Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0120-C03
Project Name Municipality Maritsa gives away hot meals during the COVID-19
Beneficiary 000472182 Maritsa Municipality
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 18.02.2021
Start Date 04.01.2021
End Date 10.12.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Марица

Description

Brief description
По проект„Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“  в Община „Марица“  ще се приготвя и доставя топъл обяд – супа, основно ястие, поне веднъж седмично десерт и хляб на 250 крайни крайно нуждаещи се потребители от допустимата целева група. Идеята на Община "Марица" е да предостави безплатен топъл обяд и съпътстваща подкрепа за уязвими жители на общината, които поради бедност и продължителна изолация в условията на криза, произтичаща от разпространението на COVID-19  са в затруднение да осигурят сами прехраната си.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Дейността включва 1. Провеждане на информационна кампания за идентифициране на най-нуждаещите се лица на територията на общината. За информиране на обществеността ще се отпечатат информационни материали, съдържащи информация за допустимите целеви групи, организация по приготвяне и доставка на храната до домовете, както и възможността за съпътстваща подкрепа на потребителите. Материалите ще се поставят на информационните табла на 19-те кметства в общината, както и на други общодостъпни места. Ще се публикува и съобщение в електронния сайт на общината. За първоначалния подбор на кандидати ще бъде обявен срок на кандидатстване 31.12.2020 г. 2. Идентифициране на нуждаещите се лица. Всички нуждаещи се кандидат потребители ще подадат писмено заявление за участие в проекта и декларация за разкриване на данъчна и осигурителна информация. За подбор на кандидатите ще бъде сформиран екип от експерти в Общината и ще бъде утвърдена Процедура за извършване на подбора. Екипът на проекта ще направи необходимите проверки за допустимост на кандидатите, подали заявления, съгласно обявените критерии, при стриктно спазване на утвърдената процедура. Ще се направят служебни проверки по документи на обстоятелствата за допустимост на нуждаещите се лица, спрямо критериите за подбор: - Проверка на доходи чрез ДСП; - Проверка за липса на двойно финансиране чрез ДСП; - Проверка на здравословно състояние чрез ДСП; - Проверка от списъците на РЗИ за поставени под карантина; - Проверка на възрастта чрез наличните данни; - Проверка чрез ГРАО; - Провеждане на анкета на място за установяване реалната нужда на кандидата, при липса на достатъчно данни от регистрите за включване в проекта. За включване в проекта екипът на проекта ще се ръководи от следните критерии за подбор: критерий 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност- хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията ; критерий 2. Лица, поставени под карантина- без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа; критерий 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. 3. Изготвяне на окончателни списъци с одобрените кандидати. На база подадените заявления и направените проверки, екипът на проекта изготвя списък с класираните кандидат потребители, според установената допустимост по критериите. Одобрените до 250 кандидати се включват в проекта от първия ден на стартиране на проекта - 04.01.2021 г. Приемът на заявления продължава през целия период на проекта. Всички заявления преминават необходимите проверки и след одобрение по критериите се включват в списъка с потребители на топъл обяд. След изпълване на квотата от 250 потребители, останалите одобрени кандидати се включват в списък с резервни кандидати. Списъкът с резервни , одобрени потребители е подреден по дата на постъпване на заявлението и се актуализира след одобрението на нови кандидати. Приготвен, но неполучен в съответния ден топъл обяд се предоставя на потребител, който е наред от списъка с резервни кандидати. Екипът на проекта изготвя протокол за направения подбор и със заповед на Кмета на Община Марица списъкът на одобрените потребители се утвърждава. При напускане на потребител, екипът на проекта изготвя протокол за изваждането му от списъка с потребители и на негово място се включва първият по ред от резервния списък одобрени кандидати. Със заповед на Кмета на Община Марица новият потребител се включва в проекта. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Дейността "Приготвяне на топъл обяд" е възложена по реда на ЗОП на доставчик на социална услуга „Обществена трапезария“ - „Фантастика 2002“ ЕООД, с договор 231/22.12.2020 г. Дейността стартира на 04.01.2021 г до 27.04.2021 г. Дейността "Приготвяне на топъл обяд" е възложена по реда на ЗОП на доставчик на Топлоконтакт - Сливен" ЕООД , с договор 135/27.04.2021 г. Дейността стартира на 28.04.2021 г до 10.12.2021 г. Обща продължителност на дейността 237 работни дни. Избраният изпълнител разполага с технически и човешки ресурс, транспортни средства и имат опит в предоставяне на услугата „Обществена трапезария“. Храната ще се приготвя в кухня-майка, с дейност "Кетъринг", регистрирана на фирмата - изпълнител „Фантастика 2002“ ЕООД на адрес гр. Пловдив, ул. "Васил Левски" 174, Удостоверение за регистрация на обекта 24432/14.12.2020 г , БАБХ рег. № 162500779. Обектът , в който ще се приготвя и пакетира храната се състои от подготвително помещение, кухненски блок, миялно помещение, хладилна стая, склад за плодове и зеленчуци, сух склад, помещение за експедиция, сервизни помещения - 2 стаи за персонала с тоалетни и бани. Подготвителното помещение е оборудвано с мивки, работни маси, зеленчукорезачка, картофобелачки 2 бр, електронна везна 5 бр. Кухненският блок е оборудван с конвектомат, работни маси 3 бр, скара, газови котлони 2 бр, печка с четири котлона и фурна 2 бр, поцинковани стелажи, островен и крайстенен вентилационен чадър, електронна везна. Миялното помещение е обзаведено със съдомиялна, плот за мръсна посуда, поцинкован стелаж и работна маса. Хладилната стая е оборудвана с пет броя нискотемпературни хладилници с две врати и пет броя среднотемпературни хладилници от неръждаема стомана. Складовите помещения са оборудвани с поцинковани стелажи. Храната ще са приготвя от общо 5 служители работник кухня - 2 ма готвачи и 3 ма помощник готвачи. Топлия обяд, който се предоставя от 28.04.2021 до 10.12.2021г. е избран изпълнител по ЗОП - Топлоконтакт -Сливен ЕООД, Уникален номер на обществената поръчка в Регистъра на обществените поръчки: 00490-2021-0006.; Номер на договор с избран изпълнител №135/27.04.2021.Материалната база за производство на готови за консумация храни "Кухня-майка/кетеринг/" на фирма "Топлоконтакт-Сливен"ЕООД/ с регистрационен 020070011 се намира в гр. Сливен,ул. "Самуилово шосе"№24. Предприятието е създадено през 2011 и неизменно досега извършва кетерингова дейност. Разполага с добре разработена и действаща система за управление на безопасността на храните - НАССР. Кухненският блок се помещава на първия етаж на стоманенобетонна сграда с обща площ 250 кв.м. Той се състои от кухня, две подготвителни отделения, опъковючни отделения, миячно отделение, хладилни складови помещения, склад за нехладилно съхранение, склад за опаковка, тоалетно отделение. Предприятието е оборудвано със следната техника: електрическа фурна – трисекционна /3 бр. тави/, ел.фурни трисекционни /за 12 бр.тави/, ел.печка - 1 фурна и 6 бр. котлони,газови котлони 40/40 16 бр., фризери 6 бр., хладилници 4 бр., хладилни камери 2 бр. Фирма "Топлоконтакт-Сливен"ЕООД разполага със 7 бр. лекотоварни автомобила /термо фургони/ регистрирани в ОДБХ гр. Сливен за превоз на храни и суровини. Фирмата има капацитет за приготвяне на 12000 броя обяда дневно. Предприятието разполага със следния персонал: 1.Технолог ХВП - 1 бр 2.Консултант за здравословно и диетично хранене - 1 бр. 3.Главен готвач - 2 бр. 4.Готвач - 2 бр. 5.Работник кухня - 5 бр. 6.Снабдител - 1 бр. 7.Домакин - 1 бр. 8.Шифьор на лекотоварен автомобил - 8 бр. 9.Управител производство цех - 1 бр. , Contracted Amount: 157 990.50 , Reported Amount: 157 990.50
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на обяда включва дейностите по пакетиране и доставка на храната до потребителите. Предоставянето на топлия обяд на потребителите ще се изпълнява от фирмата -изпълнител на приготвянето на храната, съгласно сключения договор 231/22.12.2020 г. "Фантастика 2002" ЕООД за периода до 27.04.2021г. От 28.04.2021 г. предоставянето на топлия обяд на потребителите ще се изпълнява от фирмата -изпълнител на приготвянето на храната, съгласно сключения договор 135/27.04.2021г "Топлоконтант- Сливен ЕООД. , Contracted Amount: 7 899.52 , Reported Amount: 7 899.53
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: В рамките на операцията за предоставяне на топъл обяд в Община "Марица" ще бъдат реализирани съпътстващи мерки, изразяващи се в осигуряването на дейности и подкрепа, допринасящи за социалното приобщаване на уязвими потребители на социалната услуга и адаптиране към специфичните ограничения, наложени от епидемичната обстановка COVID 19., Contracted Amount: 7 899.53 , Reported Amount: 7 899.53

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "TOPLOKONTAKT-SLIVEN" LTD, Contracted Amount*: 135 922.05 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: FANTASTIKA 2002 LTD, Contracted Amount*: 57 408.75 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 250.00 , Reached amount: 298.00

Financial Information

Total Project cost 173 789.55 BGN
Grant 173 789.55 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 173 789.31 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Предоставяне на услуга по осигуряване на топъл обяд на потребители в условията на пандемия от Covid-19 на територията на Община "Марица", Estimated Amount: 47 840.63
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуга по осигуряване на топъл обяд на потребители в условията на пандемия от Covid-19 на територията на Община "Марица"
    Contractor: FANTASTIKA 2002 LTD
    Contract total funded value: 57 408.75
Procedure 2 Subject to due process: Приготвяне и доставка на готова храна - „топъл обяд” на лица от уязвими групи, живеещи на територията на община Марица, област Пловдив в условията на пандемията от COVID-19“ по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, Estimated Amount: 99 225.00
  • Differentiated position 1: Приготвяне и доставка на готова храна - „топъл обяд” на лица от уязвими групи, живеещи на територията на община Марица, област Пловдив в условията на пандемията от COVID-19“ по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане
    Contractor: "TOPLOKONTAKT-SLIVEN" LTD
    Contract total funded value: 135 922.05

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN