Brief description |
Проект "Разкриване на 10 работни места и устойчиво подобрение на работната среда във "ФОРЧЪН ЮНИЪН" ООД" е част от стратегичекия план на предприятието за значително увеличение на работните позиции спрямо увеличния обем на работа, трайно подобрение на работната среда във вече съществуващия търговски обект, както и откриването на нов търговски обект, в рамките на който се предвижда и създаване на допълнително 4 нови работни места.
Проектът се състои от 4 основни дейности, свързани със създаването на нови работни места и наемане на 10 безработни и/или неактивни лица за срок до 12 месеца; закупуването на оборудване и обзавеждане, необходими за новосъдадените работни места; организацията и управлението на проекта, както и неговото популяризиране (информация и публичност).
Проектното предложението аргументира и описва детайлно начина, по който всички дейности, включително и тези за закупуването на оборудване и обзавеждане, ще спомогнат за осигуряването на устойчива заетост на безработни и/или неактивни лица, част от целевите групи, записани в инвестиционния приоритет и специфичните цели на процедурата "Ново работно място 2015".
Предвижда се да бъдат запазени 50% от работните места, разкрити в процеса по неговото осъществяване, за период от минимум 12 месеца. Това ще допринесе за изпълнението на основната цел на процедурата: да се осигурят предпоставки за създаването на устойчиви работни места за безработни и неактивни лица.
Реализирането на проекта е тясно свързано с интегрирането и прилагането на трите основни хоризонтални принципа: равни възможности и недопускане на дискриманация; равенство между половете и устойчиво развитие. Досегашният опит на предприятието показва, че успешното управление се основава на следването на горепосочените принципи, които допринасят за значително подобряване на условията на заетост, професионалното и личностното развитие на наетите лица, както и за усъвършенстване на тяхната социална отговорност.
|
Activities |
-
Activity: Наемане на 10 безработни лица за период до 12 месеца: Целта на тази дейност от проекта е значително увеличение на работните позиции спрямо нарастналия обем на работа. Точният брой на планираните нови работни места е 10. Дейността ще започне от първия месец и ще продължи до неговия край.
От септември 2014 г. кандидатът стопанисва търговски обект, представляващ студентски кафе-клуб в Университета по архитектура строителство и геодезия в София. Водени от потребностите на клиентите, ние се стремим непрекъснато да работим върху подобряване на работната среда, за да сме в състояние да предлагаме висококачествено облсужване. В този смисъл, целим да увеличим интензитета на работа, като открием нови работни места в съществуващия обект. Точният брой на лицата, които предвиждаме да наемем, е 6 души, част от целевите групи по процедурата.
В този смисъл, целим да увеличим интензитета на работа, като открием нови работни места в съществуващия обект и създадем нови работни места в нов обект, тъй като предприятието разполага с потенциал да разшири дейността си извън функционирането на вече съществуващия кафе-клуб. Точният брой на лицата, които предвиждаме да наемем в двата обекта, е 10 души, част от целевите групи по процедурата. Планираме това да са 3 безработни лица и 7 продължително безработни и неактивни лица. В "Начин на изпълнение" на дейността подробно са очертани разходите за възнаграждения, които новонаетите служители ще получат. Ето защо в съдържанието на тази дейност от проекта са описани новите работни места, които "ФОРЧЪН ЮНИЪН" ООД предвижда да открие, в резултат на планираното намерение да създаде нов търговски обект на територията на София и/или на област Търговище. По-голямата част от новооткритите позиции и устойчивото запазване на заетост за наетите лица е обвързано със закупуването на обзавеждане и оборудване, като нуждата от него е подробно разписана и аргументирана в Дейност "Закупуване на обзавеждане и оборудване".
Дейността по наемане на 10 безработни лица за период до 12 месеца ще се реализира в 6 етапа, а именно:
Етап 1: Разписване на изискванията към кандидатите за предвидените длъжности на новите работни места.
За да се осигури наемането на търсените от предприятието лица, подходящи за предвидените длъжности, е необходимо да бъдат конкретизирани основните изиксвания към кандидатите в няколко главни направления: образование, квалификация, умения, професионален опит, както и изисквания, отнасящи се до спецификата на целевите групи по процедурата. Всичко това ще бъде прецизно описано за всяка една длъжност.
Етап 2: Публикуване на обяви за новооткрити работни места.
За всяка една от длъжностите, които ще бъдат открити, ще публикуваме обява, изготвена на базата на изработените изисквания в Етап 1, в най-големите интернет портали с обяви за работа. С развитието на технологиите това се превърна в един от най-сигурните методи за набиране на най-голям брой потенциални служители. Предприятието ни има успешен опит в наемането на хора по този начин и именно затова възнамеряваме да заложим отново на него.
Етап 3: Подбор на кандидатите, които са кандидатствали по обявите.
След като в рамките на 7 работни дни съберем достатъчно на брой автобиографии на кандидати, ще направим задълбочен анализ на техния опит, за да отсеем най-подходящите. В това сортиране ще дадем равни възможности на всички, без да имаме каквито и да било предразсъдъци и без да проявяваме дискриминация по какъвто и да било признак. Над 20 души ще бъдат поканени на интервю за работа за всяка една позиция.
Етапи 1, 2 и 3 ще започнат на първия месец от проектното предложение.
Етап 4: Провеждане на интервю за работа с потенциални служители.
Етап 5: Сключване на трудов договор с одобрените кандидати.
Етап 6: Интензивна работа за професионалното и личностното развитие на наетите лица.
Подробно описание на етап 4, 5 и 6 по осъществяването на дейността е представено в полето "Начин на изпълнение".,
Contracted Amount: 65 638.08
,
Reported Amount: 68 137.06
-
Activity: Закупуване на оборудване и обзавеждане: Целите на тази дейност са трайно подобрение на работната среда във вече съществуващия търговски обект на дружеството, така че да се създадат условия за откриването на нови работни места, както и отварянето на нов търговски обект, в рамките на който се предвижда и създаване на допълнително нови работни позиции. Тя ще започне от първия месец на проекта и ще е с обща продължителност от два месеца.
Както вече беше посочено по-горе, от месец септември 2014 г. дружеството ни стопанисва студентски кафе-клуб в София. По препоръка на единия от съдружниците във "ФОРЧЪН ЮНИЪН" ООД, който е дипломиран бакалавър по социология, след 10 месеца работа направихме анкета сред над 200 от нашите клиенти, за да разберем повече за това какво харесват и какво не харесват в нашия кафе-клуб. Над 70% от респондентите ни препоръчаха да предлагаме обедно меню с готвени ястия, скара и десерти. Това е възможно единствено ако увеличим значително нетния брой на работните места в обекта и ако бъде закупено необходимото оборудване, с което новонаетите лица да изпълняват своите задължнения.
Именно заради потребностите на клиентите и нашия стремеж непрекъснато да подобряваме работната среда в действащия търговски обект тази дейност описва нуждата от закупуването на следното оборудване: сладкарски конвектомат - 1 бр., тестомелачка - 1 бр., хладилна маса - 2 бр., конвектомат - 1 бр., скара - 1 бр., абсорбатор - 1 бр., топла витрина - 1 бр., хладилна витрина - 1 бр. Оборудването е нужно за изпълнението на функциите на някои от предвидените за разкриване длъжности в нашия кафе-клуб, а именно позициите на готвач, сладкар и прадавач бюфет. Това оборудване ще осигури трайно усъвършенстване на работната среда и увеличаване на приходите от търговска дейност.
Дружеството ни разполага с необходимия финансов ресурс, опит и потенциал да разшири дейността си извън вече съществуващия студенстки кафе-клуб. Поради тази причина, проектът цели "ФОРЧЪН ЮНИЪН" ООД да открие още един търговски обект на територията на София. Планираме той да бъде категоризиран като фреш бар с оглед на растящия пазар на бизнеса с прясно изцедени сокове (според данни на НСИ).
Тази дейност описва необходимостта от закупуването на обзавеждане и оборудване, което да осигури нормалното функциониране на предвидените работни места, описани подробно в Дейност " Наемане на 10 безработни лица за период до 12 месеца". Оборудването е нужно за откриването на нови работни позиции и задоволяване на нуждите на едни от най-уязвимите целеви групи в пазара на труда. То се състои от: професионален блендер - 1 бр., полу-професионална сокоизтисквачка за цитруси- 1 бр., професионална сокоизтисквачка за твърди плодове - 1 бр., бар плот - 1 бр., хладилник - 1 бр., хладилна витрина - 1 бр., компютър - 1 бр., монитор - 1 бр., касов апарат - 1 бр., стелаж - 4 бр.
Разходите за описаното оборудване и нуждата на новооткритите длъжности от закупуването му са подробно представени в частта "Начин на изпълнение".
Настоящата дейност ще протече в 4 етапа, които са:
Етап 1. Събиране на оферти за желаното оборудване.
Ще съберем минимум 3 оферти от различни търговци за всеки един от продуктите. Това ще спомогне за ефикасното и ефективно изпълнение на дейността.
Етап 2. Сравнителен анализ на офертите, избор на най-изгодната
След внимателен анализ на баланса между цена и качество ще изберем най-изгодната оферта. Ще търсим среден клас продукти.
Етап 3. Закупуване на оборудването.
Подробно описание на разходите за оборудване и обяснение как те са свързани с всяка длъжност е направено в полето "Начин на изпълнение".
Етап 4. Въвеждане на оборудването в експлоатация.
След като бъде закупено, оборудването ще се монтира, съгласно всички изисквания и разпоредби на българското законодателство. На персонала ще бъде направен инструктаж, относно правилата за противопожарна и аварийна безопасност. Този етап включва поддръжка на оборудването и действия, спомагащи устойчивото подобрение на работната среда.,
Contracted Amount: 29 801.00
,
Reported Amount: 29 598.03
-
Activity: Организация и управление на проекта: Дейността "Организацията и управлението на проекта" цели успешното изпълнение и продължение на проектните дейности. Ще бъдат определени и разписани отговорности на служителите, които да позволяват последващо функциониране и продължаване на дейностите след приключване на проекта с необходимия човешки ресурс, с оглед осигуряване на правилното и прозрачно изпълнение, наблюдение и отчитане на дейността, и надграждане на постигнатите резултати. Дейността ще започне от първия месец на проекта и ще продължи до неговия край.
Основни контролни и организационни механизми са:
- Разделяне и разпределяне на отговорностите; управленски; организационни; контрол за упълномощаване;
- Оперативни; физически; за документиране; за персонала; контролни/ надзорни.
При изпълнение на проекта ще бъде прилагана подходяща система за управление, вътрешен мониторинг и контрол на дейностите по проектното предложение с цел гарантиране на успешното изпълнение на поставените цели, която включва:
Ревизиране на процедури и правила за управление – правилник за вътрешния ред, длъжностни характеристики, образци на договори и документи, анкети за обратна връзка и др. Идеята е да се изгради работещ модел за работа, който непрекъснато да се подобрява и обогатява чрез проактивно участие на всички участващи страни в процеса на изпълнение на дейностите. Продължителността и устойчивостта му, респективно, ще се базират на системната работа и анализ, които ще се превърнат в естествен начин на организация и изпълнение.
За да се гарантира устойчивост в бъдеще е важно заинтересованите страни да са мотивирани и да участват пълноценно и активно в процеса на изпълнението и управлението на проекта. Осигуряването, промотирането и поддържането на предприятието ще доведе до популяризиране на името, предлагане на допълващи се услуги, разширяване на клиентската мрежа и пазарните позиции. Това ще спомогне за развитието на неговата конкурентоспособност и като цяло ще доведе до по-добър икономически и социален ефект, което ще спомогне за постигане на финансова устойчивост на резултатите от проекта. Финансовата устойчивост на направената инвестиция ще се гарантира от ФОРЧЪН ЮНИЪН ООД като стопанин и отговорно лице за поддържане на проектните дейности и като гарант
Координация и управление - В процеса на изпълнение на проекта ще бъдат въведени контролни механизми и индикатори за проследяване на постигнатите резултатите и тяхната устойчивост. Този процес ще продължи и след приключване на проекта и в рамките на периода на неговата устойчивост - минимум 12 месеца , като финансирането на дейността и надграждането на проекта ще бъде гарантирано както със собствени средства, така и при възможност чрез други финансови източници (донорски програми, фондове на ЕС и др.).
Индикаторите ще бъдат взаимствани и обогатени от заложените в проектното предложение. В течение на процесите на изпълнение, те ще бъдат прецизирани - ще се търси максимално добра корелация между заложените дейности и цели в бъдеще, между показателите, които ги характеризират, както и самата методика за определяне на качествени и количествени величини, които да могат да бъдат реално измерими и в последствие анализирани. Тази система ще гарантира обективно измерване и оценка на успеваемостта на поставените цели на проекта.
Проектът има непряко позитивно влияние върху околната среда поради факта, че в процеса на неговото изпълнение ще се оптимизира ресурсната ефективност чрез въвеждане на разделно събиране на отпадъците в търгоските обекти на дружеството. При провеждане на мерките за информация и публичност ще бъдат взети предвид и изискванията за „зелени” обществени поръчки съгласно „Национален план за действие за насърчаване на зелените обществени поръчки за периода 2012-2014 г.” – напр. за употреба на рециклирана хартия при изготвянето на брошури, презентации и др. Употребените хартиени материали (чернови) ще бъдат предоставени за рециклиране посредством разделното им събиране.,
Contracted Amount: 10 000.00
,
Reported Amount: 10 000.00
-
Activity: Осигуряване на публичност: Основната цел на тази дейност е да популяризира резултатите от първите две дейности на проекта, свързани с откриването на нови работни места и закупуването на оборудване. Заложените мерки тук целят да спомогнат за изграждането на фирмена идентичност (брандинг) на действащия студентски кафе-клуб, управляван от "ФОРЧЪН ЮНИЪН" ООД, като запознаят клиентите му за нововъведенията и увеличеното разнообразие от продукти. Изпълнението на тази дейност ще бъде осъществено съгласно всички изисквания на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. То ще започне от първия месец на проекта и ще е с обща продължителност от 13 месеца.
Разходи за публичност, рекламата и маркетинга за новия обект, откриването на който е заложено в проектното предложение, не са заложени в тази дейност. Те ще бъдат финансирани със собствени средства на дружеството.
Дейността по осигуряване на публичност на студентския кафе-клуб предвижда брандирането на картонени чаши за топли напитки. Причината е, че това са едни от най-купуваните продукти (няколко хиляди на месец) в търговския обект и чашите могат да предоставят възможност за отправянето на рекламно послание до клиентите. Когато посланието е оригинално и интересно, то може да стане и повод за дискусии, разговори и да предизвика т. нар. маркетинг от уста на уста. Каква точно е идеята за брандирането на чаши, колко ще струва и какъв е процесът по създаването им е подробно разяснено в полето "Начин на изпълнение".
В допълнение ще бъдат подготвени 2 бр. плакати (размер А3) с информация за проекта, които ще бъдат поставени на видни места в двата търговски обекта, като изработката им ще е финансирана със собствени средства.
Информация за реализацията на проекта със съответната визуализация ще бъде пуликувана и на фейсбук страницата на обектите, като редовно тя ще бъде атуализирана, придружена със снимкови и видео материали.
Етапите, в които ще се реализира настоящата дейност, са 3. Дружеството ни има опит в подобна дейност, тъй като сме изминававали голяма част от процеса при изработването на рекламни, табели, флаери, брошури, PR публикации и редица други промоционални материали.
Етап 0. Дизайн, предпечатна подготовка, отпечатване и поставяне на инфоемационни плакати;
Етап 1. Дизайн и предпечатна подготовка на надписите за брандираните чаши;
Етап 2. Събиране на оферти и избор на фирма, която да брандира чашите.
Етап 3. Продажба на топли напитки в брандираните чаши.
,
Contracted Amount: 2 000.00
,
Reported Amount: 1 920.00
|