Identification

UMIS Number BG16RFOP001-5.002-0023-C01
Project Name "Establishing mental retardation care center in the village of Imrenchevo, municipality of Veliki Preslav"
Beneficiary 000931625 Municipality of Veliki Preslav
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 15.01.2019
Start Date 15.01.2019
End Date 08.01.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Велики Преслав, с.Имренчево

Description

Brief description
Изпълнението на настоящото проектно предложение ще допринесе за осигуряване на необходимата инфраструктура за разкриване на нова социалнa услугa в община Велики Преслав, насочена към възрастни лица с увреждания. Това ще бъде постигнато чрез извършване на ремонт, преустройство, пристрояване и модернизация на общинска сграда, в която ще бъде създаден център за грижа за лица с умствена изостаналост, съгласно предвиденото в Картата на резидентните услуги и Картата на услугите за подкрепа в общността. По този начин ще се разшири спектъра на предлаганите обществени грижи и ще се гарантира социално включване в дългосрочен план на лица, живеещи в изолация поради постоянната нужда от обгрижване.

Обектът на интервенция се намира в с. Имренчево, община Велики Преслав. Представлява едноетажна полумасивна Г-образна постройка със застроена площ 352 кв. м. Покривът е дървена конструкция върху каратаван, покрит с керемиди. Сградата е построена през 50-те години на ХХ-век и в нея до 1998 г. се е помещавало основно училище. Състоянието на постройката е относително добро, с изключение на покрива, който е с прогнили дървени елементи и пропаднали части. Електро и ВиК инсталациите са прекъснати. 

Основните дейности, включват:

1. изпълнение на строително-монтажни работи, включващи пристрояване, реконструкция, обновяване, прилагане на мерки за енергийна ефективност и благоустрояване на дворно пространство.
2. упражняване на авторски надзор;
3. упражняване на строителен надзор;
4. съставяне на технически паспорт;
5. доставка на обзавеждане и оборудване.
6. въвеждане в експлоатация.

Очакваните резултати са:

1. изпълнени строително-монтажни работи, включващи пристрояване, реконструкция, обновяване, прилагане на мерки за енергийна ефективност и благоустрояване на дворно пространство.
2. упражнен на авторски надзор
3. упражнен строителен надзор;
4. съставен технически паспорт;
5. доставено и монтирано оборудване и обзавеждане;
6. въведен в експлоатация обект.
Activities
  • Activity: ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА И ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ: Дейността ще се изпълнява от бенефициента чрез екип за организация, управление и възлагане на обществени поръчки, който ще бъде ангажиран през целия период на изпълнение на проекта., Contracted Amount: 9 098.36 , Reported Amount: 8 793.12
  • Activity: ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ПО ПРОЕКТА: В качеството си на бенефициент по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020, съгласно Регламент (ЕС)1303 на Европейския парламент и на Съвета от 17 деквември от 2013г., Община Велики Преслав е задължена да предприеме мерки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие. В тази връзка се предвижда изпълнението на следните дейности, свързани с популяризирането на проекта и приноса на ЕС: 1. Публикация в регионална печатна медия по повод стартирането на проекта - 1 бр. 2. Разработване на предпечатен дизайн и отпечатване на 200 бр. информационни листовки. 3. Разработване на предпечатен дизайн и отпечатване на 20 бр. информационни плаката. 4. Изработване на 1 бр. информационен транспарант с алуминиева стойка. 5. Организиране и провеждане на встъпителна пресконференция за минимум 30 участници. 6. Подготовка и раздаване на 15+1 промоционални комплекта на лицата, попадащи в целевата група за обслужване от ЦГЛУИ, включващи: - раница - 16 бр. - кутия за храна - 16 бр. - спинер - 16 бр. - анти стрес фигурка - 16 бр. - рекламна шапка - тип "бейзболна" - 16 бр. - рекламна фланелка - 16 бр. 7. Изработване на 1 бр. постоянна обяснителна табела. 8. Публикация в регионална печатна медия по повод финализирането на проекта - 1 бр. 9. Изработване и монтиране на надпис "Център за грижа за лица с умствена изостаналост с. Имренчево, община Велики Преслав". 10. Изработване на 40 бр. рекламни еко бележника с 40 бр. еко химикалки. 11. Организиране на събитие за минимум 30 участници - "Център за грижа за лица с умствена изостаналост с. Имренчево, община Велики Преслав"., Contracted Amount: 4 000.00 , Reported Amount: 4 800.00
  • Activity: ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ: Строително-монтажните работи ще бъдат изпълнени в пълно съответствие с разработения инвестиционен прoект по части: архитектура, включително интериор и обзавеждане, благоустрояване и озеленяване, конструктивна, електро, ВиК, ОВК, ЕЕТ при спазване на Плана за безопасност и здраве и Плана за управление на строителните отпадъци. Основните строително-монтажните работи включват: 1. Пристрояване. 2. Цялостна подмяна на покрив, вкл. топлоизолация над покривна плоча. 3. Подмяна на дограма. 4. Полагане на външна топлоизолация. 5. Вътрешно преразпределение (събаряне/изграждане на стени и направа на окачени тавани). 6. Направа на ел. табла и захранващи линии, ел инсталации за осветление и контакти, силова ел. инсталация, заземителна инсталация, мълниезащитна инсталация, слаботкови и специални инсталации. 7. Цялостна подмяна на ВиК инсталация. 8. Изграждане на отоплителна инсталация с котел за изгаряне на пелети, контролер за управление по външна температура и БГВ комплект с датчици, термичен предпазно-изпускателен клапан (водна защита), предпазна и спирателна арматура и изводи за БГВ. 9. Изграждане на вентилационна инсталация. 10. Изграждане на соларна инсталация за БГВ. С предвидения собствен принос ще бъде изпълнено "благоустрояване и озеленяване на прилежащото дворно пространство"., Contracted Amount: 433 982.27 , Reported Amount: 519 673.54
  • Activity: УПРАЖНЯВАНЕ НА АВТОРСКИ НАДЗОР: Упражняването на авторски надзор има за цел да допринесе за съблюдаване процесите на извършване на строителните дейности, да се гарантира спазването на параметрите на разработения проект, да се дадат указания по време на строителството, както и да дадат решения при възникване на непредвидени обстоятелства при изпълнение на строителството. Съгласно чл. 9 от Наредба № 1/30.07.2003г. за номенклатурата на видовете строежи, обектът на интервнция „Преустройство и реконструкция на общинска сграда за създаване на Център за грижа за лица с умствена изостаналост в с. Имренчево, община Велики Преслав“ е V-та категория и в тази връзка, на основание чл. 162, ал. 2 от ЗУТ Общината е задължена да сключи договор за упражняване на авторски надзор по всички части от инвестиционния проект с проектантскя екип, изготвил работния проект. , Contracted Amount: 660.00 , Reported Amount: 660.00
  • Activity: УПРАЖНЯВАНЕ НА СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР И СЪСТАВЯНЕ НА ТЕХНИЧЕСКИ ПАСПОРТ: Надзор по време на строителството Съгласно чл. 9 от Наредба № 1/30.07.2003г. за номенклатурата на видовете строежи, обектът на интервнция „Преустройство и реконструкция на общинска сграда за създаване на Център за обществена подкрепа и Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства в гр. Велики Преслав“ е V-та категория и в тази връзка, на основание чл. 168, ал. 2 от ЗУТ Общината не е задължена да сключи договор за упражняване на строителен надзор преди започване на строително-монтажните работи. Въпреки това, за да се осигури кчаествен и законосъобразен строителен процес, както и надлежно изготвяне на строителната документация, общината ще ангажира Технически паспорт Съобразно разпоредбите на чл. 176 "а" от ЗУТ Общината Велики Преслав следва да предприеме необходимите мерки за съставяне на технически паспорт на строежа. В техническия паспорт ще бъдат определени сроковете за извършване на основните и текущите ремонти на строежа и ще се включат данни за всички издадени сертификати, изискващи се от други нормативни актове. Освен това, в документа ще се посочат всички извършени реконструкции, основни ремонти и преустройства, съответствието на характеристиките на строежа с изискванията на действащите нормативни актове и документи и необходимите мерки за тяхното подобряване., Contracted Amount: 4 850.00 , Reported Amount: 5 556.00
  • Activity: ДОСТАВКА НА ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ : За да бъде обезпечено предоставянето на социалната услуга следва да бъде доставено и монтирано съответното оборудване и обзавеждане, предвидено в част "Архитектура" на инвестиционния проект, разработена съгласно Функционалните изисквания към Насоките за кандидатстване. Списъкът на доставките най-общо включва: 1. Единични легла с матрак. 2. Скринове. 3. Етажерки. 4. Холни маси. 5. Столове. 6. Гардероби. 7. Болнични легла. 8. Пералня. 9. Сушилня. 10. Пластмасови стелажи. 11. Кухненски плотове. 12. Кухненски електрически уреди, и уреди за вграждане. 13. Готварски прибори. 14. Хладилник с фризер. 15. Трапезни маси и столове. 16. Сервизи и прибори за хранене. 17. Работни бюра и столове. 18. Шкафове за документи. 19. Компютърни конфигурации. 20. Лазерни мултифункционални устройства. 21. Лекарствен шкаф. 22. Холни секции, маси, канапета и фотьойли. 23. Телевизор. 24. Пособия за поддръжка на дворно пространство и трудотерапия., Contracted Amount: 32 718.82 , Reported Amount: 34 379.40
  • Activity: ВЪВЕЖДАНЕ В ЕКСПЛОАТАЦИЯ: На основание чл. 177 от ЗУТ Община Велики Преслав в качеството й на възложител следва да предприеме съответните действия за въвеждане в експлоатация на обект: „Преустройство и реконструкция на общинска сграда за създаване на център за грижа за лица с умствена изостаналост в с. Имренчево, община Велики Преслав"., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: S-M STROI LTD., Contracted Amount*: 514 585.09 , Reported Amount**: 519 673.54
  • Contractor: SMART BUSINESS COMPANY, Contracted Amount*: 14 508.00 , Reported Amount**: 14 508.00
  • Contractor: LIDER CONSTRUCT, Contracted Amount*: 19 871.40 , Reported Amount**: 19 871.40
  • Contractor: KAMEN, Contracted Amount*: 2 274.59 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: MARIA, Contracted Amount*: 1 250.92 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: MILENA, Contracted Amount*: 938.19 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DINS - KONSULT, Contracted Amount*: 660.00 , Reported Amount**: 660.00
  • Contractor: ARTPRINT, Contracted Amount*: 4 800.00 , Reported Amount**: 4 800.00
  • Contractor: ANETA, Contracted Amount*: 1 364.75 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VALERIYA, Contracted Amount*: 1 364.75 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PGM 28 CONSULT Ltd., Contracted Amount*: 5 556.00 , Reported Amount**: 5 556.00
  • Contractor: NINA, Contracted Amount*: 2 274.59 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DESISLAVA, Contracted Amount*: 1 819.67 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of supported facilities of social infrastructure in the process of deinstitutionalization, Measure Unit: обекти, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 541 862.80 BGN
Grant 515 614.07 BGN
Self amount 26 248.73 BGN
Total actual amounts paid 515 614.07 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 24 641.36 1 397.58 26 038.94 С-М СТРОЙ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване и обзавеждане., Estimated Amount: 32 718.82
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка и монтаж на стандартно оборудване
    Contractor: SMART BUSINESS COMPANY
    Contract total funded value: 14 508.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка и монтаж на обзавеждане
    Contractor: LIDER CONSTRUCT
    Contract total funded value: 19 871.40
Procedure 2 Subject to due process: Екип за управление и изпълнение на проекта, Estimated Amount: 9 098.36
  • Differentiated position 1: Ръководител на проект
    Contractor: NINA
    Contract total funded value: 2 274.59
  • Differentiated position 2: Координатор
    Contractor: KAMEN
    Contract total funded value: 2 274.59
  • Differentiated position 3: Счетоводител
    Contractor: MARIA
    Contract total funded value: 1 250.92
  • Differentiated position 4: Специалист "СМР"
    Contractor: MILENA
    Contract total funded value: 938.19
  • Differentiated position 5: Специалист "ОП"
    Contractor: VALERIYA
    Contract total funded value: 1 364.75
Procedure 3 Subject to due process: Изпълнение на дейности по информация и комуникация., Estimated Amount: 4 000.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на дейности по информация и комуникация
    Contractor: ARTPRINT
    Contract total funded value: 4 800.00
Procedure 4 Subject to due process: Изпълнение на строително-мотажни работи., Estimated Amount: 433 982.27
  • Differentiated position 1: Изпълнение на строително - монтажни работи
    Contractor: S-M STROI LTD.
    Contract total funded value: 514 585.09
Procedure 5 Subject to due process: Упражняване на авторски надзор., Estimated Amount: 660.00
  • Differentiated position 1: Упражняване на авторски надзор
    Contractor: DINS - KONSULT
    Contract total funded value: 660.00
Procedure 6 Subject to due process: Упражняване на строителен надзор и съставяне на технически паспорт., Estimated Amount: 4 850.00
  • Differentiated position 1: Упражняване на строителен надзор и съставяне на технически паспорт
    Contractor: PGM 28 CONSULT Ltd.
    Contract total funded value: 5 556.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN