Дейност 1: Допълнителни образователни услуги, свързани с повишаване качеството на образователния процес; развиване и усъвършенстване на ключовите компетентности, заложени в ЗПУО, преодоляване на образователни и възпитателни дефицити; : Дейността е насочена към подкрепа и приобщаване на ученици, които:
- изпитват затруднения в общуването с връстници, родители или учители;
- не умеят правилно да говорят и изразяват себе си;
- живеят при лоши битови условия и нямат изградени хигиенни навици;
- имат проблеми, свързани с неправилно хранене и заседнал начин на живот;
- имат проблеми с изграждане на личностни качества и кариерно ориентиране.
Работата в тези няколко направления ще подобри образователната среда, така че не само да се гарантира качествено образование, но и активно социално приобщаване, което е основна цел на проектното предложение.
Дейността ще се реализира чрез работа в тематични клубове, в които учениците ще се включват доброволно:
- Клуб „Аз говоря правилно“ е насочен към работа с деца с говорни дефекти от всички възрастови групи. Ръководител ще бъде професионален логопед, който ще извършва корекционна терапия и профилактика на различни комуникативни нарушения, като ще работи индивидуално и групово, включително и със семействата на участващите ученици.
- Клуб “Let's read, play and learn English” е предвиден за работа с ученици от начален етап. Изучаването на англ. език ще бъде комбинирано с приложни дейности. Идеята е учениците да учат, докато се забавляват, което ще възпита и желание за работа, инициативност, творческо мислене.
- Клуб „Хигиена и здраве“ е насочен към ученици от всички възрастови групи, живеещи при лоши битови условия и в семейства, които нямат потенциал да развият хигиенни знания и навици. Ще се води от старши учител в направление природни науки/биология и здравно образование с опит при работа с проекти. Методите за работа са интерактивни (ролеви игри, работа в малки групи, проектни задания и др.), провокират вроденото любопитство на децата и мотивират активното им участие в клубните дейности.
- Клуб "Психика и здраве"е ориентиран към деца , проявяващи хиперактивност, апатичност,агресия,насилие,конфликтно и асоциално поведение. Ще се води от специалист психолог, като подходът е интерактивен и провокира комуникацията между участниците. Основните методи и подходи за справяне с тези деца трябва да са базирани винаги на правилното планиране, т.е изготвянето на план,с който детето да се адаптира максимално с всеки изминал час и това да има градивен ефект върху него.
- Клуб „Мечти и кариера“ е насочен е към 2 типа ученици от гимназиален етап – тези, които се колебаят в избора за бъдещата си професия и тези, които вече имат ясни цели за бъдещето. Комбинацията от двата типа ще даде възможност учениците да се учат един от друг и взаимно да черпят от мотивацията си и потенциала си. Подходът включва рефлексия за силните страни и положителните личностни качества, както и теми, свързани с планирането на бъдещата кариера и проф. развитие, създаването на печеливши документи за кандидатстване за работа и правилно поведение по време на интервю.
- Клуб „Здравословно хранене“ е фокусиран към ученици от начален етап. Дейностите ще са свързани със запознаване на децата с осн. хранителни вещества и тяхното значение за израстване на организма и укрепване на здравето. Формирането на знания, умения и отношения по темата ще се осъществява на емпирично-описателно равнище, с опора на сетивния опит и приоритет на практически значимото знание. Методите на работа ще са разнообразни: беседи, демонстрации, практически екипни дейности, самостоятелно набиране на информация и представянето ѝ в табличен вид и др.
- Клуб „Лечебна физкултура“ е насочен към ученици от всички възрасти, водещи заседнал начин на живот и с произтичащи от това здравословни проблеми. Чрез разходка, игри и упражнения с лечебна цел ще се работи за създаване на нови двигателни навици с цел нормализиране на нарушените функции на опорно –двигателния апарат и коригиране на деформациите му. Общото укрепване на организма ще има тонизиращо влияние върху учениците и ще им помогне да бъдат по-самоуверени, което ще се отрази и на резултатите от учебната работа.
|
27 720.00
|
24 667.26
|
Дейност 2: допълнителни образователни услуги, свързани с формиране на обществено самосъзнание, толерантност към околните и активна гражданска позиция у учениците : Описание
Дейността е фокусирана към развиване на ключови компетентности, необходими за пълноценния живот на всеки човек: общуване на роден език и на чужди езици; основни
знания в областта на природните науки и технологиите; обществени и граждански компетентности; културна осъзнатост и творчески изяви. Това са компетентности, които подпомагат адаптацията към динамично променящия се свят, осигуряват успешна изява в обществото; намаляват риска от социално изключване. Като устойчиво развитие в бъдеще време тези компетентности позволяват успешна реализация във всички аспекти на живота, както и конкурентноспособност, мобилност и гъвкавост на пазара на труда (включително в рамките на европейската общност)
Дейността ще се реализира чрез работа в тематични клубове, в които учениците ще се включват доброволно:
- клуб „Бит и традиции“ е насочен към деца във възрастовата група 5-7 клас, които ще работят по изучаване на автентичния фолклор, ежедневните и празнични обичаи в родния край. Част от проектните дейности включват запознаване с фолклора на етносите, живеещи в България, включително ромската общност. Подходът е изцяло базиран на групова работа и учене чрез съпреживяване. Включена и е авторефлексия по отношение на патриотичното възпитание и изграждането на национално самочувствиe на учениците.
- Клуб „Човекът – част от природата“ е фокусиран към екологичната култура на подрастващите и е предназначен за ученици във възрастовата група 5-7 клас. Дейностите на клуба са свързани с формиране природосъобразен мироглед чрез обобщаване и систематизиране на придобитите до този момент знания. Учениците ще имат възможност да развият познавателните си умения (включително при самостоятелно получаване на знания); уменията за провеждане на наблюдения, формулиране на работни хипотези, търсене на начини за тяхната проверка; уменията за прилагане на усвоени знания при решаване на проблеми. Подходът ще бъде проекто-базирано обучение и ще се реализира чрез съвременни интерактивни методи.
- Клуб „Опасните зависимости“ е насочен към превенция на употребата на наркотични вещества. Употребата на наркотици е една от актуалните за младежката общност теми и този проблем вече сериозно засяга и по-малките населени места като нашия град. Дейностите на клуба ще се води от представител на Областния съвет по наркотични вещества в Габрово, който е с голям опит при работата с ученици. Подходът се базира на интерактивни методи ( мозъчна атака, работа по групи, решаване на казуси, ролеви игри и др.), включва и авторефлексия за оценка на придобитите знания.
- Клуб “Културни връзки между народите” е насочен към ученици от гимназиален етап със засилено изучаване на английски език. Участниците в клуба ще могат да се запознаят, докоснат и усетят магията на културата и традициите на съответната страна или етническа общност. Ще изучават различни аспекти от тези култури, като се наблегне на изкуството на словото, ритъма и танца. Учениците ще работят по разнообразни проекти, съобразени с интересите им. Работата в група ще допринесе за създаване на силна връзка с другите, увереност и самочувствие. Ще повишат мотивацията си за работа в изучаването на чуждия език, като, работейки, се забавляват.
- Клуб „Не на войната по пътищата“ е насочен към ученици в гимназиален етап, на които предстои да станат водачи на МПС. Ще се води от лицензиран инструктор с дългогодишен опит. Клубните дейности имат за цел превенция на рисковото поведение на участниците в движението и са насочени както към овладяване на изискванията на закона за движение по пътищата, така и към изграждане на качества на личността, способстващи отговорно и толерантно поведение на пътя.
|
18 760.00
|
18 727.56
|
Дейност 3: насърчаване на общуването и съвместните дейности между учениците от маргинализирани и не маргинализирани групи чрез организиране на публични изяви на участниците в групите за извънкласни дейности по проекта: Описание
Същността на тази дейност е да се насърчат общуването и съвместните изяви на учениците от маргинализирани и не маргинализирани групи, като се създадат условия за изграждане на толерантност и уважение към етническата, културната, езиковата и религиозната идентичност на всеки обучаем. Дейността е насочена към всички участници в проекта и има за цел изграждане на емоционално, социално и
духовно-нравствено общуване, физическо развитие и подкрепа на всеки ученик в съответствие с неговите потребности, способности и интереси.
Периодично, съобразно спецификата на дейностите, всеки клуб (дейности 1. и 2.) ще организира публични изяви с цел представяне на постигнати резултати, информиране и приобщаване на родителите и местната общност към проекта.
|
1 440.00
|
263.99
|
Дейност 4: Осъществяване на взаимодействие със семействата на учениците и приобщаването им към проектните дейности, активиране на местната общност за участие в цялостния живот на училището : Описание
Целева група по проекта са родителите на участващите в клубовете ученици. Отчитаме, че родителите са важен фактор за отношението на децата от маргинализирани и не маргинализирани общности към образованието. Затова е необходимо повишаване на информираността на родителите за участието на техните деца в учебната работа и в цялостния живот на училището. Само чрез съвместна работа на трите общности: ученици, учители и родители могат да се постигнат ефективни резултати в израстването на децата.
Предвиждаме част от занятията в различните клубове (дейност 1. и 2.), както и публичните изяви да се провеждат с участието и на родителите. Освен участие в интерактивни клубни дейности, на родителите ще се даде възможност да споделят и свой собствен опит по определената тематика.
На родителите ще бъдат предоставени и часове за индивидуална консултация с психолог с цел подкрепа на семействата и приобщаване към училищния живот.
За нас е особено важно по време на проектните дейности да се изгради среда на доверие с целевата група – родители (включително и родители от маргинализираните общности). Тогава ще бъде възможно чрез личен контакт да се въздейства в положителна посока върху техните нагласи относно включването на децата им във възпитателно-образователни дейности.
|
2 520.00
|
828.21
|