Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0144-C07
Project Name "3.1 - Hot lunch in the conditions of the pandemic of COVID-19 in the municipality of Borino"
Beneficiary 000614856 OBSHTINA BORINO
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 25.03.2021
Start Date 01.01.2021
End Date 25.11.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Смолян (BG424), Борино

Description

Brief description
Извънредната ситуация, в която се намираме през последните няколко месеца, породи преки негативни социално-икономически последици, наруши се икономическата стабилност, увеличи се ръста на безработицата, спряха да функционират малки и средни бизнеси. Бедността и липсата на доходи се задълбочава. Идеята е чрез настоящото проектно предложение да се продължи предоставянето на  този вид услуга на територията на Община Борино, а именно осигуряване на топъл обяд на нуждаещите се лица. До 30.04.2020 г. се реализираше по операция "Осигуряване на топъл обяд" по оперативната програма, в последствие чрез Целева програма "Топъл обяд в условията на извънредна ситуация 2020", финансирана от националния бюджет, за справяне с последиците от възникналата епидемична обстановка от COVID-19.  
Чрез реализацията на проектното предложение ще се намали броят на живеещите в бедност на територията на общината, като се осигурява храна за хората, засегнати в най-висока степен от пандемията COVID-19 и последиците от нея. Дейността по предоставянето на топъл обяд ще бъде в работните дни за периода 01.01.2021 г. - 30.09.2022 г. вкл. За да няма прекъсване при преминаването от едната схема в другата, подборът на лицата  се осъществява през м. декември 2020 г. Ще се осигури фирма, доставчик на топлия обяд, под формата на кетеринг, посредством обществена поръчка съгласно ЗОП. Доставката на готовата порция под формата на кетеринг ще се осъществява в една трапезария и един пункт. Трапезарията/столова/ се намира в сградата на  Средно училище "Н. Вапцаров", с. Борино  на ул. Хр.Ботев № 29, а пунктът - в Детска градина "Дъга", с. Ягодина. И двете сгради са общинска собственост. От трапезарията ще могат да си получават топлият обяд лицата от с. Борино и с. Чала; а от пункта - лицата от с. Ягодина, с. Буйново и с. Кожари. В зависимост от положението храната ще се доставя и до дома на потребителите. 
Ще бъдат включени 170 лица за периода 01.01-18.04.2021 г. и 200 лица от 19.04.2021 г. до 30.09.2022 г.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Ще бъдат включени 170 лица 01.01.2021 г. до 18.04.2021 г. и 200 брой потребители, считано от 19.04.2021 г. до 30.09.2022 г. и от трите посочени в процедурата целеви групи: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията; 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Определянето на лицата ще се извърши преди стартирането на проекта, т. е. преди 01.01.2021 г. и ще бъдат включени лица от всички населени места, намиращи се на територията на Община Борино. Кандидатите ще бъдат проверявани за принадлежност към посочените целеви групи, както и дали получават сходни услуги. Това ще се извършва посредством кореспонденция с Дирекция "Социално подпомагане" гр. Девин. При наличието на повече кандидати отговарящи на изискванията, ще се извършва подбор посредством разработен механизъм, ще се изготвя списък с чакащи. Те ще се включват при освобождаване на място, а също така ще получават готова порция обяд, която е неполучена с цел недопускане разхищение на храната. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Дейността ще се извършва, съгласно процедурата, в периода от 01.01.2021 г. - 09.09.2022 г. вкл. Топъл обяд ще се предоставя само в работни дни: Дните, разпределени по месеци са както следва: 2021 година: 1. месец януари - 20 дни; 2. месец февруари - 20 дни; 3. месец март - 22 дни; 4. месец април - 21 дни; 5. месец май - 17 дни; 6. месец юни - 22 дни; 7. месец юли - 22 дни; 8. месец август - 22 дни; 9. месец септември - 20 дни; 10. месец октомври - 21 дни; 11. месец ноември - 22 дни; 12. месец декември - 20 дни. 2022 година: 13. месец януари - 20 дни; 14. месец февруари - 20 дни; 15. месец март - 22 дни; 16. месец април - 19 дни; 17. месец май - 19 дни; 18. месец юни - 22 дни; 19. месец юли - 21 дни; 20. месец август - 23 дни; 21. месец септември - 30 дни. Общо 435 дена. Приготвянето на топъл обяд под формата на кетеринг ще се извършва от фирма, която е определена след проведена процедура съгласно Закона за обществените поръчки. В Агенцията за обществените поръчки е публикувана процедура за публично състезание на основание чл. 18, ал. 1, т. 12, с краен срок 29.12.2020 г. , Contracted Amount: 234 600.20 , Reported Amount: 234 600.20
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: На територията на Община Борино приготвянето на порция "топъл обяд", ще се реализира в трапезария с адрес обл. Смолян, общ. Борино, с. Борино, ул. Христо Ботев № 29, Средно училище "Никола Йонков Вапцаров". Това е сграда с издаден акт за публична общинска собственост №50/23.02.2015 г. Поземлен имот с идентификатор 05462.501.341 с обща площ на имота 5908 кв. м. Местонахождение на имота: село Борино, п. к. 4824, ул. Христо Ботев № 29. Столовата на учебното заведение разполага с/със : склад за съхраняване на хранителни продукти; кухненски блок; столова; Отделение за измиване и дезинфекция на посудата, санитарни помещения за персонала и потребителите. Обектът е регистриран от БАБХ на основание чл. 12, ал. 2, ал. 9 и ал. 10 от Закона за храните с издадено Удостоверение за регистрация № 101/23769 08.09.2017 г. за заведение за обществено хранене. Сключен е договор за ползване под наем на обекта с фирмата. На същото място е обособен и пункта за раздаване на порция "топъл обяд" /т.е. трапезарията в която се приготвя и ще се приготвя топъл обяд и пункта в който той ще се раздава се намират на един и същи адрес/. Вторият пункт се намира в с. Ягодина - сграда на общинско детско заведение с издаден акт за публична общинска собственост № 250/21.07.2003 г. Вида и описанието на имота е Парцел III-72 кв. 11 "Детски комбинат". За местонахождение в акт е посочено кв. 11, парцел III-72 с. Ягодина. Разполага с/със: склад за хранителни продукти; склад за санитарни и хигиенни материали; съблекалня и стая за отдих на персонала; подготвително отделение; кухненски блок; отделение за измиване и дезинфекция на посудата и санитарни помещения за персонала и потребителите. Обекта е регистриран от Българската агенция по безопасност на храните на основание чл. 12, ал. 2, ал. 9 и ал. 10 от Закона за храните с издадено Удостоверение за регистрация №212500033/14.02.2012г. И на двете места, раздаването на топлият обяд, под формата на кетеринг, ще се осъществява от представител на фирмата изпълнител, а при нужда и от лице от общината. Също така фирмата представи и информация за регистриран автомобил, с който при продължаваща извънредна обстановка да предоставя порцията до дома на потребителите - и най-вече за лицата под карантина. Регистриран е товарен автомобил Мерцедес с регистрационен номер СМ 1088 АХ, съгласно сключен договор за наем от 01.12.2020 г. между Неджатин Кемал Вели и ЕТ „ХАЛИЛ ВЕЛИЕВ – ГЮЛФИЕ ВЕЛИЕВА“. Порция „топъл обяд“ от 01.01.2021 г. в работни дни ще се предоставя чрез Фирма ЕТ „ХАЛИЛ ВЕЛИЕВ – ГЮЛФИЕ ВЕЛИЕВА“, съгласно сключен договор с № 47/31.12.2020г. Раздаването в зависимост от ситуацията може да се извършва по два начина: или от обособените места или до дома на потребителите; като задължително ще се спазват всички изисквания за спазване на санитарно-хигиенните изисквания и предписания на националните компетентни органи. , Contracted Amount: 11 730.01 , Reported Amount: 11 730.01
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще се реализират самостоятелно без партньорство с неправителствена организация и с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация. Те ще бъдат продиктувани в зависимост от нуждите на потребителите. Ще се спазват всички противоепидемични и санитарно-хигиенни изисквания с цел ограничаване на разпространението на COVID-19. Мерките ще се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие за: 1. възможността за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; 2. Ползването на административни общински услуги, подпомагане на достъпа до здравни и образователни, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. 3. Други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация., Contracted Amount: 11 730.01 , Reported Amount: 11 730.01

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 200.00 , Reached amount: 357.00

Financial Information

Total Project cost 258 060.22 BGN
Grant 258 060.22 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 258 060.22 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN