Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.002-0629-C01
Project Name Project development of intelligence system for hotel services personalization and management
Beneficiary 204035303 R-Evolution Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 31.07.2017
Start Date 31.07.2017
End Date 29.11.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Description

Brief description
В сферата на туризма и на услугите като цяло конкуренцията е изключително изострена. Клиентите вече имат по-големи очаквания, по-информирани са и имат улеснен достъп до глобалния пазар. Нуждата от „поддържането” на стандарт и предоставянето на все повече екстри за клиентите в съчетание с развитието на технологиите ни провокира да създадем система за персонализация и управление на хотелиерски услуги, която би могла да се внедри в огромен брой хотели от среден и висок клас по цял свят. С внедряването на нашата система хотелите ще получат смарт управление индивидуално за всяка стая посредством технологията "интернет на нещата". Посредством тази система клиентите ще имат достъп до услуги, които най-точно да задоволят потребностите им в процеса на настаняване.Ползите за клиентите на хотела са:
-Получават индивидуално отношение;
-Управляват отопление, осветление, климатизация, уреди в банята, телевизор и др. с един клик на телефона си;
-По-високо ниво на сигурност;
-Улеснен достъп до полезна информация;  
Ползите за хотелиерите са:
-Лоялни и доволни клиенти;
-Икономия на енергия;
-Повишаване на стандарта и конкурентоспособността си;
-Опции за предоставяне на допълнителни услуги в бъдеще;  
Системата ни е универсална с отворен софтуер. 
С реализирането на проекта ще сме изминали целия път по реализацията от иновативна идея до работещ продукт и ще сме натрупали необходимия опит, който да ни гарантира успех и при следващи иновативни разработки.
В процеса на реализация на проекта ще изпълним следните дейности:
-Извършване на приложни изследвания, тествания ( създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт;
-Защита на интелектуална собственост на  международно равнище;
-Създаване и тестване на прототип;
-Изработване на икономическа и финансова оценка;
 -Изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт;
-Организиране на промоционални събития в България;
-Визуализация на проекта.
Activities
  • Activity: Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт или процес чрез наемане на квалифициран персонал 6 бр. експерти и придобиване на ДМА и ДНА - компютърно оборудване, мрежово оборудване и софтуер: За да се достигне до създаването на краен продукт се преминава през фазата на много теоретична и аналитична дейност. На този етап от работата се изготвят основните алгоритми за функциониране на системата, определят се функционалните изисквания към хардуера и софтуера, вземат се под внимание анатомични и ергономични параметри, мерки за безопасност при използване на продукта, изисквания за защита от посегателства и сигурност на информацията и т.н. На този етап ще се подготвят и методите за сравнителен анализ при извършването на тестове на отделните компоненти, така че да се стигне до избора на най-подходящите модули за използване в крайния продукт. Ще се изготвят изискванията и параметрите за изработване и внедряване на софтуера, за да се постигне максимална функционалност и ефективност при използване. Тази дейност ще се изпълнява от експерти, които ще бъдат назначени в началната фаза на изпълнение на проекта. Трима от тях са предварително избрани на база ключови компетенции и експертни познания, а други трима ще бъдат избрани и назначени след провеждане на конкурс. Още един ключов експерт вече е назначен на трудов договор във фирмата и помага с експертно мнение и в момента. За него не предвиждаме възнаграждение по проекта. Назначаването на експертите и специалистите ще се извърши в рамките на 1-ви месец от изпълнението на проекта. Общо заплати и осигуровки за периода - 78 932,94 лева. Ще се наеме работно помещение, което да обезпечи нормалните работни процеси. Планираме сума за наем в рамките на проекта 15 960 лева с ДДС - 19 х 840 лева. Наемането на работното помещение ще се извърши в рамките на 1-ви месец от изпълнението на проекта. За изпълнение на дейността ще бъде закупено следното оборудване и техника: - Монитори - 10 бр. х 570 = 5700 лева без ДДС. Много често програмистите използват два монитора - един за следене на кода и друг за извършване на компилиране на софтуера. - Преносими компютри - 3бр. х 2490 = 7470 лева без ДДС. Ще бъдат със съвременни параметри и ще се използват като работни компютри за разработчиците и експертите. - Лазерно мултифункционално устройство - 1бр. х 930 = 930 лева без ДДС. - Работна станция - 1бр. х 2895 = 2895 лева без ДДС. Настолна работна станция с голяма производителност, която ще се използва за тестване и компилиране на софтуер и графични приложения. - Мобилна работна станция - 1 бр. х 3990 = 3990 лева без ДДС. Мобилна работна станция с голяма производителност, която ще се използва за тестване и компилиране на софтуер и графични приложения. - UPS/Непрекъсваеми ТЗИ - 2бр. х 1290 = 2580 лева без ДДС. Ще осигуряват безпроблемната работа на компютърната техника при спиране на ток и токови удари. - NAS Мрежов сторидж - 1бр. х 995 = 995 лева без ДДС. За архивиране на данни. -Сървър - 2бр. х 5546 = 11092 лева без ДДС. Необходими са за споделяне, архивиране и компилиране на данни и софтуер. Единият ще се използва основно за разработването и тестването на иновативната система - облачна свързаност, основни база данни (видео, сензорни сигнали, справочни данни и др.) и модели.Надеждността и производителността са от изключителна важност за нас. - Сървърен софтуер - 2бр. х 1990 = 3980 лева без ДДС. Този софтуер е необходим, за да обезпечи безпроблемната работа на необходимите за проекта 2бр сървъри. В бюджета залагаме увеличение с 10 % от стойността техниката в представените оферти, поради предполагаемия срок от 1 година до стартирането на доставките по проекта и възможното увеличение на цените. Общата стойност на оборудването, заложена в бюджета е 39632 лева без ДДС. Това са 47558,40 лева с ДДС. Това са 52314,24 лева увеличени с 10%. Доставката на техниката и оборудването по тази дейност ще се извърши в периода от месец 3 до месец 4. Оборудването и техниката ще се използват и при изпълнение на дейността по разработване на прототипа., Contracted Amount: 147 207.18 , Reported Amount: 137 243.33
  • Activity: Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище : След изчистване на концепцията и изработката на схеми, чертежи и алгоритми на функционалността на иновативния продукт ще предприемем стъпки към защита на интелектуалната собственост на национално и международно ниво. Ще използваме услугите на регистриран представител по индустриална собственост. Ще се извършат следните дейности: - предварително проучване в наличните бази данни и патентни фондове за откриване на най-близкото известно патентовано решение за същия вид изделие; - извършване на сравнителен анализ на откритото най-близко решение и модел с цел откриване на характеризиращите признаци на изобретението; - формулиране на патентни претенции за изобретението; - изготвяне на описание на изобретението с цел заявяването му; - подготвяне на документи за заявяване на изобретението; - заявяване на изобретението в Патентното ведомство на България и Европейки съюз; - представителство пред патентните ведомства в България, Германия, Франция, Великобритания, Италия и Австрия за периода от заявяването ; Поради ограничения срок за изпълнение на проекта и изискването всички дейности да са приключили и разходите по тях заплатени в рамките на проекта предвиждаме дейности само за заявяването на патента. Патентоването на интелигентна система за персонализация и управление на хотелиерски услуги се налага поради възможността от кражба на идеята и изработването от нелоялни конкуренти на подобни на нашия продукти. Тази стъпка ще гарантира възможността да си възвърнем вложените средства, да реализираме справедлива печалба, да се развиваме и да разширяваме пазарното си присъствие. Ще се предпазим от имитации и ще си осигурим опцията за реализиране на допълнителни печалби от предоставянето на права за производство и лицензи. , Contracted Amount: 21 000.00 , Reported Amount: 21 000.00
  • Activity: Създаване и тестване на прототипи чрез квалифициран персонал 6 бр. експерти и придобиване на ДМА, ДНА и материали - компютърно оборудване, мрежово оборудване, софтуер и материали: Дейността ще се изпълни след извършването на дейностите по създаване на програми и методики за изследвания, измервания и изпитвания в периода от месец 8 до месец 20. Цялата работа по изработване на прототипа ще се извърши от нашите специалисти. За целта ще разполагаме с помещение и част от техническото обезпечение за изработването и асемблирането на детайлите. Изработването на интелигентна система за персонализация и управление на хотелиерски услуги с постигането на желаната функционалност и дизайн ще извършим със собствени средства на база на изработените методики и изследвания. За изпълнение на дейността ще бъде закупено следното оборудване, техника и компоненти: - Графичен дисплей-таблет - 1бр. х 3480 = 3480 лв без ДДС. Ще се използва за тестване на графичните приложения. - Соларна автономна система - 1бр. х 1783 = 1783 лв без ДДС. Ще се използва за изграждане на автономното захранване на системата за управление. - Интелигентен смесител за вода - 1 бр. х 682 = 682 лева без ДДС. Ще се използва за тестване и изработка на мобилно управление. Ще закупим няколко устройства, които ще ни послужат опитно да изберем най-доброто решение за нашите нужди: - Смартфон с операционна система андроид - 1бр. х 1242 = 1242 лв без ДДС. - Таблет с операционна система андроид - 1бр. х 865 = 865 лв без ДДС. Ще се използват за изработка и тестване на мобилно приложение за Андроид. - Смартфон с операционна система Windows - 1бр. х 882 = 882 лв без ДДС. - Таблет с операционна система Windows - 1бр. х 1399 = 1399 лева без ДДС.Ще се използват за изработка и тестване на мобилно приложение за Windows. - Wi-Fi многофункционална IP камера - 2бр. х 228 = 456 лева без ДДС. Ще се използва за тестване и изработка на мобилно управление. - Устройство за управление на ТВ канали - 2бр. х 394 = 788 лева без ДДС. Ще се използва за тестване и изработка на мобилно управление. - Устройство за управление на ТВ канали андроид - 2бр. х 311 = 622 лева без ДДС.Ще се използва за тестване и изработка на мобилно управление за Андроид. - Датчик за температура - 5бр. х 134 = 670 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - Датчик за влага - 5бр. х 180 = 900 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - Датчик поток - 5бр. х 300 = 1500 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - Микроконтролерен прототипен модул - 2бр. х 224 = 448 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - ОЕМ Bluetooth-Serial Модул - 2бр. х 264 = 528 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - ОЕМ Wi Fi Модул - 2бр. х 79 = 158 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - Софтуер за разработване на приложения - 5бр. х 2550 = 12750 лв без ДДС. Ще се използва от експертите при изработване на windows базирани приложения. В бюджета залагаме увеличение с 10 % от стойността техниката в представените оферти, поради предполагаемия срок от 1 година до стартирането на доставките по проекта и възможното увеличение на цените. Общата стойност на оборудването и ДНА, заложена в бюджета е 29153 лв без ДДС. Това са 34983,60 лв с ДДС. Това са 38481,96 лв, увеличени с 10%. Общо заплати и осигуровки за периода - 171 021,36 лв. Оборудване, закупено по дейност 1 и използвано по тази дейност - 52 314,24 лв, Contracted Amount: 209 503.32 , Reported Amount: 217 954.17
  • Activity: Изработване на икономическа и финансова оценка на разработвания иновативен продукт : За да се установи потенциалът и смисълът от по-нататъшно внедряване в производство на иновативния продукт е необходимо да се извърши икономическа и финансова оценка. Положителните резултати от извършването на тези оценки ще дадат зелена светлина за извършването на дейността по организация на разработване на интелигентна система за персонализация и управление на хотелиерски услуги. Без извършването на тези оценки е възможно да направим големи и неоправдани разходи впоследствие. Не всяка иновативна идея има потенциал за пазарна реализация. Често се случва разходите за производството да надхвърлят разумната цена, която биха платили клиентите за продукта. В този смисъл тези оценки са необходими за нас и за УО на ОП „Конкурентоспособност и иновации”, за да може при наличието на негативен резултат средствата и усилията ни да се насочат в друга посока и с натрупания капацитет до момента да постигнем по-добри резултати. Тази дейност ще стартира веднага след приключване на дейностите по разработването на иновативния продукт и получаване на одобрение на УО при отчитането на дейности от 1 до 3 ., Contracted Amount: 19 200.00 , Reported Amount: 19 200.00
  • Activity: Изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на иновативния продукт : Преди да успеем да постигнем добра пазарна реализация на нашия продукт трябва да си отговорим на редица важни въпроси. Кой е нашият целеви пазар и какви са вариантите за сегментирането му? Къде искаме да се позиционираме? Какво е поведението на клиентите и какви са техните мотиви за вземане на решение за покупка? Какви са потребностите, желанията и търсенето, на които ще отговорим? Каква стойност и удовлетвореност можем да предложим на клиентите си? Какви канали за реализация ще използваме при продажбата на продукта и услугата? Какви са конкурентните предложения в различните сегменти на пазара? Каква ценова стратегия да изберем? На такива и на много други въпроси ще намерим отговори след като направим проучване на пазара и неговите характеристики и след като изготвим маркетингов план за реализация на иновативния продукт. Отдавна е в миналото периодът, когато се произвеждаше един продукт и после се мислеше на кого ще се продава. Още повече, че при нашия случай не можем да разчитаме на масова дистрибуция, подкрепена от ниски разходи и висока производителност. Ключът към постигане на целите на организацията е в това, компанията да бъде по-ефективна от конкурентите си в създаването, доставянето и акумулирането на стойност за клиента на избрания целеви пазар. Това е основният мотив за извършването на тези пазарни анализи и маркетингови проучвания . За да можем да изработим качествен продукт, отговарящ на клиентските изисквания, се нуждаем от изработването на пазарните анализи и маркетингово проучване за пазарна реализация на продукта. До много голяма степен функционалните възможности и дизайнът на продукта ще зависят от резултатите от тези проучвания. Колкото по-точно сме уловили пазарните нагласи и очаквания, толкова е по-голям е шансът за реализация в България и чужбина. Изработването на крайния продукт ще стане възможно само след анализиране на получените данни и нанасяне на съответните корекции и подобрения в прототипа. Направата на маркетингов план за реализация на продукта ще ни помогне изключително много при осъществяването на преговори за продажба на продукта на външните пазари. , Contracted Amount: 19 440.00 , Reported Amount: 19 440.00
  • Activity: Визуализация на проекта: В съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. ще предприемем следните мерки за осъществяването на информираност и публичност за получената подкрепа: -На Интернет сайта на фирмата ще публикуваме кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като откроим получената финансова помощ. -Изработване на 1 бр. постоянна обяснителна табела с цел информиране на участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата в осъществяването на проекта. Табелата ще съдържа информация за проекта / всички задължителни реквизити за публичност и визуализация/ и ще бъде монтирана на фасадата на сградата. Общата сума за изработка на табелата е 240 лева с ДДС. -Всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще съдържа информация за името на проекта и безвъзмездната помощ, получена като финансиране по мярката. Общата сума за информиране и публичност е 240 лева с ДДС. , Contracted Amount: 240.00 , Reported Amount: 240.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ESTILO BULGARIA EOOD, Contracted Amount*: 10 002.60 , Reported Amount**: 11 114.00
  • Contractor: DEZON-BG , Contracted Amount*: 71 374.50 , Reported Amount**: 79 305.00
  • Contractor: GIS EOOD, Contracted Amount*: 14 158.80 , Reported Amount**: 15 732.00
  • Contractor: HIMERA OOD, Contracted Amount*: 216.00 , Reported Amount**: 240.00
  • Contractor: LICEA LTD, Contracted Amount*: 34 776.00 , Reported Amount**: 38 640.00
  • Contractor: DMG TRADE EOOD, Contracted Amount*: 18 900.00 , Reported Amount**: 21 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 21 299.93 , Reached amount: 21 252.40

Financial Information

Total Project cost 416 590.50 BGN
Grant 374 931.45 BGN
Self amount 41 659.05 BGN
Total actual amounts paid 373 569.73 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на компютърна техника, софтуер и оборудване, Estimated Amount: 79 530.00
  • Differentiated position 1: Доставка на компютърна техника и оборудване
    Contractor: DEZON-BG
    Contract total funded value: 51 538.50
  • Differentiated position 2: Доставка на софтуер
    Contractor: DEZON-BG
    Contract total funded value: 19 836.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на материали, Estimated Amount: 11 266.20
  • Differentiated position 1: Доставка на материали
    Contractor: ESTILO BULGARIA EOOD
    Contract total funded value: 10 002.60
Procedure 3 Subject to due process: Извършване на защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище, Estimated Amount: 21 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище
    Contractor: DMG TRADE EOOD
    Contract total funded value: 18 900.00
Procedure 4 Subject to due process: Изработване на икономическа и финансова оценка на разработвания иновативен продукт, Estimated Amount: 19 200.00
  • Differentiated position 1: Изработване на икономическа и финансова оценка на разработвания иновативен продукт
    Contractor: LICEA LTD
    Contract total funded value: 17 280.00
Procedure 5 Subject to due process: Изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на иновативния продукт, Estimated Amount: 19 440.00
  • Differentiated position 1: Изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на иновативния продукт
    Contractor: LICEA LTD
    Contract total funded value: 17 496.00
Procedure 6 Subject to due process: Изработка и доставка на информационна табела, Estimated Amount: 240.00
  • Differentiated position 1: Изработка и доставка на информационна табела
    Contractor: HIMERA OOD
    Contract total funded value: 216.00
Procedure 7 Subject to due process: Наемане на работно помещение, Estimated Amount: 15 960.00
  • Differentiated position 1: Наемане на работно помещение
    Contractor: GIS EOOD
    Contract total funded value: 14 158.80

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN