-топлоносител- вода 80/60 °С филтърна секция-филтърна секция G3 2.4.Вентилационна система на работното помещение за лакиране. Климатична камера с автоматизация и управление 10500 лв. Q=10000 m3/h Р=500Ра Nел=3,0 kW, 380V Qот=118kW-топлоносител- вода 80/60 °С филтърна секция-филтърна секция G3 СМР: Въздуховоди от поцинкована ламарина на фалц, правоъгълни с дебелина б=0,6 мм, прави и фасонни 76кв.м=3200 лв. Друг основен проблем на фирмата са гръбначните проблеми на част от служители. Те са в следствие от дългото седене в еднообразна поза. При направен преглед от ортопед се установи, че част от служители имат разместени прешлени и гръбначни изкривявания. Тези проблеми са идентифицирани в програмата за намаляване на риска. За проблемните с гръбначния стълб, ще бъдат закупени 17 бр. ергономични столове с мрежест гръб и лумбална опора с обща стойност 8500 лв., които ще подпомогнат служителите да работят в изправена поза и ще редуцират негативното влияние на заседналата работа до минимум. Всички цени на заложените активи са на база извършено пазарно проучване., Contracted Amount: 132 480.00 , Reported Amount: 128 875.60

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Natanail Ltd, Contracted Amount*: 123 979.60 , Reported Amount**: 123 979.60
  • Contractor: Furnit Ltd, Contracted Amount*: 4 896.00 , Reported Amount**: 4 896.00
  • Contractor: Innall Ltd, Contracted Amount*: 26 700.00 , Reported Amount**: 26 700.00
  • Contractor: Inscale Ltd, Contracted Amount*: 17 600.00 , Reported Amount**: 17 600.00
  • Contractor: UARI Design Ltd, Contracted Amount*: 870.00 , Reported Amount**: 870.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 54.00 , Reached amount: 54.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 178 060.00 BGN
Grant 178 060.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 174 045.60 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Извършване на СМР и доставка на оборудване с цел осигуряване на средства за колективна защита, машини и съоръжения, свързани с подобряване на условията на труд в „Зора Стил“ ООД с две обособени позиции: Обособена позиция № 1: „Извършване на СМР на вентилационни и аспирационни системи в производствените сгради на „Зора Стил“ ООД“; Обособена позиция № 2: „Доставка на 17 бр. ергономични столове с мрежест гръб и лумбална опора", Estimated Amount: 132 480.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: „Извършване на СМР на вентилационни и аспирационни системи в производствените сгради на „Зора Стил“ ООД“
    Contractor: Natanail Ltd
    Contract total funded value: 123 979.60
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2: „Доставка на 17 бр. ергономични столове с мрежест гръб и лумбална опора"
    Contractor: Furnit Ltd
    Contract total funded value: 4 896.00
Procedure 2 Subject to due process: Извършване на услуга за Организация и управление на проекта, Estimated Amount: 17 700.00
  • Differentiated position 1: Извършване на услуга за Организация и управление на проекта
    Contractor: Inscale Ltd
    Contract total funded value: 17 600.00
Procedure 3 Subject to due process: Извършване на услуга за разработване на уеб-базирана система за развитие на човешките ресурси, Estimated Amount: 27 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на услуга за разработване на уеб-базирана система за развитие на човешките ресурси
    Contractor: Innall Ltd
    Contract total funded value: 26 700.00
Procedure 4 Subject to due process: Услуги за информация и публичност по проекта, Estimated Amount: 880.00
  • Differentiated position 1: Услуги за информация и публичност по проекта
    Contractor: UARI Design Ltd
    Contract total funded value: 870.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN