Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-0935-C03
Project Name Balance between the professional and family and personal life, healthy working environment – resource for increasing the competitiveness of NOVA LINIA LTD
Beneficiary 117633488 NOVA LINIA LTD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 02.06.2017
Start Date 02.06.2017
End Date 02.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Русе (BG323), Русе, гр.Русе

Description

Brief description
Кандидатът,  фирма „Нова линия” ЕООД е сред водещите шивашки фирми за дамски облекла в гр.Русе. Целева група са 80-те работещи във фирмата, от които 88,7% са жени, 11 – над 54 г. и 1  лице с увреждания. 39 от заетите са пътуващи от други населени места. Обща цел на проекта – подобряване на работната среда на 80 работещи във фирмата чрез осигуряване на по-добри и здравословни условия на труд, оптимизирана система за управление на човешките ресурси и организация на труд. Специфични цели: 1. Оптимизиране на системата за управление и развитие на човешките ресурси и организацията на труд за по-добро съчетаване на професионалния със семейния и личния живот и удължаване на професионалния живот на възрастните работници; 2. Оптимизиране на транспортна услуга за 39 пътуващи работници за насърчаване на устойчивата им заетост; 3. Подобряване условията на труд чрез обезопасяване, екологизиране на работната среда и обучение по безопасност на индивидуалното работно място; Проектни дейности за въздействие върху целевата група: оптимизиране на съществуващата система за управление и развитие на човешките ресурси и организацията на работа - включване на иновативни подходи за по-добро съчетаване на професионалния и семейния живот, за удължаване професионалния живот на 11-те работещи над 54 г.; подобряване на транспортните услуги за 39-те пътуващи работници; доставка на колективни предпазни средства и текущ ремонт за повишаване безопасността работната среда в основното производство; обучение на персонала по безопасност на индивидуалното работно място;  предоставяне на социални придобивки – създаване  на „зелена зона”, място за отдих и фитнес за работещите и децата на 25-те жени-майки във фирмата, оборудване на помещението за хранене.  Резултат: Подобрена работна среда на 80 работещи във фирмата чрез осигуряване на по-добри и здравословни условия на труд, оптимизирана система за управление на човешките ресурси и организация на труд.
Activities
  • Activity: 1. Разработване и въвеждане на оптимизирана система за управление и развитие на човешките ресурси в „Нова линия” ЕООД и организация на труда, включваща гъвкави форми на заетост за по-добро съвместяване на професионалния, семейния и личния живот и иновативни подходи за удължаване на трудовия живот на по-възрастните работници и служители: Цел на дейността – оптимизиране на управлението и развитието на човешките ресурси и организацията на производствения процес за по-ефективно съчетаване на професионалния с личния и семейния живот на общо 80-те работещи във фирмата и удължаване на професионалния живот на 11-те от тях над 54 г. Необходимостта произтича от напрегнатата производствена програма на фирмата, свързана с високите изисквания на клиентите й – световноизвестни брандове на дамско облекло – която нерядко ощетява личния и семейния живот на работещите. Във фирмата се полага извънреден труд в почивни дни, поради натоварената производствена програма. При това, заетите във фирмата са над 88,7% жени, 38 от които - пътуващи ежедневно от други населени места до работа и обратно, което отнема от времето им за почивка и семейството. Оптимизацията на фирмената политика за развитие на човешките ресурси цели включване на по-успешни практически подходи за съчетаване на семейния с професионалния живот, което ще повиши качеството на живот на работещите, ще създаде условия за реализиране на пълния им трудов потенциал и ще удължи професионалния живот на работещите над 54 г., които представляват 13,7% от фирмения персонал. Изпълнението на дейността съответства на приоритетите, определени от Европейската комисия за постигане на по-добро съчетаване на професионалния, семеен и личен живот: гъвкаво работно време; увеличаване на предлаганите грижи за деца и зависими лица; по-добри условия за съчетаване на професионалния, семейния и личния живот. Създадената по проекта система за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси ще включи иновативни инструменти като: гъвкаво работно време, вкл. за 11-те работници над 54 г. възраст; осигуряване на занимания за децата на 25-те жени-майки, когато те полагат извънреден труд; мрежа “между поколенията” за осигуряване на приемственост чрез наставничество, менторство, ангажиране на пенсионирани служители на фирмата в социални услуги за работещите. С оглед въвеждане на по-гъвкава организация на труда, системата ще ангажира работодателя: да отчита желанието на работещите за преминаване от работа от пълно на непълно работно време и обратно или за увеличаване продължителността на непълното работно време при възможност; да предоставя информация на работещите за свободните работни места и длъжности при пълно и непълно работно време, за да се улесни преминаването от работа на пълно на непълно работно време и обратно; да прилага мерки за улесняване достъпа до работа на непълно работно време на всички нива, включително административно; да улеснява достъпа на работещите, вкл. на тези над 54 г. до професионално обучение за увеличаване възможностите за професионално развитие, професионална мобилност и за насърчаване ученето през целия трудов живот. За съвременната икономика човешкият капитал е ключов фактор за конкурентно предимство. Осигуряването на добри и здравословни условия на труд, вкл. решаването на социалните проблеми, възможностите за професионално развитие и удължаване на професионалния живот на работещите, генерира икономически ефекти за фирмата. Работодателският интерес налага решаването на тези проблеми чрез оптимизиране на фирмената политика за развитие на човешките ресурси, което е корпоративна социална отговорност. А взаимното допълване на публичните и фирмените политики за балансиране на семейния и професионалния живот е перспективна стратегия и реална възможност за постигане на синергиен ефект. За постигане целта на дейността е планирана доставка на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси в шивашката индустрия. Генерираните справки и анализи ще улеснят ефективността на управлението и развитието на персонала в съответствие със спецификата на производствения процес в бранша и стратегията за развитие на фирмата. В стойността на разхода е планирана възможността за разработване на допълнителен модул за конкретните нужди на персонала и организацията на производство на „Нова линия” ЕООД., Contracted Amount: 14 600.00 , Reported Amount: 14 600.00
  • Activity: 2. Осигуряване на организиран от работодателя транспорт до и от работното място за 39 заети във фирмата „Нова линия” ЕООД лица за период от 12 месеца: Цел на дейността – транспортиране на 39 пътуващи работници на фирмата от общо 11 населени места до и от работното място за период от 12 месеца по 3 транспортни схеми. Фирма „Нова линия” ползва външни транспортни услуги от 2008 г. за превозването на работници, тъй като недостигът на квалифицирана работна сила в сектора на шивашките услуги е дългогодишен проблем за гр. Русе. Броят на пътуващите работници се увеличава и днес те са 48,7% от фирмения персонал. От общо 39 пътуващи ежедневно, 38 са жени. За предоставяне на тази социална услуга, фирмата отделя значителен финансов ресурс и я изпълнява чрез възлагане на външна фирма-превозвач. Първоначално услугата не е била на необходимото качествено ниво, поради което пътуващите работници са губили от личното и времето за семействата си - причина за текучество във фирмата. В това отношение подкрепа за фирменото ръководство е успешното изпълнение на проекта „Насърчаване на заетостта и съвместяването на професионалния и личния живот на пътуващите работници от „Нова линия” ЕООД чрез предоставяне на транспортни услуги”, финансиран по схемата BG051PO001-2.2.03 „На път” на ОП „РЧР” през програмния период 2007-2013 г. Осемгодишният период, в който фирмата предоставя тази социална услуга, дава възможност фирменото ръководство да анализира качеството й и да търси най-благоприятен от икономическа, производствена и социална гледна точка вариант за транспортиране на пътуващите работници. Ако проектното предложение бъде одобрено за финансиране, ръководството ще предложи оптимизирани транспортни схеми, които в още по-голяма степен ще позволят професионалният и личният живот на пътуващите работещи да се съвместят. Във фирмата се работи редовна смяна с работно време от 8 до 17 ч. Но във връзка с изпълнението на поръчки по договорите често се полага извънреден труд в съботни дни при спазване на условията на трудовото законодателство. По тази причина в транспортните разходи са заложени и средства за транспортиране на работещите в съботни дни. Транспортните схеми, по които ще се осъществява услугата са, както следва: • По маршрута с. Смирненски -гр. Русе с. и обратно ще пътуват 19 работници от 3 населени места. Разстоянието гр.Русе - с. Смирненски е 42 км. Транспортната схема е, както следва: с.Смирненски /6,40 ч. - 15 лица/ - с.Тетово /6,50 ч. – 3 лица/; -Червена вода /7,20 ч. – 1 лице/ - гр.Русе /7,40 ч./. Обратно: гр. Русе /17,00 ч./- с. Червена вода /17,20 ч./ - с. Тетово /17,50 ч./ - с. Смирненски /18,00 ч./. Общото разстояние, което ще изминава автобусът по схемата е 168 км/ден, тъй като автобусът ще домува в гр.Русе; • По маршрута с.Звънарци – гр. Русе и обратно ще пътуват 15 работници от 4 населени места. Разстоянието с.Звънарци – гр.Русе е 67 км. Транспортната схема е: с.Звънарци /6,20 ч. – 5 лица/ - с.Малко Враново /6,40 ч. – 4 лица/ - с.Голямо Враново /6,45 ч. – 2 лица/ - гр. Сл.поле /7,00 ч. – 2 лица/ - с.Николово /7,29 ч. – 1 лице/ - гр.Русе /7,40 ч./.Обратно: гр. Русе /17,00 ч./ - с.Николово /17,20 ч./ – гр. Сл.поле /17,40 ч./ –с.Г.Враново /17,55 ч./ – с.М.Враново /18,00/ – с.Звънарци /18,20 ч./. Общото разстояние, което ще изминава автобусът по схемата е 268 км./ден, тъй като автобусът домува в гр.Русе; • По маршрута с.Белцов – гр.Русе и обратно ще пътуват 6 работещи от 4 населени места. Разстоянието с.Белцов – гр. Русе е 65 км. Транспортната схема е: с.Белцов /6,20 ч. – 3 лица/ - с.Ценово /6,15 ч. – 1 лице/ - с.Тръстеник /7,00 ч. – 1 лице/ - с.Пиргово /7,20 ч. – 1 лице/ - Русе /7,40 ч./. Обратно: Русе /17,00 ч./ - с.Пиргово /17,20 ч./ - с.Тръстеник/17,40 ч./- с.Ценово /18,15/ - с.Белцов /18,20 ч./. Общото разстояние, което ще изминава автобусът е 260 км/ден, тъй като автобусът домува в гр.Русе Изпълнението на дейността ще реализира принос към усилията на фирменото ръководство да оптимизира непрекъснато качеството на услугата в интерес на по-доброто съчетаване на професионалния с личния и семеен живот на пътуващите работници., Contracted Amount: 101 920.00 , Reported Amount: 100 920.00
  • Activity: 3. Осигуряване на средства за колективна защита, обезопасяване на технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване безопасността на работната среда в „Нова линия” ЕООД: Цел – подобряване безопасността на труда на 75 работещи в основното производство. Освен спазването на основните закони - КТ и ЗЗБУТ, определящи общите изисквания за здравословни и безопасни условия на труд и подзаконовите актове в тази област, фирмата съблюдава препоръките на Българската асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил - политиката за здравословни и безопасни условия на труд да отчита специфичните рискове за работещите в сектора. Въз основа на направената оценка на риска, фирменото ръководство е утвърдило програма за минимизиране на установените рискове и инвестира в мерките й. „Нова линия” ЕООД е и обект на периодичен /на 3 години/ социален одит, съгласно Етичния кодекс на Бизнес инициативата за социално съгласие /BSCI/, приет от компаниите-членове на инициативата и подизпълнителите им, каквато е „Нова линия” ЕООД. BSCI e европейска система за социално наблюдение, създадена от базираната в Брюксел Чуждестранна Търговска Асоциация (FTA). Тя се основава на трудовите стандарти на МОТ и подкрепя постоянното подобряване на социалните и екологични стандарти в компаниите-членове и подизпълнителите им. Сред критериите за одит са безопасността на работната среда и проблеми, свързани с опазването на околната среда. В последния одитен доклад от 2015 г. са направени препоръки на фирмата в тези области. Исканите по проекта средства са в съответствие с фирмената програма за минимизиране на рисковете, предписания на Дирекция „Инспекция по труда”-Русе и препоръки от социалния одит: Ергономични подови постелки за сухи помещения – 283 л.м., за 22 работещи прави. Облекчават натоварването на краката, стимулират циркулацията на кръвта, намаляват напрежението в кръста; Ергономични столове за шевните оператори – 50 бр. - въртящи се, тапицирани, с възможност за регулиране височината от 480 до 600 мм, осигуряват ергономична позиция за работа. С доставката се изпълнява препоръка на Дирекция „”ИТ”-Русе за ергономичност на работното оборудване, съгл. Протокол изх. №640 /28.11.2014 г.; Ергономични уширени плотове – 10 бр. - улесняват изработката на големи детайли, за шивачки с нестандартни антропометрични данни, елиминират неудобна работна поза - основно ергономично изискване. С доставката се изпълнява препоръка на Дирекция „ИТ”-Русе за ергономичност на работното оборудване, съгл. Протокол изх.№640/28.11.2014 г.; Регулируеми по височина стойки за машини – 10 бр. - осигуряват ергономична позиция при работа, съобразно индивидуалните антропометрични данни; Електрическа палетна количка – 1 бр. - ограничава ръчното пренасяне на рула платове, минимизира риска при ръчна работа с тежести, съгласно чл.4, т.4 на Наредба №16/ 31.05.1999 г. за физиологични норми и правила за ръчна работа с тежести; Бокс колички за вътрешен транспорт – 50 бр. - заменят ръчно пренасяне на скроени детайли, минимизират риска при работа с тежести, съгласно чл.4, т.4 на Наредба №16/ 31.05.1999 г.; Кошове за разделно събиране на производствени отпадъци – 12 бр. – доставката реализира принос към опазване на околната среда; Система за засмукване и отвеждане на изрезки и конци от оверлозите – 3 бр. – мобилно съоръжение, монтира се към оверлозите, намалява запрашеността, предотвратява риск от професионални заболявания; Инверторни касетъчни климатици – 6 бр. – предотвратяват риск от топлинни удари и директно охлаждане на работещите, риск от схващания и заболявания. Ще подменят технически, физически остарели и шумни такива; Осветително тяло за глава на машина/локално – 30 бр. - за работни места, изискващи високо ниво на осветеност, намаляват напрежението на зрението при работа и риск от професионални заболявания. С доставката се окомплектоват машини, на които все още липсва такова осветление; LED осветителни тръби за работните помещения – 80 бр. – не съдържат опасни за здравето съставки и материали; не премигват по време на работа; не излъчват ултравиолетова светлина, предотвратяват риск от професионални заболявания., Contracted Amount: 107 933.00 , Reported Amount: 107 913.00
  • Activity: 4. Осигуряване на средства за колективна защита – извършване на текущ ремонт на съществуваща техническа инфраструктура за подобряване безопасните условия на труд в „Нова линия” ЕООД: Цел на дейността – ограничаване на рисковете от трудов травматизъм на 80-те работещи във фирмата „Нова линия” ЕООД чрез извършване на текущ ремонт на съществуващи елементи на техническата инфраструктура на фирмата. Коефициентът на трудов травматизъм в сектор „Производство на облекло” е обичайно по-нисък от средния за страната /определен от Министъра на труда на 0,66 за 2016 г./, което не означава, че не трябва да се прилагат превантивни мерки, ограничаващи съществуващите рискове – фирмата има 2 регистрирани трудови злополуки през м.г. и т.г. Проблемите на „Нова линия” ЕООД по отношение на безопасността на техническата инфраструктура произтичат от факта, че тя е изграждана преди 15 г., което налага реновиране и/или подмяна на отделни елементи. В този смисъл, в програмата за минимизиране на рисковете ръководството е планирало различни мерки. Проектното предложение е насочено към възможностите за изпълнение на част от тях чрез извършване на текущ ремонт: • На достъпи към производствените и административни помещения и смяна на тротоарни плочи на пътеката от портала до входа на цеха и офиса /50,00 кв.м/. Сегашното състояние на тази инфраструктура, правена преди 15 г., е рисково – изпочупени и изронени са тротоарните плочи, разбити са достъпите към фирмените помещения. Ремонтът включва смяна на тротоарните плочи с павета от високоустойчив материал и изравняване на достъпите чрез полагане на бетон и оформяне на бордюр. • Смяна на улуците и свързването им като елемент от водосточната система на фирмената сграда с канализационната система за отвеждане на дъждовната вода чрез поставяне на PVC водосточни тръби. Към момента водата се излива от улуците върху пътеката от портала до входа на цеха, зимно време я заледява, като създава реален риск от трудов травматизъм. Предвидена е доставка и монтаж PVC тръби ф 110 и ф 160 за създаване на връзка към съществуваща канализация., Contracted Amount: 18 231.80 , Reported Amount: 18 231.80
  • Activity: 5. Обучение на работещите в „Нова линия” ООД за специфичните рискове за здравето на работещите в шивашката индустрия и свързаните с индивидуалните работни места, методите и средствата за ограничаването и предотвратяването им : Цел на дейността – повишаване на познанията на работещите във фирмата относно рисковете на работната среда, методите и средствата за ограничаването им. Обучението не се припокрива със задължителния инструктаж за безопасност на труда по чл.26, ал.2, т. „а” и „б” от ЗЗБУТ, то е поддържащо и надграждащо базисните познания на работниците и служители на фирмата. Обучението по проекта е в изпълнение фирмената програма за минимизиране на рисковете за здраве при работа - Раздел Б/ Конкретни мерки по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, съгласно оценката на професионалните рискове във фирмата, ХII. Обучения, свързани със здравословните и безопасни условия на труд във фирмата, т. 2. Провеждене на специализирано обучение на работниците в предприятието, свързано с превенция на безопасността и здраве при работа на индивидуалното работно място. Обучението ще бъде извършено чрез възлагане по реда и условията на ЗУСЕСИФ и ПМС №118/20.05.2014 г. на обучаваща организация с опит в съответната област. Темите на обучението ще обхванат специфичните рискове за здравето на работещите в шивашката индустрия, както и рисковете на индивидуалното работно място. В учебната програма ще бъдат включени правила за безопасна работа, защита от опасности и рискове, свързани с конкретните професии и индивидуалните работни места във фирмата. От гледна точка на преобладаващия дял на заетите жени във фирмата, в програмата ще бъдат включени и теми за хигиената на женския труд, специалната закрила на жените и свързаните с това международни и вътрешни нормативни актове. Организацията и програмата на обучението са ангажимент на обучаващата организация. Обучението ще се извърши във фирмата „Нова линия” ЕООД по график, одобрен от работодателя и синхронизиран с производствената програма. Хорариумът на обучението ще е 45 часа и ще приключи с издаването на сертификат на преминалите през него работещи във фирмата. , Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 20 000.00
  • Activity: 6. Осигуряване на социални придобивки за работещите в „Нова линия”ЕООД - изграждане на прилежаща „зелена зона”, оборудване на 2 фитнес площадки на открито за работещите във фирмата и техните деца и на помещение за хранене : Цел на дейността – предоставяне на социални придобивки на 80-те работещи във фирмата. Проблемите на здравословните и безопасни условия на труд в шивашката индустрия се разглеждат от един специфичен аспект – преобладаващият дял на женския труд в сектора. Работещите жени във фирмата са 88,7%. Специфични фактори, определящи рисковете за здравето на работещите в сектора, са: заседнал начин на работа; продължителни статични пози (седяща и права); работа в неудобни пози, поради неправилна организация на работното място; работа, изискваща повтарящи се движения на цялата ръка и китката, психическо напрежение, поради спазването на кратки срокове. Планираните по проекта социални придобивки са съобразени от една страна с преобладаващия дял на работещите жени и специфичните им потребности, а от друга – със специфичните рискове за здравето на работещите в шивашката индустрия. По проекта е планирано създаването на прилежаща към фирмата „зелена зона” с 2 фитнес площадки на открито – за работещите във фирмата и децата 25-те жени-майки. Пустеещ терен от 630 кв.м, прилежащ фирмената сграда, ще бъде почистен, изравнен, затревен и ограден с предпазна оградна мрежа. Върху него ще бъдат засадени 25 иглолистни и широколистни дървета, 100 храсти и 120 бр. многогодишни цветя, ще бъдат монтирани 4 пейки, 2 кошчета за отпадъци. Върху затревената площ ще бъдат обособени 2 площадки за фитнес на открито – за работещите във фирмата и техните деца. Площадките ще бъдат оборудвани с 5 многофункционални фитнес съоръжения – за деца от 3 до 12 г. и за възрастни. Фитнес съоръженията са подходящи за времето за отдих, когато тук работещите ще могат да компенсират физическото си обездвижване от статичните работни пози. Детската фитнес площадка ще бъде ползвана от децата на работещите жени във времето, когато те полагат извънреден труд. Освен пряк положителен ефект върху здравословните условия на труд, създаването на прилежаща към фирмата „зелена зона” като част от градската зелена инфраструктура ще има и екологичен ефект – намаляване отрицателното въздействие на индустриалната зона, в която се намира фирмата, върху градската среда. Създадената по проекта „зелена зона” съчетава идеята за опазване на околната сре¬да със социално-икономически ползи за работещите във фирмата и местната общност. Фирменото ръководство полага грижи за подобряване на социално-битовите условия на персонала – той разполага с помещение за хранене, съблекални и бани. Помещението за хранене е обзаведено от фирмата и оборудвано с автомати под наем за закуски, вода и кафе. По проекта е планирано по-нататъшно подобрение на условията в помещението за хранене чрез доставки на: хладилник/витрина, където работещите ще могат да съхраняват донесена от къщи храна; 3 бр. диспенсери за вода с възможности за молекулярна и ултрафилтрация на питейната вода, които дехлорират и запазват полезните минерали и микроелементи на водата. Доставката им ще има косвен екологичен ефект- допринася за намаляване на вредните газове от трафика на камионите, превозващи вода; 1 бр. вендинг автомат за кафе; 1 бр. вендинг автомат за закуски. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на фирмения персонал. След продължилата дълго финансова и икономическа криза, по време на която хората бяха склонни да работят при условия, които не ги удовлетворяват, сега, с подобряване на бизнес-средата растат и очакванията не само за по-добро заплащане, но и за предоставяне на социални придобивки. За фирмите от шивашката индустрия е от голямо значение да спрат текучеството, което се дължи не толкова на ниско заплащане, колкото на непривлекателните условия на труд. Настоящият проект ще повиши атрактивността на „Нова линия”ЕООД чрез подобряване на условията на труд, вкл. социални придобивки за работещите, и ще я превърне в предпочитано работно място. Със създаването на „зелена зона” като част от зелената градска инфраструктура фирмата ще реализира принос към изпълнението на местната политика за устойчиво развитие., Contracted Amount: 58 753.00 , Reported Amount: 58 753.00
  • Activity: 7. Организация и управление на проекта: Цел на дейността – осигуряване на подходящи условия и организация за ефективно изпълнение на проекта - постигане на проектните резултати, измерими с планираните индикатори. Въпреки, че фирмата-кандидат „Нова линия” ЕООД има опит в изпълнението на проекти с европейско съфинансиране, тя няма свободен човешки ресурс с подходяща експертиза за самостоятелно управление на проекти, поради което при досегашния си опит в изпълнението на проекти е възлагала управлението на външни експерти /с изключение на счетоводителя по проекта – служител на фирмата/. При подготовката на настоящето проектно предложение кандидатът е идентифицирал двама външни експерти, които ще бъдат наети в екипа по проекта на длъжностите „ръководител” и „експерт по тръжни процедури”. Координатор и счетоводител на проекта ще бъдат служители на фирмата – кандидат. При така предложения състав на екипа по проекта кандидатът счита, че е постигнат баланс, осигуряващ успешното управление и изпълнение на проекта. Освен това, включването на външни експерти в управлението на проекта ще допринесе за формиране на проектна култура и капацитет у служители на фирмата като условие за бъдещо самостоятелно управление на фирмени проекти. Екипът по проекта включва 4 длъжности – ръководител, координатор, експерт по тръжни процедури и счетоводител. Кандидатът счита, че този експертен състав на екипа е оптимален за успешното изпълнение на проекта и съответстващ на спецификата му. Дейността включва извършването на действия по организация на изпълнението, подготовка, прилагане на тръжни процедури за възлагане на доставки по реда и условията на ЗУСЕСИФ и ПМС №118/20.05.2014 г. и контрол върху изпълнението на договорите; текущ вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, междинно и финално отчитане на проекта пред УО. Тези действия ще бъдат извършени поетапно, както следва: - Разработване на правила за работа на екипа по проекта и сключване граждански договори с членовете на екипа по проекта; - Подготовка, прилагане процедури по реда и условията на ЗУСЕСИФ и ПМС №118/20.05.2014 г. за избор на изпълнители на доставки на стоки и услуги и контрол върху изпълнение на договорите; - Прилагане на вътрешен мониторинг и контрол през целия период на изпълнението на проекта, в съответствие с проектните цели, измерими с планираните индикатори; - Организиране и изпълнение на действия по информиране и публичност; - Отчитане /междинно и финално/ на изпълнението на проекта пред УО, съгласно условията и сроковете на процедурата., Contracted Amount: 28 209.50 , Reported Amount: 27 889.79
  • Activity: 8. Информиране и публичност: Цел на дейността е да осигури устойчивост на проектните резултати чрез информиране на местната общност и заинтересованите страни за проектните цели, постигнати резултати, за подкрепата от ЕС. Информирането на заинтересованите страни ще направи възможно надграждането и мултиплицирането на постигнатите резултати по проекта. Заинтересовани страни от изпълнението на проекта са регионалните и органите на местното самоуправление – Областна администрация и Община Русе, ръководството на регионалната структура на системата по заетостта – ДРСЗ-Русе; местния орган по безопасни и здравословни условия на труд – Дирекция „Инспекция по труда”-Русе, браншови обединения на фирмите от шивашката индустрия, ръководства на фирми от шивашкия сектор, местни синдикални организации. Дейността обхваща целия период на изпълнение. Изпълнението й се структурира на следните етапи и действия, изпълнявани през тях: -Старт на изпълнението на проекта – стартова пресконференция с местните средства за масова информация; информационна среща с целевата група – информиране за целите, очакваните резултати от изпълнението на проекта, финансовата подкрепа от ЕСФ; -Изпълнение на проекта –изработване и разпространение на информационни и промоционални материали за проекта - плакати, листовки, стикери за оборудването, промоционални тениски за целевата група на проекта; -Финализиране на проекта -провеждане на финална пресконференция и среща с участието на 20 представители на заинтересованите страни; 2 платени публикации за изпълнението на проекта в двата регионални ежедневника – в. „Бряг” и в.”Утро”, прессъобщение за регионални електронни новинарски сайтове., Contracted Amount: 2 694.00 , Reported Amount: 2 694.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: I.N.A. - Trading Ltd., Contracted Amount*: 35 975.00 , Reported Amount**: 35 975.00
  • Contractor: MARIA, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 10 000.00
  • Contractor: Tech-net Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 600.00
  • Contractor: AS-STROI Ltd., Contracted Amount*: 29 107.00 , Reported Amount**: 29 107.00
  • Contractor: V-TAC RUSE Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 324.00
  • Contractor: IMAGIX Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 694.00
  • Contractor: MIHAELA, Contracted Amount*: 8 400.00 , Reported Amount**: 8 565.10
  • Contractor: MARIANA, Contracted Amount*: 600.00 , Reported Amount**: 671.19
  • Contractor: INTER CONSULT NOVA Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 20 000.00
  • Contractor: ASTRA-8 Ltd., Contracted Amount*: 18 231.80 , Reported Amount**: 18 231.80
  • Contractor: TARA SISTEMS Ltd., Contracted Amount*: 56 214.00 , Reported Amount**: 78 429.00
  • Contractor: Zelena idea-Ruse Ltd., Contracted Amount*: 7 431.00 , Reported Amount**: 7 431.00
  • Contractor: LAMS - ATANAS NIKOLOV ST, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 087.50
  • Contractor: TODI TRANS Ltd., Contracted Amount*: 104 400.00 , Reported Amount**: 100 920.00
  • Contractor: EUROMARKET KARRY, Contracted Amount*: 12 400.00 , Reported Amount**: 12 400.00
  • Contractor: MARIETA, Contracted Amount*: 6 366.00 , Reported Amount**: 6 366.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 80.00 , Reached amount: 102.00
Indicator 3 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 352 341.30 BGN
Grant 352 341.30 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 351 001.59 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на оборудване, обзавеждане и стопански инвентар по обособени позиции: - Обособена позиция 1 - Доставка на 6 бр. Инвенторни касетъчни климатици; - Обособена позиция 2 - Доставка на специфично оборудване; - Обособена позиция 3 - Доставка на 50 бр. Ергономични столове за шевен оператор; - Обособена позиция 4 - Доставка на 1 бр. Електрическа палетна количка“, Estimated Amount: 104 609.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 - Доставка на 6 бр. Инвенторни касетъчни климатици
    Contractor: TARA SISTEMS Ltd.
    Contract total funded value: 56 214.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 - Доставка на специфично оборудване
    Contractor: I.N.A. - Trading Ltd.
    Contract total funded value: 35 975.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3 - Доставка на 50 бр. Ергономични столове за шевен оператор
    Contractor: I.N.A. - Trading Ltd.
    Contract total funded value: 35 975.00
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4 - Доставка на 1 бр. Електрическа палетна количка
    Contractor: EUROMARKET KARRY
    Contract total funded value: 12 400.00
Procedure 2 Subject to due process: „Организиран транспорт всеки работен ден до и от работното място по проект „Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД““, Estimated Amount: 104 400.00
  • Differentiated position 1: „Организиран транспорт всеки работен ден до и от работното място по проект „Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД““
    Contractor: TODI TRANS Ltd.
    Contract total funded value: 104 400.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на материали и консумативи специфични за дейността на фирмата по договор № BG05M9OP001-1.008-0935-C01, проект “Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД”, Estimated Amount: 3 324.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали и консумативи специфични за дейността на фирмата по договор № BG05M9OP001-1.008-0935-C01, проект “Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД”
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на оборудване, обзавеждане и стопански инвентар за изпълнение на дейностите по проект по договор BG05М9ОР001-1.008-0935 – C01 на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД , Estimated Amount: 104 609.00
  • Differentiated position 1: 1. Доставка на стопански инвентар
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: 2. Доставка на специфично оборудване
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: 3. Доставка на ергономичен стол за шевен оператор
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: 4. Доставка на електрическа палетна количка
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Застраховане за всички задължителни застрахователни рискове .на придобито обзавеждане и оборудване по договор № BG05M9OP001-1.008-0935-C01, проект “Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД”, Estimated Amount: 450.00
  • Differentiated position 1: Застраховане за всички задължителни застрахователни рискове .на придобито обзавеждане и оборудване по договор № BG05M9OP001-1.008-0935-C01, проект “Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД”
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Извършване на услуга във връзка с организация и управление на дейностите по договор № BG05M9OP001-1.008-0935-C01, проект “Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ЕООД”, процедура BG05M9OP001-1.008 „ДОБРИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД“, изпълняван по ОП “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020., Estimated Amount: 14 652.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Координатор на проекта
    Contractor: MIHAELA
    Contract total funded value: 8 400.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Счетоводител на проекта
    Contractor: MARIETA
    Contract total funded value: 6 366.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Експерт тръжни процедури
    Contractor: MARIANA
    Contract total funded value: 600.00
Procedure 7 Subject to due process: Обучение на работещите 80 лица в „Нова линия” ЕООД за специфичните рискове за здравето на работещите в шивашката индустрия и свързаните с индивидуалните работни места, методите и средствата за ограничаването и предотвратяването им по договор № BG05M9OP001-1.008-0935-C01, проект “Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД”, процедура BG05M9OP001-1.008 „ДОБРИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД“, изпълняван по ОП “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020., Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Обучение на работещите 80 лица в „Нова линия” ЕООД за специфичните рискове за здравето на работещите в шивашката индустрия и свързаните с индивидуалните работни места, методите и средствата за ограничаването и предотвратяването им
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Организиран транспорт до и от работното място по проект „Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД“ по договор BG05М9ОР001-1.008-0935 – C01 , Estimated Amount: 104 400.00
  • Differentiated position 1: Организиран транспорт до и от работното място по проект „Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД“ по договор BG05М9ОР001-1.008-0935 – C01
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 9 Subject to due process: Осигуряване на информиране и публичност по договор № BG05M9OP001-1.008-0935-C01, проект “Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД”, Estimated Amount: 2 694.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на информиране и публичност по договор № BG05M9OP001-1.008-0935-C01, проект “Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД”
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 10 Subject to due process: Осигуряване на офис материали и консумативи по договор № BG05M9OP001-1.008-0935-C01, проект “Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД”, Estimated Amount: 637.50
  • Differentiated position 1: Осигуряване на офис материали и консумативи по договор № BG05M9OP001-1.008-0935-C01, проект “Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД”
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 11 Subject to due process: Услуги за разработване и въвеждане в дружеството на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси в шивашката индустрияпо договор № BG05M9OP001-1.008-0935-C01, проект “Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД”, Estimated Amount: 4 600.00
  • Differentiated position 1: Услуги за разработване и въвеждане в дружеството на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси в шивашката индустрияпо договор № BG05M9OP001-1.008-0935-C01, проект “Баланс на професионалния със семейния и личен живот, здравословна работна среда – ресурс за повишаване конкурентоспособността на „НОВА ЛИНИЯ“ ЕООД”
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN