Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0078-C03
Project Name Patronage of elderly people and disabled people in the Municipality of Shumen
Beneficiary 000931721 Municipality of Shumen
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 29.05.2019
Start Date 29.05.2019
End Date 12.01.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Шумен

Description

Brief description
Проектът представлява интегриран модел на предоставяне на здравни грижи и социални услуги в дома за възрастни хора, хронично -болни и лица с увреждания, свързан с преодоляване на затрудненията от здравен характер и  подобряване на техния психологически и социален статус. Услугите се предоставят директно в дома и включват обгрижване, помощ при самообслужване и медицински дейности според утвърдения здравен пакет. Дейностите са насочени изцяло към възрастните хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване, както и към хора с увреждания и техните семейства, хора които нямат близки и за които има социална необходимост от почасови услуги. Голяма част от хората над 65 г. възраст запазили способността си за самостоятелен живот,  страдат от съпътстващи ги здравословни проблеми и имат нужда от медицинско наблюдение. Домашните грижи ще се оказват от мобилни екипи, подпомагащи лицата при справяне с ежедневните им дейности от бита, поддържане хигиената в дома, хигиена на тялото, хранене, пазаруване, придружаване при необходимост до лекуващ лекар или разходки. Услугите ще се предоставят до 2 часа на ден на лице, според идентифицираните нужди  за период от 12 календарни месеца. Мобилните екипи ще включват домашни санитари, медицински специалисти и социални работници.
Activities
  • Activity: Закупуване на автомобили: По проекта не се предвиждат СМР. Община Шумен предвижда сумата от 47 000 лв. да бъде използвана за закупуване на 2 превозни средства. Автомобилите ще бъдат използвани за транспортиране на лицата, които ще бъдат ангажирани с предоставяне на услугата, а не за транспортиране на потребители и поради тази причина не е необходимо да имат някакво специално оборудване. Придвижването с автомобили между отделните адреси на потребителите съобразно графиците за домашни посещения ще доведе до по-голяма мобилност на екипа, спестяване на време за транспорт, както и възможност за достигане на потребители в по-отдалечени райони на съответното населено място. Ще бъдар закупени: - 2 автомобила всеки по 23 500.00 лв. общо 47 000.00 лв., Contracted Amount: 47 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на обзавеждане и оборудване : Предвижда се сумата от 3 000,00 лв. да се използва за обзавеждане и оборудване на помещението, което ще бъде използвано за предоставяне на услугата. Оборудването и обзавеждането е предназначено за работата на екипа, който ще бъде ангажиран с предоставянето на услугата. Ще бъде закупено: - Настолни компютри - 2 бр * 650,00 лв. = 1300,00 лв.; - Мултифункционално устройство - 1 бр. * 370,00 лв.= 370,00 лв.; - Шредер - 1 бр. * 130,00= 130.00 лв.; - Бюра - 2бр. * 100,00 лв.= 200,00 лв.; - Контейнер за бюро 2 бр. * 100,00 лв. = 200,00 лв.; - Офис стелаж - 1 бр. * 200,00 лв. = 200,00 лв.; - Офис стол - 2 бр. * 90,00 лв. = 180,00 лв.; - Посетителски стол - 3 бр. * 33,33 лв. = 100,00 лв.; - Офис маса - 1 бр. * 140,00 лв. = 140,00 лв.; - Гардероб /двукрилен/ - 1 бр. * 180,00 лв = 180,00 лв., Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на услугата от Община Шумен, чрез Мултидисциплинарен Екип /оператор/, назначен да изпълнява дейностите по Проекта.: Предоставянето на цялата услуга по патронажната грижа ще премине през следните етапи: 1. Възлагане на услугата с Акт за възлагане. 2. Сформиране на мултидисциплинарен екип /оператор/, за изпълнение на услугата, като се наемат лицата, които ще предоставят услугата. Мултидисциплинарния Екип ще се състои от: 4 медицински сестри /на 8 часа и на 4 часа/; 1 диспечер – координатор; 15 домашни помощници; 2 социални работници /един на 8 часа и един на 4 часа/,; 1 психолог /или двама на 4 часа/; 1 рехабилитатор /или двама на 4 часа/; 2 шофьори. Услугата ще се управлява от ръководител, който задължително е медицинска сестра с необходимата квалификация, отговарящ за цялостната организация на процеса на грижи, оценката на потребностите, координация на услугите с други доставчици на услуги и мониторинг на тяхното качество. 3. Определяне на потребителите: информиране, консултиране и подбор на потребителите на социални услуги; подаване на заявление от представители на целевите групи; изготвяне на оценка на потребностите; определяне на комисия за разглеждане на направените оценки и класиране на кандидат-потребителите; 4. Начин на предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги на потребителите в домашна среда според тяхната индивидуална потребност: предоставянето на услугата ще се извърши от утвърдения Мултидисциплинарен екип /оператор/, който е определен да изпълнява дейностите. Според потребностите на хората от целевата група, ще бъдат изготвени индивидуални оценки и на тяхна база ща се направят планове за подкрепа на потребителите, където детайлно ще бъдат описани всички дейности, които ще предоставят специалистите и домашните помощници. - Медицинските грижи, предоставяни от дипломирани медицински сестри, включват основни медицински услуги като: измерване на кръвно налягане и кръвна захар, обработка на рани, поставяне на инжекции, контрол на приема на медикаменти, цялостен мониторинг на здравословния статус на потребителите, както и медицински грижи и манипулации, предписани от семейните лекари или други медицински специалисти. Важен аспект от дейността е подкрепата на потребителите за самопомощ. Медицинските сестри предоставят обучение на пациентите и техните близки с цел укрепване на потенциала на пациента за самообслужване и повишаване на неговата мотивация да инвестира в собственото си здраве. - Домашните помощници предоставят услуги като: поддържане на личната хигиена и хигиената на дома, приготвяне на храна и помощ при хранене, придружаване при разходка, съдействие при административни процедури и други подобни задачи. - В настоящия проект е предвидено към медицинските сестри да бъдат добавени и 1 психолог, предоставящ психологическа подкрепа и 1 рехабилитатор, предоставящ медицинска рехабилитация, като тяхната дейност ще допринесе за предоставянето на комплексна услуга, съответстваща на нуждите на потребителите. - Социални работници – съвместно с другите специалисти от Екипа извършват проучване на социалния статус на лицата, отговарят за изготвянето на индивидуалните оценки на потребностите и плановете за подкрепа, предоставят социална рехабилитация, провеждат социални и специализирани консултации, в зависимост от конкретната нужда. - Услугите ще се предоставят до 2 часа на ден на лице. Разходи, които формират размера на компенсацията : Разходи за възнаграждения на Екипа за управление на услугата - на база трудов/граждански договор и всички доплащания, съгласно нац. законодателство, вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя - 344 663,54 лв. - Разх. за провеждане на обучения и супервизия на персонала – 16000,00 лв. - Разх. за тр. медицина – 6000,00 лв. - Разх. за материали и консумативи за предоставянето на услугата /канцеларски материали, миещи и дезинфекциращи препарати, лични предпазни средства, режийни разходи и др. /;разходи за горива, консумативи, ремонт и текуща поддръжка за автомобилите и други разходи. – 38552,46 лв. Общ размер на компенсацията: 405 216,00 лева., Contracted Amount: 405 216.00 , Reported Amount: 402 079.87

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: PANDA, Contracted Amount*: 2 761.90 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: EURATEK AUTO LTD, Contracted Amount*: 47 000.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 201.00 , Reached amount: 238.00
Indicator 3 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 201.00 , Reached amount: 238.00
Indicator 4 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 435 119.99 BGN
Grant 435 119.99 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 435 119.99 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на два броя моторни превозни средства, за нуждите на Община Шумен, във връзка с изпълнение на дейностите по проект BG05M9OP001-2.040-0078 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Шумен", Estimated Amount: 47 000.00
  • Differentiated position 1: Обществена поръчка чрез публично състезание
    Contractor: EURATEK AUTO LTD
    Contract total funded value: 47 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на обзавеждане и оборудване за помещението, предназначено за работата на Екипа, който ще ъде ангажиран с предоставянето на услугата "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Шумен", Estimated Amount: 3 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN