Identification

UMIS Number BG06RDNP001-7.001-0049-C03
Project Name "RECONSTRUCTION AND REHABILITATION OF EXISTING STREETS AND SIDEWALKS IN TOWN OF KULA, MUNICIPALITY OF KULA"
Beneficiary 000159629 MUNICIPALITY OF KULA
Funding EZFRSR ==> Rural Development Programme
Date of the Contract/Order 16.05.2019
Start Date 16.05.2019
End Date 16.05.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Кула, гр.Кула

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение "РЕКОНСТРУКЦИЯ И РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА СЪЩЕСТВУВАЩИ УЛИЦИ И ТРОТОАРИ В ГР. КУЛА, ОБЩИНА КУЛА" предвижда реконструкция и/или рехабилитация на пет улици от уличната мрежа на град Кула, община Кула с обща дължина 915м:
•	ул. Неофит Бозвели от ОК169 до ОК177 , гр. Кула, община Кула - 120м;
•	ул. Отец Паисий от ОК167 до ОК178 , гр. Кула, община Кула - 196м;
•	ул. Родопи от ОК81 до ОК82 , гр. Кула, община Кула - 85м; 
•	ул. Шипка от ОК56 до ОК75 , гр. Кула, община Кула - 71м; 
•	ул. Васил Левски от ОК170 до ОК258 , гр. Кула, община Кула - 443м.
Всички улици са оразмерени за леко движение и се предвижда да се изпълни асфалтова настилка. Широчината на улиците е съобразена с действащата Кадастрална карта на гр. Кула. При изграждането на уличните платна се предвиждат реконстукция и на прилежащите тротоари.
Activities
  • Activity: Строително-монтажни работи по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула": С проектно предложение "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула" се предвижда подобряване на транспортно-експлоатационните качества на пътните настилки на пет улици в гр. Кула, община Бойчиновци, а именно: • ул. Неофит Бозвели от ОК169 до ОК177 , гр. Кула - 120м; • ул. Отец Паисий от ОК167 до ОК178 , гр. Кула - 196м; • ул. Родопи от ОК81 до ОК82 , гр. Кула - 85м; • ул. Шипка от ОК56 до ОК75 , гр. Кула - 71м; • ул. Васил Левски от ОК170 до ОК258 , гр. Кула - 443м. Общата дължина на предвидените за реконструкция и рехабилитация улици е 915 метра. Съществуващата настилка на всички улици е в много лошо състояние, с многобройни дупки, кръпки и пукнатини, което води до дискомфорт за пътуващите по пътното платно и е предпоставка за пътнотранспортни произшествия. Износващият пласт асфалт на улиците с асфалтово покритие е в лошо състояние. Настилката на тротоарите е разбита. Не е осигурена достъпна среда за хората в нерайностойно положение и майки с колички. Средата е нееднородна и липсва естетическа стойност. Всички улици са оразмерени за леко движение и се предвижда да се изпълни асфалтова настилка. Широчината на улиците е съобразена с действащата Кадастрална карта на гр. Кула. При изграждането на уличните платна се предвиждат реконстукция и на прилежащите тротоари. Избран тип асфалтобетонова настилка за реконструкция на улица: - 4 см плътен асфалтобетон тип А,Е = 1200Mpa; - 6 см битумизирана баластра - E = 800Mpa; - 45 см - трошен камък с подбрана зърнометрия; - земна основа, Еgt;30 Mpa. Избран тип тротоарна настилка: - 5 см - тротоарни плочи; - 5 см пясъчна подложка; - 20 см трошен камък с побрана зърнометрия; - земна основа, Еgt;30 Mpa. Избран тип настилка пред гаражи: - 15 см - Бетон B25 - плоча; - Горна и долна армирана мрежа и столчета за площ; - доставка и полагане на настилка от трошен камък; - земна основа, Еgt;30 Mpa., Contracted Amount: 668 766.71 , Reported Amount: 650 071.11
  • Activity: Строителен надзор по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула": Строителния надзор ще се изпълнява в задължителния обхват съобразено изискванията на Закона за устройство на територията, Изискванията на Наредба 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в Република България. Избраният/те консултант/и ще имат следните основни задължения: - строителен надзор съгласно разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му актове, - в частност ще извършва услуги свързани с осъществяване на надзор върху изпълнението на строително-монтажните дейности на обектите в рамките на инвестиционния проект, включително осъществяване на контрол върху законосъобразното започване на строежа; - надзор за пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - надзор за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - надзор за спазване на всички изисквания по отношение на годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания, в съответствие със законодателството; - контрол върху документирането на всички обстоятелства, свързани със строежа, като предаването и приемането на строителната площадка, строителните и монтажните работи, подлежащи на закриване, междинните и заключителните актове за приемане и предаване на строителни и монтажни работи и други; -контрол за годността на строежа/обекта за въвеждане в експлоатация, постигането на проектните критерии и за гаранционен период на цялото съоръжение; - координация на строителния процес до въвеждането на строежа/обекта в експлоатация; - други съгласно договора за строителен надзор. При приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до Възложителя; Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството., Contracted Amount: 13 375.33 , Reported Amount: 12 375.00
  • Activity: Авторски надзор по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула": Дейностите, който ще извършва изпълнителя на дейността авторски надзор по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула" са следните: - Осъществява пълни, адекватни и съобразени изцяло с изискванията па Възложителя дейности за упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР по изготвения инвестиционен проект във всички отделни негови части до издаване на „Разрешение за ползване”, респективно „Удостоверение за въвеждане в експлоатация”. - Посещения на обекта (строежа) по време на упражняване на авторския надзор. Изпълнителят се явява за упражняване на авторски надзор при всяко повикване от страна на инвеститорския контрол в срока, посочен от него, като не възпрепятства изпълнението на СМР; - Съдействие на община Кула при реализацията на проекта; - Експертни дейности и консултации; - Изготвяне и заверка на екзекутивна документация; - Участие в приемателна/и комисия/и; - Упражнява качествено авторски надзор, съгласно нормативните изисквания, касаещи проектирането и изпълнението на строителството - Закон за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове към него. - Упражнява Авторски надзор по смисъла на чл. 162 от ЗУТ и носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрения инвест. проект и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; - Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3/31.07.2003г.; - Контролира изпълнението на всички СМР в съответствие с проекта, техническите правила, условия и изисквания; - Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; - Упражнява авторски надзор в присъствието на инвеститорски контрол, посочен от Възложителя на обекта; - Внася и отразява в процеса на строителството направените изменения на проекта след одобряването им от Възложителя; - Нарежда чрез вписване в заповедната книга на обекта отстраняването в определен срок на некачествено извършени работи и допуснати отклонения от утвърдения проект, вложени в строежа или доставени некачествени и нестандартни материали, конструкции и изделия; - За проблеми, възникнали при изграждането на обекта, да дава незабавно компетентни решения и оказва техническа помощ, в срокове посочени от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. - Представя становища и предписания, като вписва в заповедната книга на обекта всички взети решения, промени и/или уточнения на възникналите въпроси в хода на строителството. - Записва в заповедната книга на строежа предписания за изпълнението на строителството или на отделни СМР при установени нарушения и отклонения от утвърдения проект; - Вписва в заповедната книга на обекта състоянието на прегледаните работи и всички нареждания дадени от него по изпълнение на строителството; - Извършва проверки за спазване на дадените от него разпореждания; - Проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ стр. надзор спазването на условията за безопасност, съгл. проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; - Проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ стр. надзор спазване на изискванията за ЗБУТ и ВОБД; - Изготвя и съгласува екзекутивни чертежи, съгласно чл.175, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; - Участва в удостоверяването с акт годността на конструкцията преди започване на довършителните работи; - Предлага на Възложителя да не изплаща на строителя некачествено извършени СМР, когато не са отстранени или поправени своевременно;, Contracted Amount: 6 687.67 , Reported Amount: 2 000.00
  • Activity: Консултантски услуги за управление на проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула": Предоставянето на Консултантски услуги в процеса на управление, изпълнение и отчитане на проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула" е важен компонент за реализирането му. Ефективното, управление, изпълнение и отчитане на проекта ще допринесе до постигане на заложените индикатори за въздействие и резултат. В рамките на настоящата дейност на община Кула ще се предоставят консултантски услуги свързани с управление, изпълнение и отчитане на проекта, както следва: - Осигуряване стриктното изпълнение и недопускане на съществени отклонения от договора за безвъзмездна финансова помощ, сключен между Община Кула и Държавен фонд «Земеделие»; - Предоставяне на консултантска помощ на община Кула при изготвянето на доклади, становища, писма и кореспонденция със заинтересованите страни относно управлението, изпълнението и отчитането на проекта, както и участие в срещи между представители на Бенефициента – община Кула и заинтересованите страни; - Предоставяне на консултантски услуги на община Кула в процеса на верификация на разходите по проекта, както и по изготвяне и подаване на искания/заявки за средства чрез ИСУН 2020 пред Държавен фонд «Земеделие» - Разплащателна агенция; - предоставяне на консултантска помощ на община Кула в процеса на осъществяване на документални проверки (верификации) върху представените от изпълнителите по отделните договори фактури и други документи с еквивалентна доказателствена стойност. Проверката ще включва проверки на: 1. реквизитите на съответния документ - името на Държавен фонд «Земеделие», № на Договора за БФП и името и № на проекта да са посочени в основанието за плащане на фактурите; 2. точността на заявените суми включваща – (1) при договори за услуги ще се проверява дали е спазена схемата за плащане, приемо-предавателните протоколи за свършената работа и платеното до момента; (2) при договори за доставка ще се проверява по съответния договор какво вече е доставено и разплатено; при договори за строителство ще се проверява дали разходите за съответните СМР не са вече поискани); 3. допустимостта на разходите - ще се проверява дали разходът е в съответствие с договора с конкретния изпълнител, с ценовата оферта, когато тя позволява, както и с начинът на плащане, заложен в съответния договорите с изпълнител; 4.приложени документи, за да се получи увереност, че направените разходи отговарят на физическото изпълнение. От съществено значение за успешната реализация и отчитане на проектите е тяхното добро познаване и стриктно изпълнение. В тази връзка консултанта ще извършва цялостен преглед, както на подготвения инвестиционен работен проект, така и на актовете и протоколите по време на строителството, а също и другите подкрепящи документи към исканията за плащане – сертификати, гаранции и др. От ключово значение за успешното изпълнение на дейностите и приключване на договора за безвъзмездна финансова помощ е ефективното и ефикасно финансово управление на паричните потоци. Успешното управление на паричните потоци по проекта е решаващо за ритмичността на плащанията и верифициране на искания от страна на Държавен фонд „Земеделие” – Разплащателна агенция. Управлението, изпълнението и отчитането на съответния проект е онзи елемент, който сам по себе си включва същината на реализиране на проекта. Този етап се характеризира с техническото и финансово изпълнение на проекта. Именно в тази си част ще проличи реалната ситуация и роля на проектите, както и практическото им отражение върху местното население и региона като цяло. Качественото управление, изпълнение и отчитане на проектите, несъмнено ще създаде благоприятна предпоставка за получаване на максимален размер субсидия, посредством която ще се постигнат всички желани резултати и компоненти. Крайния срок за изпълнение на съответната дейност е до датата на внасяне на искане/заявка за окончателно плащане по финансирания проект., Contracted Amount: 6 687.67 , Reported Amount: 6 455.53
  • Activity: Информация и комуникация по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула": При изпълнението на дейността ще се следи спазването на мерките за публичност, съгласно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., публикуван на сайта на Държавен фонд "Земеделие" - http://www.dfz.bg/bg/prsr-2014-2020/prsr--2014-2020-pulic/. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от община Кула изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез чрез поставяне на: 1. Емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, прието от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; 2. Упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта; 3. Общото лого на програмен период 2014-2020 г. Във връзка с изпълнение на дейността Община Кула ще включи на уеб-сайта на общината кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата Оперативна програма за развитие на селските райони се осъществява с подкрепата на Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони. По време на изпълнение на дейността община Кула ще постави на видно за обществеността място /в близост до строителната площадка/ временен билборд/ове. На билборда/овете ще се отбележи приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет, емблемата на ЕС и упоменаването на "Европейски съюз", наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименование на Програмата за развитие на селските райони, наименование на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Не по-късно от три месеца след приключване на проекта община Кула ще постави постоянен билборд/ове на видимо за обществеността място. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DAB Consulting Ltd, Contracted Amount*: 13 675.11 , Reported Amount**: 13 055.53
  • Contractor: PST VIDIN Ltd, Contracted Amount*: 780 147.05 , Reported Amount**: 650 071.11
  • Contractor: PATINVEST - ENGINEERING, Contracted Amount*: 14 850.00 , Reported Amount**: 12 375.00
  • Contractor: DIN PLAN Ltd, Contracted Amount*: 21 600.00 , Reported Amount**: 21 200.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

None

Financial Information

Total Project cost 648 180.07 BGN
Grant 648 180.07 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 976 528.44 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Изпълнение на строително – монтажни работи по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула община Кула", Estimated Amount: 668 766.71
  • Differentiated position 1: Изпълнение на строително – монтажни работи по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула община Кула"
    Contractor: PST VIDIN Ltd
    Contract total funded value: 780 147.05
Procedure 2 Subject to due process: Осигуряване на информация и комуникация по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула", Estimated Amount: 0.00
Procedure 3 Subject to due process: Предоставяне на Консултантски услуги при управлението, изпълнението и отчитането на проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула община Кула", Estimated Amount: 6 687.67
Procedure 4 Subject to due process: Упражняване на авторски надзор при изпълнение на СМР по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула община Кула", Estimated Amount: 6 687.67
Procedure 5 Subject to due process: Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула община Кула", Estimated Amount: 13 375.33
  • Differentiated position 1: Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула община Кула"
    Contractor: PATINVEST - ENGINEERING
    Contract total funded value: 14 850.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN