Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal titled "United in diversity" is aimed at 96 students 1st – 12th grade from Slaveykov Secondary School, Tryavna, aged 7 to 18. The number of participants in the project who belong to marginalized groups (determined according to the proposed methodology, according to the objectives and specifics of OP SESG) is 36, including Roma, their families and other stakeholders. The project proposal includes the following activities: Additional educational services related to improving the quality of the educational process; developing and improving the key competencies set out in the WUA and overcoming educational deficits; formation of public self-awareness, tolerance for others and active citizenship in students (to ensure this activity will be created 12 extracurricular activities). 
	Hygiene and health
	Mentality and health
	Dreams and career 
	Life and traditions 
	Man - part of nature
	Dangerous addictions
	No war on the roads 
	I speak correctly
	Cultural relations between nations
	Let's read, play and learn English
	Healthy nutrition
	Therapeutic exercise;
 - Information campaigns and public performances of students related to the promotion of communication and joint activities between students from marginalized and non-marginalized groups, as well as the involvement of parents and the local community as a whole in school activities. In the Development Strategy of Slaveykov Secondary School the mission of the school is defined as: - to provide up-to-date and high quality training of competitive young people with a view to effective and multifaceted life realization; - to discover, preserve and develop the talent of each child so that he or she can live fully, happily acquire new knowledge and skills and grow as an independent, thinking and socially responsible person. The expected results from the implementation of the project "United in its diversity" fully correspond to the goals of the school set in the Strategy.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Допълнителни образователни услуги, свързани с повишаване качеството на образователния процес; развиване и усъвършенстване на ключовите компетентности, заложени в ЗПУО, преодоляване на образователни и възпитателни дефицити; : Дейността е насочена към подкрепа и приобщаване на ученици, които: - изпитват затруднения в общуването с връстници, родители или учители; - не умеят правилно да говорят и изразяват себе си; - живеят при лоши битови условия и нямат изградени хигиенни навици; - имат проблеми, свързани с неправилно хранене и заседнал начин на живот; - имат проблеми с изграждане на личностни качества и кариерно ориентиране. Работата в тези няколко направления ще подобри образователната среда, така че не само да се гарантира качествено образование, но и активно социално приобщаване, което е основна цел на проектното предложение. Дейността ще се реализира чрез работа в тематични клубове, в които учениците ще се включват доброволно: - Клуб „Аз говоря правилно“ е насочен към работа с деца с говорни дефекти от всички възрастови групи. Ръководител ще бъде професионален логопед, който ще извършва корекционна терапия и профилактика на различни комуникативни нарушения, като ще работи индивидуално и групово, включително и със семействата на участващите ученици. - Клуб “Let's read, play and learn English” е предвиден за работа с ученици от начален етап. Изучаването на англ. език ще бъде комбинирано с приложни дейности. Идеята е учениците да учат, докато се забавляват, което ще възпита и желание за работа, инициативност, творческо мислене. - Клуб „Хигиена и здраве“ е насочен към ученици от всички възрастови групи, живеещи при лоши битови условия и в семейства, които нямат потенциал да развият хигиенни знания и навици. Ще се води от старши учител в направление природни науки/биология и здравно образование с опит при работа с проекти. Методите за работа са интерактивни (ролеви игри, работа в малки групи, проектни задания и др.), провокират вроденото любопитство на децата и мотивират активното им участие в клубните дейности. - Клуб "Психика и здраве"е ориентиран към деца , проявяващи хиперактивност, апатичност,агресия,насилие,конфликтно и асоциално поведение. Ще се води от специалист психолог, като подходът е интерактивен и провокира комуникацията между участниците. Основните методи и подходи за справяне с тези деца трябва да са базирани винаги на правилното планиране, т.е изготвянето на план,с който детето да се адаптира максимално с всеки изминал час и това да има градивен ефект върху него. - Клуб „Мечти и кариера“ е насочен е към 2 типа ученици от гимназиален етап – тези, които се колебаят в избора за бъдещата си професия и тези, които вече имат ясни цели за бъдещето. Комбинацията от двата типа ще даде възможност учениците да се учат един от друг и взаимно да черпят от мотивацията си и потенциала си. Подходът включва рефлексия за силните страни и положителните личностни качества, както и теми, свързани с планирането на бъдещата кариера и проф. развитие, създаването на печеливши документи за кандидатстване за работа и правилно поведение по време на интервю. - Клуб „Здравословно хранене“ е фокусиран към ученици от начален етап. Дейностите ще са свързани със запознаване на децата с осн. хранителни вещества и тяхното значение за израстване на организма и укрепване на здравето. Формирането на знания, умения и отношения по темата ще се осъществява на емпирично-описателно равнище, с опора на сетивния опит и приоритет на практически значимото знание. Методите на работа ще са разнообразни: беседи, демонстрации, практически екипни дейности, самостоятелно набиране на информация и представянето ѝ в табличен вид и др. - Клуб „Лечебна физкултура“ е насочен към ученици от всички възрасти, водещи заседнал начин на живот и с произтичащи от това здравословни проблеми. Чрез разходка, игри и упражнения с лечебна цел ще се работи за създаване на нови двигателни навици с цел нормализиране на нарушените функции на опорно –двигателния апарат и коригиране на деформациите му. Общото укрепване на организма ще има тонизиращо влияние върху учениците и ще им помогне да бъдат по-самоуверени, което ще се отрази и на резултатите от учебната работа. 27 720.00 24 667.26
