Identification

UMIS Number BG05SFOP001-2.025-0050-C01
Project Name Conducting an advocacy campaign for the application of the Bulgarian Sign Language act at the local level
Beneficiary 176786514 Listen up
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 01.08.2022
Start Date 01.08.2022
End Date 10.01.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Настоящият проект има като основна цел да подобри  качеството на административното обслужване на местно ниво, чрез провеждане на застъпническа кампания за правилното и навременно прилагане на Закона за Българския жестов език (ЗБЖЕ). В рамките на предвидената дейност ще бъдат проведени 25 информационни срещи - с 24-те районни администрации  и с представители на направление „Култура, образование, спорт и младежки дейности“ на Столична община за правилното и навременно прилагане на (ЗБЖЕ) на местно ниво. Ще бъде проведена кръгла маса с формален домакин Столична община, с участието на общински служители на 7-те общини с по-голяма концентрация на глухи и на сляпо-глухи лица в България – Столична община, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Русе и Плевен. На кръглата маса ще бъдат обсъдени проблемите, които общините срещат при прилагането на (ЗБЖЕ), както и ще бъдат споделени добри практики в тази насока. Ще бъдат изготвени, отпечатани и разпространени 2000 брошури за добри практики, подходи, често срещани грешки при прилагането на ЗБЖЕ на местно ниво. Предвижда се проектът да бъде с продължителност от 12 месеца и с бюджет от 59 898,75 лв.
Activities
  • Activity: „Провеждане на застъпническа кампания за прилагането на Закона за българския жестов език на местно ниво“: Чл. 24. на Закона за българския жестов език постановява: „Държавните институции и органите на местното самоуправление са длъжни да осигуряват превод на български жестов език извън осигурения лимит по чл. 20, ал. 1 и 2 при: 1. заявяване и/или получаване на административно обслужване от органите на изпълнителната власт и на местното самоуправление; 2. провеждането на мероприятия, организирани от тях, с участие на лица с увреден слух и на сляпо-глухи лица, когато лицата предварително са поискали такъв. В Преходни и заключителни разпоредби на ЗБЖЕ се въвежда срок за изпълнение на чл. 24 на ЗБЖЕ до края на 2022 г. § 7. В срок до 31 декември 2022 г. ръководителите на административните структури в системата на изпълнителната власт и кметовете на общините създават условия за извършването на административно обслужване на глухите и сляпо-глухите лица. Общинските служители, отговорни за прякото прилагане на тази разпоредба в огромна част от случаите нямат пълно разбиране, както на специфичните нужди на на глухите и сляпо-глухите хора, така и за разпоредбите на новоприетия Закон за българския жестов език и смисъла залегнал в разпоредбите му. Това са редови служители, отговорни за обичайните дейности по предоставяне на административни услуги и поддръжка и развитие на техническите функционалности, чрез които общините предоставят тези услуги, които нямат специфично образование или обучение, което би подпомогнало прилагането на разпоредбите на ЗБЖЕ. Ето защо в рамките на настоящата дейност Фондация "Заслушай се", съвместно със Столична община ще проведат застъпническа кампания за правилното и навременно прилагане на Закона с цел да се подобри качеството на административното обслужване на местно ниво не само в Столична община, но и в още 6 общини в България с по- голям брой глухи и сляпо-глухи хора. На територията на Столична община кампанията ще включва 25 информационни срещи със служители на 24-те районни администрации и една среща с направление „Култура, образование, спорт и младежки дейности“ (КОСМД) по въпросите на ЗБЖЕ, касаещи образованието. На срещите ще бъдат разяснени разпоредбите на Закона за българският жестов език и наредбите към него, смисълът и философията, които стоят зад нуждата от приемането и прилагането на Закона, специфичните нужди на глухите и сляпо-глухите хора и най- добрите и ефективни подходи за да се удовлетворят тези нужди. Това е необходимо, тъй като тепърва предстои да се изготвят допълнителни подзаконови документи и наредби, които да прецизират и разширят обхвата на Закона за българския жестов език. Освен това ще бъдат разяснени медицинските и социокултурните особености на глухотата, ще покажем добри практики за осигуряване на достъп чрез български жестов език и ще разкажем за историческото развитие на глухи общности по света. За останалите 6 общини с по-голям брой глухи и сляпо-глухи хора в България (Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Русе и Плевен) ще бъде проведена кръгла маса с формален домакин Столична община, с участието на общински служители и от 7-те общини където освен горните теми, Столична община и представителите на останалите общини ще споделят опита си при прилагането на ЗБЖЕ, добри практики в тази област, както и опасности и грешки, които трябва да се избягват. По този начин ще се идентифицират до голяма степен правилните подходи за прилагане на ЗБЖЕ на национално ниво. Идентифицираните добри практики, подходи, често срещани грешки ще бъдат изведени в кратък материал, който ще бъде разпространен сред общините в България под формата на брошури. Целеви групи на дейността са, от една страна, общините и общинските служители, които чрез проекта ще получат капацитет за по- доброто прилагане на ЗБЖЕ, а от друга страна обществеността, най- вече в лицето на глухите и сляпо-глухите хора, които ще получат качествени административни услуги предоставени от общините., Contracted Amount: 55 461.80 , Reported Amount: 59 193.04

Participating Organizations

Partners
  • Partner: STOLICHNA OBCHTINA, Contracted Amount*: 10 777.54 , Reported Amount: 10 071.83
Contractors
  • Contractor: Travel Advisor Ltd, Contracted Amount*: 20 000.00 , Reported Amount**: 20 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой проведени информационни кампании, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of projects fully or partially implemented by social partners or non-governmental organizations, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 59 193.04 BGN
Grant 59 193.04 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 59 193.04 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Логистично осигуряване на застъпническа кампания за прилагането на Българския жестов език на местно ниво., Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Логистично осигуряване на застъпническа кампания за прилагането на Българския жестов език на местно ниво.
    Contractor: Travel Advisor Ltd
    Contract total funded value: 20 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN