Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-0969-C01
Project Name Increasing production capacity and ensuring sustainable development of Kres-D Ltd
Beneficiary 123022626 KRES-D Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.02.2016
Start Date 09.02.2016
End Date 06.04.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Стара Загора, Казанлък, гр.Казанлък

Description

Brief description
Фирма Крес-Д ЕООД е основана през 1990 г 100% частна собственост. Дейността й е производство на хидравлични елементи, основно хидравлични цилиндри за корабостроенето и кораборемонта, минната промишленост, пристанищна и пътно-строителна техника. Фирмата работи предимно за износ, като повече от 90% от оборота е предназначен за клиенти от чужбина като Франция, Германия, Швеция, Финландия, САЩ, Русия и др.
Производствените помещения на фирмата се намират върху собствен терен, на територията на град Казанлък, като най-новия и модерен цех е пуснат в експлоатация през август 2014 г. Крес-Д ЕООД има добре подготвен инженерен, конструкторски екип за разработване на произвежданите изделия. По този начин се откликва бързо и адекватно на изискванията на клиентите. За да осигури и гарантира високото качество на продукцията си, компанията прилага система за управление на качеството в съответствие със ISO 9001:2008.
Настоящото проектно предложение цели повишаване на производствения капацитет на фирмата и заедно с това осигуряване на устойчивото й развитие в бъдеще. Предвидени са за закупуване металообработващи машини с цифрово-програмно управление от висок клас с цел подобряване на качеството на продукцията и производителността на труда. Също така и придобиване на нематериални активи - софтуер за инженерно проектиране и САМ-модул за проектиране и управление на производството, с което ще се подобри процеса на конструиране във фирмата и ще се направи управлението на производството по-ефективно. Така Крес-Д ще осигури повишаване качеството на производствения процес и ще предоставя в срок на своите клиенти продукция съобразена с всички техни изисквания. Не на последно място проектът ще разкрие нови работни места във фирмата.
Activities
  • Activity: Дейност за подобряване на производствените процеси - Закупуване на Фрезови център 4 (3+1) оси - 1 брой, Закупуване на Струг с ЦПУ за едрогабаритни, дълги детайли - 1 брой, Закупуване на Струг с ЦПУ за детайли със средни габарити - 1 брой : За подобряване на процеса на производство във фирмата ще бъде закупен: 1. Фрезови център 4 (3+1) оси - 1 брой със следните характеристики: ходове по оси X/Y/Z - не по-малко от 1700/530/500; скорост на въртене на шпиндела - не по-малко от 10 000 tr/min; капацитет на инструменталния магазин - не по-малко от 30 инструмента; възможност за охлаждане през шпиндела; синхронизиране на пробиване и резбонарязване; наличие на активен контрол; наличие на термичен щит и гарантиране на безопасност при работа. 2. Струг с ЦПУ за едрогабаритни, дълги детайли - 1 брой със следните характеристики: максимален диаметър на обработвания детайл - не по-малко от ф400 мм; максимална дължина на обработвания детайл - не по-малко от 1500 мм; размер на патронника - не по-малко от 12 цола, отвор на шпиндела - не по-малко от ф110 мм; мощност на двигателя - не по-малко от 30kW; обороти на шпиндела не по-малко от 3 300 tr/min; капацитет на револверната глава - не по-малко от 12 инструмента; възможност за куплиране на въртящ инструмент на всяка позиция; наличие на автоматичен контрол на инструмента; наличие на контрол върху работната среда и гарантиране безопасност при работа. 3. Струг с ЦПУ за детайли със средни габарити - 1 брой със следните характеристики: максимален диаметър на обработвания детайл - не по-малко от ф400 мм; максимална дължина на обработвания детайл - не по-малко от 650 мм; размер на патронника - не по-малко от 12 цола, отвор на шпиндела - не по-малко от ф80 мм; мощност на двигателя - не по-малко от 26kW; обороти на шпиндела не по-малко от 4 000 tr/min; капацитет на револверната глава - не по-малко от 12 инструмента; възможност за куплиране на въртящ инструмент на всяка позиция; наличие на автоматичен контрол на инструмента; наличие на контрол върху работната среда и гарантиране безопасност при работа. Една от основните цели за развитието на фирма Крес-Д ЕООД е увеличаване на качеството на продукцията, като същевременно се спазват уговорените с клиентите срокове и се намали производствения брак. Тенденцията, която се забелязва от края на 2014 година на повишаване на обема на поръчките, продължава и през 2015 година, което налага инвестиции в разширяване на машинния парк. Машините с цифрово-програмно управление (ЦПУ) осигуряват качеството и прецизността на изработка на изделията, а в същото време съкращават срока на обработка на материалите в сравнение с машините от универсален тип и облекчават производствения процес. За изработката на основната част от влаганите в хидравличните цилиндри детайли е необходима стругова обработка. Едновременно с това се отчита увеличаване на поръчките за хидравлични цилиндри с голям диаметър (над ф100) и голяма дължина. Машинният парк, с който Крес-Д разполага в момента не съумява да се справи достатъчно бързо с обработката на едрогабаритните детайли, с което се създава предпоставка за закъснения на изпращането на продукция към клиентите. Ето защо от голямо значение за фирмата е да разполага със съвременни стругове с цифрово програмно управление (ЦПУ), които осигуряват по-бърза обработка с по-висока точност на детайлите, които отговарят на изискванията на нашите клиенти за качесто и срок на доставките. Стъпки за реализация на дейността: 1. Изготвяне на технически спецификации, изготвяне на тръжна документация за обявяване на процедура, избор на доставчик и сключване на договор (от 1ви до 6ти месец), за всяка машина 2. Доставка на актива, инсталиране, тестване и подписване на приемо-предавателен протокол, обучение на персонала, съставяне на протокол за обучение, пускане в експлоатация, подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 7ми до 16ти месец). , Contracted Amount: 888 000.00 , Reported Amount: 885 599.82
  • Activity: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност в производствения процес - Закупуване на Софтуер за инженерно проектиране - 2 броя (за 2 работни места), Закупуване на САМ-модул за проектиране и управление на производството - 1 брой: Като част от дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност в производствения процес се предвижда закупуване на: 1. Софтуер за инженерно проектиране за 2 броя работни места, като на всяко едно от тях има възможност да се проектира: моделиране на 3D детайли и сглобени единици, свободни повърхнини, листов материал, заварени конструкции, инструментална екипировка, създаване на 2D чертежи и спецификации, стандартизирани библиотеки. 2. САМ-модул за проектиране и управление на производството - Модулът включва: лиценз с модули за фрезоване по 2,5 оси, 3 оси, 3+2 оси, струговане по 3 оси, активни инструменти, С-ос и втори шпиндел; лиценз с модули струговане, струго-фрезоване по 3 оси, 3+6 оси, С-ос; исталация, разработка на постпроцесори и настройка на машини за работа с продукта; техническа поддръжка. Наличието на софтуер за програмиране от най-ново поколение ще е огромно преимущество за фирмата, тъй като голяма част от произвежданите изделия преминават през процес на проектиране и разработка. Функционалностите на програмата позволяват разширяване на възможностите за проектиране и улесняване на работата. Софтуерът позволява интегриране с други програми за създаване на единен, изцяло проследим и планируем производствен процес с минимална възможност за грешки и гарантирана висока производителност. САМ-модулът е нова технология за фирмата, чието внедряване ще оптимизира процеса на производство. С въвеждането на САМ-системи в производството се осигурява връзката между проектиране на изделието и производството на всяка част от него. Обезпечава се производството на детайли при спадане на всички технологични норми, намаляне на спомагателните времена и намаляне на производствения път на изделията. Стъпки за реализация на дейността: 1. Изготвяне на технически спецификации, изготвяне на тръжна документация за обявяване на процедура, избор на доставчик и сключване на договор/и с избраният/ите доставчик/ци (от 2ри до 6ти месец) 2 Доставка на нематериалния актив и подписване на приемо-предавателен протокол, инсталиране, тестване, обучение на персонала и пускане в експлоатация, подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 7ми до 12ти месец). , Contracted Amount: 66 000.00 , Reported Amount: 54 059.90
  • Activity: Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващи продукти и услуги - Закупуване на Фрезови център 4 (3+1) оси - 1 брой, Струг с ЦПУ за едрогабаритни, дълги детайли - 1 брой и Струг с ЦПУ за детайли със средни габарити - 1 брой: Като част от тази дейност ще бъдат закупени три машини с цифрово-програмно управление (ЦПУ): Фрезови център 4 (3+1) оси - 1 брой, Струг с ЦПУ за едрогабаритни, дълги детайли - 1 брой и Струг с ЦПУ за детайли със средни габарити - 1 брой. Новите машини са с по-висока точност на обработка на детайла, висока технологичност на извършваните операции и гарантирана точност при повторяемост. С тях се създава условие за гарантиране на качеството при серийните изделия. Закупуването на машини от съвременен висок технологичен клас ще допринесе не само за подобряване на процеса на производство, но и за подобряване на качеството на продукцията на Крес-Д ЕООД. Наличието на техника с по-широки възможности ще е предпоставка за усвояване на производство на нови изделия. Машините с ЦПУ ще увеличат производствените възможности на фирмата чрез увеличаване на обема на произвежданата продукция и по този начин ще се увеличи капацитета на производство. За изпълнението на тази дейност се предвиждат 6 месеца (от 11ти до 16ти месец)., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятието - Закупуване на Софтуер за инженерно проектиране - за 2 работни места и Закупуване на САМ-модул за проектиране и управление на производството - 1 брой.: Като част от тази дейност ще бъдат закупени Софтуер за инженерно проектиране - за 2 работни места и САМ-модул за проектиране и управление на производството - 1 брой. Новозакупеният софтуер ще допринесе за увеличаване на капацитета при проектиране и производство и ще създаде възможност за усвяване на нови изделия. Фирмата има нужния инженерен потенциал и натрупан производствен опит за разработването на нови изделия. За изпълнението на тази дейност се предвиждат 6 месеца (от 11ти до 16ти месец)., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейности по информация и визуализация: При изпълнение на всички дейности по визуализация ще се спазват изискванията за информираност и публичност по Оперативните програми . Самите дейности ще се осъществят в четири основни стъпки: Стъпки за реализация: 1. Изработване на обозначителна табела и поставянето й на видно място в района на изпълнение на проекта 2. Изработване на обозначителни стикери (по 2 броя), които ще се поставят на видно място до всеки закупен актив 3. Поставяне на българското знаме и знамето на Европейския съюз на видно място в района на фирмата 4. Рекламиране на изпълнението на програмата в местен вестник и в специализирано техническо издание., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: RAPID PROGRESS LTD, Contracted Amount*: 14 757.33 , Reported Amount**: 21 081.90
  • Contractor: "YAMAZAKI MAZAK CENTRAL EUROPE" S.R.O., Contracted Amount*: 619 919.88 , Reported Amount**: 885 599.82
  • Contractor: SPACECAD LTD, Contracted Amount*: 23 084.60 , Reported Amount**: 32 978.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 29.70 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 146 331.73 , Reached amount: 144 134.32
Indicator 3 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 185.88 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 60.30 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 8 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.31 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 954 000.00 BGN
Grant 667 800.00 BGN
Self amount 286 200.00 BGN
Total actual amounts paid 657 761.81 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА и ДНА, Estimated Amount: 954 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на Фрезови център 4 (3+1) оси - 1 брой
    Contractor: "YAMAZAKI MAZAK CENTRAL EUROPE" S.R.O.
    Contract total funded value: 619 919.88
  • Differentiated position 2: Закупуване на Струг с ЦПУ за едрогабаритни, дълги детайли - 1 брой.
    Contractor: "YAMAZAKI MAZAK CENTRAL EUROPE" S.R.O.
    Contract total funded value: 619 919.88
  • Differentiated position 3: Закупуване на Струг с ЦПУ за детайли със средни габарити - 1 брой
    Contractor: "YAMAZAKI MAZAK CENTRAL EUROPE" S.R.O.
    Contract total funded value: 619 919.88
  • Differentiated position 4: Закупуване на Софтуер за инженерно проектиране - 2 броя (за 2 работни места)
    Contractor: RAPID PROGRESS LTD
    Contract total funded value: 14 757.33
  • Differentiated position 5: Закупуване на САМ-модул за проектиране и управление на производството - 1 брой
    Contractor: SPACECAD LTD
    Contract total funded value: 23 084.60
Procedure 2 Subject to due process: Информация и визуализация, Estimated Amount: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN