Identification

UMIS Number BG65AMNP001-2.004-0003-C03
Project Name Help for integration
Beneficiary 000703415 Bulgarian Red Cross Association
Funding FUMI ==> Asylum, Migration and Integration Fund
Date of the Contract/Order 11.10.2017
Start Date 11.10.2017
End Date 11.10.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Хасково, Харманли, гр.Харманли
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Хасково, Хасково, гр.Хасково

Description

Brief description
Проектът "Помощ за интеграция" предвижда изпълнение на целия комплекс от дейности, заложени в Насоките за кандидатстване за дейност 3 „Предоставяне на подкрепа, като административна и правна помощ, медицинска психологическа  и социална помощ за ЛТМЗ и ЛПМЗ“ , гарантиращи постигането на общата  и специфичните цели на проекта. 
Проектът се състои от три основни дейности, насочени към лицата от целевата група по проекта: 
1. Административни и правни консултации, включително предоставяне на помощни услуги като писмен и устен превод. 
2. Предоставяне на медицинска, психологическа и социална помощ.
3. Мерки за информираност на целевата група.
Основните дейности ще бъдат реализирани от експерти с възможност директно да комуникират с представителите на целевата група на разбирам за тях език, вкл. на техния майчин такъв. Дейност 2 е насочена изцяло към уязвимите лица сред лицата, търсещи международна закрила (ЛТМЗ) и лицата, получили международна закрила (ЛПМЗ). 
Проектът включва и дейностите по Организация и управление на проекта и задължителните съгласно  чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията. и чл. 53 от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 514/2014 дейности по Публичност и визуализация.
Проектът предвижда изцяло да достигне заложения индикатор за дейност 3 в Насоките за кандидатстване от минимум 1300 ЛТМЗ и ЛПМЗ, подпомогнати чрез интеграционни мерки.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: В качеството си на бенефициер по проекта БЧК задължително ще изпълнява ангажиментите си съобразно сключения договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, при спазване на принципите на икономичност, ефикасност, ефективност, публичност и прозрачност, в съответствие с най-добрите практики в съответната област. С оглед изпълнение на дейностите и постигане на целите на проекта се изисква създаване на добра организация, координация и управление на проекта. Във връзка с успешното реализиране на проекта, в рамките на дейността ще бъде сформиран Екип за организация и управление. Дейността ще включва оперативното изпълнение, текуща отчетност и мониторинг, и финално отчитане по проекта. Проектът ще бъде управляван и администриран според изискванията и насоките за изпълнение на проекти, финансирани от Националната програма за подпомагане от ФУМИ за периода 2014-2020 година, както и според вътрешните правила и процедури на БЧК и нормативните изисквания за счетоводна отчетност. Екипът ще изпълнява следните задачи: ще организира и отговаря изпълнение на проекта съгласно одобреното проектно предложение и сключения договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, ще гарантира извършване на разходите по проекта в съответствие с одобрения бюджет и при спазване на европейското и националното законодателство, ще предоставя на ОтО цялата изискана информация относно изпълнението на проекта в предвидените срокове, ще отговаря за изготвянето и представянето на исканията за междинно/окончателно плащане, междинен/окончателни доклади, във връзка с извършване на междинни/окончателни плащания след верифициране на изпълнените дейности и извършените разходи. (чл.60-64 от ЗУСЕСИФ), ще отговаря за изготвянето на междинни доклади и заключителен доклад, ще отговаря за представянето на финансови и технически доклади, ще отговаря за прилагането на процедурите за финансово изпълнение и за системите за финансова отчетност; ще отговаря за воденето на точна и редовна документация на проекта и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора, ще организира съхранението на документите съгласно нормативните изисквания, ще отговаря за прилагането на мерки за информиране и публичност и за разгласяване на факта, че проектът се финансира от ФУМИ, ще отговаря за избора на подизпълнител на предвидените дейности в съответствие с действащото национално законодателство. При изпълнение на дейностите по проекта, екипът задължително ще спазва съответните указания за финансовата рамка 2014-2020 г. Всички разходи по проекта подлежат на одит при периодичните отчети и искания за плащане. Разходите за одит по проекта в размер на 1% от общата стойност на проекта в размер на 6 884,00 лева са включени в бюджета т. 6.1. Проектното предложения съдържа мерки за изпълнение на изискванията за информиране и публичност съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията. Мерките са подробно разписани в т.11 от проектното предложение. Общо разходи - 8 156,00 лева, бюджет т.6.1 Екипът ще следи за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация и други материали. При изпълнение на проекта екипът ще гарантира спазване от страна на бенефициента на изискванията за защита на личните данни съобразно разпоредбите на чл. 5 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (EO, Евратом) №1605/2002 на Съвета и приложимото национално законодателство. Цялата документация по проекта се съхранява или под формата на оригинали, или в заверени копия верни с оригинала, на общоприети носители на данни. Съхранението се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството, като счетоводната система и документация са налични до изтичане на сроковете за съхранение на документацията, указани в чл.140 от Регламент (ЕС) №1303/2013 г. , Contracted Amount: 112 955.80 , Reported Amount: 104 915.56
  • Activity: Административни и правни консултации, включително предоставяне на помощни услуги като писмен и устен превод.: Дейността по предоставяне на Административни и правни консултации изрично е посочена като основна за проектните предложения по настоящата процедура. Консултациите ще се предоставят от експерти владеещи основните езици на целевата група - арабски, персийски, дари, пущу и английски. Особено внимание ще бъде обърнато на лицата попадащи в категорията „уязвими“, като те ще се ползват с предимство спрямо другите. Целта на дейността напълно се покрива с общата и специфични цели подробно описани в раздел 1 на проектното предложение. Информацията за лицата, получили международна закрила и ГТС търсещи такава ще бъде изчерпателна, но така също и индивидуално адаптирана, касаеща основните аспекти от живота в България, като пребиваване, работа, здравно осигуряване и здравеопазване, образование, жилищно настаняване, социално осигуряване, гражданство, обществен живот и т.н. Включването в пазара на труда и придобиването на икономическа независимост е основната предпоставка за успешното адаптиране и последващо интегриране на имигрантите в българското общество. Част от гражданите на трети страни срещат пречки и ограничения в това отношение по редица причини, като езиковата бариера, трудности при доказване на квалификация, както и възможни прояви на дискриминация от страна на потенциални работодатели. При необходимост ще се предоставя помощ при попълването на различни видове документи свързани с интеграционния процес на ГТС при търсенето на работа и достъпа до образование, социални услуги, здравни грижи и др. Предвижда се да бъдат предоставени административно-правни консултации на представителите на целевата група лица в много широк диапазон, който е съобразен със спецификите на техните потребности, по теми като: - събиране на семейство - социално осигуряване и данъчно облагане - трудова заетост, вкл. регистриране в бюрото по труда - издаване на лични документи, вкл. лична карта и документ за пътуване - съдействие в служба ЕСГРАОН - нотариално заверена адресна регистрация към община - легализация на документи - възможности за включване в образователната система на страната на всички нива - регистрация на юридическо лице и стартиране на собствен бизнес - правни норми за свободно предвижване в рамките на ЕС - насочване към програми по обучение по български език и други професионални компетенции - продължаване срока на българските документи за пребиваване по Закона за чужденците - записване в детска градина/ учебно заведение - намиране на личен лекар - намиране на лекуващ лекар/ болнично заведение - други възникнали административно-правни въпроси. Дейността включва и осигуряване на писмен и устен превод, когато възникне необходимост от такъв при предоставянето на услугите вкл. при посещението при лекар/ болнично заведение. Предвид факта, че разстоянието Хасково - Харманли е 40 км /80 км при отиване и връщане/, като в същото време основно консултациите ще се предоставят от експерти намиращи се в Хасково на бенефициенти намиращи се в Харманли, считаме за необходимо закупуването на лек автомобил - товаро пътнически, тип "баничарка". Автомобилът ще се използва и за предоставянето на социалните помощи по дейност 3., Contracted Amount: 420 000.00 , Reported Amount: 320 422.58
  • Activity: Предоставяне на медицинска, психологическа и социална помощ : Непознаването на институционалното устройство на българската държава и административно-правните специфики на социалната, здравната, образователната и др. системи, както съществуващата езикова бариера, създават трудно преодолими пречки пред успешната адаптация и интеграция на лица, търсещи международна закрила (ЛТМЗ) и лица, получили международна закрила (ЛПМЗ). Настоящата дейност ще осигури предоставяне на помощ на тези лица от целевата група, които попадат в категорията "уязвими лица". Предоставяне на социална и медицинска помощ ще се предоставя в София и Хасково/Харманли, а при необходимост психологическа помощ ще се предоставя единствено в град София. Помощта ще се предоставя индивидуално от съответни социални консултанти на БЧК. Психологическата помощ ще се предоставя от експерт - дипломиран психолог .Този тип услуги ще засилят чувството на доверие и готовност за диалог по въпросите на интеграцията и ще увеличи и удовлетворението на бенефициентите по проекта. Дейността ще се реализира, чрез: 1. Предоставяне на медикаменти и адаптирани детски млека, само съгласно предписани по рецепта от лекуващите лекари /медицинска помощ. 2. Предоставяне на памперси за семействата на представителите на целевата група с малки деца/ социална помощ. 3. Предоставяне на психологически консултации на лицата от целевата група, нуждаещи се от подобен тип помощ/ психологическа помощ. Специален фокус при изпълнението на дейността, ще бъде предоставянето на подкрепа на уязвими лица от целевата група по проекта. По този начин ще се акцентира върху специфичните нужди и потребности на най-засегнатите от предизвикателствата на миграционния феномен групи хора. Отчитайки особено тежкото положение на гражданите на трети страни, попадащи в категорията уязвими лица, при изпълнението на проекта, експертите ще предоставят индивидуални консултации и помощ с комплекс от мерки, които съблюдават индивидуалния подход и хуманитарните принципи, като се фокусират специфичните нужди и потребности на всяко уязвимо лице и неговото физическото и психологическото състояние., Contracted Amount: 52 900.00 , Reported Amount: 132 224.99
  • Activity: Мерки за информираност на целевата група: Допълнителна дейност, свързана с постигането на общата и специфичните цели на проекта е и дейността свързана с допълнителните мерки за информираност на целевата група. Целта е: - да се подобрят условията за гарантиране на личната сигурност на лицата, търсещи международна закрила (ЛТМЗ) и лицата, получили международна закрила (ЛПМЗ) - да се изгради механизъм за ефективно взаимодействие на представителите на целевата група с различните административни органи имащи отношение към проблемите им. Организиране и провеждане на групови консултативно - информационни кампании (събития), фокусирани върху общността на целевата група лица на тема "Норми на поведение спрямо местното население, гарантиращи личната сигурност на ГТС, пребиваващи законно на територията на Република България". Особено внимание отново ще бъде обърнато на лицата попадащи в категорията „уязвими“. Подобни групови събития ще се провеждат по 4 годишно - два в София и два в Харманли или общо 12 за цялата продължителност на проекта., Contracted Amount: 9 000.00 , Reported Amount: 7 840.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Translation servises plus Ltd, Contracted Amount*: 16 800.00 , Reported Amount**: 14 032.12
  • Contractor: Louisa, Contracted Amount*: 46 550.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VANCHEVI FARM Ltd., Contracted Amount*: 5 400.00 , Reported Amount**: 1 641.27
  • Contractor: AUDIT CONSULT LUCHEVA EOOD, Contracted Amount*: 5 899.92 , Reported Amount**: 2 458.30
  • Contractor: SOPHARMACY 6 Ltd., Contracted Amount*: 24 000.00 , Reported Amount**: 13 614.10
  • Contractor: Nabil, Contracted Amount*: 46 550.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Radostina, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Violeta, Contracted Amount*: 46 550.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: NEWLEAR LTD., Contracted Amount*: 627.60 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Silvia, Contracted Amount*: 9 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Bent Oil AS, Contracted Amount*: 469.11 , Reported Amount**: 469.11
  • Contractor: ZONA ZA UMENIYA LTD, Contracted Amount*: 260.00 , Reported Amount**: 260.00
  • Contractor: Mehdi, Contracted Amount*: 46 550.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DBN 3 EOOD, Contracted Amount*: 999.00 , Reported Amount**: 999.00
  • Contractor: KAFARMA Ltd., Contracted Amount*: 6 000.00 , Reported Amount**: 14 767.67
  • Contractor: Diana, Contracted Amount*: 19 350.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Layla, Contracted Amount*: 46 550.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "MV-HEALTHY FOODS" Ltd., Contracted Amount*: 672.00 , Reported Amount**: 672.00
  • Contractor: Assosiation Psychology center Rainbow, Contracted Amount*: 22 500.00 , Reported Amount**: 250.00
  • Contractor: ANMAR 89 EOOD, Contracted Amount*: 420.00 , Reported Amount**: 420.00
  • Contractor: Gulgyun, Contracted Amount*: 44 550.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Sofia France Auto, Contracted Amount*: 40 200.00 , Reported Amount**: 40 200.00
  • Contractor: Bulgarian Telegraph Agency, Contracted Amount*: 372.00 , Reported Amount**: 372.00
  • Contractor: Vladimir, Contracted Amount*: 8 820.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Silviya, Contracted Amount*: 44 550.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Предоставяне на подкрепа, като административна и правна помощ..индикатор за дейност 3 съгл. т.2.1. от Насоки за кандидатстване, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 300.00 , Reached amount: 1 672.00

Financial Information

Total Project cost 561 315.68 BGN
Grant 561 315.68 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 561 315.68 BGN
Percentage of EU co-financing 75.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Предоставяне на социална помощ , Estimated Amount: 9 600.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на гориво, Estimated Amount: 5 400.00
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на автомобил, Estimated Amount: 41 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на автомобил
    Contractor: Sofia France Auto
    Contract total funded value: 40 200.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на лектор/презентатор на информационни събитие, Estimated Amount: 9 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Одит на проекта, Estimated Amount: 5 940.00
  • Differentiated position 1: Одит на проекта
    Contractor: AUDIT CONSULT LUCHEVA EOOD
    Contract total funded value: 5 899.92
Procedure 6 Subject to due process: Предоставяне на административни и правни консултации , Estimated Amount: 260 100.00
  • Differentiated position 1: ОП 1 Предоставяне на Административни консултации в рамките на град София
    Contractor: Layla
    Contract total funded value: 46 550.00
  • Differentiated position 2: ОП 2 Предоставяне на Административни консултации в рамките на град София
    Contractor: Louisa
    Contract total funded value: 46 550.00
  • Differentiated position 3: ОП 3 Предоставяне на Административни консултации в рамките на град София
    Contractor: Mehdi
    Contract total funded value: 46 550.00
  • Differentiated position 4: ОП 4 Предоставяне на Административни консултации в рамките на град София
    Contractor: Violeta
    Contract total funded value: 46 550.00
  • Differentiated position 5: ОП 5 Предоставяне на Правни консултации в рамките на град София
    Contractor: Diana
    Contract total funded value: 19 350.00
  • Differentiated position 6: ОП 6 Предоставяне на Административни консултации в рамките на област Хасково
    Contractor: Silviya
    Contract total funded value: 44 550.00
  • Differentiated position 7: ОП 7 Предоставяне на Правни консултации в рамките на област Хасково
    Contractor: Radostina
    Contract total funded value: 10 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Предоставяне на административни и правни консултации / Предоставяне на Правни консултации в рамките на област Хасково , Estimated Amount: 9 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на Правни консултации в рамките на област Хасково
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Предоставяне на административни и правни консултации., Estimated Amount: 355 200.00
  • Differentiated position 1: ОП 1 Предоставяне на Административни консултации в рамките на град София
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: ОП 2 Предоставяне на Административни консултации в рамките на град София
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: ОП 3 Предоставяне на Административни консултации в рамките на град София
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: ОП 4 Предоставяне на Административни консултации в рамките на град София
    Contractor: Nabil
    Contract total funded value: 46 550.00
  • Differentiated position 5: ОП 5 Предоставяне на Правни консултации в рамките на град София
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 6: ОП 6 Предоставяне на Административни консултации в рамките на област Хасково
    Contractor: Gulgyun
    Contract total funded value: 44 550.00
  • Differentiated position 7: ОП 7 Предоставяне на Административни консултации в рамките на област Хасково
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 8: ОП 8 Предоставяне на Правни консултации в рамките на област Хасково
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 9 Subject to due process: Предоставяне на Административни консултации, Estimated Amount: 24 000.00
  • Differentiated position 1: ОП 1 Предоставяне на Административни консултации в рамките на град София .
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: ОП 2 Предоставяне на Административни консултации в рамките на град София.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: ОП 3 Предоставяне на Административни консултации в рамките на град София.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: ОП 4 Предоставяне на Административни консултации в рамките на град София.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 5: ОП 5 Предоставяне на Административни консултации в рамките на област Хасково.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 10 Subject to due process: Предоставяне на медицинска помощ , Estimated Amount: 35 400.00
Procedure 11 Subject to due process: Предоставяне на помощни услуги като писмен и устен превод., Estimated Amount: 4 800.00
Procedure 12 Subject to due process: Предоставяне на Правни консултации в рамките на област Хасково , Estimated Amount: 9 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на Правни консултации в рамките на област Хасково
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Предоставяне на Правни консултации в рамките на област Хасково
    Contractor: Silvia
    Contract total funded value: 9 000.00
Procedure 13 Subject to due process: Предоставяне на психологическа помощ , Estimated Amount: 22 500.00
Procedure 14 Subject to due process: Публичност и визуализация, Estimated Amount: 8 100.00
  • Differentiated position 1: Наем зала откриващо информационно събитие 02.11.2017
    Contractor: Bulgarian Telegraph Agency
    Contract total funded value: 372.00
  • Differentiated position 2: Кетъринг за откриващо информационно събитие
    Contractor: ANMAR 89 EOOD
    Contract total funded value: 420.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN