Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.005-0276-C01
Project Name Development of product innovation (service) for precise planning and implementation of agricultural activities in agriculture, based on ICT technologies.
Beneficiary 121808541 Nemetschek Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 30.05.2018
Start Date 30.05.2018
End Date 18.09.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
Основана в София, България през 1998г., Немечек ООД е една от най-големите български фирми, разработващи иновативни софтуерни решения основно за международния пазар.   Стремежът на компанията е да се развива и успешно да се конкурира с останалите фирми на пазара чрез разработване на нови усъвършенствани услуги, които  имат значителен потенциал за последващо внедряване с оглед своята уникалност и са изцяло пазарно ориентирани. 

Тази е и основната цел на проектото предложение:  Разработване на продуктовa иновация (услуга) за прецизно планиране и изпълнение на полските дейности в селското стопанство, както на входящите, така и на изходящите ресурси, базирана на ИКТ технология. Услугата ще се базира на възможностите на интегрирания софтуерен продукт Farmbrella- Farm manager  и представлява новост на световния пазар.

Проектът се осъществява в партньорство с Аграрен Университет - Пловдив. 

За да се постигне целта, са предвидени следните дейности: 
1. Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на  иновацията
2. Създаване и тестване на прототип (софтуерна демо-версия), свързани с разработването на иновацията
3. Придобиване на дълготрайни материални активи , необходими за разработването на  иновацията
4. Придобиване на специализиран софтуер, необходим за разработването на иновацията. 
5. Визуализация на проекта

Изпълнението на проекта води до разработване на иновативен продукт (услуга), отговарящо на технологично ниво TRL 7 - Прототип, демонстриран в операционна среда, и попадащ в обхвата на приоритетно направление "уеб, хибридни и „native“ приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти" на тематична област "ИКТ и информатика" от ИСИС. 

Дейностите по Елемент А са по режим „Помощи за проекти за научноизследователска и развойна дейност“ съгласно чл. 25 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и попадат изцяло в рамките на  категорията индустриални научни изследвания.
Activities
  • Activity: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация (Дейността ще бъде извършена чрез наемане на квалифициран персонал - 3 бр. експерти и осигуряване на външна услуга, използвана изключително за разработването на продуктова ( услуга) иновация: Цел на дейността:извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация Описание: За да можем да разработим услугата е необходимо да определим взаимовръзките - климат/меторологични условия и фази на развитие на селскостопанските култури. За целта е необхдоимо да бъдат събрани специализиранни данни, и после да се направят нужните изследвания. Ето защо сме разделили тази дейност на 2 поддейности: 1. Осигуряване на нужните данни/измервания - Проектът ще бъде реализиран въз основа на специализирани метерологични данните за времето. За целите на разработването на настоящата иновация са необходими данни със следните характеристики: - за територията на Европа данните трябва да са базирани на метеорологичните модели NMM4 / NEMS4, осигуряващи резолюция от 3 км и прогноза за времето с най-високо качество; - За по-голяма точност е необходимо да може да се достъпва база данни всяка точка на земното кълбо чрез търсене по GPSкоординати; За целта е необходимо да се наеме външен изпълнител за външна услуга, използвана изключително за разработването на продуктова ( услуга) иновация, за осигурявване на нужните измервания за целите на разработката на специализирани метерологични данните за времето с нужното качеството и точност на данните. 2. Анализ на постъпилите данни, тяхната обработка и дефиниция на параметрите на разработванта иновация За анализ на постъпилите данни, тяхната обработка и дефиниция на параметрите на разработванта иновация част от дейността ще бъде нает квалифициран персонал 3 бр., специалисти на към партьора по проекта Аграрен Университет - Пловдив: Специалист Агрометеорология, Специалист Растениевъдство и Специалист Екология. ехните основни задължения ще бъдат да осигурят изследвания, които да осигурят: -Анализ и характеристика на фазите на развитие на основните селскостопански култури в зависимост от физикогеографските условия и климатичните фактори в различни селскостопански райони на България; -Определяне на основните агрокилиматични показатели на селскостопанските култури, съобразени с техните изисквания към метеорологичните условия: - Дефиниция на лимитиращите климатични фактори, определящи получаването на високи и качествени добиви от наблюдаваните селскостопански култури. Конкретния принос, който ще има партньора към постигане на целите на проекта е да направи изследванията и анализите на изходните метеоролгичните данни, необходими за разработване на иновацията по проекта,която ще се базирана интегриран софтуерен продукт за прецизно планиране и изпълнение на полските дейности в селското стопанство, както на входящите и изходящите ресурси. Разработването и анализирането на тези данни са необходими а определяне на дефиниции, параметри и взаимовръзки данни са необходими, за да могат да се разработят следните функционалности на иновативния продукт Farmbrella Farm manager: • Индивидуална виртуална метеорологична станция (ВМС)за всяко поле/физически блок (лежи на основата на фунционалност 2 от план Basic) ; • Комбинирана визуализация на виртуалните метеорологични станции (ВМС) върху карта ( с възможност за избор на метеорологичен показател и времеви период); • Таблична и графична визуализация на прогнозните и исторически метеорологични данни за всяко отделно поле (+ интеграция с функционалност 4 от план Farmbrella Basic); • Моделиране на пригодността за извършване на полски дейности (сеитба, пръскане, жътва); • Моделиране на рисковете от поява на болести при зърнено-житните култури (ръжди, фузариум и септория); • Автоматична калкулация на генерирана температурна сума (GDD); • Метеорологични аларми (Desktop версия и Мобилна версия); • Нотификации; • Ежедневен имейл метеo бюлетин; Стъпки за изпълнение: 1. Подбор на квалифициран персонал (месец 1) 2. Период на заетост на наетия персонал (Месеци 2-24) 3. Подбор на изпълнител за изпълнение на услугата и сключване на договор (месец1) 4. Изпълнение на услугата (месеци 2-24), Contracted Amount: 160 252.50 , Reported Amount: 154 768.37
  • Activity: Създаване и тестване на прототип (софтуерна демо-версия), свързани с разработването на продуктова иновация (Дейността ще бъде извършена чрез наемане на квалифициран персонал - 11 бр. експерти): Основна цел на дейността е създаване и тестване на прототип (софтуерна демо-версия) на Farmbrella Farn Manager , чрез която ще може да се предоставя иновативната услуга за прецизно планиране и изпълнение на полските дейности. Описание : Компанията ще извършва тази дейност изцяло самостоятелно, като за осигуряване на необходимия ресурс за нейното успешно осъществяване и достигане на положителен краен резултат – изпитан прототип, ще бъдат наети 10 висококвалифицирани специалисти в съответната област. Членовете на екипа с оглед тяхните отговорности ще участват в предвидените етапи за създаване на продукта, и техните задължения, описани подробно в т.9 ще бъдат пряко обвързани с: 1. Изготвяне на т.нар. „Потребителски изисквания” (User Requirements’). Това е документацията, която ясно описва всички желания и функционалности, които трябва да бъдат разработени и имплементирани в новия продукт. Тази документация се разработва от софтуерни бизнес анализатори/специалисти,на база получените резултати от Анализа и проучване на нуждите и реалностите в областта на управлението на дейностите в селското стопанство. 2. След като бъдат финално уточнени и прецизирани „Потребителските изисквания”, на база на тях ще бъдат изготвени „Софтуерни изисквания”(Software Requirements). Това е техническата документация, която съдържа цялата информация за това как и с какви технически средства ще бъде разработен софтуерния продукт. След изготвянето на документацията се предвижда да бъде разработен образец на продукта, който да може да се представя на различни специализирани изложения и демонстрации. Тази дейност ще бъде разделена на отделни етапи, по време, на които ще се извършва постоянно тестване и анализиране на разработвания продукт. Етапите са следните: 3. Разработване на дизайн на системата 4. Програмиране • По време на разработването на продукта ще се следват последователно стандартите на програмиране и нанасяне на коментари. • Екипът по разработката на продукта ще следва практиката за използване на модулен, стегнат и добре документиран код. 5. Контрол по качеството и одит процес: • Кога или на какъв етап ще се осъществи тестването. • Как ще бъде осъществено • Как ще бъдат описани резултатите или откритите грешки • На какво ниво софтуерът ще бъде тестван • С помощта на какви инструменти ще бъде осъществено тестването. 6. Контрол над промените и процес по управление на конфигурацията - чрез него ще се управляват промените, които се налага да настъпят във връзка плана на проекта, обхвата, бюджета, спецификациите, изискванията, стандартите по качество, сроковете, др. 7. Тестване - ще обхване отделните единици, модули, системи, връзката със системата, др. За някои от областите може да се използва и автоматизирано тестване. Процедурите, които ще се приложат при тестването ще бъдат реализирани по начин, по който да могат да бъдат проследяеми на един по-късен етап. Това означава, че всички резултати, открити грешки и промени ще бъдат документирани. 8. Документация - ще се води детайлна документация за отделните етапи и процеси. Планирано е 10 бр. експерти, назначени в кандидата Немечек ООД и 1 бр. специалист, назначен от Партньора. за разработването на софтуерна демо-версия, свързана с продуктовата иновация. Подробно описание на екпиа -- заетост, задължения има в Начин на изпъление на дейнсотта и в т.9 от проектното предложение. Тяхната работа ще има следния принос към разработването на иновацията: Разработване и тестване на прототип (софтуерна демо-версия), на Farmbrella Farn Manager , чрез която ще може да се предоставя иновативната услуга за прецизно планиране и изпълнение на полските дейности. Стъпки за изпълнение: 1. Подбор на квалифициран персонал (месец 3) 2. Период на заетост на наетия персонал (Месеци 4-24), Contracted Amount: 517 377.60 , Reported Amount: 512 144.87
  • Activity: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктова иновация (Дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на 30 бр. ДМА) : Цела на дейността: Осигурявнае на необходимия хардуер, за разработване на продуктовата иноваци. Описание: За да бъде разработен иновативния продукт фирмата ще се нуждае от инвестиционна подкрепа, с оглед закупуване на необходимия хардуер, с които компанията към момента не разполага като свободен ресурс. Предвиденото оборудване необходимата функционална производителност и продуктивност, като предоставя комбинация от гъвкавост, лесна за използване и управление инфраструктура, която е изградена по начин осигуряващ оптимални възможности за разработване на иновативния продукт. В рамките на дейността ще бъдат придобити: Маршрутизатор 2 бр. Необходими за осигуряване на отказоустойчивост на връзката към интернет осъществявана от до три различни доставчика със обща пропускателна способност от до 400 мб/с като по този начин предоставят безпроблемен и безопасен едновременен на клиентите на продукта Фармбрела, към главните сървъри на които работи основният модул Комутатори за достъп 3 бр. Необходими за осигуряване на високоскоростна (до 10 Гб/с) и безопасна връзка (чрез технологията vlan) на всички елементи от инфраструктурата за разработка, тестване и оперативна работа на софтуерния продукт Фармбрела – работни станции, сървъри за виртуализация, дисково пространство, маршрутизатори, комутатори, като осигуряват възможността за едновременна работа на всички членове на екипа за разработка на продукта. Модул за връзка 4 бр. Необходими за осигуряване на високоскорстното свързване (до 10 гб/с) между комутаторите за достъп и маршрутизаторите към съществуващата фирмена ИТ и комуникационна инфраструктура Сървър без дискове 3 бр. Необходими за осигуряване на изграждането и управлението на средите за разработка, тестване и работа на продукта Фармбрела при ползването на клиентите, като предоставят процесори, памет и мрежова свързаност на виртуалните машини, изграждащи тези среди, както и предоставят споделено пространство за съхранение на данни от дисковото пространство. Дисково пространство 1 бр. Необходими за осигуряване на използването от сървърите за виртуализация за съхранение, работа и архивиране на виртуалните машини, които изграждат средите за разработка, тестване, и работа на продукта фармбрела при предоставянето му на клинти, както и за съхранение и резервиране на всички данни, генериране по време на разработката и ползването на продукта Непрекъсваем токозахранващ източник 3 бр. Необходими за осигуряване на резервно ахрванване за сървърите за виртуализация и дисковото пространство при срив в подаването на електроенергия, до включване на главния източник за резервирано захранване (генератор) или отстраняване на проблем в токоподаването. Настолна компютърна система 10 бр. Използват се от участниците в проекта за разработка и тестване на продукта Фармбрела, за създаване и управление на среди за разработка и тестване върху физически и виртуални машини. Комутатор за клавиатура/видео/мишка 1 бр. Необходими за осигуряване на възможност за управление на виртуализационните сървъри чрез едно отдалечено работно място с един брой монитор/клавиатура/мишка Интерфейсен модул за клавиатура/видео/мишка 3 бр.Необходими за осигуряване на свързването на един сървър за виртуализация към сървърния комутатор Приноса на тази дейност към постигане на целите на проекта: осигурена необходимата хардуерна среда, която осигурява оптимални възможности за разработване на иновативния продукт. Конкретните стъпки са както следва: 1. Избор на изпълнители (месец 1-2) 2. Сключване на договори с доставчици (месец 3) 3. Доставка на хардуера (месец 3-4) 4. Изпитване и въвеждане в експлоатация на доставеното оборудване и подписване на приемо-предавателни протоколи (месец 4) ., Contracted Amount: 199 935.90 , Reported Amount: 199 930.00
  • Activity: Придобиване на специализиран софтуер (вкл. разработване на софтуер и лицензи за срока на изпълнение на проекта), представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА), необходим за разработването на продуктова иновация. (Дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на 5 бр. ДНА): Цел на дейността: Изпълнението на тази дейност ще бъде свързано с осигуряване на подходящ Специализиран софтуер за разработване на иновативния продукт: Описание: За да бъде разработен иновативния продукт фирмата ще се нуждае от инвестиционна подкрепа, с оглед закупуване на необходимия специализиран софтуер, с които компанията към момента не разполага като свободен ресурс. Този софтуер ще създаде необходимата среда за създаване на softera Farmbrella Farm Manager, чрез който ще се реализира иновативната услуга за прецизно планиране и изпълнение на полските дейности в селското стопанство, базирана на ИКТ технологии. В рамките на дейността ще бъдат придобити: - Мрежова операционна система 3 бр. - необходим за осигуряване на възможността на произволен брой виртуални машини да бъдат изградени върху сървърите за виртуализация за изграждане на средите за безопасно разработка, тестване и оперативна работа на продукта Фармбрела - Софтуер за виртуализация -2 бр. - необходим за осигуряване на управлението на хардуера на виртуализационните сървъри, както и всички дейности по създаването, конфигурирането и управлението на виртуалните машини, изграждащи средите за разработка, тестване и оперативна работа на продукта Фармбрела Приноса на тази дейност към постигане на целите на проекта: осигурена необходимата софтуерна среда, която осигурява оптимални възможности за разработване на иновативния продукт. 1. Избор на изпълнители (месец 1-2) 2. Сключване на договори с доставчици (месец 3) 3. Доставка на софтуера (месец 4) 4. Инсталация и въвеждане в експлоатация на доставеното ДНА и подписване на приемо-предавателни протоколи (месец 4) ., Contracted Amount: 57 291.00 , Reported Amount: 57 291.00
  • Activity: Визуализация на проекта. : С настоящата дейност, "Немечек" ООД като бенефициент по ОПИК, ще информира широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014­2020.   Основните цели на дейностите по информация и комуникация са:   ­ да повишат обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОПИК;   ­ да информират широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите­членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея;  ­ да гарантират прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти;  ­ да информират за източника на европейско съфинансиране – в случая това е Европейския фонд за регионално развитие.   При всички мерки за информация и комуникация, задължително ще се указва съфинансирането напроекта от ЕФРР, чрез поставяне на:   ­ емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз;  ­ упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие;  ­ общото лого за програмен период 2014­2020 г.   По време на изпълнението на проекта ще се информира обществеността за получената от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014­2020 подкрепа, като:  ­ включим на уеб­сайта си, кратко описание на проекта,включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ;   ­ поставим минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), вкойто се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място.  ­ поставим стикери на всички закупени по проекта ДМА   ­ поставим постоянна обяснителна табела на видно място;   Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал задължително ще се посочва, че проектът се финансира по линия на оперативната програма, съфинансирана от ЕФРР;   Дейността ще се изпълнява през целия срок на договора ­ месец 1 ­ месец 22 от екипа за изпълнение на проекта.   Етапите на дейността, касаещи външни услуги за изработване на печатни материали, са следните: 1.Избор на изпълнител за извършване на услугата (месец 1);   2. Изпълнение на услугата (месец 2) Партньора също ще спазва всички изисквания за публичност информираност., Contracted Amount: 850.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: AGRICULTURAL UNIVERSITY - PLOVDIV, Contracted Amount*: 33 443.36 , Reported Amount: 88 323.90
Contractors
  • Contractor: ASBIS BULGARIA EOOD, Contracted Amount*: 103 851.30 , Reported Amount**: 148 359.00
  • Contractor: Meteo Bulgaria EOOD, Contracted Amount*: 67 275.00 , Reported Amount**: 89 700.00
  • Contractor: IKT SOLUTIONS OOD, Contracted Amount*: 50 058.40 , Reported Amount**: 71 512.00
  • Contractor: STONE COMPUTERS AD, Contracted Amount*: 26 145.00 , Reported Amount**: 37 350.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 130 957.61 , Reached amount: 129 219.22
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises cooperating with research institutions (Activites 1 & 3), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 934 857.00 BGN
Grant 678 726.17 BGN
Self amount 256 130.83 BGN
Total actual amounts paid 670 706.14 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на софтуер и хардуер, разпределени в следните позиции: 1. Маршрутизатор 2 бр., Комутатори за достъп 3бр., Модул за връзка 4бр. 2. Сървър без дискове 3 бр., Непрекъсваем токозахранващ източник 3 бр., Настолна компютърна система 10 бр., Комутатор за клавиатура/видео/мишка 1бр., Интерфейсен модул за клавиатура/видео/мишка 3бр. 3. Дисково пространство 1бр. 4. Мрежова операционна система - 3 бр., Софтуер за виртуализация 2 бр. , Estimated Amount: 257 226.90
  • Differentiated position 1: 1. Маршрутизатор 2 бр., Комутатори за достъп 3бр., Модул за връзка 4бр.
    Contractor: IKT SOLUTIONS OOD
    Contract total funded value: 50 058.40
  • Differentiated position 2: 2. Сървър без дискове 3 бр., Непрекъсваем токозахранващ източник 3 бр., Настолна компютърна система 10 бр., Комутатор за клавиатура/видео/мишка 1бр., Интерфейсен модул за клавиатура/видео/мишка 3бр.
    Contractor: ASBIS BULGARIA EOOD
    Contract total funded value: 63 747.60
  • Differentiated position 3: 3. Дисково пространство 1бр.
    Contractor: STONE COMPUTERS AD
    Contract total funded value: 26 145.00
  • Differentiated position 4: 4. Мрежова операционна система - 3 бр., Софтуер за виртуализация 2 бр.
    Contractor: ASBIS BULGARIA EOOD
    Contract total funded value: 40 103.70
Procedure 2 Subject to due process: Материали за визуализация, Estimated Amount: 850.00
  • Differentiated position 1: Материали за визуализация
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Услуга за осигурявване на специализирани метерологични данни , Estimated Amount: 89 700.00
  • Differentiated position 1: Услуга за осигуряване на специализирани метеoрологични данни
    Contractor: Meteo Bulgaria EOOD
    Contract total funded value: 67 275.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN