Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0607-C01
Project Name Development of management capacity of Bulgarian rose JSc
Beneficiary 115009344 Bulgarian Rose Plc
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 20.03.2017
Start Date 20.03.2017
End Date 25.10.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Карлово, гр.Карлово

Description

Brief description
Внедряването на ново оборудване в производството на Българска роза АД увеличава производствените мощности и капацитет на дружеството. Освен положителен ефект върху оборотите на компанията, този процес неизбежно води до нарастване на обема и разнообразието от задачи в дейностите по организация и управление на доставките и пласмента, взаимоотношенията с контрагентите и оползотворяването на остатъците и отпадъците от производството.
Настоящият проект е в резултат на възникналата необходимост от усъвършенстване на управленския капацитет, постигане на устойчив растеж и по-голяма степен на интернационализация на компанията при условията на увеличаващите се производствени мощности и капацитет на дружеството. В рамките на 17 месеца ще бъдат изпълнение следните дейности за: придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (нови модули в ERP системата) в предприятието; и закупуване на ново оборудване, допринасящо за въвеждането на новите модули в него. Дейностите насърчават използването на ИКТ и услуги в дейността и създават условия за автоматизация и оптимизация на управлението на горепосочените дейности в дружеството. 
В резултат от изпълнението на проекта ще се подобрят над 5 процеса по организация и управление на дейността на Българска роза и ще се въведат 3 организационни иновации. Крайният ефект от проекта за компанията ще бъде дългосрочен, изразяващ се в наличието на реални условия за укрепване и усъвършенстване на управленския и производствения капацитет на дружеството, които неминуемо водят до устойчив растеж на компанията, формиране на нови и подобряване на конкурентните й предимства за разширяване и по-успешно присъствие на динамичните и силно конкурентни външни пазари. 
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС за устойчиво развитие и равнопоставеност и недопускане на дискриминация и допринася за спазването на хоризонталните принципи.
Activities
  • Activity: 1) Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и услуги в Българска роза АД чрез придобиване и въвеждане на нови ИКТ базирани софтуерни модули към ERP системата за управление на бизнес процесите в предприятието: Дейността е насочен към насърчаване използването на ИКТ и услуги в Българска роза, които да осигурят реални условия за укрепване и усъвършенстване на управленския и производствения капацитет на дружеството, да автоматизират и оптимизират основни бизнес процеси и дейности и да въведат нови модели на организация и работа. По този начин на Българска роза ще се гарантира устойчив растеж, по-висока конкурентоспособност и по-успешно присъствие на външните пазари. Изпълнението на дейността е ключово за стабилизирането на текущото състояние на дружеството и предотвратяване на бъдещ сериозен дисбаланс, в резултат на постигнат сериозен производствения капацитет, но ограничен управленски такъв, поради липса на адекватен инструментариум и средства за него. Ето защо, инвестициите в придобиване и въвеждане на нови ИКТ базирани модули към управленската система в дружеството спомагат за изпълнението на дейността и постигането на целите й. Необходимо е и е планирано придобиването на следните ключови за дейността модули, които ще имат съответните функционалности: • Взаимоотношения с клиенти (CRM): - създаване и управление на меркетингови кампании (МК) - планиране и отчитане на приходи и разходи по МК - управление и следене на събития: срещи, телефонни обаждания, входящи и изходящи писма, e-mail - управление на задачи: свързани с контрагенти, МК, събития, оферти, покупки, продажби, заявки, поръчки и др. - индивидуални календари на служители (дневно, седмично, месечно разписание) - управление и контрол на взаимоотношенията с контрагентите - съхраняване и предоставяне на достъп до фирмената информация и документация - помощ при контактуването с клиенти - планиране на задачи и отразяване на изпълнението им - следене на оплаквания от клиенти, задачи по тях, рекламации - класификация и анализи. • Взаимоотношения и процедури за подбор на доставчиците: - създаване на база данни на текущи и потенциални доставчици на фирмата - архивиране и справки за извършените дейности и паричен поток във връзка с доставените суровини и материали - провеждане на процедури по събиране на оферти от доставчици и подбор според техните условия - сключване на договори и проследяване на тяхното изпълнение. • Управление на доставките, вътрешно-складовата дейност и експедицията с помоща на баркод етикетиращи принтери и четци/PDA устройства - отпечатване и етикетиране на входящите суровини и материали с баркод етикети - изписване на суровини и материали от склад с помоща на баркод четци/pda устройства - отпечатване и етикетиране на готовата продукция на изход от производствен цех - приемо-предаване на готова продукция от производствен цех към склад суровини и материали с помощта на баркод четци/pda устройства - експедиция на готова продукция от склад с помощта на баркод четци/pda устройства • Управление на отпадъците: - регистриране на възникване и съхранение на отпадъците - отразяване на складови движения на отпадъците - създаване на необходими справки и отчети - анализи и справки Стъпките за изпълнение на дейността включват: етап I. Проучване (изготвяне на специализирано задание за отделните модули); етап II. Имплементация (изготвяне на модулите и инсталацията им в ERP системата); етап III. Внедряване (реално въвеждане на съответните модули в работата); и етап IV. Мониторинг (проследяване за определен период „поведението” на системата и новите модули в нея). Следователно дейността пряко допринася за постигането на основната и на специфичните цели на проекта. Срокът за придобиване и въвеждане на нови ИКТ базирани софтуерни модули към ERP системата е 12 проектни месеца. , Contracted Amount: 80 000.00 , Reported Amount: 80 000.00
  • Activity: 2) Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и услуги в Българска роза АД чрез инвестиции в ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, допринасящи за въвеждането на ИКТ базираните софтуерни модули за ERP системата в предприятието: Дейността е свързана с придобиването на ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, задължителни за въвеждането и ползването в дейността на новите ИКТ базираните софтуерни модули за ERP системата на Българска роза. Целта на дейността е насърчаване използването на ИКТ и техните възможности, за да се създадат условия за усъвършенстване на управленския и производствения капацитет, автоматизиране и оптимизиране на ресурсите и доставките, подобряване на производствения процес и въвеждане на нови модели на организация и работа. Инвестициите по тази дейност допринасят за изпълнението и постигането на целите й, тъй като са предвидени за: 1/ Доставка на 6 броя мобилни баркод четци - задължителни устройства за внедряване на модул „Управление на доставките, вътрешно-складовата дейност и експедиция” и използването му от съответните звена в предприятието. 2/ Доставка на 4 броя етикетен баркод принтер - задължителни устройства за внедряване на модул „Управление на доставките, вътрешно-складовата дейност и експедиция” и използването му от съответните звена в предприятието. 3/ Доставка на 1 брой сървърна конфигурация - задължителна за интегриране на всички нови модули към съществуващата ERP система. 4/ Доставка на 1 брой софтуер за управление на бази данни /сървърен лиценз/ - необходим за интегриране на модулите и разширяването на наличните база данни. 5/ Доставка на 15 броя софтуер за управление на бази данни /клиентски лиценз/ - необходими за добавяне на нови потребители на ERP системата Следователно дейността пряко допринася за постигането на основната и на специфичните цели на проекта. Срокът за доставките е планиран в рамките на 2 проектни месеца. , Contracted Amount: 69 502.34 , Reported Amount: 69 502.34

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: STEP-SOFT, Contracted Amount*: 104 651.64 , Reported Amount**: 149 502.34
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 22 931.80 , Reached amount: 22 932.15
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 149 502.34 BGN
Grant 104 651.64 BGN
Self amount 44 850.70 BGN
Total actual amounts paid 104 651.64 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер и придобиване на дълготрайни материални активи в Българска роза АД, Estimated Amount: 149 502.34
  • Differentiated position 1: Придобиване и въвеждане на нови ИКТ базирани софтуерни модули към ERP системата за управление на бизнес процесите в Българска роза АД
    Contractor: STEP-SOFT
    Contract total funded value: 104 651.64
  • Differentiated position 2: Етикетен баркод принтер
    Contractor: STEP-SOFT
    Contract total funded value: 104 651.64
  • Differentiated position 3: Сървърна конфигурация
    Contractor: STEP-SOFT
    Contract total funded value: 104 651.64
  • Differentiated position 4: Софтуер за управление на бази данни
    Contractor: STEP-SOFT
    Contract total funded value: 104 651.64
  • Differentiated position 5: Мобилен баркод четец
    Contractor: STEP-SOFT
    Contract total funded value: 104 651.64

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN