Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.003-0044-C01
Project Name A future for children in Samuil Municipality
Beneficiary 000505928 MUNICIPALITY OF SAMUIL
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 26.09.2023
Start Date 26.09.2023
End Date 26.11.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Самуил

Description

Brief description
Проект „Бъдеще за децата в община Самуил“ ще осигури предпоставки за повишаване на детското благосъстояние чрез комбинация от политики и мерки, насочени към осигуряване на комплексни грижи и закрила на децата, подкрепа на семействата, качествено образование и здравеопазване и достъп до услуги.  
Децата и младежите ще имат възможност за комплексна подкрепа – от полагане на грижи за малки деца до консултиране относно възможностите за подобряване на тяхното образование, квалификация, шансове за заетост и т.н.
В проектното предложение са предвидени следните дейности:
1. Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване.
2. Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности.
3. Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата.
4. Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието.
5. Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години.
6. Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование.
7. Интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст.
8. Подкрепа за младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, ползващи социални услуги за резидентна грижа, както и напускащи системата за закрила на детето.
9. Въвеждащи и надграждащи обучения, вкл. и супервизия.
За реализиране на тези дейности ще бъдат назначени специалисти от различна професионална сфера: здравна, социална, образователна. Te ще работят в посока намаляване на негативните последици, повишаване на детското благосъстояние и недопускане на предаването на бедността между поколенията. Семействата ще бъдат стимулирани за по-голяма активност във всички сфери на живота и за подобряване на качеството на връзката дете - родители.
Activities
  • Activity: Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ2: Целта на дейността е превенцията на болестите при децата чрез здравна профилактика и информиране за съществуващи услуги в подкрепа на децата, отговорно родителство и др. Целева група, обхваната от дейността са деца в нужда и техните семейства. Дейността включва: • Подбор на персонал за изпълнение на дейностите по Специфична цел 2; • Идентифициране на децата от целевата група; • Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи. Информираност относно имунизационния календар; • Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата; • Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности като напр. програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, подготовка за включване в образователната система и други според идентифицираните нужди. През първите два месеца са предвидени подготвителни дейности - подбор на персонал и идентифициране на целевата група. Подборът на персонала ще се извърши по предварително разработена и утвърдена процедура. Персоналът ще включва един медиатор. Екипът за организация и управление ще подготви образци на заявления за участие в проекта. Сроковете за приемане на заявленията ще бъдат своевременно оповестени. Предвижда се, да се публикува информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината. Кметът на общината ще сформира комисия за подбор на горепосочените длъжности. Комисията ще проведе интервю с кандидатите. Медиаторът ще бъде нает на трудов договор. Задълженията и отговорностите му ще бъдат регламентирани в длъжностна характеристика. Идентифицирането на децата от целевата група ще започне през втория месец. Идентифицирането ще се извършва чрез проучване и работа на терен, включително и чрез посещения в домовете. Идентифицирането ще продължи през целия период на проекта. Децата и техните родители ще се включват доброволно в дейностите. Медиаторът ще работи в сътрудничество със специалистите по СЦ3. Дейностите по СЦ2 ще допълват и надграждат дейностите по СЦ3. Дейност "Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи. Информираност относно имунизационния календар" ще има мобилен аспект – работа на терен, работа по населени места, посещения в домовете на родителите, индивидуално информиране и консултиране. Основно дейностите ще бъдат в насока предотвратяване на заболяванията при децата, консултиране на родители, информиране за здравни услуги и достъпа до здравни грижи, Дейност "Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата" ще включват различни мероприятия - беседи и кампании, В тях ще бъдат включени децата и техните родители. Децата ще бъдат разделени на групи по възрасти. Ще бъдат използвани информационни материали, изготвени по проекта. Дейност "Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности като например програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, подготовка за включване в образователната система и други според идентифицираните нужди" ще включва разработване на програми за превенция и информационни материали. Те ще бъдат изготвени от външен изпълнител. Медиаторът ще ги използва и предоставя при консултациите, беседите и кампаниите. Медиаторът ще бъде включен в обучения заедно с екипа от специалисти по СЦ3., Contracted Amount: 33 424.72 , Reported Amount: 6 557.10
  • Activity: Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3: Цел на дейността: Подобряване на равния достъп до качествени и устойчиви услуги. Целева група, обхваната от дейността са деца в нужда и техните семейства. Дейността включва: • Подбор на персонал за изпълнение на дейностите по Специфична цел 3; • Идентифициране на децата от целевата група; • Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието; • Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години; • Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст; • Интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, вкл. с увреждания и с потребност от постоянни медицински грижи; • Подкрепа за младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, ползващи социални услуги за резидентна грижа, както и напускащи системата за закрила на детето чрез информиране и консултиране, посредничество, подкрепа за придобиване на социални и трудови умения, подготовка за пазара на труда и др.; • Осигуряване на транспорт за мобилната работа. През първите два месеца са предвидени подготвителни дейности - подбор на персонал и идентифициране на целевата група. Процедурата за подбор ще бъде ясна и прозрачна. Екипът за организация и управление ще подготви образци на документи /заявления, декларации, автобиография/за участие в проекта. Персоналът ще включва специалисти с различен профил: педиатър, медицински сестри, логопед, психолог, рехабилитатор, педагог, социален работник, медиатор и стоматолог. За осъществяване на мобилната работа ще бъде нает шофьор. Сроковете за приемане на заявленията ще бъдат своевременно оповестявани. Предвижда се публикуване на информация за обявените места на официалната интернет страница на община Самуил. Дейността ще подпомогне бенефициента да извърши справедлив и прецизен подбор на специалистите, които ще бъдат назначени. Кметът на общината ще сформира комисия за подбор на всички горепосочени длъжности. Комисията ще проведе интервю с кандидатите, с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. На трудов договор ще бъдат наети социален работник, мед. сестри, педагог, медиатор, логопед, психолог, рехабилитатор и шофьор. За всяка длъжност ще има разработена длъжностна характеристика с точно определени задължения и отговорности. На граждански договор ще бъдат наети педиатър и стоматолог. За тях ще бъдат изготвени задания за работа. Медиаторът и социалният работник ще бъдат назначени през втория проектен месец, а останалите специалисти през третия проектен месец. Идентифицирането на децата ще започне през втория месец. Социалният работник, с участието на медиатора, чрез проучване и работа на терен ще идентифицират децата, нуждаещи се от подпомагащи комплексни услуги. Те ще събират данни за детето, неговото семейство, родителския капацитет и др., с цел определяне на индивидуални цели за работа с детето и неговото семейство. Социалният работник ще изготвя оценките на потребностите на всяко лице от целева група. Децата и родителите им ще се включват доброволно в дейностите по проекта. Медиаторът и социалният работник ще работят в сътрудничество с медиатора по СЦ2. Предоставянето на услугите ще започне от третия месец. Те ще имат мобилен аспект - работа на терен, работа в общността, работа по кметствата и посещения в домовете. Всички социални и/или здравно-социални услуги ще се предоставят при спазване изискванията на Закона за социалните услуги, правилника за неговото прилагане и Наредбата за качеството на социалните услуги. Описанието на дейността продължава в дейност Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3 - продължение., Contracted Amount: 245 976.63 , Reported Amount: 49 793.94
  • Activity: Планирани дейности по СЦ2: Планираните дейности по СЦ2, които ще се разходват от единната ставка са следните: • Разработване на информационни материали и програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности. • Закупуване на материали и консумативи. В рамките на проекта ще бъдат разработени програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, здравна култура. Планирано е и разработване на информационни материали. Дейностите ще бъдат възложена на външен изпълнител при спазване на ЗОП. За нуждите на дейностите по специфична цел 2 се предвижда закупуване на канцеларски материали, консумативи и др. , Contracted Amount: 13 369.89 , Reported Amount: 2 622.84
  • Activity: Планирани дейности по СЦ3: Планираните дейности по СЦ3, които ще се разходват от единната ставка са следните: • Организиране и провеждане на излети на открито за децата и родителите и изготвяне на работни материали за развитие на преносими умения у децата. Тези дейности ще бъдат в изпълнение на заложените в проекта дейности по СЦ3 "Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения" и "Интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст". • Въвеждащи и надграждащи обучения, вкл. и супервизия на персонала, във връзка с услугите за ранно детско развитие, превенция, ранна интервенция на уврежданията за деца, интегриран подход и комплексност на подкрепата, и др. • Закупуване на материали и консумативи. В рамките на проекта ще бъдат организирани и проведени излети на открито, с цел подобряване на психо-емоционалното състояние на децата, тяхната социализация и заздравяване на връзката родител-дете. Те ще спомогнат за повишаване на самочувствието на децата и преодоляване на неспособността за общуване. Излетите ще бъдат съвместно с родителите на децата. За по-добра комплексна подкрепа на децата от целевата група ще бъдат разработени работни материали за развитие на преносими умения у децата. Тези материали ще бъдат в помощ на специалистите по проекта - социален работник, медиатори, педагог, психолог и др. Материалите ще помогнат за идентифициране нивото на развитие на деца в различна възрастовата група, с акцент върху тяхната оценка и развиване, също така за разбиране на личните потребности и намиране на начините за преодоляване на трудностите. Дейностите ще бъдат възложени на външен изпълнител при спазване на Закона за обществените поръчки и актовете по прилагането му. Предвидено е да бъде проведено въвеждащо обучение на персонала, на което ще се определят основните права, задължения и отговорности на всеки участник в предоставянето на интегрирани здравно-социалните услуги. Работата с деца с увреждане и затруднения в развитието изисква придобиване на умения и знания във връзка с консултирането на родители по подходящ начин, с нужното уважение и разбиране на чувствата на родителите. При работата с малки деца и техните родители е необходимо недопускане на липса на ангажираност и съпричастност от страна на екипа. В темите ще бъдат включени изискванията на Закона за социалните услуги, правилника за неговото прилагане и Наредбата за качеството на социалните услуги. В рамките на проекта ще бъдат проведени и поддържащи обучения. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на разпоредбите на Закона за обществените поръчки и актовете по прилагането му. За нуждите на дейностите по специфична цел 3 се предвижда закупуване на гориво, работно облекло на персонала, дезинфектанти, шпатули за преглед, детски памперси, бебешки шишета, еднократни чаршафи за рехабилитация, масажни кремове за рехабилитация, хигиенни материали, канцеларски материали и консумативи и др. Закупените материали няма да се използват за материално стимулиране на целевата група., Contracted Amount: 98 390.65 , Reported Amount: 19 917.58
  • Activity: Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3 - продължение: Услугите за ранно детско развитие ще включват пакет от интегрирани здравни, социални и образователни услуги за родители и деца от 0 до 7 години от уязвими групи. Това ще бъдат услуги, обхващащи цялата необходима подкрепа за детето, за да се реализира правото му на закрила и грижа, които да му гарантират най-доброто развитие. Услугите и подкрепата са индивидуализирани и се базират на силните страни на детето. Стремежът е въвеждането на интегриран подход в грижите за децата, насочен към превенция на рисковете още в ранна детска възраст и ранна интервенция. Ранната интервенция ще допринесе за ранно идентифициране на рисковете за здравето и развитието на децата и ранна намеса. Тя ще осигури услуги на тези деца и техните семейства с цел намаляване на ефектите от увреждащото състояние. Ранната интервенция ще спомогне за предотвратяване изоставянето на деца, родени с увреждания. Услугата "Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години" ще се фокусира върху домашни посещения по домовете на майки с малки деца. Услугата ще се предоставя от медицински сестри, а при нужда и от педиатър и психолог, назначени по проекта. При посещенията ще се проследява развитието на новороденото в определени етапи от развитието му, с цел ранно идентифициране на затруднения в развитието и предоставяне на своевременни съвети и подкрепа за тяхното преодоляване. Медицинските специалисти ще дават съвети за отглеждане, водещи до здравословно развитие на децата, ранно идентифициране на деца в риск от изоставане в развитието, насилие, липса на адекватна грижа или риск от изоставяне на детето. Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование ще се предоставя въз основа на идентифицираните нужди при недопускане на двойно финансиране. Интегрираните здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, вкл. с увреждания и с потребност от постоянни медицински грижи ще се осъществява на база идентифицираните потребности на целевата група и индивидуалната социална оценка при недопускане на двойно финансиране. Подкрепа за младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, ползващи социални услуги за резидентна грижа, както и напускащи системата за закрила на детето чрез информиране и консултиране, застъпничество и посредничество, подкрепа за придобиване на социални и трудови умения, подготовка за пазара на труда и др. ще се предоставя на база идентифицираните потребности и индивидуалната социална оценка на младежи от целевата група. В рамките на проекта няма да се допуска едни и същи лица да получават финансиране от различни източници за една и съща дейност по едно и също време. Услугите, които са включени в проектното предложение ще бъдат различни от тези, които се предоставят като част от Пакета от здравни дейности, гарантиран от бюджета на Националната здравноосигурителна каса. Дейността е продължение и не е обвързана с бюджетен ред., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: D-r, Contracted Amount*: 8 000.00 , Reported Amount**: 1 659.63
  • Contractor: Lekar, Contracted Amount*: 5 400.00 , Reported Amount**: 1 120.26
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Children below 18 years of age, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 350.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Children under 18 years of age with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 350.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 391 161.89 BGN
Grant 391 161.89 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 156 998.29 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN