Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The ministry of education and sciences (MES) is the beneficient side in the current procedure and will accomplish activities, which aim to improve the administrative capacity of the ministry, with an end result of success in the approved projects in priority axis number 3 "Regional educational infrastructure" of OPRG 2014-2020. On priority axis 3 MES has given 8 project propositions for modernization of the regional educational infrastructure through improvement of the material-technical basis of 102 public professional school in the system of MES, classified in two Components. In order to effectively execute the activities in the 8 project propositions, MES has selected a managing team, who will coordinate, organize, manage the activities, accept the work of the other activities and ensure the technical report to the Managing authority.  For the goals of effective management, measure application and reporting of the projects, a procedure guide and control papers will be made. Through the procedure guide, the reporting of the implemented activities will be improved and will give a cautious confidence that the expenses are right and just. For the communication and coordination throughout the activities a hardware (technical equipment) will be bought. Adequate measures will be taken in order to inform the public of the Non-refundable Aid (NRA) of OPRG.
In result of the implementation of the current project, MES will be eased with the process of management, control, monitoring and publicity of the other 8 approved projects in priority axis 3 "Regional educational infrastructure" of OPRG 2014-2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на бюджетната линия: За да бъдат изпълнени дейностите по проекта точно, пълно, качествено, в срок и в съответствие с проектното предложение и приложенията към него, Министерство на образованието и науката ще създаде екип за управление на проекта. При определянето на екипа ще бъде направен анализ така, че неговите участници да отговарят на необходимия административен, финансов и оперативен капацитет, който да гарантира изпълнение на финансовия план по отношение на резултати/продукти/услуги, план за финансиране и краен срок за изпълнение.Екипът за управление и изпълнение на финансовия план ще се състои от Ръководител на екипа по проекта, Координатор на проекта и Финансист на проекта. Техните функции ще бъдат съобразени със спецификата и обема на планираните дейности. Срокът за изпълнение на проект е определен на 60 (шестдесет) месеца, като същия е съобразен със срока за изпълнение на 8 - те броя проекти по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020 и включва периода след плащане на проектите, гарантиращ тяхната устойчивост. Организацията и управлението на бюджетната линия ще включва координация по подготовката на обществените поръчки за избор на изпълнители, сключването на договори с избраните изпълнители и ще проследява и контролира качественото им изпълнение. МОН ще подсигури финансов капацитет, необходим за финансиране изпълнението на дейностите, предвидени във финансовия план, ще управлява финансовите средства предвидени в проекта . Екипа по проекта ще носи отговорност за напредъка по изпълнение на дейностите и тяхното отчитане към УО на ОПРР. С цел повишаване мотивацията на екипа, пряко отговорен за изпълнението на дейности осигуряващи правилното и ефективно управление, контрол, изпълнение, мониторинг, осигуряване на информация и публичност по проекта се предвиждат разходи за организация и управление на бюджетната линия, свързани с разходи за възнаграждения за лицата, пряко ангажирани с дейности по управлението и изпълнението на бюджетната линия, включително дължимите осигурителни вноски - до 10 % от общия размер на предоставената БФП, но не повече от 15 000 лв. за периода на изпълнение на проекта или 60 месеца. За извършените дейности по проекта членовете на екипа ще попълват отчетни форми, които ще представят на УО на ОПРР при отчитане на дейността. Екипа по организация и управление ще се състои от: 1. Ръководител на проекта - Мирослава Стоянова. Ръководителя е с висше образование с образователно-квалификационна степен магистър и притежава повече от 3 години опит в управлението и изпълнението, и координацията на проекти финансирани от структурните фондове на ЕС. 2. Координатор на проекта -ще бъде от структурата на МОН с минимална квалификация - бакалавър (всички специалности) и минимален опит от една година в управлението и/или изпълнението и координацията на проекти финансирани от структурните фондове на ЕС и/или други финансови източници. Координатора ще бъде част от екипа на дирекция „Държавна собственост и обществени поръчки“, МОН. 3. Финансиста по проекта се предвижда да бъде държавен експерт от отдел „Планиране на бюджета“, дирекция „Финанси“, МОН. Той следва да бъде с минимална образователна степен бакалавър в специалностите Финанси, Счетоводство и контрол, Икономика или еквивалентни и трябва да има минимален опит от една година в управлението и/или изпълнението и координацията на проекти финансирани от структурните фондове на ЕС. Допусканията за начина на изчисляване на общата стойност и представените параметри за начина на изчисляване на общата стойност на дейността са индикативни и в процеса на изпълнение на бюджетната линия тези параметри търпят промени. Изпълнението на дейността се предвижда да бъде през целия период на изпълнение на проекта. 15 000.00 5 584.25
Дейност 2: Подготовка и провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки.: При изпълнение на финансовия план бенефициентът ще спазва Закона за обществените поръчки, възлагайки необходимите за изпълнение на предвидените дейности доставки и услуги. В срок до 3 (три) месеца от датата на влизане в сила на административния договор МОН ще обяви всички процедури за избор на изпълнители по финансовия план за бюджетна линия. След направен избор на изпълнител МОН ще сключи договори, като е определен срок от 12 (дванадесет) месеца от влизане в сила на административния договор за изпълнение на дейността. Дейността по подготовка и провеждане на процедурите за избор на изпълнители се определя въз основа на условията и реда на Закона за обществени поръчки. Провеждането на процедури от възложителя е с цел осигуряване на публичност, ефективност и ефикасност при разходването на средствата, които ще бъдат предоставяни от Европейския фонд за Регионално развитие и Националния бюджет във връзка с изпълнението на настоящия проект. Предвиждат се провеждането на следните възлагания за избор на изпълнители: 1. Доставка на хардуер за нуждите на бенефициента във връзка с изпълнението на дейностите по проектите, финансирани по ОПРР 2014-2020 г. Доставка на техника, свързана с изпълнението на дейностите по управление на проектите: детектор, скенер за стени и метали и ел. проводници, лазерни ролетки, фотоапарати и външни твърди дискове. Дейността е отразена в плана за външно възлагане, тъй като се възлага по реда на действащи рамкови споразумения, сключени след открита процедура. 3. Възлагане на услуга за изготвяне на процедурен наръчник и контролни листа за мониторинг и контрол при управление и изпълнение на проектите по приоритетна ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ на Оперативна програма „Региони в растеж” (ОПРР) 2014-2020 г; С оглед прогнозната стойност на услугата - 23616,67 лв. без ДДС, попада в хипотезата на чл. 20. ал. 4 от ЗОП, позволяваща директно възлагане. 4. Предоставяне на услуга за информация и комуникация на бюджетната линия (финансов план). Дейността е отразена в плана за външно възлагане, тъй като се възлага по реда на действащи рамкови споразумения, сключени след открита процедура. 0.00 0.00
Дейност 3: Изготвяне на процедурен наръчник и контролни листа за мониторинг и контрол при управление и изпълнение на проектите по приоритетна ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ на Оперативна програма „Региони в растеж” (ОПРР) 2014-2020 г. : За изпълнението на настоящия проект ще бъде изградена вътрешна система за мониторинг и контрол при управление и изпълнение на проектите по приоритетна ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ на Оперативна програма „Региони в растеж” (ОПРР) 2014-2020 г. Нейната цел ще бъде, от една страна - осигуряване на текущ контрол и следене на качественото реализиране на дейностите и изпълнението на заложените резултати, а от друга страна - отчитане на постигнатите резултати от изпълнението на дейностите към управляващия орган на ОПРР. 1. Чрез изготвянето на процедурен наръчник ще се даде възможност на екипа по управление на проектите по Процедура 3 по ОПРР да осигури ефективно управление на договорите за безвъзмездна финансова помощ. Чрез него ще бъдат дадени синтезирани и систематизирани указания, относно методите за изпълнение на конкретните дейности, които трябва да бъдат изпълнени, за да се осигури ефективно техническо и финансово управление на договорите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Наръчника ще обхваща информация за приложимата нормативна уредба, указания за изпълнение на договорите, както следва: 1.1. Допустими изменения на договорите. Стъпки за подаване на искане за изменение на договора / заповедта за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ чрез сключване на допълнително споразумение (анекс); 1.2. Изпълнение на задълженията за представяне на уведомления до Управляващия орган на ОПРР; 1.3. Изпълнение на задълженията при верификация на разходи за СМР; 1.4. Видове искания за плащане от бенефициент към УО 1.5. Техническо отчитане към УО на ОПРР; 1.6. Финансово отчитане към УО на ОПРР; 1.7. Електронно отчитане в ИСУН 2020; 1.8. Вътрешен мониторинг от страна на МОН към изпълнител; 1.8. Проверки на място; 1.9. Финансови условия и отчетност - допустими разходи, недопустими разходи, ДДС, правила за разходване на бюджета; 1.10. Отчитане на възнагражденията на лицата, наети във връзка с изпълнението на проектите, финансирани по ОПРР; 1.11. План за разходване на средства; 1.12. График за провеждане на процедурите за определяне на изпълнител; 1.13. Контрол върху обществени поръчки преди верификация на средства; 1.14. Информация и комуникация; 1.15. Съхранение и архивиране на документация. 1.16. Устойчивост на проектите - 5-годишен период на устойчивост на постигнатите резултати по проекта, считано от датата на крайното плащане от УО на ОПРР 2014-2020 г. към Бенефициента. 2. Като неразделна част от наръчника ще бъде въведена система за контрол и отчитане към Управляващия орган на ОПРР, както и система за вътрешен мониторинг на изпълнените дейности. За целта ще бъдат изготвени контролни листа и работни таблици за по-лесна комуникация с всички членове на екипите и по-прецизно отчитане към УО на ОПРР. Чрез контролните листа ще бъде определено нивото на контрол при извършване на съответните проверки на всеки един от членовете на екипа. Дейността ще бъде изпълнена през първите 12 месеца от изпълнението на административния договор, тъй като изготвените документи следва да бъдат прилагани в изпълнението на 8-те ДБФП по Ос 3. 23 616.67 23 472.00
Дейност 4: Провеждане на специализирани обучения на екипите за управление и изпълнение на проектни предложения по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020, добри практики и запознаване с опита на други държави по отношение изпълнението на Оперативните програми и проекти, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове.: Дейностите за участие в специализирани обучения на екипите за управление и изпълнение на проектни предложения по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020 по същество представляват участия в специализирани обучения и обмен на опит, добри практики и др. Темите на обученията ще бъдат свързани с изпълнението на дейностите, описани в проектите подадени по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020. При изпълнението на настоящата дейност ще бъде обособени следните под-дейности: Под-дейност 1:Участие в провеждане на специализирани обучения на екипите за управление и изпълнение на проектните предложения по приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020, запознаване с опита на други държави по отношение изпълнението на Оперативните програми и проекти, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове. България е част от Стратегията на ЕС за Дунавския регион, един от приоритетите на стратегическата рамка в сектор „Образование“ е подобряване на качеството и ефективността на обучението. За отчитане напредъка при изпълнението на проектите финансирани по ОПРР 2014-2020 за подобряване училищната инфраструктура на професионалните гимназии, се предвижда да се осъществи обмяна на опит с бенефициенти (Министерства и/или Агенции) по аналитични/сходни/ проекти от държавите членки на ЕС, участници в Стратегията на ЕС за Дунавския регион. Може да бъде потърсен опита на държави като Чехия, Словакия, Австрия, Унгария, Румъния, Словения, Германия. Под-дейност 2:Участие в специализирани обучения на екипите за управление и изпълнение на проектите по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020, свързани с координацията, организацията, управлението на дейностите, приемане на работата на изпълнителите на отделните дейности и подготовка на техническото отчитане към Управляващия орган на ОПРР и други. Специализираните обучения ще са свързани с координацията, организацията, управлението на дейностите, приемане на работата на изпълнителите на отделните дейности и подготовка на техническото отчитане към Управляващия орган на ОПРР и други. Обученията ще са организирани от специализирани европейски образователни институти във Франция, Испания, Германия, Белгия и Италия, като Европейската академия за данъци, икономика и право (European Academy for Taxes, Economics and Law, Berlin, Germany), Европейски институт по публична администрация (European Institute of Public Administration, Maastricht, The Netherlands), Европейски институт по публична администрация Барселона (EIPA Barcelona), Международната организация за правно развитие в Рим, Европейския център за обучения – Париж и др. - доказани обучителни организации за предоставяне на подходящи и висококачествени услуги за развитието на капацитета на държавните служители, занимаващи се с управление на средства от Европейския съюз. Обучителни дейности на тези организации ще са от полза за национални и регионални публични администрации и ще допринесат за по-добро познаване на европейски политики и практики, като същевременно ще укрепят капацитета на държавните служители и ефективното изпълнение на работата. Обученията ще бъдат в областта на мониторинга, докладването и оценката и осигуряването на добро финансово управление, чрез текущ и годишни доклади, Финансов контрол, одит, счетоводни и деловодни аспекти, Системи за управление и контрол, оценки и анализ на риска, по отношение на изпълнението на Оперативните програми и проекти финансирани от Структурните фондове и други. На база на ежегодните програми на тези организации е разработен план-график за обучение, който се актуализира съгласно годишните им програми и ще се утвърди от ръководителя на екипа по настоящия проект. Служителите на МОН - ще се обучават в направления базирани на идентифицираните нужди от обучения за конкретните членове на екипа. Допусканията за начина на изчисляване на общата стойност и представените параметри за начина на изчисляване на общата стойност на дейността са индикативни и в процеса на изпълнение на бюджетната линия тези параметри търпят промени. 267 583.33 0.00
Дейност 5: Доставка на хардуер и друга техника, необходими за изпълнението на дейностите по управление на проектите, финансирани по ОПРР 2014-2020 г. от страна на бенефициента.: Тази дейност цели осигуряване на оборудване за техническо обезпечаване работата на екипите по 8-те проекта по Приоритетна ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ на ОПРР 2014-2020. По проекта се предвижда да бъдат закупени Преносими компютри (лаптоп) - 18 броя по два за всеки екип и един лаптоп за Юриста на един от проектите и един за Главен координатор на един от проектите. Ще бъдат закупени Настолни компютри - 8 броя за новоназначените по проекта Координатори "Технически дейности", които се предвижда да бъдат инженери. Предвижда се закупуване на 4 бр. CAD софтуер с постоянен лиценз. По проекта се предвижда да бъде закупено оборудване, което ще бъде в помощ на Координаторите "Организационни дейности" и Координаторите "Технически дейности" по проектите при извършване на посещения на място и установяване на натуралните видове СМР, а именно: Фотоапарати с калъф - 8 броя, Детектор, скенер за стени и метали и ел. проводници - 8 броя, лазерни ролетки - 8 броя. За установяване на действителното изпълнение на строително-монтажните работи, които ще бъдат извършени по отношение на постигане на цялостен облик на 102 Професионални гимназии. За целите на по-точното приемане работата на изпълнителите ще бъдат правени замервания и бъде установявано съответствието с проектната документация. За подобряване и разширяване на техническите възможности в офиса на МОН, от където координаторите на екипите ще осъществяват реалната координация, архивиране и отчитане на проектите се предвижда да бъдат закупени Многофункционални устройства – 8 броя за всеки един от екипите, Външен твърд диск – 18 броя за всеки от преносимите компютри за разширяване на възможността за запаметяване на големи по обем файлове и 2 броя мултимедийно устройство за екипите, които ще се използват при провеждане на работни срещи на екипите. Преносими компютри – 18 бр. на ед. цена 1 293,00 лв. Настолни компютри – 8 бр. на ед. цена 1 357,00 лв. Фотоапарат с калъф - 8 бр. на ед. цена 1 400,00 лв. Многофункционални устройства – 8 бр. на ед. цена 7 000,00 лв. Външен твърд диск – 18бр. на ед. цена 350,00 лв. Мултимедийно устройство – 1 бр. на ед. цена 16 310,00лв. Детектор, скенер за стени и метали и ел. проводници – 8бр. на ед. цена 1 333,33 лв. Лазерни ролетки – 8 бр. на ед. цена 791,67 лв. Предвид продължителността на изпълнение на проектите по Приоритетна ос 3, заложената и закупената в началото на програмния период техника е с вече доста остарели конфигурации и технически спецификации, силно амортизирана и неработеща. Предлагаме част от освободения ресурс в размер на 112 502,00 лв. без ДДС да се използва за закупуването на нова техника и надграждането на съществуваща стара, с подобрени параметри и конфигурации, която ще подпомогне за повишаване на капацитета на администрацията, ангажирана с изпълнението на проектите по Приоритетна ос 3. Настолни компютри окомплектовка с монитор мишка, клавиатура със смарт четец, външно ДВД - 14 бр. на ед. цена 1 994,00 лв. Преносими компютри с мишка и ДВД - 14 бр. на ед. цена 1754,00 лв. Мултимедийно устройство -дисплей за визуализация – 1 бр. на ед. цена 18 000 лв. USB флаш памети - 64 GB – 14 бр. на ед. цена 35,00 лв. Мултимедиен проектор – 2 бр. на ед. цена 1900,00 лв. CAD софтуер с постоянен лиценз – 4 бр. с ед. цена 1 400лв. Цените са без ДДС. Допусканията за начина на изчисляване на общата стойност от 221 302.00лв. без ДДС и представените параметри за начина на изчисляване на общата стойност на дейността са индикативни и в процеса на изпълнение на бюджетната линия тези параметри търпят промени. За определяне на настоящия бюджет е използвано интернет проучване на текущите пазарни цени на аналогична техника и рамкови споразумения от Централния орган за покупки. Ново закупената техника ще даде възможност за по-голяма мобилност и оперативност в изпълнението на конкретните задачи, както и текущо актуализиране на информацията. Предвижданата техника, включва само специализирана техника, надграждаща съществуващата. 221 302.00 71 564.88
Дейност 6: Дейности за информация и комуникация на бюджетната линия : С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на бюджетната линия ще се предвидят мерки за информиране на обществеността за получената подкрепа съгласно Общите условия за изпълнение към административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПРР и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Освен минималните задължителни мерки за бюджетната линия са: включване на уеб-сайта на МОН кратко описание на бюджетната линия, включително на нейните цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз, и Плакати - за да се информират участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата, МОН ще постави логото на ЕС и на Оперативната програма в "хедър" на всеки документи, който се изготвя във връзка с проекта. Ще бъдат изготвени стикери за доставеното оборудване и закупено по проекта. Също така се предвижда да бъдат изготвени информационни и рекламни материали с логото на програмата и логото на ЕС, съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. По време на координационните срещи и обучителния семинар ще бъде поставен плакат, в който да се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз. Минималният допустим размер на плаката ще бъда формат A 3. Допусканията за начина на изчисляване на общата стойност и представените параметри за начина на изчисляване на общата стойност на дейността са индикативни и в процеса на изпълнение на бюджетната линия тези параметри търпят промени. 3 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).