Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal includes integrated measures aimed at improving the welfare of the target group, covering the social, health and educational spheres. A "Be Active" consultation center will be set up within which will be hosted officials and experts directly involved in the issues of the Roma community and ethnic minority groups as a whole. The Center will also be used to hold public meetings with representatives of the associated project partners, to celebrate and organize various events and events, part of which are funded under this project.
Free health checks will be organized within the project, consultations will be provided with a psychologist and speech therapist. 30 unemployed persons from the target group will be employed by the municipality of Nikola Kozlevo.
The activities of the project include active work with Roma children and pupils. Groups for additional Bulgarian language activities will be set up, additional work will be done with pupils, active parents will be working with the Roma community.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Допълнително обучение по български език за децата и учениците от начален етап на обучение, за които българският език не е майчин: Недоброто владеене на български език е често срещан проблем сред учениците от начален етап, за които българският език не е майчин. Този дефицит е предпоставка за редица други проблеми – затруднена комуникация и социализация, невъзможност да бъде усвоен преподавания материал и повишен риск от преждевременно напускане или отпадане на ученици от образователната система. С цел преодоляване на тези рискове, проектът предвижда в допълнителни обучения по български език да бъдат включени деца от общинските детски градини и ученици от начален етап на обучение от целевата група във всички пет училища територията на Община Никола Козлево. Община Никола Козлево като бенефициент по проект BG05M2O001-3.002-0016 “Бъдещето днес – образование и интеграция” реализира такава дейност във всички общински училища, като тя бе изключително добре приета и от родителите, и от учителите. Интересът беше голям и дори в дейността бяха включени по-голям брой ученици от предвиденото по настояване на родители. В края на проекта бяха отчетени отлични резултати в работата с учениците. Ето защо дейността се включва и в настоящия проект, като с цел надграждане освен в училищата, занятия ще се провеждат и в общинските детски градини. Районът е етнически смесен, включващ български, турски и ромски етнос. Невладеенето на български език в ранна детска възраст е сериозна предпоставка за отпадане или невключване в образователната система. 72 008.40 78 181.58
Подкрепа на ученици от етническите малцинства за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование: Основната цел на тази дейност е да се ограничи тенденцията за отказ на ромските младежи от средно образование и да се разшири обхватът им, особено на ромските девойки, в средното училище, като се създадат предпоставки и за увеличаване на броя на ромските студенти. Предвижда се в рамките на дейността да се приложи комплексен подход за оказване на подкрепа на ромски ученици в средното образование, за повишаване на мотивацията за учене, за подобряване на усвояемостта на учебния материал и за придобиване на устойчиви социални знания и умения, включващ индивидуална и групова работа, въвеждане на практиката на ученици- наставници и осигуряване при необходимост на материална подкрепа за закупуване на комплекти учебници и помагала. Основен момент в изпълнението на дейността е подходът на индивидуалното менторство. При този подход за всеки ученик от проекта ще бъде определен ментор-наставник, който чрез изграждане на устойчива връзка с ученика, основана на взаимно доверие и разбиране, ще предразположи ученика да споделя своите затруднения и проблеми в училище и семейството, ще го изсушва и ще го съветва за възможни решения на проблемите му. Менторът ще бъде близо до ученика, без обаче да създава чувството за опекунство и пълен контрол. Менторът ще осъществява комуникация с други учители, съученици и близки на ученика. Менторът ще води индивидуално досие на всеки ученик, за да определи пропуските по различните предмети и да проследява напредъка. За ментори ще бъдат подбрани учители от самото средно училище, които учениците харесват. Те ще получат консултации от експерт за организиране и реализиране на менторска програма. В допълнение към индивидуалното менторство се предвижда и групово менторство, при което връстници оказват подкрепа на връстници. То ще се реализира като извънкласна дейност в клубове по гражданска журналистика и дебати, в които менторираните ученици ще имат възможност за провеждане на съвместни дейности и мероприятия със свои съученици без затруднения в образователния процес. Менторството между учениците има неформален характер и се реализира по естествен начин в процеса на подготовка и реализиране на клубните дейности. Макар и неформално, груповото менторство се наблюдава и направлява от наетите учителите-ментори. Дейностите в клубовете привличат учениците, защото водят до повишаване на важни за тях социални умения – да водят аргументирани обсъждания, да улавят с камера социални теми, които ги вълнуват, да напишат есета по важни за местната общественост или за обществото граждански въпроси. В подготовката на зададените в клубовете задачи силните ученици „увличат“ по-изоставащите си съученици и това създава неповторима атмосфера за учене, мотивираща всички ученици. За да се подпомогне работата на менторите по проекта се предвижда да се осигури непрекъсната подкрепа от експерт по интеркултурно образование на Асоциация Интегро. Изпълнението на дейността ще се осъществи от Асоциация Интегро, в партньорство с Община Никола Козлево. В рамките на дейността ще бъде назначен и психолог на 4-часов трудов договор. На територията на община Никола Козлево няма действащ психолог, нито към общинските училища, нито към общинските детски градини. Поради отдалечеността на населените места от областния център Шумен имаме отказ на Ресурсния център да осигури такъв специалист дори и за почасова работа с местната общност. Община Никола Козлево не разполага с необходимия ресурс за самостоятелно финансиране на такава длъжност. Психологът ще работи с целевата група в сътрудничество с менторите. 57 296.60 39 296.33
Работа с родителите от етническите малцинства / Работа с ромските родители / Активизиране и овластяване на родителите.: Необходима е системна работа с ромските родители за тяхното ангажиране с образованието на децата. Осъществяването на активно сътрудничество между семейството и училището е обществена необходимост тъй като те са първите и основните институции. Една от основните цели, поставени в приоритет „Образование” на Плана за действие на община Никола Козлево в изпълнение на Областната стратегия за интеграционните политики 2015 – 2020 е цел 4 „ Приобщаване и приемане на родителите - роми към образователния процес и засилване на участието им в училищния живот ”. Като основна задача за изпълнението на целта е посочено „ Обучение на родителите на децата от ромската общност с цел засилване на родителската роля в процеса на възпитаване, образоване и здравно развитие “. Цел на дейността е родителската общност да участва реално във вземането на управленски решения и да се повиши капацитета на Обществените съвети съгласно изискванията на Закона за предучилищното и училищното образование.В дейността ще участват родители от всички етноси – българи, турци и роми, което е важно условие за запазването на етнически смесения характер на образователните институции в общината. Дейността ще бъде координира от Център Амалипе, който има опит в работата с родители и организирането на родителски клубове в повече от 150 училища и 16 детски градини. Ще бъдат използвани местни лица, представители на родителските общности. За достигане на добри резултати за изпълнението на дейността ще бъдат назначени трима образователни медиатори от общността. Те ще бъдат от местните общности, като ще бъде съобразено с груповото многообразие на ромите в община Никола Козлево. Основните изисквания към тях ще са да имат поне средно образование и да се ползват с доверието на родителите. Ще покриват 3 училища – СУ „Цанко Церковски“ , ОУ „Христо Ботев“ с Вълнари и ОУ „Свети Климент Охридски“. Образователните медиатори ще бъдат ангажирани на пълен работен ден и ще координират изпълнението на дейностите, описани по-долу. Ще се идентифицират нагласите на родителите и тяхната убеденост в ползата от доброто възпитание и обучение, както и степента на мотивацията им за включване на децата в група за допълнителни занимания. Медиаторите ще бъдат подпомагани методически и ръководени от експерт/и „Образователна интеграция чрез развитие на местната общност“, който/които ще осъществява(т) супервизията на медиаторите, ще направлява(т), мониторира(т) и оценява(т) тяхната работа – Заетостта на експерт РМО ще е минимум 600 и максимум 800 часа за целия проект. (по предварителен месечен график). Предвижда се и експерт/и „Образователна интеграция чрез интеркултурно образование (ИКО)“ - Заетостта за тази позиция ще е общо 480 часа за целия проект. Експертът ИКО ще подпомага всички институции в проекта за правилното въвеждане на интеркултурни елементи и постигането по този начин на ефективна образователна интеграция. Задължение на експертът/експертите образователна интеграция чрез ИКО е да помогне работата, свършена от образователните медиатори с родителите, да бъде трансформирана в „продукт“, подпомагащ процеса на създаване на ефективно партньорство между училищна и родителска общност. Разходи: Образователни медиатори 3 бр. – общо 43344 лв.; Експерт „Образователна интеграция чрез развитие на местната общност“ – 5440 лв.; Експерт „Образователна интеграция чрез интеркултурно образование (ИКО)“ – 12480 лв.; Командировъчни разходи за образователните експерти за теренна работа – 690 лв.; Организиране на срещи с успели роми – 1260 лв.; Kанцеларски материали и Копирна хартия – 2350 лв.; Тонер – 450 лв.; Наръчници и помагала 5860 лв.; Транспорт за мотивационни кампании – 3200 лв.; Организиране на 3 родителски лектории за по 40 участници – 10800 лв.; Кафе паузи – 2500 лв.; Участие на 20 ученици х 2 години в обучение за активни младежи – 8000 лв.; Логистична услуга за участие на родители - 2060 лв.;“ 98 434.00 65 444.74

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).