Дейност 2: допълнителни образователни услуги, свързани с формиране на обществено самосъзнание, толерантност към околните и активна гражданска позиция у учениците : Описание Дейността е фокусирана към развиване на ключови компетентности, необходими за пълноценния живот на всеки човек: общуване на роден език и на чужди езици; основни знания в областта на природните науки и технологиите; обществени и граждански компетентности; културна осъзнатост и творчески изяви. Това са компетентности, които подпомагат адаптацията към динамично променящия се свят, осигуряват успешна изява в обществото; намаляват риска от социално изключване. Като устойчиво развитие в бъдеще време тези компетентности позволяват успешна реализация във всички аспекти на живота, както и конкурентноспособност, мобилност и гъвкавост на пазара на труда (включително в рамките на европейската общност) Дейността ще се реализира чрез работа в тематични клубове, в които учениците ще се включват доброволно: - клуб „Бит и традиции“ е насочен към деца във възрастовата група 5-7 клас, които ще работят по изучаване на автентичния фолклор, ежедневните и празнични обичаи в родния край. Част от проектните дейности включват запознаване с фолклора на етносите, живеещи в България, включително ромската общност. Подходът е изцяло базиран на групова работа и учене чрез съпреживяване. Включена и е авторефлексия по отношение на патриотичното възпитание и изграждането на национално самочувствиe на учениците. - Клуб „Човекът – част от природата“ е фокусиран към екологичната култура на подрастващите и е предназначен за ученици във възрастовата група 5-7 клас. Дейностите на клуба са свързани с формиране природосъобразен мироглед чрез обобщаване и систематизиране на придобитите до този момент знания. Учениците ще имат възможност да развият познавателните си умения (включително при самостоятелно получаване на знания); уменията за провеждане на наблюдения, формулиране на работни хипотези, търсене на начини за тяхната проверка; уменията за прилагане на усвоени знания при решаване на проблеми. Подходът ще бъде проекто-базирано обучение и ще се реализира чрез съвременни интерактивни методи. - Клуб „Опасните зависимости“ е насочен към превенция на употребата на наркотични вещества. Употребата на наркотици е една от актуалните за младежката общност теми и този проблем вече сериозно засяга и по-малките населени места като нашия град. Дейностите на клуба ще се води от представител на Областния съвет по наркотични вещества в Габрово, който е с голям опит при работата с ученици. Подходът се базира на интерактивни методи ( мозъчна атака, работа по групи, решаване на казуси, ролеви игри и др.), включва и авторефлексия за оценка на придобитите знания. - Клуб “Културни връзки между народите” е насочен към ученици от гимназиален етап със засилено изучаване на английски език. Участниците в клуба ще могат да се запознаят, докоснат и усетят магията на културата и традициите на съответната страна или етническа общност. Ще изучават различни аспекти от тези култури, като се наблегне на изкуството на словото, ритъма и танца. Учениците ще работят по разнообразни проекти, съобразени с интересите им. Работата в група ще допринесе за създаване на силна връзка с другите, увереност и самочувствие. Ще повишат мотивацията си за работа в изучаването на чуждия език, като, работейки, се забавляват. - Клуб „Не на войната по пътищата“ е насочен към ученици в гимназиален етап, на които предстои да станат водачи на МПС. Ще се води от лицензиран инструктор с дългогодишен опит. Клубните дейности имат за цел превенция на рисковото поведение на участниците в движението и са насочени както към овладяване на изискванията на закона за движение по пътищата, така и към изграждане на качества на личността, способстващи отговорно и толерантно поведение на пътя. 18 760.00 18 727.56
Дейност 3: насърчаване на общуването и съвместните дейности между учениците от маргинализирани и не маргинализирани групи чрез организиране на публични изяви на участниците в групите за извънкласни дейности по проекта: Описание Същността на тази дейност е да се насърчат общуването и съвместните изяви на учениците от маргинализирани и не маргинализирани групи, като се създадат условия за изграждане на толерантност и уважение към етническата, културната, езиковата и религиозната идентичност на всеки обучаем. Дейността е насочена към всички участници в проекта и има за цел изграждане на емоционално, социално и духовно-нравствено общуване, физическо развитие и подкрепа на всеки ученик в съответствие с неговите потребности, способности и интереси. Периодично, съобразно спецификата на дейностите, всеки клуб (дейности 1. и 2.) ще организира публични изяви с цел представяне на постигнати резултати, информиране и приобщаване на родителите и местната общност към проекта. 1 440.00 263.99
Дейност 4: Осъществяване на взаимодействие със семействата на учениците и приобщаването им към проектните дейности, активиране на местната общност за участие в цялостния живот на училището : Описание Целева група по проекта са родителите на участващите в клубовете ученици. Отчитаме, че родителите са важен фактор за отношението на децата от маргинализирани и не маргинализирани общности към образованието. Затова е необходимо повишаване на информираността на родителите за участието на техните деца в учебната работа и в цялостния живот на училището. Само чрез съвместна работа на трите общности: ученици, учители и родители могат да се постигнат ефективни резултати в израстването на децата. Предвиждаме част от занятията в различните клубове (дейност 1. и 2.), както и публичните изяви да се провеждат с участието и на родителите. Освен участие в интерактивни клубни дейности, на родителите ще се даде възможност да споделят и свой собствен опит по определената тематика. На родителите ще бъдат предоставени и часове за индивидуална консултация с психолог с цел подкрепа на семействата и приобщаване към училищния живот. За нас е особено важно по време на проектните дейности да се изгради среда на доверие с целевата група – родители (включително и родители от маргинализираните общности). Тогава ще бъде възможно чрез личен контакт да се въздейства в положителна посока върху техните нагласи относно включването на децата им във възпитателно-образователни дейности. 2 520.00 828.21

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).