Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0211-C08
Project Name Hot lunch in the conditions of the pandemic of COVID-19 in the municipality of Opaka
Beneficiary 000875824 OBSHTINA OPAKA
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 29.03.2021
Start Date 01.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Търговище (BG334), Опака

Description

Brief description
Във връзка с безпрецедентните предизвикателства, свързани с пандемичен взрив на заболяването от вируса COVID 19 е идентифицирана голяма нужда от предоставянето на подкрепящи услуги. Дейностите са насочени към най-уязвимите групи лица: Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията,Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа и лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Чрез изпълнение на дейностите по програмата ще се подкрепят мерките по време на въведената епидемиологична обстановка и съпътсващия го период на социална изолация на територията на цялата страна.Чрез осигуряване на топъл обяд ще бъдат подкрепени лицата, които са застрашени в най-голяма степен от COVID-19 и ще осигури подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най- висока степен.Освен недостига на храна, поради задълбочаващата се бедност, в условията на извънредни противоепидемични мерки, най-нуждаещите се лица имат и ограничен достъп да си я осигурят. Уязвимите групи са изложени на особени рискове и на допълнителни затруднения по време на кризата, поради въведените извънредни мерки за ограничаване на разпространението на вируса. В условията на извънредната пандемична ситуация, предоставянето на топъл обяд се оказа в голяма степен значима помощ, тъй като чрез нея има реална възможност, най-бедните и уязвими хора да продължават да имат храна, от една страна и от друга, да могат да я получат и в дома си, когато противоепидемичните мерки налагат това.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Основните целеви групи, които ще бъдат включени са: Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност-хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията,лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа;лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности;лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. По настоящата програма Общината ще използва всички налични ресурси за идентифициране на нуждаещите се лица. Ще се приемат сигнали от граждани, от кметове на малките населени места, информация постъпила от институции, от отворената телефонна линия, наличната база данни. Социалната услуга ще се предоставя по местоживеенето на одобрените потребители, независимо дали постоянният им адрес, съгласно документа за самоличност е в същото или в друго населено място.Принадлежността на идентифицираните лица към допустимите целеви групи ще се потвърждава от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Попово, въз основа на регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална оценка и други за всеки отделен случай.При избора на целева група ще се водим от спазване на принципа за равенство между половете недопускане на дискриминация - ще взема предвид и ще насърчава равенството между мъжете и жените и интегрирането на аспекта на социалните измерения на пола. Ще се предприемат мерки, свързани с недопускането на всякаква дискриминация на основата на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация, политически или други, като ще се има предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. В рамките на изпълнението на дейността ще се гарантира, че ще се зачита достойнството на най-нуждаещите се лица. Дейността ще стартира преди сключване на административния договор с цел да се осигури непрекъснатост на предоставяната услуга и ще продължи през целия период на неговото изпълнение. Заявления-декларации ще се приемат в Община Опака. С цел недопускане разхищение на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация ще се предоставя на определени като резерва потребители лица.С тях ще бъдат сключени договори и те ще се подписват при предоставянето на обяда в отделен списък. Заявления-декларации от кандидатите за потребители (Приложение № 2 от Методиката за прилагане на опростени правила) ще се приемат в сградата на Община Опака. Към заявленията ще се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 20 към Ръководството), като такива се попълват от кандидат-потребителите и всички пълнолетни членове в техните семейства. Изключение ще се допуска единствено за лицата, поставени под карантина, които могат да заявяват желанието си за получаване на топъл обяд в устна/писмена форма, чрез отправяне на искане до общината, съобразно създадените канали за набиране на кандидати (гореща телефонна линия, електронна поща и др.). , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Услугата ще се предоставя, чрез външен изпълнител с опит при доставката на Топъл обяд по Оперативната програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица (ФЕПНЛ) за периода 2014-2020 г. В сключеният договор преди 01.01.2021г., т. е. преди започване на предоставяне на топлия обяд по настоящия проект, е заложено да се осигури топъл обяд на максимален брой от 300 най-нуждаещи се потребителя. Толият обяд ще се предоставя за 300 потребителя за периода от 01.01.2021 г. до 30.09.2022 г., през работните дни от месеците. В представена Декларация на кандидата /Приложение III/ от 08.12.2021г. е деклариран нов сключен договор №32 от 13.10.2021г. с външния изпълнител, като същата е част от допълнително споразумение към ДБФП, в сила от 10.12.2021г. с краен срок на изпълнение до срока на исканото удължаване. Ежедневно ще се предоставя супа, основно ястие, хляб и и поне веднъж седмично десерт, като стойността на предоставяния топъл обяд в делничните дни е определена за единица продукт в размер на 2,70 лв. до 28.02.2022г. вкл. и от 01.03.2022г. на 2,90 лв.за единица продукт. Приготвянето на храната ще е съобразено с възрастта и нужните на лицата. В приготвената храна ще присъстват храни от всички групи - месо, риба, млечни продукти, зеленчуци, хляб. Приготвеният топъл обяд ще бъде разсипван в еднократни пластмасови кутии и опаковки за храна, които ще са индивидуално пакетирани за всяко лице. Приготвената храна ще бъда доставяна ежедневно в работните дни от месеца в пунктове и ще се получава лично от лицата или от нарочно упълномощени лица. С цел запазване здравето на лицата, предотвратяване на разпространение на коронавирусната инфекция ще бъдат спазвани всички препоръки и заповеди на МЗ. Лицата ще полагат ежедневен подпис за получената храна. Обект Кухня на изпълнителя в гр. Опака (приложено удостоверение от БАБХ) отговаря на санитарно-хигиенните изисквания, в съответствие с установените изисквания и необходимите противоепидемични мерки.Всички лица включени в предоставянето на услугата ще бъдат задължени да спазват санитарно-хигиенните норми и изисквания, както и ще им бъдат раздадени лични предпазни средства. Възможно е в малките населени места топлия обяд да бъде доставян до дома на потребителя.Видовете ястия, включени в седмичните менюта, които ще се предоставят на най- нуждаещите се лица гарантират осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето /последно изменен ДВ бр. 67 от 28.07.2020 г. и при последващи изм./, Закона за храните /в сила от 09.06.2020 г. Обн. ДВ. бр.52 от 9 Юни 2020 г. и при последващи изм./ и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, ще съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и ще са изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните /Обн. ДВ. Бр.52 от 09.юни 2020 г./. Рецептите за приготвяне на ястията, които ще се използват ще са съотносими към тези, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене. В случай, че бъдат използва различни рецепти от посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене, в това число касаещи вложени видове хранителни продукти и/или количества, то те ще бъдат изготвени от специално наето лице и ще бъдат утвърдени от кмета на общината или от упълномощено от него лице. , Contracted Amount: 358 669.90 , Reported Amount: 358 669.90
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Предвиждаме обяда да бъде доставян в пунктове за раздаване на храна.Допускаме възможността за малките населени места на територията на общината при определен малък брой потребители или при липса на подходящ обект обяд да бъде доставян до дома на потребителите. Във всеки пункт ще има определено лице, което ще отговаря за предоставяне на обяда на потребителите и ще следи същият да бъде получен лично и срещу подпис.Получаването на обяд ще се основава на предварително подписан договор между Община Опака и потребителя. Пунктовете са регистрирани в БАБХ (приложени удостоверения) и разполагат със съответните разрешителни/удостоверения. Ще бъдат спазени всички санитарно-хигиенни изисквания на контролните органи. Ще се спазват изискванията за дистанция и дезинфекция произтичащи от създалата се ситуация от разпространението на коронавирусната инфекция.Всички лица свързани с предоставяне на топлия обяд ще разполагат със лични предпазни средства. При възникване на ситуация аналогична с тази от месец март и бъде обявено ново извънредно положение или бъдат дадени предписания от националните органи за спазване на противо-епидемичните мерки в хода на изпълнение на договора, както и при определен малък брой потребители в дадено населено място ще създадем необходимата организация за доставяне на храната до домовете на потребителите аналогично на изпълнявания до края на 2020 година проект от Община Опака по Целевата програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация-2020" с транспортни средства, за които са спазени изискванията на Закона на храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни. При такава ситуация потребителите ще полагат подписите си в Приложение № 23 Дневник на потребителя. , Contracted Amount: 17 933.50 , Reported Amount: 17 933.50
  • Activity: Реализиране на съпътсващи мерки: Изпълнението на дейността ще бъде изпълнявано от Община Опака. При реализация на дейността ще се водим от приложеното към изискванията за кандидатстване Методическо указание за предоставяне и отчитане на съпътстващи мерки по операция BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“ като дейностите ще бъдат съобразени с противоепидемичните мерки с цел ограничаване разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора., Contracted Amount: 17 933.49 , Reported Amount: 17 933.50

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 300.00 , Reached amount: 435.00

Financial Information

Total Project cost 394 536.89 BGN
Grant 394 536.89 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 394 536.89 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN