Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Integration and socialization of students from ethnic minorities requires the establishment of mechanisms for inclusion and participation in education - educational process .
This project proposal will lead to improved access to quality education as a major aspect of social and economic desegregation and subsequent integration, the formation of appropriate social - psychological climate.
Will be used interactive methods of work and seeks after-school hours are more fun and encourage group work
This achieves a positive impact on students' motivation and facilitating the achievement of goals.
Increases the time in which students communicate in Bulgarian language and perform exercises without fear of numerical score .
The rating is verbal and aims to encourage students to work more , even if wrong.
Used textbooks , which arouse interest because they are different from books mandatory training.
The project will contribute to the development of Lingua - communicative competencies - skills students to communicate in Bulgarian language; to understand , interpret and summarize information in that language and the ability of the learner to develop as a person - to quickly navigate to relevant situations to make decisions to carry memorized in a new context .
The project focus is placed on pupils from minority ethnic groups , the main activities are aimed at providing the necessary conditions and resources for implementation of the full process of educational integration .
With targeted additional work to overcome the language barrier, the pupils from the target group and motivating parents to support their children's education , the project will contribute to the early integration into the educational system , which in turn is the prevention of dropping out of the next stages of education , and for keeping them in school and continuing their education to a higher stage.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта: По проекта ще бъде назначен екип, включващ ръководител, администратор, ИТ специалист, асистент, експерт ЗОП и счетоводител. Екипът за организация и управление организира дейностите по проекта, следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг. Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му. Поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган. При поискване предоставя наличната документация на Договарящия орган и одитиращи органи. Ръководи и организира дейностите на различните участници при изпълнение на проекта. Следи за ефикасното и ефективното разходване на договорените средства. Задължения на екипа за организация и управление: 1. Ръководител на проекта - Осъществява цялостна организация, координиране и наблюдение на процеса по изпълнение на проекта; води кореспонденцията с Договарящия орган; представлява Бенефициента пред трети страни; разпределя задачите на екипа по проекта; подготвя и разпространява работните планове и графици за изпълнение на конкретните дейности по проекта; организира и провежда периодични срещи с екипа на проекта; контролира и одобрява финансовите плащания по проекта; отговаря за изготвянето на техническите междинни и финални отчети по проекта. 2. Администратор на проекта - Подпомага ръководителя на проекта при организацията на изпълнението на проекта; координира оперативното изпълнение на дейностите; следи за изпълнението на поставените персонални задачи на всеки експерт по графика и плана, разработен от ръководителя на проекта; подпомага дейността на всички експерти на оперативно ниво; отговаря за подготовката на регулярните месечни отчети за напредъка на проекта; контролира провеждането на всички събития. Пряко подчинен на ръководителя на проекта. 3. ИТ специалист - Участва в подготовката на текстовете на рекламните и информационни материали; участва в одобрението на дизайна и съдържанието на идейните и работни проекти на всички материали; отговорен за списването на текстовете за пресинформациите; съблюдава работата на изпълнителите по дейностите за публичност и информираност и изработката на рекламните и информационни материали. Подпомага работата по системата ИСУН 2020. 4. Асистент на проекта - Подготвя и разпределя входящата и изходящата кореспонденция; логистично осигурява изпълнението на проектните дейности; следи за осигуряване на всички необходими материали и средства необходими на членовете на екипа; води протоколите от екипните срещи; класифицира, подрежда и съхранява документацията, свързана с изпълнението на проекта. Пряко подчинен на останалите членове на екипа описани по-горе. 5. Експерт ЗОП - Отговаря за подготовката и комплектоването на цялата документация необходима за провеждане на търговете; преглежда подготвените от избрания за целта изпълнител технически спецификации и специфични изисквания и ги включва в документацията за търговете; отговорен за подготовката на оценките на всички търгове.Експертът ЗОП ще бъде назначен за определено време за провеждане и до приключване на процедурите по ЗОП. 6. Счетоводител на проекта - Планира финансовите ресурси и потоци съгласно бюджета на проекта и финансови план за разпределение на средствата по периоди; оформя документацията по назначаване и освобождаване на членовете на проектния екип съгласно нормативната рамка на трудово правните отношения; отговаря за осчетоводяване на разходооправдателни документи по проекта; осъществява разплащанията по проекта; изготвя ежемесечни справки и отчети за движението на средствата по проекта по пера; пряко отговаря за максимално точната финансова и документална отчетност по проекта; следи за законосъобразното и целесъобразното разходване на средствата, отпуснати по проекта; отговаря за изготвянето на финансовите отчети по проекта. Пряко подчинен на ръководителя на проекта. 82 323.00 82 333.98
Дейност 2: Създаване на клубове за допълнителни занимания с ученици: „Българският език – моят ключ към успех“ , „Шарени ритми“,„Шампиони“, „Приложна занимателна математика“, „Младите будители”, "Живо наследство", "Витраж дизайн", "Журналистически клуб Славейков", "Виртуален свят", "Природозащитници", "Млад археолог": Дейността произхожда от факта, че целта за образователна интеграция се постига с по-малките групи за занимания, с комуникацията с останалите участници, които не са част от целевата група, тъй като в групите ще бъдат включени и ученици, които не са от етническите малцинства, но имат затруднения при възприемане на материала по БЕЛ и пропуски в учебното съдържание. Конкретната цел е и намаляване на броя ученици от етническите малцинства, които поради несправяне с учебния материал, постепенно се отказват от учене. Дейността е насочена и към родители, които трябва да осъзнаят нуждата на децата им от качествено образование за по-добрата им реализация и социализация. Допълнителни занимания с ученици по тази дейност е насочена към три типа ученици: слабо владеещи български език, застрашени от отпадане и мотивиране за продължаване на образованието. Дейността включва създаване на клубове, с различна насоченост и тематика, но с една и съща цел - учениците да възприемат важността от образование, подобряване на средата и създаване на съвременни условия за развитие потенциала на всеки ученик, разширяване на извънкласните и извънучилищните дейности, осигуряване възможности за пълноценна социална интеграция и професионална реализация. Чрез решаването на различни задачи от учебното съдържание за съответната възраст, ще се акцентира върху креативността, логическото мислене,творческото въображение и способности, където учениците се поощряват да анализират, интерпретират и предсказват информацията. Чрез използването на интерактивни и творчески методи на обучение, децата ще имат възможност за развитие на своите индивидуални способности, заложби и артистични таланти. Ще се използва методът на Мария Монтесори - дете се учи от друго дете много по-добре, отколкото от възрастен. Затова Монтесори групите са с деца от смесени възрастови групи. Обхванати по тази дейност са 288 ученици от начален, среден и гимназиален курс, разпределени в следните клубове: 1.В Клуб „Българският език – моят ключ към успех“ учениците ще се занимават със занимателен български език, надграждане на знания и умения за владеене на езика. 2.В Клуб „Шарени ритми“ учениците ще изучават песни и танци на различните етноси, с цел опознаване на различните култури и възприемането им в дух на толерантност. 3.В Клуб „Шампиони“ учениците ще се занимават със спорт, с цел да се изградят навици за здравословен начин на живот, чувство за отговорност и толерантност и ще засилят тяхната физическа и психическа устойчивост. 4.В Клуб „Приложна занимателна математика“ учениците ще се запознават с елементите на занимателна математика и приложението й в археология, инженерство, кулинария, художествена гимнастика /спорта/, с цел овладяване на пропуските в учебното съдържание. 5.В Клуб „Младите будители” ще се провеждат възстановки на исторически събития като нетрадиционен метод за историческо познание. Симулациите и ролевите игри са един от най-привлекателните и доста удачни прийоми за прилагане на интерактивни методи.Посещение на исторически музеи. 6.В Клуб „Живо наследство“ учениците ще се занимават с организиране и изследване на живото наследство на България; 7.В Клуб „Витраж дизайн“ учениците ще имат възможност да рисуват върху стъкло и кожа, реновират стари предмети; 8.В Клуб „Журналистически клуб Славейков“ учениците ще се запознаят с техниките за провеждане на интервюта, знания и умения за водене на интервю, работа с мултимедия, посещения в национални медии. 9.В Клуб „Виртуален свят“ учениците ще придобият знания за работа с нови технологии, умения за работа с всички програми и интернет; 10.В Клуб „Природозащитници“ ще се провеждат занимания по екология, засаждане на дръвчета, оформяне на „Зелен кът в училището“, посещение на защитени зони в България, правила за разделно събиране на отпадъците, създаване на „Зелени патрули“ в училището; 11.В Клуб „Млад археолог“ ще се провеждат изследване на околностите на Кърджали и общината, свързани с археологически разкопки; 408 872.42 403 737.90
Дейност 3: Организиране и провеждане на съвместни мероприятия : Дейността предвижда организиране и провеждане на различни мероприятия както с учениците от създадените клубове, така и с всички ученици от училището и техните родители, разпределети в две групи - традиционни мероприятия и специфични мероприятия. Провеждането на серия от традиционни празници ще помогнат за взаимното опознаване и зачитане на традициите на различните етноси. Предвиждат се: 1. Месец Декември - Изнасяне на Коледно тържество със съвместното участие на децата от клубовете и училището. Изработка и представяне на Коледни сувенири. 2. Месец Януари - Съвместно празнуване на Банго Василий и Васильовден. На празника чрез театрална сценка ще бъде пресъздадена легендата за Св.Василий. Децата ще представят и традиционна изложба на сурвачки; 3. Месец Март - Празника Баба Марта ще бъде пресъздаден от децата чрез направа на традиционни мартеници, които ще бъдат представени на изложби във фоайето на училището и във фоайето на Община Кърджали. 4. Месец Април - Съвместно празнуване на Международният ден на ромите и Великден. - Празника ще бъде отбелязан чрез празничен концерт и сценки по традиционни български, турски и ромски песни и танци. По стари традиционни методи деца и родители ще изработят великденски яйца и сувенири, които ще представят в изложба. 5. Месец Май -Гергьовден, Едерлези - Празника Гергьовден, Едерлези ще бъде отбелязан чрез изнесена празнична програма. 24 Май - Празничен концерт по случай денят на българската просвета, култура и на славянската писменост; 6. Месец Юни - Ден на детето - По случай Деня на детето ще проведе спортни-състезателни игри. В игрите ще се включат и родители. На победителите в съревнованията ще бъдат раздадени стимулиращи награди. Специфичните мероприятия ще бъдат с цел повишаване желанието на учениците да посещават училище и мотивирането им за по-висока степен на образование. Дейността предвижда следните специфични мероприятия: 1. Организиране на летен лагер с деца от клубовете на морето, с цел създаване на атмосфера на взаимно опознаване и приобщаване извън училищна среда. 2. Организиране и провеждане на два концерта, един в края на първата година за отбелязване годишнината на училището и един заключителен "С песен светът е чудесен" в края на втората година, с цел представяне на заученото по клубовете, както и творческа изява на децата от училището. 3. Организиране и провеждане на 4 изложби, 2 през първата година и 2 през втората година, с цел представяне на дейността на клубовете. 4. Организиране и провеждане на "Вечер на етническата толерантност"- Представяне на бита и културата на различни етноси. Подготвя се от самите ученици, като те имат задача да популяризират събитието и да го реализират. 5. Организиране и провеждане на спортен турнир, чиято цел е да се привлекат връстници, които са отпаднали по-рано от училище. 6. Създаване на училищен музей - Сбирка с артефакти от историята на училището. 7. Организиране и провеждане на Скаутски лагер във военната база в Широко поле. 8 . Организиране и провеждане на информационни кампании за етническа толерантност, с цел опознаване и сближаване на учениците от различните етноси. 8. Провеждане на "Седмица на толерантността", включваща кътове с елементи на традиционни облекла и снимков материал, етнографска сбирка, табла с информация за празниците на различните етноси, конкурс за рисунка и есе на тема „Единни въпреки различията”. Наблюдението на културни и исторически обекти е част от интерактивното обучение на учениците. Провеждане на приключенски екскурзии, с цел разкриване пред тях на моменти от славното минало на родината и да се докоснат до уникалната българска природа. За по - доброто изпълнение на дейността ще се търси по-широка подкрепа от родителската общност с включване в самите мероприятия. Работа на дейността ще бъде подпомагана от партньорите по проекта. 299 376.00 293 868.58
Дейност 4: Организиране на дискусионни клубове на интеркултурна тематика : Работата с родителите е най-сложната част в педагогическата практика, както и в психологичното консултиране и социалната работа. Предвидено е провеждане на обучение за родители. Обучението ще бъде на тема: "Коучинг за родители" от сертифициран обучител, където родителите ще бъдат запознати с нетрадиционни методи за въздействие върху децата, ще бъдат показани модели на поведение в семейството, както и игрови методи за по-лесното овладяване на българския език. Освен това дейността по проекта ще включва обучителни семинари с родители и децата от психолог на тема: "Как комуникирам с детето си", "Мнението на моето дете е важно" . Обучението ще се извършва в училищна и извънучилищна среда. Училищната среда ще бъде наречена „Кът на семейството“, представлява обособяване на естественобитова и възпитателна среда за общуване между учители, родители и ученици, която дава възможност за реално присъствие на семейството в образователното пространство и взаимодействие с училището. Срещите в класна форма между учители, родители и ученици ще бъдат със следната тематика: 1 "Моето дете "– изработване на албум на всяко дете - Организират се поредица от срещи, в които родителите изработват албум за своето дете. Целта е да се работи върху формиране на визия за детето, възстановяване на неговата история, субективизиране на мястото му сред другите деца в голямото семейство, формиране на идея за неговото бъдеще. Тази кратка житейска история на детето дава възможност да се говори за всеки етап от развитието на детето, за важните моменти от порастването. Работата по този вид „албум“ се съчетава с дискусии, с поднасяне на информация по един конкретен и достъпен начин. „Албумът“ позволява да видим какво място отрежда родителят на това дете в живота си и в живота на семейството си, както и да поставя на въпроси и теми за размисъл и обсъждане, които родителят самостоятелно никога не би повдигнал. 2. "Моето дете – моето съкровище" - На тази среща се поставя темата за детето като ценност. Всеки родител трябва да изброи три качества, които харесва в детето си и три, които не харесва. Процесът на работа се използва за диалог и въвеждане на темите за необходимостта от съпровождане , подпомагане и поощряване на децата. Водещият използва времето, за да разкаже как се справят децата в училище, къде имат трудности и къде – напредък, както и да насърчи родителите в креативния процес. 3. Урок „Аз преподавам на мама ...“ - Урокът се подготвя от децата и учителката, а родителите са „ученици“. Темите са за бита и традициите на различни етноси. 4. „Островът на мечтите“ - Изработване на портфолио с мечтите на децата. 5. „Моето настроение“ – ученици и родители избират символ на настроение; 6. „Лого на семейството“ – ученици и родители изобразяват чрез предмет, символ, знак и рисунка визитката на своето семейство; 7. „Пътешествие до острова на мечтите“– стимулиране активността на учениците, използване на натрупания социален опит и го пренасяме в съвместен творчески процес с желание за изява, за повече споделяния и обсъждания; 8. „Подарък“ – в реализация на емоционалното благополучие всеки от участниците споделя своето позитивно отношение къмпартньора си, като го отрази в послание. 9. „Моята култура“ -Изработване на портфолио с културни артефакти, специфични за етническата култура на учениците. Извънкласните срещи между учители, родители и ученици ще се състои в: 1. Организиране на спортни срещи „родители – ученици“ 2. Спортен празник със състезателни игри между отбори, състоящи се от родител и дете. 3. Организиране на екокампания „Моето селище – мой дом“ 4. Организиране на социален туризъм по екопътеки 39 830.00 15 091.65
Дейност 5: Индивидуална и групова консултативна дейност с психолог: Психологическото подпомагане може да бъде определено като предлагане на помощ в различна форма. Тази дейност съществува под формата на интервюиране, психотерапия или консултиране. Интервюто е метод за събиране на информация. Психотерапията и консултацията са често съдържателно смесвани. Общите им характеристики са в общата методологическа база от теории за личността и теории за психичната промяна. Областта на практикуване при консултацията е в образователни институции. Особеност на лечебния процес е, че при консултацията се използва обучение. Целите на консултацията са често свързани с: 1. Поведенческа промяна – обучаване в определено умение. 2. Вземане на решения – подпомагане за разбиране на собствените личностни характеристики; 3. Повишаване на възможностите за справяне при реализацията на определена роля – научаване на изискванията на ролята 5. Повишаване на личната ефективност – разкриване на вътрешния потенциал (хуманистична психология) Консултативния процес има за цел създаване на нови условия за учене, свързани с процеса на обуславяне, и на тази основа да се съдейства на клиента в овладяването на ново поведение. + формиране на нови умения, преодоляване на вродени привички, редуциране на стреса, поведенческа саморегулация и т.н. Консултирането е процес на установяване на сътруднически взаимоотношения, които се използват, за да се подпомогне клиента в заучаване на желаните от него поведения. Това предполага: два отделни процеса – на установяване на сътрудническо взаимоотношение и на заучаване на подходящи поведения, реализиращи се в цялостната консултативна дейност. Консултативен процес се реализира на две равнища на взаимодействие – вербално и невербално. Чрез думите се предава информация, а чрез интонацията – отношение към събеседника. Невербалното се осъществява чрез мимиката и позата. От мимиката на човека най - голямо значение се придава на израза на очите – те разкриват несъзнавани преживявания. Трябва да се имат предвид два аспекта, свързани с развитието на детето. Единият се отнася до обстоятелството, че детето е индивид с все още недоизградена психична система, което го прави по-уязвимо. Другият се отнася до потенциала на детето, който трябва да бъде разгърнат във физически и личностен план. Тези тенденции трябва да бъдат стимулирани. Наред с терапевтичното, се осъществява и възпитателно въздействие. Друга особеност на детето е зависимостта от семейството и в частност от майката. Семейството често е източник на фрустрация и напрежение. Това се проявява в амбивалентност към родителите, чувство за непълноценност и емоционално отхвърленост. Постепенно детето става автономно. Следователно консултацията трябва да бъде насочена и към детето, и към семейството, тя трябва да установи дали проблемът не принадлежи на учебната среда. Друг аспект в консултативната дейност с деца е свързан с равнището на социална зрялост и психични особености в предучилищна и начална възраст, когато детето има все още ограничени когнитивни способности. Груповото консултиране е интерперсонален процес, включващ консултанта и няколко члена, които изследват себе си и проблемните си ситуации, опитвайки да модифицират своите нагласи и поведение. Груповото консултиране е терапевтичен опит за нормални хора без сериозни емоционални проблеми, докато груповата терапия е по-дълъг терапевтичен опит за хора с емоционални разстройства. Консултациите с психолог ще бъдат свързани с развитието и възпитанието на детето, общуването, решаване на конфликти между деца и родители, ученици и учители, ученици и ученици и други по необходимост. Консултациите ще се извършват с цел подобряване на комуникацията и взаимоотношенията между деца и родители, учители и ученици и между съученици. Ще се провежда индивидуална и групова консултативна дейност от психолог за осъществяване на превантивна подкрепа по теми, свързани с развитието, възпитанието, общуването между ученици, деца и родители, учители- ученици до решаване на конфликти. 13 544.00 12 764.59
Дейност 6: Провеждане на кръгла маса на тема „Успешни практики на интеграция на ученици от етническите малцинства чрез интеркултурно образование” : Провеждането на кръгла маса „Успешни практики интеграция на ученици от етническите малцинства чрез интеркултурно образование” с участието на образователните институции, Регионален инспекторат по образование, държавни и местни власти в Община Кърджали, цели да се акцентира върху методите на интерактивен образователен модел, които намират приложение в мултикултурна среда. Акцентът ще се постави на добрите практики и споделяне на опит. 3 300.00 2 186.54
Дейност 7: Информираност и публичност: Медийното отразяване на хода на проекта е една от основните дейности, заложени в него. Предвидените мерки целят повишаване информираността на кърджалийската общественост за планираните и текущи дейности. След всеки от етапите на реализиране на проекта ще се предоставя информация в публичното пространство за постигнатите резултати. Медийното отразяване включва провеждането на 2 пресконференции, публикуването на 10 статии, 10 прес-съобщения в регионалните и местни медии, отпечатване на плакати, листовки и стикери за популяризиране на проекта, както и регулярно публикуване на информация на уеб-страниците на училището и Община Кърджали. В рамките на информационната кампания ще се излъчат 2 радио предаване от Общинско радио - Кърджали. Ще се изработи 1 табела, включваща информация за проекта и финансиращия орган, която ще бъде окачена на входа на училището, 11 табели за класни стаи за работа по клубовете, 1 транспарат, който ще се използва в залата за провеждане на концертите. Всички материали за популяризиране на дейностите по проекта ще съдържат необходимите реквизити, посочени в изискванията за информиране и публичност на ОП „Наука и образование за интелигентен растеж"”. Финансовата подкрепа на ЕСФ ще бъде адекватно отразявана във всички форми и мероприятия, насочени към популяризирането на проекта. Всички информационни материали ще се подготвят съгласно Ръководството за информиране и публичност по настоящата схема. 8 151.00 8 049.68

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).