Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0112-C02
Project Name Hot lunch in Sitovo municipality
Beneficiary 000565544 OBSHTINA SITOVO
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 23.12.2022
Start Date 20.10.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Силистра (BG325), Ситово

Description

Brief description
Проектът ще позволи продължаване на предоставянето на топлия обяд  на най-нуждаещите се лица. Чрез подпомагане с топъл обяд се цели осигуряване на здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд на хора, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигурят такава, като храната ще се приготвя от Общинското предприятие СПОХ „Независим живот” с.Ситово.
На територията на Община Ситово има действащо Социално предприятие за обществено хранене /СПОХ/ „Независим живот” - домашен социален патронаж, обществена трапезария и стол с.Ситово. Предприятието разполага с материална база регистрирана по изискванията на БАБХ, оборудване, кухненски персонал отговарящ на изискванията на Закона на храните.
С реализацията на настоящото проектно предложение ще се създаде възможност за надграждане и разширяване обхвата на дейностите на съществуващата вече обществена трапезария, домашен социален патронаж и стол осъществявани в общинско предприятие СПОХ "Независим живот с.Ситово . В него ще се приготвя и предоставя през работните дни от месеца топла храна- супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Предприятие разполага с два автомобила, с които ще осигури доставянето на топлия обяд на хората от целевата група, като се спазват всички санитарно-хигиенни изисквания.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Реализирането на дейността приготвянето на топъл обяд стартира от 20.10.2022 - 30.09.2025 г. , броят на работните дни е 738, като се има на предвид, че е вземата база 21 работни дни средномесечно за 2023 г. -248 дни, за 2024 г. -252дни, за 2025 г.-189дни и за 2022 г .- 49 работни дни. На потребителите ще бъде осигурена прясно приготвена, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд, включваща супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт. Обратна връзка за предоставената топла храна и относно качеството, ще получим, чрез попълнени от тях Приложение № 2 - Дневник на крайния получател. Приготвянето на топлия обяд ще е със собствен ресурс, чрез СПОХ "Независим живот" с.Ситово, с адрес с.Ситово, ул."Трети март"№73. Обектът е вписан в регистъра на обектите за обществено хранене и за търговия на дребно с храни с Удостоверение за регистрация №1567/04.07.2012г. Ястията ще се приготвят по рецепти, всяка седмица ще има разработено седмично меню, съобразено с физиологичните норми за хранене. Разнообразното меню ще осигури на потребителите балансиран прием на жизнено важни витамини и минерали и микроелементи. Начинът по-който предвиждаме да проследим мнението на крайния потребител за качеството на приготвената храна ще предоставим за попълване Приложение №2 Дневник на крайния потребител, в който всеки ще може да ни даде обратна връзка за качеството на храната, дали е доволен от предоставената услуга, така и за съпътстващите мерки, които е получил. Хората, които ежедневно контактуват с потребители са нашите шофьори, които от първо лице получават обратна връзка от тях. Досега е нямало, нито забележки, нито оплаквания спрямо качеството на храната, напротив хората изразяват мнения, че са изключително доволни от предоставяната социалната услуга на територията на община Ситово, благодарение на програмата. , Contracted Amount: 377 856.00 , Reported Amount: 151 552.00
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: За изпълнението на дейността се предвижда доставянето на топъл обяд е до домовете на потребителите. Разполагаме с двама шофьори, които пряко ще са ангажиране с раздаването на храната. Предприятието СПОХ "Независим живот" разполага с два автомобила СС 39 42 РВ и СС 75 45 АТ, които отговарят на изискванията на Закона за храните., Contracted Amount: 26 449.92 , Reported Amount: 10 608.64
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващи мерки ще се реализира самостоятелно. Съпътстващите мерки ще се реализира през целия период на изпълнение на договора и ще бъде съобразно специфичните нужди на лицата от целевите групи. Съпътстващите мерки, предвидени в допълнение към разпределянето на храна, целят намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Те допълват предоставянето на топъл обяд по проекта и се изразяват в индивидуално/групово консултиране и съдействие за: -възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; -ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др; -индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др.; -други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки се основава на анализ и установени специфични потребности за подкрепа на всеки отделен потребител, което е свързано с това да се прецени под каква форма ще се предоставя тя – индивидуална подкрепа или групово консултиране. От началото на проекта, екип от служители на община Ситово ежемесечно предоставя съпътстващи мерки и оказва подкрепа на потребителите, както чрез индивидуални срещи, така и с провеждането на групови консултации. Екипът, който работи и предоставя съпътстващи мерки има опита от 2016 до момента. Предоставените съпътстващи мерки ще бъдат подробно описани в Приложение №8., Contracted Amount: 26 449.92 , Reported Amount: 10 608.64
  • Activity: Определяне на целевите групи: Съгласно Процедура, която е разработена за целите на програмата за подбор на потребители, и във връзка с Наредба №РД-06-53 от 17.09.2021г. чл.6 ал.1. Община Ситово провежда информационна кампания за популяризиране на социалната услуга „Топъл обяд“ в Община Ситово и набирането на потребители. Тъй като социална услуга "Топъл обяд" се оказа доста важна особено в последните 2 години на хора, които са в затруднение да си осигурят ежедневните нужди от храна - топъл обяд. Информирането на населението на общината, става най-бързо и най-ефикасно, чрез общинска администрация, кметове и кметски наместници по всичките населените места на общината, където ще се реализира проекта и където има нужда от обхващане на лица, които отговарят на изискванията на проекта. Хората, които подават най-достоверна информация са кметовете и кметските наместници, които работят на терен с тези хора и ги познават най-добре. Първоначалната информация е събрана от тях, за хора които са в нужда и имат нужда от подкрепа с топъл обяд. Основната целева група за предоставяне на топъл обяд са, съгласно Наредба РД-06-53/17.09.2021г. чл.6: 1. Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл.4, ал.1, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. Скитащи и бездомни лица; 6. Лица от уязвими – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т.17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Идентифициране на най-нуждаещите се лица по операцията използваме информация от кметове и кметски наместници, сигнали от граждани и др. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 160.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 430 755.84 BGN
Grant 430 755.84 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 259 387.39 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN