Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-1270-C01
Project Name Studio Deizi
Beneficiary 205186742 Deizi 2018
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 29.08.2019
Start Date 29.08.2019
End Date 06.07.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Дупница, гр.Дупница

Description

Brief description
Проектът се представя от  предприемач - жена над 50 години. Идеята е развитие на микро предприятие за разработване на собствени модели и производство на облекла за цялото семейство от типа "мама, татко и аз" в Студио Дейзи. Основна характеристика на продукта е неговата приложимост за възрастни и деца. Ще се конструират модели, които ще бъдат градирани в стандартни размери за мъже, жени и деца. Облеклата ще могат да се изпълняват и в индивидуални размери, предварително зададени от клиента. Промотирането на продуктите ще се извършва посредством интернет сайт, разработен в рамките на проекта. Брандът Студио Дейзи ще работи с модерно и високотехнологично оборудване, което осигурява безкомпромисно качество на крайния продукт. В ателието ще работят професионалисти с опит и индивидуално отношение към всеки клиент. Проектът предвижда закупуване на ДМА - модерни високотехнологични машини за шевното производство, които ще осигурят производителност, високо качество на продуктите и ще позволят ефективно спестяване и усвояване на ресурсите за производство. Ще се осигури устойчива заетост на предприемача - шивач и екипа му - моделиер-конструктор и гладач, който изпълнява и допълнителни операции  ( човек с ТЕЛК, не е обект на оценка). Ще бъде назначен и квалифициран персонал, който не е обект на оценка - 8 човека. За персонала, зает в проекта са предвидени средства за работна заплата. Част от материалите, необходими за стартиране на производството ще бъдат закупени и доставени от одобрени доставчици. Проектната идея е ясно пазарно ориентирана и ще осигури социален ефект като същевременно добави стойност към устойчивото екологично развитие. Тя попада в тематична област "Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии" на ИСИС, защото е пряко свързана с модния дизайн. Очакваните резултати предвиждат устойчиво икономическо развитие на предприятието като бизнес-плана предвижда претеглена стойност на EBIDTA 30204 лв.
Activities
  • Activity: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея: Студио Дейзи ще предлага собствени колекции облекла за малки и големи. Ще се разработват и произвеждат дрехи от типа "мама, татко и аз" в мини индустриална среда. Моделите за мъже, жени и деца, които ще бъдат промотирани и разпространявани чрез интернет страницата на Дейзи, изработена в рамките на дейността. Поръчките, ще се изпълняват както в стандартни размери, така и в индивидуални, зададени от клиента. Студиото ще работи на принципа "made to measure" (M2M), както с българските, така и с чуждестранните клиенти. Интернет страницата ще притежава функционалност за директен контакт между фирмата- производител и клиента. Това ще облекчава комуникацията между тях и ще позволява уточняване на размери в реално време и бърза и навременна реакция. Дейността предвижда наемане на квалифициран персонал за изработване на продуктите на Студио Дейзи. Персоналът включва предприемача Стоянка Русанова - шивач с дългогодишен опит, Величка Златанова - моделиер - технолог, един човек с ТЕЛК (над 50%), който ще изпълнява функциите на гладач, ще извършва довършителни операции и ще бъде избран и нает в хода на изпълнение на проекта. Ще бъде нает и екип, който не е обект на оценка и включва 8 човека, които ще работят като оператори на машините. Екипът на фирмата ще бъде назначен на трудови договори. Предвидени са заплати за Стоянка Русанова и Величка Златанова за 18 месеца, а за човекът с ТЕЛК (над 50%) и останалите работници- за 12 месеца. В качеството си на моделиер-конструктор, Величка ще използва първите 6 месеца от изпълнението на проекта ( в този момент ще се провеждат търговете за избор на изпълнител и доставка на оборудването), за да направи дизайна, конструира и разработи технологията на производство на основните модели и кройки - базови модели на различните продукти. Стоянка ще е ангажирана с подбора и закупуването на основните материали, с които ще стартира производството. Подборът на материалите е от ключово значение за успеха на проекта, защото е необходимо да се идентифицират потенциални доставчици, които впоследствие ще бъдат одобрени като такива. Целта е одобрените доставчици да са в състояние да доставят качествени материали ( важно изискване за продукта) на ниски цени, за да се постигне по-ниска себестойност на крайното изделие. За постигане на по-ниски доставни цени, обичайната бизнес практика изисква закупуването на по-голямо количество материали наведнъж. Това е причината, в проекта да бъдат включени разходи за материали за стартиране на производството. Доставката ще се осъществи в първите шест месеца от изпълнение на проекта. Планираните за закупуване материали са както следва: - плат - различни видове - 2000 л.м. х 8 лв./л.м. - подлепващо - 900 л.м. х 4 лв./л.м. - конци - 68 хил.л.м. х 0,05 лв./л.м. - аксесоари ( копчета, ципове, капси) - 650 бр. х 3 лв./бр. Човекът с ТЕЛК и останалите 8 човека персонал - оператори на машини ще се включат пряко в процеса на производство след въвеждането в експлоатация на оборудването, поради което за тях са заложени разходи за заплати за 12 месеца. Предвиденото за закупуване по проекта оборудване представлява модерно високотехнологично оборудване за шевното производство, с което се цели осигуряване на високо качество на крайния продукт и спестяване на ресурси от гледна точка на вложени материали, енергия и време. То включва машини, необходими за индустриално производство на дрехи и е подробно описано в раздел "Резултат". На първо време е предвидено в предприятието да работят 11 човека, а от някои видове машини - прави машини, оверлози и гладачни маси са предвидени за закупуване повече от 1 брой от вид. Причината е, че постигането на планирания в бизнес плана капацитет може да бъде постигнат с това количество оборудване, а квалифицираният персонал, който не е обект на оценка ще бъде избран така, че да може да съвместява работата на различните видове оборудване. Дейността предвижда наемане на подходящо помещение., Contracted Amount: 249 996.00 , Reported Amount: 232 327.29
  • Activity: Дейност за визуализация на проекта: Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Като част от изпълнението на дейността ще бъдат изработени и поставени по 1 бр. плакат и стикери за обозначаване на всички ДМА, предмет на инвестицията по проекта. Плакатът ще включва като минимум логото на финансиращия фонд - Европейския фонд за регионално развитие, названието/абревиатурата - Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, логото на оперативната програма и всички останали задължителни елементи съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и действащото законодателство. На оборудването, предмет на настоящия проект, ще бъдат поставени стикери при доставката му, които ще съдържат необходимата визуализация съгласно Наръчника. -Визуализиране емблемата на ЕС; -Упоменаване „Европейски съюз“; -Наименованието „Европейски фонд за регионално развитие“; -Общото лого за програмен период 2014-2020г., с наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ -Номер на договора за безвъзмездна финансова помощ; Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда. Всяка публикация на Бенефициента във връзка с проекта, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, ще съдържа следното заявление: “Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от ДЕЙЗИ 2018 ЕООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.” Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (1 месец) 2. Доставка на визуализационните материали и подписване на приемо-предавателен протокол- текущо по време на изпълнението на проекта 3. Поддържане на визуализационните материали и изпълнение на изискванията за публичност и визуализация до края на изпълнение на проекта. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TRUST - 84, Contracted Amount*: 19 950.00 , Reported Amount**: 19 950.00
  • Contractor: SETASH 2016 LTD, Contracted Amount*: 56 630.00 , Reported Amount**: 56 630.00
  • Contractor: Vestroj 2000, Contracted Amount*: 19 200.00 , Reported Amount**: 24 000.00
  • Contractor: LIVIIA EOOD, Contracted Amount*: 24 950.00 , Reported Amount**: 24 950.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.50 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 342.01 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.10 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 249 996.00 BGN
Grant 199 996.80 BGN
Self amount 49 999.20 BGN
Total actual amounts paid 188 281.82 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА за производство на облекло в една обособена позиция: -Автоматична права машина среден клас - 8 бр. - Оверлог 4-конечен - 3 бр. - Оверлог 5-конечен - 3 бр. - Покривна машина - 1 бр. - Копчешиеща машина - 1бр. - Електронна илик машина - 1бр. - Пекир машина - 1бр. - Гладачна маса с вграден парогенератор - 3 бр. - Подлепваща ролкова преса - 1 бр. - Машина за начално и крайно рязане - 1бр. - Кроялна маса - 1бр. - 8” Гатер нож - 1 бр. - 10” Гатер нож- 1 бр., Estimated Amount: 56 630.00
  • Differentiated position 1: Доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА за производство на облекло : -Автоматична права машина среден клас - 8 бр. - Оверлог 4-конечен - 3 бр. - Оверлог 5-конечен - 3 бр. - Покривна машина - 1 бр. - Копчешиеща машина - 1бр. - Електронна илик машина - 1бр. - Пекир машина - 1бр. - Гладачна маса с вграден парогенератор - 3 бр. - Подлепваща ролкова преса - 1 бр. - Машина за начално и крайно рязане - 1бр. - Кроялна маса - 1бр. - 8” Гатер нож - 1 бр. - 10” Гатер нож- 1 бр.
    Contractor: SETASH 2016 LTD
    Contract total funded value: 56 630.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на материали: - плат - различни видове - 2000 л.м. х 8 лв./л.м. - подлепващо - 900 л.м. х 4 лв./л.м. - конци - 68 хил.л.м. х 0,05 лв./л.м. - аксесоари ( копчета, ципове, капси) - 650 бр. х 3 лв./бр., Estimated Amount: 24 950.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали: - плат - различни видове - 2000 л.м. х 8 лв./л.м. - подлепващо - 900 л.м. х 4 лв./л.м. - конци - 68 хил.л.м. х 0,05 лв./л.м. - аксесоари ( копчета, ципове, капси) - 650 бр. х 3 лв./бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Изработване на интернет страница на ДЕЙЗИ 2018, Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Изработване на интернет страница на ДЕЙЗИ 2018
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Наем на работно помещение, Estimated Amount: 24 000.00
  • Differentiated position 1: Наем на работно помещение
    Contractor: Vestroj 2000
    Contract total funded value: 19 200.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN