Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The main activity of the company “Komsoft” OOD is development, implementation and maintenance of information systems, including specialized information systems, that are produced by the most renowned worldwide developers. The firm’s focus is on the development, integration and maintenance of customized according to the clients’ needs applied software programs and information technologies, system integration, trainings as well as consulting services in this sector.
The development in the information and communication technologies sector, the inability to improve the existing types of managing and organizing as well as the uncompetitive positions of the European markets lead to the need of investing in the development and in strengthening the management capacity of the company as well as the implementation and the use of modern information and communication systems. 
By executing the project activities, through:
-	The implementation of ERP that meets the requirements of ISO 20000-1:2011,ISO 27001:2013,ISO 9001:2015 and certifying it by  ISO 20000-1:2011,ISO 27001:2013 and ISO 9001:2015
-	The implementation and the certifying of system for environmental control ISO 14001:2015
-	Reengineering of the processes at Komsoft
-	The acquisition and implementation of an ERP
-	Investment in noncurrent tangible assets that would support the implementation of the ERP and the implementation of an environmental management system that meets the requirements  ISO 14001:2015
all current management and organizational deficiencies as well as the barriers for the overall development of the company would be overcome. Also thus the problems connected with the lack of process automatization, the suboptimal use of resources as well as the limited technology capacity would be overcome. 
 The successful implementation of the project will improve the capacity of the company and the better presence of the company at the intensively competitive domestic as well as foreign markets. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез ре-инженеринг на процесите в "Комсофт" ООД: I. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени услуги по ре-инженеринг на процесите в "Комсофт" ООД. КОМСОФТ е софтуерна фирма. При изпълнението на проекта ще бъдат взети предвид специфични за информационните технологии добри практики, препоръки на стандарти и процеси по жизнения цикъл на разработването на софтуера (SDLC, Software Development Lifecycle). На базата на тези процеси ще бъде направен ре-инженеринг, в т.ч. на действащи процеси, или ще бъдат добавени нови процеси. II.Чрез инвестицията в ре-инженеринг ще бъдат подобрени процесите по управление и организация, чрез усъвършенстване на следните дейности и процеси: - Подобряване на процеса на планиране и вземане на решения в КОМСОФТ ООД, чрез: - - Прилагането на принципа „Планиране на база продукти“. Това означава, че първо ще бъде специфициран крайният продукт, ще бъде декомпозиран на отделни елементи, после ще бъдат специфицирани тези елементи. - - Като база за вземане на решение за нови проекти ще бъде използван Бизнес казус на проекта, който обхваща: бизнес цели, продукт на проекта, качество, срокове, бюджет , риск, възвращаемост, толеранси по тези параметри. - - Планирането ще става на база етапи; - - За нови рискови проекти, които предприятието изпълнява, ще бъде прилаган процес за вземане на решения на база концепцията за стегнато (lean) производство. Процесът ще обхване старт с цел производство на продукт с минимална действаща функционалност; тестване как се възприема от клиентите; при негативно приемане – промяна на изискванията; при положителни – продължаване на избраната посока. - Подобряване на процеса на организация на ресурсите в КОМСОФТ ООД, чрез: - - Ясно идентифициране и актуализиране ролите и отговорностите на служителите на фирмата. Ще бъде съгласувана и разработена матрица за разпределяне на ролите и отговорностите. Тя ще послужи като база за актуализиране на длъжностните характеристики. - - Започване управлението на финансовите ресурси на база бюджети по проекти, бизнес процеси, клиенти, и пр; - Подобряване на процеса на организация на процеса на предоставяне на услуги, чрез: - - Настройване на процеса на разработването и внедряването на софтуер към проектна база, чрез подходяща методология за управление на проекти. - - За планирането и управлението на проектите ще бъдат използвани възможностите на ERP/CRM; - - За процесът по поддръжка ще бъдат настроени процесите по управление на инциденти и заявки за услуги и управление на проблеми; - Подобряване на процеса на реализация на продуктите и услугите, чрез; - - Подобряване на договорите за реализация така, че да отразяват стриктно бизнес процесите; - - Ще бъде подобрен процеса на продажба на ИТ речения чрез внедряване на про-активен процес; - - Ще бъде подобрен процеса на продажба, чрез създаване на планове за директни продажби; - Подобряване на процеса на интернационализация на продукта/услугата, чрез: - - Създаване на процес по организиране на продажбите в чужбина, чрез директни продажби, участие в обществени поръчки и продажби чрез партньори; - - За клиентите в чужбина ще бъдат добавени средства за унифицирана комуникация и дистанционна поддръжка на действащи системи. III. НЕОБХОДИМИ СТЪПКИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: - Избор на изпълнител за извършване на услугата, съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ; - Инвентаризация на всички действащи основни бизнес процеси на предприятието; - Преглед на матрицата на ролите и отговорностите на служителите на КОМСОФТ ООД; - Извършване на GAP-анализ; - Идентифициране на нови, необходими основни процеси; - Изготвяне и представяне на предписания за реинженеринг на ръководството на КОМСОФТ ООДна база на резултатите по т. 1 до т. 4; - Изготвяне на подробен план за реинженеринга; - Наблюдение на внедряването на предписанията за ре-инженеринг; - Одит по отношения на предписанията за реинженеринг и издаване на необходимите документи. 40 000.00 37 200.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на ERP система: I. Като част от дейността ще бъдат извършени инвестиции по закупуване и въвеждане на ERP система в предприятието. II. Чрез инвестицията по закупуване и внедряване на ERP система, качеството по изпълнение на процесите по планиране и контрола ще бъде подобрено, систематизирано и отговарящо на качеството на предлаганите услуги. Поради обема работа и документи, е необходимо поставянето им в информационна система, която да следи, напътства и алармира при неизпълнение. В този момент наличието на внедрена и добре работеща система може да позволи на фирмата да продължи да расте без сътресения. Въпреки нарасналия брой поръчки, по-големия брой хора, които трябва да се контролират и по-голямото разнообразие на външни фактори, които влияят, ERP системата позволява на фирмата да продължи да изпълнява в срок и качествено поръчките на клиентите. Системата ще позволява лесно да се планира натовареността на ресурсите (стокови, човешки, парични и др.) при голям брой разнообразни дейности и ще даде възможност за постоянен контрол на всичко, което се случва. Внедряването на ERP система ще даде конкурентно предимство на фирма "КОМСОФТ" ООД. С ре-инженеринга на процесите и промяната им, съобразно най-добри практики, внедряването на интегрирана система за управление, спрямо изискванията на стандартите ISO/IEC 20000, ISO 27001 и ISO 9001 и поддръжката им от ERP системата, фирма "КОМСОФТ" ООД ще премини на нов етап от своето развитие, повишавайки своята конкурентно способност и възможност за растеж. След въвеждането на ERP софтуера в предприятието, фирма "КОМСОФТ" ООД предвижда подобрение в следните процеси от дейността: - Пред продажбени усилия; - Връзките с клиенти; - Дефиниране на персонални задачи; - Работен календар, оферти; - Продажби; - Фактуриране; - Плащане; - Интеграция на софтуера с Интернет телефония; - Вграден mailclient, инструмент спомагащ формиране на Фирмена Ценова Политика; - Маркетингови инструменти; - Залагане Цели; - Специализиран инструмент за конфигуриране на нови продукти, чрез използване на продуктови характеристики; - Поддръжка процесите по управление на складовото стопанство, - Работа с доставчици, - Заскладяване и експедиране на стока, между складови трансфери. - Aдресиране и номерация на складове по складови места, клетки, стелажи. - Входящ и изходящ контрол на стоки в склад, чрез баркод скенери при обработване на складови документи. - Автоматизирано материално планиране на складовите наличности, - Формиране на методи за набавяне и автоматизиране процеса на заявки за закупуване от Доставчик - Финансовата и счетоводна дейност на фирмата. Изготвянето на ДДС дневници, интрастат декларации, завеждане и обработване на дълготрайни активи. - Процесите на „едностъпково“ производство, където за производството на готово изделие има директно влагане на суровини без наличие на субпродукти и „възли“ - Автоматизиране процеса на производство и планиране - Капацитетно планиране на човешки ресурси - Вграден графичен редактор - Работа и обработване на огромни обеми от данни. - Работа със сериализирани стоки, - Абонаментни поддръжки и сервизна и дейност - Нива на обслужване III. Необходими стъпки за изпълнение: 1. Избор на изпълнител за извършване на доставката, съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ; 2. Придобиване на ERP система. 3. Внедряване на ERP система: - Анализ на потребностите - Изпълнение на специфични допълнения към софтуера - Подготовка на първоначалните номенклатури, вкл. импорт от друга система - Подготовка на бизнес модела – трансформирането на документите, ролите на потребителите, шаблони за отчети, модел за защита на данните и т.н. - Първоначални опитни въвеждания на данни съвместно с ръководителя на проекта - Обучение на потребителите - Финален анализ за пълнота, съвместно с ръководителя на проекта и ресорните мениджъри - Пуск на системата 89 928.00 89 200.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване за функциониране на ERP системата и поддържане на ISO системите: I. Като част от дейността се предвижда да бъдат закупени следните Дълготрайни материални активи: - Сървър - 1 брой; - Криптиращ модул - 1 брой; - Оптичен комутатор - 1 брой. II. Инвестицията по закупуване на ДМА, предвидена в настоящата дейност е спомагателна за изпълнение на дейностите по проекта. Закупуването на предвиденото оборудване е изцяло насочено за покриване на нуждите на предприятието възникнали в следствие въвеждането на ERP софтуера и внедряването на ISO стандартите. За покриване на нуждите на предприятието, предвиденото оборудване трябва да притежава следните минимални характеристики: 1. Сървър: - Процесори: 2 броя, всеки с 12 физическиядра и 24 логическинишки, макс. TDP 105W/процесор, честота min. 2.2GHz, 30 MB cache с поддръжкана 2400MHz RAM, 64-битови инструкции, хардуернаподдръжказавиртуализация и криптиране - Памет:256GBDDR4 2400MHzRegistered ECC, с възможност за поставяне на 24 памети и до 768GB от същия вид - Дискове:2 броя 300GB Enterprise SAS 12Gb/s15000 rpm, с възможност за замяна по време на работа (hotplug); с възможност за поставяне на поне 8 диска SFF SATA/SAS/SSD - Дисков контролер:SAS 12Gb/s, с поддръжка на RAID 0,1, 1+0, 5, кеш 2GB - Мрежов контролер:вграден контролер 4 порта Gigabit Ethernet - Host Bus Adapter: поне 2 FibreChannelпорта 8Gb/sна две отделни платки(съвместими с оптичния комутатор позиция 3) - Разширение: 3PCIe 3.0 (oт тях поне дваPCIe x8), с възможност за поставяне на още 3 PCIe 3.0 - Видеоконтролер:Вграденвидеоконтролер с поддържанаразделителнаспособностминимум 1280 х 1024точки - Интерфейси: 5 USB 3.0 (поне един на предния панел) 5 x RJ-45, VGA, вътрешен microSD, 2 SAS 12Gb/s - Захранване: 2 броя, минимум 800W, резервирано, с възможност за замяна по време на работа (hotplug), 94% ефективност - Вентилатори:да са предвидени с резервираност и с възможност за замяна по време на работа (hotplug) - Управление: вграден контролер за out-of-band отдалечено управление със собствен 1 Gbps порт. Активирана функционалност за KVM over IP с възможност за отдалечен достъп до клавиатура, монитор, мишка, медия - Шаси: за вграждане в 19” шкаф с необходимите крепежни елементи височина макс2U, включен водач за кабелите 2. Криптиращ модул: - Производителност:220 RSA 1024-битови операции за секунда - Ниво на сигурност:FIPS 140-2 Level 3 - Форм фактор:PCI Express x4 3. Оптичен комутатор: - Портове: 8 порта FibreChannel, всеки със скорост мин. 8Gb/s, поддръжка на E, F, FL типове свързаност. - Аксесоари:трансивъри и кабели за връзка със сървърa - Управление: през команден ред и уеб браузър, да разполага с USB и LAN порт за управление - Шаси: за вграждане в 19” шкаф с необходимите крепежни елементи височина макс 1U; III. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител за извършване на доставката, съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ; 2. Закупуване на предвиденото оборудване; 3. Доставка на предвиденото оборудване. 45 757.00 41 384.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез въвеждане на интегрирана система за управление, отговаряща на изискванията на ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013, ISO 9001:2015 и сертифициране на ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013 и ре-сертифициране по ISO 9001:2015: I. Като част от дейността се предвиждат следните поддейности: - Поддейност 1. Въвеждане на интегрирана система за управление, включваща: - - Въвеждане на ISO 20000-1:2011 - - Въвеждане на ISO 27001:2013 - - Въвеждане на ISO 9001:2015 - Поддейност 2. Сертифициране на въведената интегрирана система, включваща: - - Сертифициране на въведеното ISO 20000-1:2011 - - Сертифициране на въведеното ISO 27001:2013 - - Ре-сертифициране на въведеното ISO 9001:2015 II. Чрез инвестицията за въвеждане на интегрирана система за управление, отговаряща на изискванията на ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013, ISO 9001:2015 и нейното сертифициране ще се подобри управленския капацитета на предприятието, за по-успешно присъствие на външните и вътрешни пазари. Успешното изпълнение на инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейностите по проекта, чрез: - Внедряване на ISO 20000-1:2011, което ще допринесе за: - - Увеличаване на производителността на фирмата - - Намаляване на разходите за предоставянето на услугите - - Подобряване на бизнес взаимоотношенията - - Адекватно управление на инциденти и проблеми - - Постигане на ниво на непрекъсваемост, зададено от споразуменията за ниво на услугите - - Повишаване на имиджа на организацията - Внедряване на ISO 27001:2013, което ще допринесе за: - - Повишаване на конкурентоспособността на КОМСОФТ" ЕООД - - Получаване на международно признание за компетентност - - Постигане на съответствие на фирмената практика към най-добрите световни - Внедряване на ISO 9001:2015, което ще доведе до: - - Повишаване на продуктивността, в следствие на подобрение на основните процеси във фирмата - - Повишаване качеството на цялостната организация, постигнато чрез по-добра комуникация, фиксирани цели и отговорности - - Повишаване на рентабилността като следствие освен от намаляване на разходите, но и от липса на загуби на материали, оптимизиране на времето на работните цикли - - Повишено качеството на вземаните решения, основани на резултатите от извършените одити и анализ на организацията III. НЕОБХОДИМИ СТЪПКИ: - Стъпки по въвеждане на интегрираната система за управление, включваща ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013 и ISO 9001:2015: - - Избор на изпълнител за извършване на услугата по въвеждане, съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ - - Анализ на текущото състояние - GAP аналлиз - - Формулиране на обхвата на Система за упраление на услугите (СУУ), на Системата за управление на сигурността на информацията (СУСИ) и на Системата за управление на качеството (СУК) - - Дефиниране на Каталог на услугите. - - Създаване на организация и План за разработване и внедряване на СУУ, съгласно изискванията на ISO 20000-1:2011, на СУСИ, съгласно изискванията на ISO 27001:2013; и на СУК, съгласно изискванията на ISO 9001:2015. - - Изготвяне на документацията на СУУ, СУСИ и СУK - - Съгласуване на изготвената документацият - - Изготвяне на опис на информационните активи попадащи в обхвата на СУСИ; - - Изготвяне на анализ на рисковете и препоръки, свързани с управлението на услугите в „КОМСОФТ“ ООД, съгласно методика, съобразена с изискванията на ISO 20000-1:2011 и препоръките на ISO 31000:2011 - - Внедряване на СУУ, съгласно изискванията на ISO 20000-1:2011 - - Внедряване на СУСИ, съгласно изискванията на ISO 27001:2013 - - Внедряванe на СУК, съгласно изискванията на ISO 9001:2015 - - Подготовка за сертифициране на ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013 и ре-сертифициране по ISO 9001:2015. - Стъпки по сертифициране: - - Избор на изпълнител за извършване на услугата по сертифициране на внедрените системи съгласно разпоредбите на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ; - - Извършване на сертификационен одит относно внедрените системи, състоящи се от ISO 20000-1:2011; ISO 27001:2013 и ISO 9001:2015 - - Сертификация на внедрените системи ISO 20000-1:2011, ISO 27001:2013, ISO 9001:2015. 38 600.00 29 138.94
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез въвеждане и сертифициране на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015: I. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: - Поддейност 1: Въвеждане на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015; - Поддейност 2: Сертифициране на ISO 14001:2015. II. Инвестицията за въвеждане и сертифициране на системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015, фирма "КОМСОФТ" ООД ще допринесе за постигане на целите на дейностите по проекта, чрез: - Въвеждане на организационни иновации, чрез системата за управление на околната среда; - Осъзнаване на потенциални икономии и намаляване на потреблението на енергия и суровини в предприятието; - Намаляване на вредното въздействие върху околната среда; - Подобряване управлението на организацията (планиране, определяне на цели и цели и програми); - Повишавне на доверието на партньори и външни заинтересовани страни на фирмата; - Повишаване на екологичното съзнание на служителите, промяна в мисленето и навиците им и пренасяне на добрите "зелени" практики извън организацията; - Подобряване на контрола на потреблението на ресурсите, което води и до намаляване на разходите за организацията; - Идентификация на всички приложими за организацията изисквания, улесняване получаването на разрешителни и спазване на техните условия; III. НЕОБХОДИМИ СТЪПКИ: - Стъпки по въвеждане на системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015: - - Анализ на текущото състояние - GAP аналлиз; - - Формулиране на обхвата на Системата за управление на околната среда; - - Създаване на организация и План за разработване и внедряване на Системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015; - - Идентифициране на контекста (външни и вътрешни обстоятелства, имащи отношение към управлението на ОС), като се отчитат насоките на ISO 31000:2011. - - Изготвяне на документацията за Системата за управление на околната среда; - - Съгласуване на изготвената документацията от „КОМСОФТ“ ООД; - - Изготвяне на анализ на рисковете и препоръки, свързани с управлението на околната среда в „КОМСОФТ“ ООД, съгласно методика, съобразена с изискванията на ISO 14001:2015 - - Внедряване на Системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015; - - Подготовка за сертифициране на ISO 14001:2008. - Стъпки по сертифициране на системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на ISO 14001:2015: - - Извършване на сертификационен одит относно внедрените система, отговаряща на изискванията на ISO 14001:2015; - - Сертификация на внедрената система, отговаряща на изискванията на ISO 14001:2015; 8 200.00 4 749.06
Дейности за визуализация на проекта: I. Като част от дейностите по визуализация на проекта, следва да бъдат извършени следните дейности: - Упоменаване финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. - Оповестяване във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. - Включване на интернет страницата кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепа, включително на неговите цели и резултати, и посочване на финансовата подкрепа от ЕС; - Поставяне на плакат с информация за проекта, размер А3, в който е спомената финансовата подкрепа от ЕС, на видно място; - Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: - Емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - Наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - Наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - Наименованието на проекта; - Общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - Начална и крайна дата на изпълнение на проекта. ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: - Повишаване обществената осведоменост и прозрачност по отношение на съфинансирането на проекта по OПИК - Информиране широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; - - - --------- Гарантиране на прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; - Информиране за източника на европейско съфинансиране. СЪЩНОСТ НА ДЕЙНОСТТА: Дейността ще се състои в изпълнение на всички задължителни дейности и мерки, от страна на бенефициента, за осигуряване на публичност по проекта. Изпълнението на дейността ще отговаря напълно на условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. 2 000.00 110.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).