Identification

UMIS Number BG14MFOP001-5.004-0003-C04
Project Name "Building a production and office facility for fish and fish products processing enterprise"
Beneficiary 203204152 FISH EXPRESS LTD.
Funding EFMDR ==> Maritime and Fisheries Programme
Date of the Contract/Order 10.08.2017
Start Date 10.08.2017
End Date 10.02.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Марица, с.Костиево

Description

Brief description
Проектното предложение включва изграждане на предприятие за преработка на риба и рибни продукти и административно-битова сграда в границите на имот с идентификатор 38950.36.340, собственост на "ФИШ ЕКСПРЕС" ЕООД. Кандидатът  "ФИШ ЕКСПРЕС" ЕООД е предприятие, което оперира в сферата на търговията с риба и рибни продукти с дългогодишен пазарен опит. Инвестицията е за създаване на  високо-ефективно, конкурентоспособно и устойчиво преработвателно предприятие в сектора: 
- включени са инвестиции във възобновяеми енергийни източници и е предвидено закупуването на енергийно и ресурсо-ефективно оборудване-  обследвана е енергийната ефективност на промишлената система;
- предвидени са мерки за опазване на околната среда, чрез намаляване на вредните емисии и  потреблението на енергия и ефективно използване  на ангажираните в производството ресурси;
- спазени са всички разпоредби на Закона за безопасност на труда и подзаконовите нормативни актове, в обхвата на които попада дейността, като са предприети и допълнителни инвестиции за осигуряване на добри и безопасни условия на труд.
Проектираното предприятие е с капацитет 250 тона годишна готова продукция, при три технологични потока: охладена риба - 188 тона, замразена риба- 50 тона, маринована риба 12 тона. Предприятието за преработка е проектирано като високо-ефективна и устойчива производствена единица.
Производствената и маркетинговата програма на предприятието таргетират платежоспособното търсене и високата част от пазарния сегмент, като включват само видове с много добър пазарен потенциал като сьомга, лаврак, ципура, пъстърва и черни миди. 
Дългогодишния пазарен опит на Кандидата в сферата гарантира добро познаване на пазара и изградена мрежа от доставчици и клиенти, което само по себе си говори за надеждност и бърза адаптация на новоизграденото предприятие към пазара.
Оценката за икономическата жизнеспособност на инвестицията е позитивна: 1. NPV: 2237731.98; 2. IRR:  0.407; 3. PI: 2.25; 4. PBP 4.45.
Activities
  • Activity: Строително-монтажни работи: Основна цел на дейността е да бъде изградена ефективна и модерна производствена и административна база и обособяване на прилежащи съоръжения и пространства, където да бъде поместено предприятие за преработка на риба и рибни продукти. Дейността включва строително-монтажни дейности по изграждане на производствена сграда и административна сграда за предприятие за преработка на риба и рибни продукти ново строителство. Съгласно Технически проект, СМР дейностите ще бъдат обособени в следните подпозиции: 1. Изграждане на производствена сграда със ЗП от 608 кв.м., 2. Изграждане на административна сграда със ЗП от 124 кв.м., РЗП от 262 кв.м; 3. Изграждане на покрита стоянка със ЗП 144 кв.м.; 4. Изграждане на външни трасета и вертикална планировка. Базата е проектирана като енергийно-ефективна, при спазване на разпоредбите на Наредба 7 от 2015 г. на МРРБ за минималните изисквания към енергийните характеристики на сградите и техническите правила за проектиране на топлоизолацията на сгради. В допълнение на това, съгласно изготвен Доклад за енергийна ефективност на предприятието, се предвижда да бъде постигнат фактор на енергийни спестявания 10, 92 %, в резултат от направени специфични целенасочени инвестиции: внедряване на фотоволтаична система за собствени нужди; решаване на отоплението на сградите с котел на пелети от дървесна био-маса; закупуване на енергийно-ефективно технологично оборудване. Във връзка с което, Кандидатът заявява съответствие с Критерий 4: Реализиране на икономии от енергия. Методите на строителство са съобразени със всички разпоредби на законодателството в областта на Опазването на околната среда, надлежно е изготвена част: Управление на строителните отпадъци; фаза Комплексен инвестиционен проект. В допълнение на това, като мярка за намаляване на вредно въздействие върху околната сред по време на експлоатацията на обекта е предвидено в новосъздаденото предприятие ще бъде внедрена и ISO 14001:2015 Система за управление на околната среда. Във връзка с казаното, Кандидатът заявява съответствие с критерий 3: Прилагане на методи намаляващи отрицателното въздействие върху околната среда. Базата е проектирана за нуждите производствената и административна дейност на дружеството, в които ще бъдат ангажирани 12 души персонал- ще бъдат създадени 12 нови работни места. При проектиране на сградите са спазени разпоредбите на Закона за здравословни и безопасни условия на труд и са изготвени надлежно частите: Безопасност и здраве и Пожаробезопасност; фаза Технически проект, съгласно всички нормативни изисквания както и най-съвременните практики в областта. В допълнение е предвидено, при въвеждане в експлоатация на обекта да бъде внедрен международен стандарт BS OHSAS 18001 като система за управление на добрите и безопасни условия на труд в предприятието. Във връзка с което, Кандидатът заявява съответствие с критерий 1: Създаване на нови работни места и критерий 5: Подобряване на безопасността, хигиената, здравето и условията на труд. , Contracted Amount: 1 174 536.97 , Reported Amount: 1 240 855.30
  • Activity: Закупуване, доставка и монтаж на оборудване: Основна цел на дейността е да бъде изцяло оборудвана новопостроената база, в това число: - да бъде закупено и внедрено цялостно технологично оборудване съгласно спецификация, неразделна част от Технологичен проект; - да бъде закупена, доставена и монтирана цялостна хладилна инсталация, съгласно Технически проект, Част Хладилна; - да бъде закупено, доставено и монтирано локално пречиствателно съоръжение (ВиК съоръжение Утаител) за третиране на 100 % от отпадните води производствен и битов характер. - да бъде доставена и монтирана фотоволтаична система с мощност 30 kWp; - да бъде закупено и доставено обзавеждане и компютърна и офис техника за производствена и административната сграда; - да бъде закупен и доставен товарен хладилен автомобил до 3,5т. Кандидатът предвижда закупуването и монтирането на товаро-разтоваръчна рампа комплект (част от технологичното оборудване по спецификация от технолог) за намаляване на ръчната работа с тежести и създаване на добри и безопасни условия на труд за работниците, ангажирани с товаро-разтоварни раборти в новосъздаденото предприятия. Във връзка с което, Кандидатът подкрепя заявения критерий 5: Подобряване на безопасността, хигиената, здравето и условията на труд. В допълнение на това, като мярка за намаляване на вредно въздействие върху околната сред по време на експлоатацията на обекта е предвидено 100 % от отпадните производствени и битови води да бъдат третирани в специално проектирано за това пречиствателно съоръжение утаител. В новосъздаденото предприятие ще бъде внедрена и ISO 14001:2015 Система за управление на околната среда. Във връзка с казаното, Кандидатът заявява съответствие с критерий 3: Прилагане на методи намаляващи отрицателното въздействие върху околната среда. Предвиденото за закупуване оборудване изцяло задоволява нуждите на преработвателното предприятие и е съобразено с най-новите тенденции на пазара.В новосъздаденото предприятие се предвижда да бъде произвеждана 250 т. готова продукция готова продукция годишно, която ще бъде разпределена по следния начин 188 т. охладена риба, 50 т. замразена риба и 12 т. маринована риба и рибни продукти. Суровината ще пристига под формата на охладена и/или замразена риба, която се приема, дефрострира /ако е замразена/, почиства, порционира и преминава за по нататъшна обработка/замразяване или мариноване, или преминава за опаковане и продажба. В производствената програма на предприятието е възприета следна схема: - Преработват се следните видове: сьомга 75 тона годишно готова продукция; ципура 42 тона годишно готова продукция; лаврак 36 тона годишно готова продукция; пъстърва 35 тона годишно готова продукция. Видовете ципура, лаврак и пъстърва след почистване преминават директно за продажба, под формата на охладена риба. Част от порционираната охладена сьомга (50 т.) преминава към хладилни камери за замразяване.Друга част от преработената риба сьомга преминава за мариноване 6020 кг. . Останалата част преминава за продажба под формата на охладени филета. В предприятието още ще бъдат преработвани и черни миди, които ще пристигат на ядка и ще бъдат мариновани и продавани. За така описаните операции са предвидени всички необходими машини и съоръжения, отговарящи на заложения капацитет. В производствената програма на предприятието са включени само видове с много добър пазарен потенциал, които гарантират добра пазарна реализация и високи приходи за новосъздаденото предприятие. Във връзка с което, Кандидатът залага съответствие с критерий 7: Преработване на видове с много добър пазарен потенциал и/или черна мида. , Contracted Amount: 600 977.91 , Reported Amount: 522 443.60
  • Activity: Подготовка за внедряване на системи за управление и сертифициране: Основна цел на дейността е консултиране, подготовка и внедряване на системи за управление: - ISO 9001:2015 "Системи за управление на качеството. Изисквания"; - ISO 14001:2015 "Системи за управление на околната среда. Спецификация с указания за използване" -OHSAS 18001:2007 "Системи за управление на здравето и безопасността при работа". Посочените системи са съвместими и взаимодопълняеми, което гарантира внедряването на интегрирана ефективна система за управление в новосъздаденото предприятие. Дейността се състои от следните поддейности: I. ПРЕГЛЕД НА СЪСТОЯНИЕТО (GAP анализ) 1. Провеждане на преглед на състоянието за установяване съответствието на предвидената Система за управление с изискванията на стандарта/-ите; ІІ. РАЗРАБОТВАНЕ НА ДОКУМЕНТИ ОТ СИСТЕМАТА ЗА УПРАВЛЕНИЕ 1. Разработване на необходимите документи от Системата за управление: - Политика; - Процедури; - Формуляри, чек-листове и други помощни документи, достъп до информация, необходима за изграждане на Системата за управление; - Инструкции – в зависимост от необходимостта им се разработват от Кандидата, с активно участие на консултанта; - Наръчник (при необходимост). 2. Приемане на документите от съвместни екипи. ІІІ. ВНЕДРЯВАНЕ 1. Провеждане на обучение по внедряване на Системата за управление и изискванията на стандарта/-ите (на ръководния персонал и на специалистите, отговорни за внедряването на системата); 2. Оказване съдействие при внедряване на Системата за управление; 3. Изменения в документацията по време на внедряване на Системата за управление; ІV. ВЪТРЕШЕН ОДИТ (проверка на готовността за сертификация) 1. Извършване на вътрешен одит на Системата за управление и предаване на доклад от одита. 2. Консултиране за провеждане преглед от ръководството. Системите за управление са основен фактор за просперитета на едно стъпващо на пазара предприятие, за неговата устойчивост и пазарна оценка. Въведените системи за управление са основен фактор за повишаване на конкурентоспосбността и изграждане на репутация на едно предприятие. Внедряването и ефективното използване на системи за управление базирани на ISO стандарти води до въвеждане на единен начин на работа в една организация, намаляване на производствените разходи, увеличение на производителността при намалена себестойност, нарастване на печалбата и елиминиране на неефективните бизнес процеси. Предприемайки въвеждането на посочените системи за управление Кандидатът затвърждава заложените цели на предоставената финансова помощ по мярка 5.4 в следните направления: - намаляване вредното въздействие върху околната среда; - въвеждане на най-актуалните системи за управление на качеството и производствените процеси; - осигуряване на добри и безопасни условия на труд; - ефективно оползотворяване на производствените ресурси и създаване на по-висока добавена стойност в сектор на Рибарството и аквакултурите. Във връзка с казаното, Кандидатът заявява съответствие с: -критерий 1: Създаване на нови работни места; -критерий 5: Подобряване на безопасността, хигиената, здравето и условията на труд; -критерий 3: Прилагане на методи намаляващи отрицателното въздействие върху околната среда. , Contracted Amount: 19 262.12 , Reported Amount: 19 100.00
  • Activity: Поддържащи дейности по изпълнение и управление на проекта: Основна цел на дейността е обезпечаване ефективното изпълнение на проектното предложение, осигуряване на постоянен контрол и координация в хода на неговото изпълнение, качественото изпълнение и отчитане на проекта, при установените изисквания и срокове. Дейността ще бъде изпълнена от "ФИШ ЕКСПРЕС" ЕООД в сътрудничество с външна организация, специализирана в Управление и изпълнение на проекти, финансирани със средства от Европейски фондове, в сътрудничество с Кандидата- бенефициент по мярката "ФИШ ЕКСПРЕС" ЕООД. Конкретната организация, кочто ще предостави консултантски услуги е избрана след направено пазарно проучване и е допустима за финансиране съгласно изискванията на условията за кандидатстване по мярката, т. 14.1.2. "2. подготовка и изпълнение на проекта, инженерни проучвания, оценки, анализи и изготвяне на технически и/или технологичен проект; технологичният проект следва да е изготвен от специалист с образование, съответстващо на спецификата на технологията; разходи за независим строителен надзор, авторски надзор и инвеститорски контрол, които са до 5 на сто от общата стойност на допустимите разходи по проекта и не надвишават левовата равностойност на 25 000 евро;". Дейността по изпълнение и управление на проекта обхваща взаимодействие на участниците в екипа за реализиране на проектните цели, чрез изпълнение на предвидените дейности в рамките на осигуреното финансиране. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, чийто членове разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. В рамките на тази дейности ще бъдат организирани и проведени срещи на екипа за управление, за разпределяне на конкретните задачи и отговорности, както и за разработване на детайлен план за изпълнение на проекта. По време на изпълнението на проекта ще бъде провеждан ежемесечен мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му. Част от задълженията на екипа за управление на проекта включват: изготвянето на междинни технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта и финален технически доклад и финансов отчет - след приключване на дейностите по проекта. С особено внимание ще се следи правилното попълване и поддържане на Досието на проекта. Дейността допринася за изпълнение на заложените по проекта цели, чрез ефективно, ефикасно и икономично разходване на предвидените разходи за постигане на заложените резултати. , Contracted Amount: 46 500.00 , Reported Amount: 46 500.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SOFIA FRANCE AUTO - PLOVDIV, Contracted Amount*: 28 393.93 , Reported Amount**: 56 787.84
  • Contractor: STORM INGINEERING JSC, Contracted Amount*: 90 742.75 , Reported Amount**: 181 485.46
  • Contractor: TCS CERTIFICATION LTD, Contracted Amount*: 4 350.00 , Reported Amount**: 8 700.00
  • Contractor: Vestman ltd, Contracted Amount*: 14 080.00 , Reported Amount**: 28 160.00
  • Contractor: INSIDE CONSULT, Contracted Amount*: 23 250.00 , Reported Amount**: 46 500.00
  • Contractor: Car Clima LTD, Contracted Amount*: 72 534.88 , Reported Amount**: 145 069.75
  • Contractor: T and S consult group LTD, Contracted Amount*: 5 200.00 , Reported Amount**: 10 400.00
  • Contractor: DZZD "Consortium Construction in Bulgaria", Contracted Amount*: 620 427.64 , Reported Amount**: 1 240 855.30
  • Contractor: SS Solar LTD, Contracted Amount*: 55 470.28 , Reported Amount**: 110 940.55
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: PIMK Ltd, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: DREAMS PROPERTY, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Промяна в обема на първите продажби, които не са осъществени от ОП, Measure Unit: тонове, Base Value: 0.00 , Target amount: 193.98 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Брой на проектите за преработка, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Изменение в стойността на първите продажби, които не са осъществени от организации на производители, Measure Unit: EUR, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 767 681.24 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 828 898.94 BGN
Grant 914 449.47 BGN
Self amount 914 449.47 BGN
Total actual amounts paid 784 964.36 BGN
Percentage of EU co-financing 75.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 56 735.43 0.00 56 735.43 ДЗЗД "Консорциум строителство в България"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 СТОРМ ИНЖЕНЕРИНГ АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 3 551.96 0.00 3 551.96 ДЗЗД "Консорциум строителство в България"

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Закупуване, доставка и монтаж на технологично оборудване в четири обособени позиции за нуждите на преработвателното предприятие на „Фиш Експрес” ЕООД намиращо се в обл.Пловдив, общ.Пловдив, село Костиево, УПИ 36.340”: Обособена позиция 1 „Технологично оборудване (част 1) машини и съоръжения” Обособена позиция 2 „Технологично оборудване (част 2) машини и съоръжения” Обособена позиция 3 „Технологично оборудване (част 3) измервателни уреди” Обособена позиция 4 „Технологично оборудване (част 4) секционна индустриална врата и Съоръжения и/или оборудване за подобряване на безопасността и условията на труд - товаро-разтоварен пункт рампа-комплект” , Estimated Amount: 182 029.50
  • Differentiated position 1: „Технологично оборудване (част 1) машини и съоръжения”
    Contractor: STORM INGINEERING JSC
    Contract total funded value: 90 742.75
  • Differentiated position 2: „Технологично оборудване (част 2) машини и съоръжения”
    Contractor: STORM INGINEERING JSC
    Contract total funded value: 90 742.75
  • Differentiated position 3: „Технологично оборудване (част 3) измервателни уреди”
    Contractor: STORM INGINEERING JSC
    Contract total funded value: 90 742.75
  • Differentiated position 4: „Технологично оборудване (част 4) секционна индустриална врата и Съоръжения и/или оборудване за подобряване на безопасността и условията на труд - товаро-разтоварен пункт рампа-комплект”
    Contractor: STORM INGINEERING JSC
    Contract total funded value: 90 742.75
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване и доставка на ДМА -товарен хладилен автомобил, Estimated Amount: 56 787.86
  • Differentiated position 1: „Закупуване и доставка на нов товарен хладилен автомобил до 3,5 тона за нуждите на преработвателното предприятие на „Фиш Експрес” ЕООД намиращо се в обл.Пловдив, общ.Пловдив, село Костиево, УПИ 36.340”
    Contractor: SOFIA FRANCE AUTO - PLOVDIV
    Contract total funded value: 28 393.93
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване, доставка и монтаж на ДМА, Estimated Amount: 9 904.50
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване, доставка и монтаж на ДМА, Estimated Amount: 20 910.00
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване, доставка и монтаж на ДМА, Estimated Amount: 25 075.00
Procedure 6 Subject to due process: Закупуване, доставка и монтаж на ДМА, Estimated Amount: 126 140.00
Procedure 7 Subject to due process: Закупуване, доставка и монтаж на ДМА - обзавеждане и компютри, Estimated Amount: 34 155.00
Procedure 8 Subject to due process: Закупуване, доставка и монтаж на ДМА - фотоволтаична система с мощност 30,25кWp, Estimated Amount: 111 159.88
  • Differentiated position 1: „Закупуване, доставка и монтаж на фотоволтаична система 30,25 кWp за нуждите на преработвателното предприятие на „Фиш Експрес” ЕООД намиращо се в обл.Пловдив, общ.Пловдив, село Костиево, УПИ 36.340”
    Contractor: SS Solar LTD
    Contract total funded value: 55 470.28
Procedure 9 Subject to due process: Закупуване, доставка и монтаж на ДМА - хладилна инсталация, Estimated Amount: 145 336.67
  • Differentiated position 1: „Закупуване, доставка и монтаж на хладилна инсталация за нуждите на преработвателното предприятие на „Фиш Експрес” ЕООД намиращо се в обл.Пловдив, общ.Пловдив, село Костиево, УПИ 36.340”
    Contractor: Car Clima LTD
    Contract total funded value: 72 534.88
Procedure 10 Subject to due process: Закупуване, доставка и монтаж на ДМА: ВиК съоръжение- утаител, Estimated Amount: 71 509.00
  • Differentiated position 1: Закупуване, доставка и монтаж на ДМА: ВиК съоръжение- утаител
    Contractor: DZZD "Consortium Construction in Bulgaria"
    Contract total funded value: 35 519.56
Procedure 11 Subject to due process: Извършване на СМР дейности за изграждане на предприятие за преработка на риба и рибни продукти и административна сграда , Estimated Amount: 1 174 536.97
  • Differentiated position 1: Извършване на „Строително монтажни работи за изграждане на производствена и административна база за предприятие за преработка на риба и рибни продукти в УПИ 36.340. местност "Алчака", землище на с. Костиево, обл. Пловдив”, който включва четири подобекта, а именно: - Подобект 1. „Изграждане на производствена сграда със ЗП 608 кв.м”; - Подобект 2. „Изграждане на административна сграда със ЗП от 124 кв.м, РЗП 262 кв.м:, - Подобект 3. „Изграждане на покрита стоянка със ЗП 144 кв.м.”; - Подобект 4. „Изграждане на външни трасета и вертикална планировка” ;
    Contractor: DZZD "Consortium Construction in Bulgaria"
    Contract total funded value: 584 908.08
Procedure 12 Subject to due process: Консултантска услуга за внедряване на системи за управление ISO 9001, ISO 14001 и BS OHSAS, Estimated Amount: 10 500.00
  • Differentiated position 1: Извършване на консултантска услуга за внедряване на системи за управление ISO 9001, ISO 14001 и BS OHSAS
    Contractor: T and S consult group LTD
    Contract total funded value: 5 200.00
Procedure 13 Subject to due process: Придобиване на сертификат ISO 9001, ISO 14001 и BS OHSAS, Estimated Amount: 8 762.12

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN