Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-0370-C01
Project Name Start up of a modern textile manufacturing operation by "Textile Brand" Ltd.
Beneficiary 204903123 TEXTIL BRAND Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 03.06.2019
Start Date 03.06.2019
End Date 17.03.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Севлиево, гр.Севлиево

Description

Brief description
"Текстил бранд" ЕООД е стартиращо предприятие, създадено от Иванка Бакайова през м. декември 2017 г., за да развиe производство на битов текстил (битови покривки, бродирани битови каренца и др.) и домашен текстил (памучни и вълнени одеала). 
За реализиране на плановете си, в рамките на проекта дружеството планира да изпълни следните дейности: 
1) Реализиране на пазара на предприемаческата идея за стартиране и развитие на текстилно производство, като за целта бъде закупено ново производствено оборудване (тъкачен стан  и автоматична бродираща машина) и материали за производството (памучна и акрилна прежда), и бъде нает необходимия квалифициран персонал от 3-ма души, в т.ч. лице с трайни увреждания. 
2) Визуализация на проекта. 
Дружеството предвижда да осигури устойчива заетост за 3-те наети по проекта лица за мин. 6 месеца след приключването на проекта. 
Реализирането на проекта ще даде възможност на предприемача Иванка Бакайова да стартира и успешно да развитие собствен производствен бизнес в един от приоритетни сектори за създаване на нови предприятия съгласно НСНМСП 2014-2020. Висшето образование и продължителния професионален опит на предприемача в текстилния бизнес, в съчетание с предвиденото закупуване на модерно производствено оборудване и наемането на висококвалифициран производствен персонал ще обезпечат успешно стартиране и развитие на планирания бизнес, което дава сериозна гаранция за ръст на приходите от продажби и на рентабилността на дейността, и с това за устойчивост на предприемаческото начинание в дългосрочен план. Освен посочения основен икономически резултат, дейностите по проекта ще имат и съпътстващ екологичен и социален ефект, произтичащи от спецификата на производствения процес и характеристиките на предвижданата продукция, и от предвиденото наемане на лице с трайни увреждания и осигуряване на устойчива заетост на наетите по проекта лица.
Activities
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческа идея за стартиране и развитие на текстилно производство (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на тъкачен стан - 1 бр., автоматична бродираща машина - 1 бр., материали за производство (памучна и акрилна прежда) и наемане на квалифициран персонал от 3-ма души) : В изпълнение на плана си за реализиране на предприемаческата идея за стартиране и развитие на модерно текстилно производство, в рамките на настоящата дейност "Текстил бранд" ЕООД предвижда да изпълни следното: I. Закупуване на технологично оборудване за текстилно производство 1. Тъкачен стан - 1 бр. 2. Автоматична бродираща машина - 1 бр. II. Закупуване на материали за тестилното производство: 1) Памучна прежда - 860 кг. 2) Акрилна прежда - 2200 кг. ІІІ. Наемане по трудови договори за период от 14 месеца по проекта на 6-часов работен ден на 3-ма души квалифициран персонал на следните длъжности: 1) Инженер-технолог, текстилно производство - 1 човек; 2) Оператор на тъкачен стан и бродираща машина - 2-ма души. Предвиденото за закупуване по проекта технологично оборудване (тъкачен стан и автоматична бродираща машина) е необходимо за осъществяване на планираната производствена дейност."Текстил бранд" ЕООД предвижда да стартира и развие собствено производство на следните две категории текстилни изделия с национални мотиви и продукти, взаимствани от българския бит и култура: 1) битов текстил (производство на битов плат, битови покривки, бродирани битови карета и др. изделия от акрилна прежда) и 2) домашен текстил (тъкани одеала от вълна, памук и вълнено - памучна смес). Дружеството планира да бродира битовите покривки с лого „Bulgaria” и произвежда български шевици, като. някои от покривките и одеялата ще да бъдат допълнително бродирани с цел повишаване на художествената им стойност. За производството на посочените два типа продукция дружеството се нуждае от тъкачен стан, на който да се изтъкава битовия плат и одеялата, и бродировъчна машина за направа на бродерията. Дружеството планира да придобие и въведе в експлоатация новото производствено оборудване в наети по наем производствени помещения, находящи се на следните адреси: 1) гр. Севлиево, ул. „Марин Попов” № 51 (където ще бъде обособен бродировъчен цех, в който ще бъде внедрена новата бродираща машина) и 2) гр. Севлиево, ул. „Марин Попов” № 64 (където ще бъде обособен тъкачен цех, в който ще бъде внедрен новия тъкачен стан). Предвидените за закупуване материали за производство - памучна прежда (860 кг.) и акрилна прежда (2200 кг.) ще служат като суровина за производството на памучни одеала (домашен текстил) и битов плат/битови покривки и бродирани битови карета, изработени от акрил. Предвиденото количество прежди ще покрие потребностите на дейността на дружеството за периода на реализация на проекта. Предвидения за наемане по проекта квалифициран персонал е необходим за осъществяване на планираното текстилно производство. Инженер-технологът по текстилно производство, който е магистър-инженер по текстилна техника и технологии, ще отговаря за организиране на технологичния производствен процес и контрола по качеството, като ще бъде ангажиран и с експлоатацията, поддръжката и техническото обслужване на текстилното оборудване. Двамата оператори на тъкачен стан и бродировъчна машина, притежаващи значителен професионален опит в текстилното производство, един от които предприемача Иванка Бакайова, пряко ще работят на съответните машини. Етапите при изпълнението на дейността са следните: 1. Избор на изпълнители за доставките на новото производствено оборудване и материали за производство (от 1-ви до 2-ти месец). 2. Сключване на договори за доставки с избраните доставчици (3-ти месец). 3. Доставка на машините в предприятието, инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на машините и подписване на финалните приемо-предавателни протоколи (4-ти - 5-ти месец). 4. Сключване на трудовите договори за работа на 6-часов работен ден на предвидения за наемане по проекта квалифициран персонал (в началото на 5-ти месец) и изпълнение на трудовите им задължения за период от 14 месеца по проекта (от 5-ти до 18-ти месец)., Contracted Amount: 264 014.06 , Reported Amount: 254 542.48
  • Activity: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез изработка и поставяне на временни информационни табели - 2 бр., стикери за визуализация - 2 бр. и постоянни информационни табели - 2 бр.) : Предвидените дейности и постигнатите резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани сред широката общественост, като за целта ще бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. и на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В съответствие със задълженията си за осигуряване на визуализация и публичност, произтичащи от изпълнението на Договора за БФП, "Текстил бранд" ЕООД ще изпълни следните дейности, необходими за популяризиране на приноса на ЕС и на получената безвъзмездна финансова помощ по проекта. Етапите при изпълнението на дейността са следните: 1. Възлагане на услугата по изготвяне на визуализационните материали на външен изпълнител (1-ви месец) 2. Изготвяне и поставяне на: - временни информационни плакати (табели) в двете производствени помещения, в които е предвидено да бъдат изпълнени дейностите по проекта - 2 бр. (1-ви месец) - стикери за визуализация върху новозакупеното по проекта оборудване - 2 бр. (5-ти месец) - постоянни информационни табели (2 бр.) на видни мяста в предприятието, съдържащи данните на проекта и включващи всички задължителни реквизити с цел оповестяване на приноса на ЕС за финансирането му (18-ти месец). , Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 76.80

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TK Teks, Contracted Amount*: 3 233.60 , Reported Amount**: 4 042.00
  • Contractor: Komtext Ltd. , Contracted Amount*: 38 516.50 , Reported Amount**: 51 700.00
  • Contractor: M-PRESS, Contracted Amount*: 61.44 , Reported Amount**: 76.80
  • Contractor: SMART TEXTILECHEMIE LLC , Contracted Amount*: 114 916.25 , Reported Amount**: 154 250.00
  • Contractor: EMBUL INVESTMENT AD , Contracted Amount*: 15 241.60 , Reported Amount**: 19 052.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.25 , Reached amount: 2.25
Indicator 2 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.79 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 105.91 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 264 514.06 BGN
Grant 199 868.76 BGN
Self amount 64 645.30 BGN
Total actual amounts paid 192 368.11 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на автоматична бродираща машина, Estimated Amount: 51 700.00
  • Differentiated position 1: Доставка на автоматична бродираща машина
    Contractor: Komtext Ltd.
    Contract total funded value: 38 516.50
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на материали за производство (акрилна прежда - 2200 кг.) , Estimated Amount: 19 800.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали за производство (акрилна прежда - 2200 кг.)
    Contractor: EMBUL INVESTMENT AD
    Contract total funded value: 15 241.60
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на материали за производство (памучна прежда - 860 кг.), Estimated Amount: 5 160.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали за производство (памучна прежда - 860 кг.)
    Contractor: TK Teks
    Contract total funded value: 3 233.60
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на тъкачен стан , Estimated Amount: 161 800.00
  • Differentiated position 1: Доставка на тъкачен стан - 1 бр.
    Contractor: SMART TEXTILECHEMIE LLC
    Contract total funded value: 114 916.25
Procedure 5 Subject to due process: Изпълнение на дейност по визуализация на проекта - 1 бр., Estimated Amount: 500.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на дейност по визуализация на проекта - 1 бр.
    Contractor: M-PRESS
    Contract total funded value: 61.44

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN