Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-1388-C01
Project Name Promotion of entrepreneurship in "Finish-Print" Ltd.
Beneficiary 204919476 "Finish - Print" Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 30.07.2019
Start Date 30.07.2019
End Date 18.08.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Благоевград, гр.Благоевград

Description

Brief description
"Финиш - Принт" ЕООД е дружество, създадено през 2018 г. с основна икономическа дейност в областта на печатната дейност.

Настоящият проект има за своя основна цел осигуряване на устойчивото и конкурентоспособно развитие на предприятието посредством реализиране на пазара на предприемаческа идея, попадаща в сектор С 18.14 Подвързване и подобни дейности, свързани с печатането, свързан с преодоляване на европейските и регионални предизвикателства, а именно: довършителни дейности, свързани с печатната дейност, като биговане и ламиниране на печатни продукти.

Реализацията на предприемаческата идея ще има пряк положителен социален и екологичен ефект, като тя съответства и на тематична област Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии и Мехатроника и чисти технологии на Иновационната стратегия за интелигентна специализация.

Проектът ще се реализира посредством изпълнение на следния комплекс от дейности:
Дейност 1: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея - в рамките на която ще бъде:
- сформиран екип от квалифициран персонал, необходим за реализация на предприемаческата идея;
-реализирани инвестиции в ДМА, създаващи необходимите технологични предпоставки за реализация на предприемаческата идея;
- създадена Интернет страница на Кандидата, популяризираща предприемаческата идея и подпомагаща пазарната й реализация;

Дейност 2: Дейност за визуализация на проекта - в резултат на която ще се осигури публичност и визуализация на проекта.
Activities
  • Activity: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (Дейността ще бъде осъществена чрез: - наемане на квалифициран персонал - 3 броя експерти; - закупуване на ДМА; - външна услуга: за създаване на Интернет страница на кандидата) - ЧАСТ 1: Дейността има принос за постигане на Специфични цели 1, 2 и 3 и за общата цел на проекта и ще бъде осъществена чрез: 1.Наемане на трудов договор на квалифициран персонал - 3 лица: В рамките на екипа,необходим за реализиране на предприемаческата идея (ПИ),са включени:Предприемачът и 1 лице,които предстои да бъдат наети на трудов договор (ТД) в предприятието-кандидат, притежаващи взаимодопълващи се образование и професионален опит, пряко логически свързани с планираната за реализация ПИ. Освен тях,за целите на успешната реализация на пазара на предприемаческата идея, ще бъде наето още 1 лице на трудов договор в рамките на проекта. Квалифицираният персонал ще бъде отговорен за цялостната производствена дейност по реализация на предприемаческата идея, в т.ч. за технологичния процес на производство, неговото правилно протичане, определяне на влаганите материали за довършителните процеси и всички други, съпътстващи производството операции и дейности. Квалифицираният персонал ще работи с планираните за закупуване ДМА. 2.Закупуване на дълготрайни материални активи (ДМА): С оглед създаване на необходимите технологични предпоставки за реализация на предприемаческата идея, обект на проекта, е необходимо закупуването на следните ДМА, създаващи предпоставки за извършване на най-търсените на пазара довършителни процеси, подходящи за широк спектър печатни продукти и размери - биговане и ламиниране: - Машина за ламиниране - 1 брой - Машината е необходима за създаване на технологични предпоставки за ламиниране на малки и средно големи тиражи с тънко фолио. Машината ще осигури висока производителност на процеса, както и високо качество на довършителните операции, благодарение на наличието на процесорно управляема глава на подавателя, осигуряваща по-точно застъпване и наличието на разлистващо устройство. Процесът по подаване и извеждане на листата е автоматизиран, което позволява висока производителност и оптимизация на процеса, като елиминира риска от грешки, проодени от човешкия фактор и респективно - рекламациите и брака на продукция. Ламинирането води до по-естически краен вид на печатния продукт, до по-голямата му здравина и удължава жизнения му цикъл. Ламинирането води до предпазване и пълно изолиране от фактори на външната среда - предпазва от увреждане на печатния продукт в следствие на намокряне, удряне, предпазва от намачкване, създава температурна изолация, която не позволява разтапяне на мастилото при излагане на топлина. Машината, благодарение на нейните технически параметри, ще позволи нанасяне на различни видове ламинат, в т.ч. мат, гланц, кадифе ламинат; ламинат против надраскване, металически ламинат. Изложеното ще позволи покриване на широка гама потребности на клиентите. Машината ще създаде технологични предпоставки за ламиниране на корици на многостранични продукти (списания, книги, учебници, каталози с меки корици); за ламиниране на рекламни материали - брошури, визитни картички, дипляни; на опаковки - кутии от картон; карти, етикети и др. Максималният формат на листа ще позволи ламиниране на продукти с формат до В2, което покрива голяма гама от формати на продукти, които ще могат да бъдат ламинирани - до средно големи опаковки и големи карти, брошури, книги и др. продукти. Изложеното ще позволи задоволяване в пълна степен на потребностите от ламиниране на печатни продукти на пазара. /продължение - част 2/, Contracted Amount: 249 717.98 , Reported Amount: 247 031.25
  • Activity: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (Дейността ще бъде осъществена чрез: - наемане на квалифициран персонал - 3 броя експерти; - закупуване на ДМА; - външна услуга: за създаване на Интернет страница на кандидата) - ЧАСТ 2: - Машина за биговане - 1 брой - Необходима за направа на бигове - резки/ръбове по хартия или картон с цел да се получи по-лесно сгъване или отваряне/разгъване на опаковки, корици (на книги, тефтери, списания, каталози и други), карти, календари, брошури, флаери, дипляни и други. Машината е високотехнологична и автоматизирана, като позволява програмируемост на биговете и висока производителност. Програмируемостта ще доведе до елиминиране на рисковете от грешки, породени от човешкия фактор, каквито са налице при ръчно биговане. Биговането е задължителен довършителен процес, без еквивалент, при опаковки и при корици на многостранични продукти, т.к. без биговане те не могат да се отварят/затварят или да се прегънат опаковките до желания им вид. Същевременно, биговането е ключов довършителен процес в полиграфията, т.к. елиминира риска от разкъсване на продукта при многократното му отваряне/затваряне и в този смисъл - удължава жизнения цикъл на печатните изделия. Машината ще позволи биговане на широка гама печатни материали от гледна точка на формат - до В2. Изложеното ще позволи предлагането на довършителен процес, покриващ широка гама потребности на клиентите. 3.Външна услуга за създаване на Интернет страница на Кандидата - с оглед на обстоятелството, че дружеството не разполага със собствена страница в Интернет и за целите на успешната пазарна реализация на предприемаческата идея и ефективното й популяризиране, в рамките на проекта се планират разходи за създаване на Интернет страница на Кандидата. Необходимо е страницата да бъде четириезична с цел достигане до максимално широк кръг потенциални потребители - на български, английски, немски и испански език. Изложеното е необходимо както с оглед създаване на предпоставки за повишаване на експортната активност и интернационализацията на дружеството, така и с оглед създаване на предпоставки за популяризиране на предприемаческата идея сред максимално широк кръг потенциални потребители, в т.ч. чуждестранни граждани. Интернет страницата ще съдържа минимум информация за фирмата-кандидат, описание на предоставяните услуги, данни за контакт, форма за запитвания. С оглед постигане на положителен социален ефект, страницата ще създава възможност за достъп на лица в неравностойно положение, като следва да има версия за хора с частично намалено зрение - с увеличен шрифт и представяне на текста на тъмен фон със светли букви, както и възможност за аудио възпроизвеждане и предоставяне на информационното съдържание - във връзка с осигуряване на достъп до информацията на незрящи. При предоставяне на външната услуга по създаване на Интернет страница на Кандидата ще бъдат спазени стриктно изискванията за информация и комуникация, като при отварянето на страницата във видимата област на цифровото устройство, без да се налага потребителят да мести надолу страницата, ще са видни емблемата на ЕС и логото на програмата, изобразени цветно в съответствие с изискванията на Регламент 1303 и на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. На страницата ще бъде публикувана информация за проекта - кратко описание, цели и резултати с открояване на финансовата подкрепа от Европейския съюз с цел информиране на обществеността за получената подкрепа., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност за визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на табели - 2 броя и стикери - 4 броя): Дейността има принос за постигане на СЦ 4 и на общата проектна цел. В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие-Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на настоящата проектна дейност се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на ЕС чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: - постави 2 броя плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място-например на входа на сградата, в която ще се осъществява проектът. Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел; обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. -към момента дружеството не разполага със собствена интернет страница, но в рамките на проектната реализация е предвидено създаването на такава. С оглед на това, ще бъдат спазени стриктно изискванията за информация и комуникация, като при отварянето на страницата във видимата област на цифровото устройство, без да се налага потребителят да мести надолу страницата, ще са видни емблемата на ЕС и логото на програмата, изобразени цветно в съответствие с изискванията на Регламент 1303 и на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. На страницата ще бъде публикувана информация за проекта - кратко описание, цели и резултати с открояване на финансовата подкрепа от Европейския съюз с цел информиране на обществеността за получената подкрепа. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и да продължи през целия период на изпълнение., Contracted Amount: 200.00 , Reported Amount: 184.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: GRAPHITECH Ltd, Contracted Amount*: 164 419.76 , Reported Amount**: 205 524.70
  • Contractor: "ASTRA - PRINT" LTD, Contracted Amount*: 147.20 , Reported Amount**: 184.00
  • Contractor: CODE PLUS Ltd., Contracted Amount*: 4 280.00 , Reported Amount**: 5 350.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 126.92 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.01 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 247 215.25 BGN
Grant 197 772.20 BGN
Self amount 49 443.05 BGN
Total actual amounts paid 197 772.20 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея - машина за ламиниране - 1 брой и машина за биговане - 1 брой", Estimated Amount: 207 317.98
  • Differentiated position 1: "Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея - машина за ламиниране - 1 брой и машина за биговане - 1 брой"
    Contractor: GRAPHITECH Ltd
    Contract total funded value: 164 419.76
Procedure 2 Subject to due process: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга за създаване на интернет страница на Кандидата - 1 брой", Estimated Amount: 5 400.00
  • Differentiated position 1: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга за създаване на интернет страница на Кандидата - 1 брой"
    Contractor: CODE PLUS Ltd.
    Contract total funded value: 4 280.00
Procedure 3 Subject to due process: "Избор на изпълнител на дейности по осигуряване на публичност и визуализация", Estimated Amount: 200.00
  • Differentiated position 1: "Избор на изпълнител на дейности по осигуряване на публичност и визуализация"
    Contractor: "ASTRA - PRINT" LTD
    Contract total funded value: 147.20

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN