Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0106-C07
Project Name 3-1 - Warm lunch in the conditions of the COVID-19 pandemic in Kaolinovo Municipality
Beneficiary 000931881 Kaolinovo Municipality
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 10.02.2021
Start Date 01.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Каолиново

Description

Brief description
С настоящото проектно предложение Община Каолиново планира в рамките на 435 работни дни да осигури балансирано и здравословно хранене на общо 480 лица  живеещи в бедност и засегнати в най-висока степен от пандемията СОVID-19 на територията на общината.  Основна целева група: 
1.Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2.Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.3.Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности; 
Услугата се предвижда да стартира от 01.01.2021 г. до 30.09.2022 г., като обхваща 17 населени места. 
Предвижда се екип, сформиран със заповед на кмета да определи основните целеви групи - въз основа на получени списъци от Д "СП" гр. Каолиново и предварително изготвен механизъм за подбор. Доставянето на топъл обяд ще се извършва от регистриран доставчик, съгласно чл.12 от Закона за храните до пунктовете по населени места. Храната ще се пакетира в съдове за еднократна употреба. Раздаването на храната ще се осъществява след подписване на договор и полагане на подпис от потребителите в предварително изготвени списъци. В случаи, при които здравословното състояние на потребителя затруднява ежедневното лично получаване на храната, то ще се предостави до дома на потребителите от непедагогическия персонал в детските градини при строго спазване на въведените мерки за социална изолация и използване на лични предпазни средства. Тогава при получаване на храна потребителите се подписват в Дневник на потребителя.  Ще се използват формуляри за обратна връзка. Планира се и реализирането на съпътстващи мерки.
Activities
  • Activity: 1. Определяне на целевите групи : Община Каолиново обяви стартирането на реализиране на дейностите по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“, финансирана по ОП ФЕПНЛ чрез сайта на общината и информационните табла във всички населени места. Лицата, които желаят да ползват социалната услуга, подават Заявление – декларация до община Каолиново, по постоянен или настоящ адрес, ако е различен от постоянния. Заявление – декларация за дете се подава от неговия законен представител. Заявления - декларации се подават за целия срок на реализиране на дейностите по операцията. Към заявленията се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 20 към Ръководството). Със заповед на кмета на община Каолиново се създава комисия с постоянен характер, в която е включен представител на Дирекция ”Социално подпомагане”, определен със заповед на директора. Комисията определя конкретните бенефициенти на база предоставените от Дирекция”Социално подпомагане“ списъци на целевите групи и подадените заявления – декларации, изготвя протоколи от заседанията си и списъци на одобрените лица и резервен списък. Преди да се възползват от услугата със всеки избран потребител се сключва договор. Общината е включила в проекта следните целеви групи: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности; Ще бъдат избрани общо: 480 потребители, които ще получават услугата " топъл обяд". Бенефициентите на услугата ще се подписват ежедневно при получаване на топлия обяд. Лица, които имат затруднения в придвижването и не могат да отидат до пунктовете за раздаване на топлия обяд храната ще им се предостави на място, като за целта ще попълват дневник на потребителя. Лицата, ползващи подобен тип услуги на друго основание, включващи хранене не се допускат като крайни бенефициенти. Община Каолиново ще разполага със списък на лицата от основната целева група и друг списък на резервни потребители. Това са лица, които при подбора са получили по малко точки или са подали заявления за включване след срока на подаване., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: 2. Закупуване на хранителни продукти : На основание чл.20, ал.4 от ЗОП е сключен договор със фирма „Кей Енд Ви”ООД, гр.Сливен за управлението на социалната услуга „Обществена трапезария“ по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“, финансирана по ОП ФЕПНЛ в общ.Каолиново. Договорът е сключен за един месец до провеждане на обществена процедура по ЗОП. Целта е да няма прекъсване на предоставяне на топъл ояд, да има приемственост от по Целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация - 2020 г.“ и тази поцедура. Фирма „Кей Енд Ви ”ООД, гр.Сливен има разработена и внедрена система за управление на качеството и безопасността на храните ISO 9001:2008 и ISO 22000:2005. Закупуването на хранителни продукти в дружеството се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл.30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ)№966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. Доставката на хранителни продукти ще се осъществява от изпълнителя на място, след предварително изготвяни седмични заявки. „Кей Енд Ви“ ООД ще приготвя ежедневно качествена и питателна храна по предварително изготвени и одобрени от Възложителя менюта, в необходимите количества, съответстващи на изискванията в документацията за участие в процедурата. Дружеството ще предлага на бенефициентите по програмата ястия от българската национална кухня. Менюто ще включва разнообразни ястия, като в рамките на период от две седмици не се допускат повторения. Всеки ден едно от ястията ще съдържа месо, а при възможност и реализирани икономии към основния порцион от супа, основно ястие и хляб, ще се добавя и десерт. Предвижда се и приготвянето на храни за нуждите на диабетно болни и лица със специфични потребности относно храненето. За потребителите, изповядващи ислям, които не консумират свинско месо ще се изготвят отделни седмични менюта, които да отговарят на религиозните им традиции. Топъл обяд се предоставя чрез възлагане на управлението на услугата с избран доставчик по реда на ЗОП обществена поръчка по чл. 18, ал. 1, т. 12 - публично състезание с предмет: „Приготвяне и доставка на готова храна - топъл обяд за лица от уязвими групи в община Каолиново“. Сключен договор № 70/23.08.2021 г. със фирма „Кей Енд Ви” ООД, гр. Сливен за доставка на храна с две опции: от 01.09.2021 г. до 10.12.2021 г. и от 10.12.2021 г. до 31.08.2022 г. Доставката на кетъринг услугата „ Топъл обяд “ се извършва от „Кей енд Ви“ ООД гр. Сливен - избран чрез Публично състезание по ЗОП и сключен договор № 70/23.08.2021 г. с „Кей енд Ви“ ООД гр. Сливен, към момента със срок до 31.08.2022 г., Община Каолиново сключи договор с „Кей енд Ви“ ООД гр. Сливен, чрез директно възлагане № 51/15.06.2022 г. със срок от 18.08.2022 г. до 09.09.2022 г. Сключен е договор по ЗОП с №63/29.08.2022г. със срок от 01.09.2022 - 30.09.2022г. , общо 435 раб.дни. , Contracted Amount: 577 776.00 , Reported Amount: 577 776.00
  • Activity: 3. Осигуряване на топъл обяд. : Топлият обяд ще се предостави на 480 потребители, живеещи в 17 населени места на община Каолиново- с.Загориче, с.Браничево, с.Средковец, с.Гусла, с.Пристое, с.Климент, с.Тъкач, с.Наум, с-Сини вир, с.Лятно, с.Долина, с.Дойранци, с.Т.Икономово, с.Лиси връх, кв.Кус, кв.Боймир и гр.Каолиново. Община Каолиново ще реализира една трапезария за всички населени места, като за целта са разкрити пунктове за раздаване на топъл обяд в 17 населени места в общината. Храната ще се приготвя и разнася от фирма „Кей Енд Ви”ООД, гр.Сливен. Адрес на кухнята майка: гр.Сливен, ул.Димитър Пехливанов-Добрович" №2. Дейността "Осигуряване на топъл обяд" включва: 1. Приготвяне на топъл обяд, в собствена материална база, отговаряща на изискванията на ЗХ; 2. Опаковане на готовата храна по начин, който я предпазва от замърсяване, в съдове и опаковки за еднократна употреба, разрешени за контакт с храни; 3. Транспортиране на топлия обяд до определените места, с превозните средства отговарящи на изискванията на ЗХ. Осигуряването на топъл обяд представлява еднократно хранене, което включва – супа - минимум 250 грама, основно ястие - минимум 300 грама (поне едното от които месно), хляб - минимум 150 грама и поне веднъж седмично десерт – минимум 150 грама. Фирмата е регистрирана съгласно чл.12 от ЗХ и има разработена и внедрена система за управление на качеството и безопасността на храните ISO 9001:2008 и ISO 22000:2005. Храната ще се раздава на потребителите по списъци, предоставени от Община Каолиново. При неявяване на някое от лицата , определени за потребители на услугата , годината за консумация на храна ще се предоставя на лица от резервен списък, за да не се допуска разхищение на хранителните продукти . Потребителите ще се подписват ежедневно при получаване на топлия обяд. При реализиране на дейностите ще се изготвят седмично меню и калкулационни ведомости, включващи вид, количество и стойност на изразходените хранителни продукти. Ще се изготвят и формуляри за обратна връзка. По одобрени менюта се изготвят ежедневни менюта. На база заявеният бр. порции се определят необходимите видове и количества суровини за приготвяне на ястия и се организира персонала за максимално ефективна работа.Списък на техническите лица - Главен готвач – 1 бр.,Готвач – 2 бр.,Майстор производство на хлебни изделия – 1 бр.,Отговорник ДПП – 1 бр.,Технолог по храните – 1 бр.,Шофьор лекотоварен автомобил 5 бр.,Работник кухня – 2 бр. Списък на техническото оборудване - Зеленчукорезачка – 3 бр.,Картофобелачка – 100-120 кг/час – 1 бр./- 60-80 кг/час – 2 бр.,Месомелачка 1 бр.,Машина за формиране на мляно месо /топчета, кюфтета/ - 1 бр.,Тестобъркачка 22 л./- 32 л. – 1 бр.,Планетарен миксер – 5 л./– 25 л. – 1 бр.,Тесто-отделителна машина 1 бр.,Тесто-окръглителна машина – 1 бр.,Втасална камера за 16 тави – 6 бр.,Ел. пекарна с 3 камери х 2 тави /60х40/ - 8 бр.,Конвекторна фурна за 10 тави – 1 бр.,Конвекторна фурна за 6 тави 1 бр.,Газов парен казан – 60 л./-150 л./-300 – 2 бр.,Готварски плот с 2 котлона – газ – 1 бр.,Готварски плот с 4 котлона – газ – 1 бр.,.Фритюрник – 10 л. - 2 бр.,Скара 60 х 40 – 2 бр.,Колбасо-резачка – 1 бр.,Пасатор, 25 см потопяема част, 13 000 оборота/мин., 250W – 2 бр.,Професионален хладилен шкаф, -18⁰ С/ -15⁰ С - 2 бр.,ПХШ, - 18⁰ С/ - 15⁰ С - 5 бр.,ПХШ, 0⁰ С/ +4⁰ С - 4 бр.,ПХШ, + 10⁰ С /яйца/ - 1 бр.,Хладилна камера, 0⁰ С/+4⁰ С, 10 м3 – 2 бр.,ХК, -18⁰ С, 12 м3 – 1 бр.,ХК, 0⁰ С/+4⁰ С, 25 м3– 2 бр.,Тунел за шоково охлаждане – 1 бр.,Различни по вид ел. Везни, 6 - 300 кг. - 5 бр. Списък на транспортните средства: - Ситроен Джъмпер, товарен, хладилен - СН 9044 АС Удостоверение № 782/ 05.06.2018 г.; Ситроен Джъмпер, товарен, хладилен - СН 0119 АС Удостоверение № 696/ 09.06.2017 г.; Ситроен Джъмпер, товарен, хладилен -СН 3340 АС Удостоверение № 729/14.11.2017 г.; Ситроен Джъмпер, товарен, хладилен -СН 7547 АТ Удостоверение № 844/ 20.05.2019 г., Contracted Amount: 28 888.80 , Reported Amount: 28 888.80
  • Activity: 4. Предоставяне на съпътстващи мерки. : Дейността "Предоставяне на съпътстващи мерки" ще се извършва от екип на общинска администрация Каолиново. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на проекта чрез консултиране на бенефициентите на социалната услуга. При реализирането на съпътстващи мерки, общината ще осигури спазването на всички противоепидемични и санитарно-хигиенни изисквания с цел ограничаване на разпространението на СОVID-19. Консултирането на бенефициентите, изпращането на анкетни проучвания, формуляри за обратна връзка и други ще се осъществява от екипа за управление на проекта. При заявена потребност екипът за управление на проекта ще предоставя индивидуално консултиране и съдействие за: - предоставянето на услугата "топъл обяд", възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от EСФ; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомни лица, за подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги , за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; - други форми на подкрепа, съдействие, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Eкипът за управление на проекта ежедневно ще оказва съдействие за попълване на формуляри, подаване на молби и заявления и получаването им. На потребителите ще бъдат раздадени за попълване формуляри за обратна връзка. Община Каолиново има богат опит в изпълняването на проекти насочени към подобряване на предоставяните на територията на общината социални услуги, така и за хора в риск от бедност и социално изключване, което е гаранция за наличието на човешки ресурс и потенциал за осъществяването на съпътстващите мерки, адекватно на нуждите на целевата група и в съответствие с регламентите на ЕС за подпомагане на най- нуждаещите се лица. От 2008 г. до 2020 г. община Каолиново ежегодно раздава хранителни продукти по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане „,Фонд за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица“, средно годишно на 1434 лица. По проект „Независим живот в община Каолиново“, финансирана по ОП РЧР, бяха извършени социални дейности като: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, въз основа на индивидуална социална оценка чрез създадения "Център за почасово предоставяне на социални услуги в домашна среда"; Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги; Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.След приключване на проекта на 31.05.2017 г. обгрижването на възрастни хора продължи с изпълнението на ПМС № 137/05.07.2017 г. и ПМС № 332/22.12.2017 г . Към настоящия момент работим по следните програми и проекти: Механизма лична помощ ; Националната програма „Предоставяне на грижи в домашна среда“ в община Каолиново; Целева програма „Топъл обяд до дома в условията на извънредна ситуация 2020“ по проект „Целево подпомагане с топъл обяд в община Каолиново“; Проект „Надежда за бъдеще - патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в община Каолиново“ процедура BG05M9OP001-2.101 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 3” на ОП РЧР 2014-2020 г. , Contracted Amount: 28 888.80 , Reported Amount: 28 888.80

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 480.00 , Reached amount: 834.00

Financial Information

Total Project cost 635 553.60 BGN
Grant 635 553.60 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 635 553.60 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN