Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0115-C01
Project Name Patronage care in Kazanlak municipality
Beneficiary 000817778 Kazanlak Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 09.07.2019
Start Date 01.09.2019
End Date 01.02.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Казанлък

Description

Brief description
В рамките на проект "Патронажна грижа в община Казанлък" ще се предоставят почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги на нуждаещите се лица с увреждания и възрастните хора, живеещи на територията на община Казанлък. Целта на проекта е да се подобри качеството на живот и възможностите за социално включване на лицата от целевата група по проекта, осигурявайки пакет от дейности/услуги по домовете им от квалифицирани специалисти. По този начин ще се подкрепят хора с увреждания и възрастни хора, които имат разнообразни и динамични потребности в ежедневието си. 
В рамките на настоящия проект, мобилните интегрирани здравно-социални услуги ще се предоставят на 142 потребителя (лица с увреждания и възрастни хора, вкл. с хронични заболявания и трайни увреждания). На всеки един от потребителите услугата ще е насочена към индивидуалните им водещи потребности в дейности, в които те срещат затруднение и се нуждаят от подкрепа.
За  реализация на проекта ще бъде назначен персонал за организиране и  управление на услугата,  приложни специалисти за предоставяне на патронажната грижа, помощен персонал, консултанти и обучители. Ще бъде закупено МПС, материали и консумативи и наето оборудване за обезпечаване на самата интегрирана услуга.

Интегриганата здравно-социална услуга ще се предоставя съгласно Методика, разработена от Министерство на здравеопазването.
Activities
  • Activity: Подбор на персонал за предоставяне на патронажна грижа: За целите на настоящото проектно предложение ще бъде извършен подбор на лица, които да притежават опит и квалификация в сферата на предоставянето на здравно - социални услуги. Желаещите да се включат в проекта ще кандидатстват, подавайки заявления за участие по образец , съгласно обявени критерии за допустимост на кандидатите. Ръководителят на услугата ще бъде назначен от Кмета на Община Казанлък, а останалия персонал в услугата - от представляващия доставчика на услугата. Комисия, назначена от доставчика на услугата ще извърши преглед, подбор и оценка на подадените заявления. Комисията ще изготви списък с одобрените лица, с които ще бъдат сключени договори (трудов/граждански), спазвайки указанията в Насоките за кандидатстване по процедурата, както и Националното законодателство на Република България. Лицата ще получат длъжностни характеристики в зависимост от типа длъжност, която ще изпълняват по проекта. За да може да стартира услугата от шести месец на проекта ще бъде подбран и назначен следния персонал: 1. Екип за управление на услугата, състоящ се от Ръководител на услугата, диспечер и счетоводител. Ръководителят, счетоводителят и диспечерът ще бъдат назначени от втори месец с цел участие в подбор на останалия необходим персонал. Диспечерът ще участва в подготовка на нужните документи за кандидатстване на потребителите, изготвяне на индивидуалните планове, изготвяне на графиците за предоставяне на патронажна грижа, както и в организацията за стартиране на услугата. 2. Помощен персонал - 2 броя шофьори, назначени от четвърти месец. Tранспортните средства, които са планирани да се закупят към четвърти месец ще бъдат обслужвани от назначените шофьори. МПС-та ще служат за транспортиране на лицата, които ще са ангажирани в изготвяне на индивидуални оценки. Превозните средства ще се ползват също при подготовката за стартиране на услугата и при предоставянето на патронажната грижа по домовете на потребителите. 3. Приложни специалисти, формиращи екипите за предоставяне на интегрираните услуги на потребителите по домовете им: - общо 22 лица на 4 часа, разпределени между медицинската и социалната част от услуга, съобразно изведената потребност или съответно пропорционално по-малък брой лица на 8 часов работен ден при възможност за назначаване на пълен работен ден; - 6 лица (в две области на квалификация - здравна и социална) ще бъдат избрани за изготвяне на индивидуални оценки на кандидатите за потребители. Интезивно оценяване на подадените в началото на проекта заявления ще се осъществи през втори до четвърти месец. След стартиране на услугата екипите ще изготвят индивидуални оценки на всеки новопостъпил в услугата потребител до приключване дейностите на проекта; 4. Консултант в подкрепа на услугата по предоставяне на патронажна грижа - 1 брой психолог, назначен от шести месец на проекта за периода на предоставяне на услугата. За осигуряване на качествени интегрирани здравно-социални услуги, психологът ще бъде на разположение на лицата от целевата група за справяне с различни състояния и проблеми. 5. Приложен специалист - 1 брой рехабилитатор, назначен от шести месец на проекта за периода на предоставяне на услугата. Рехабилитаторът ще изпълнява помощни дейности и услуги, свързани с подобряване живота и здравето на лица от целевата група. Чрез подбора ще бъде сформиран допълващ се екип от компетентни и квалифицирани лица, които ще предоставят интегрирани здравно-социални услуги на потребителите. Лицата, които ще предоставят здравно-социалните услуги ще получават възнаграждения, съобразени с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020, както и Таблицата за определяне на допустими почасови ставки, приложение Н към Насоките за кандидатстване по настоящата процедура., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 2 188.19
  • Activity: Оценка и подбор на потребители за патронажна грижа: Дейността по подбор на потребители, които да ползват почасови интегрирани здравно-социални услуги ще стартира с информационна кампания, организирана от екипа за управление на проекта. Кампанията ще има за цел да запознае подробно кандидат потребителите с условията за включване в проекта, услугите, които ще се предоставят в рамките на проектните дейности, като и начина на кандидатстване. Всеки желаещ да получи здравно-социална услуга ще подава заявление по образец и придружаващи го документи, свързани с търсената здравно-социална услуга. Всички подадени документи в рамките на обявената кампания ще бъдат разгледани от комисия, назначена от Кмета. Всеки кандидат-потребител ще бъде оценен относно потребностите му чрез посещение в дома от определен за целта екип. В помощ на екипа за изготвяне на оценка на индивидуалните потребности и за предстоящите дейности по предоставяне на услугата, към четвърти месец на проекта ще бъдат закупени 2 бр. МПС, за чието управление ще бъдат назначени шофьори, на 8 часов работен ден. В периода преди закупуване на МПС за екипите, осъществяващи индивидуални оценки, са заложени средства за пътни разходи. Екипите за изготвяне на индивидуални оценки ще се състоят от две компетентни лица. Ще бъдат сформирани общо три екипа, които ще извършат оценка на индивидуалните потребности на кандидат потребителите. От оценката на потребностите ще се генерира информация за индивидуалните нужди на всяко лице, желаещо да получава услугата. Комисия, назначена със Заповед на Кмета на Община Казанлък с участие на ръководителя на услугата и екипа на проекта ще направи подбор на потребителите на база извършената оценка и ще обяви списък с одобрените и неодобрените лица за включване в проекта. След извършване оценка на потребностите, екипите, ивършили оценката, задно с екипа на услугата, вкл. ръководителя и диспечера, ще изготвят индивидуален план за работа на всеки един от класиралите се потребители. В плана ще бъдат заложени за изпълнение дейности, които отговарят на нуждите на хората и ще бъдат предоставяни по домовете им. Индивидуалните планове ще са в съответствие с обхвата на новата социална услуга "Патронажна грижа" и ще са съобразени с потребностите на потребителите. На потребителите ще бъде осигурена патронажна грижа в техните домове в рамките на допустимите за процедурата до 2 часа на ден на лице. Между одобрените потребители и доставчика на патронажна грижа ще бъдат сключени договори за получаване на услугата. В договорите ще бъдат разписани условията, при които ще се предоставят здравно-социални услуги, правата и задълженията на двете страни. В случай на отказ на потребител или при отпадане на нуждата от ползване на патронажна грижа, в услугата ще бъде включено лице от резервния списък., Contracted Amount: 9 408.00 , Reported Amount: 6 271.98
  • Activity: Обучение и супервизия на персонала: След извършване на подбор и назначаване на медицински специалисти и специалисти в сферата на социалните дейности, наетите лица ще преминат в рамките на 1 седмица от 5 работни дни през обучение съобразено с разработена от Министерството на здравеопазването програма/методика за предоставяне на патронажна грижа, стандарти за качество на услугата, както и програма за обучение на специалисти, които ще предоставят патронажната грижа. Чрез обучението ще бъдат повишени професионалните умения и качества на персонала по предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги. В периода на предоставяне на интегрираната услуга ще бъдат проведени 3 броя супервизия на персонала за преодоляване на натрупания стрес и подобряване ефективността на работата., Contracted Amount: 4 000.00 , Reported Amount: 3 996.00
  • Activity: Предоставяне на патронажна грижа: Екипите от социални и медицински лица ще предоставят здравно-социални услуги в домашна среда, съгласно изготвени 142 индивидуални плана. С всяко лице потребител по проекта ще се работи по индивидуален план - график, изготвен специално за него на база изведени лични нужди от индивидуалната му оценка. Индивидуалният план ще включва дейности от здравен и/или социален характер, пряко свързани със задоволяване на основните потребности на лицето. В плана - график ще бъде разписано почасовото разпределение на услугите, които лицето ще ползва, като бъде съобразено с условието същите да се предоставят до 2 часа на ден. В случай на отпадане на потребността от патронажна грижа за даден потребител, в услугата ще бъде включено ново лице от списъка с резервни потребители, изготвен на етапа за подбор. Специалистите от екипите за предоставяне на патронажна грижа ще посещават потребителите регулярно в домовете им. На медицинските и социални лица ще бъде осигурено работно облекло, еднократни санитарни комплекти за услугите при посещение в домовете на потребителите. Предоставянето на патронажни грижи ще се управлява и координира от екип за управление на самата услуга. Екипът се състой от ръководител, диспечер и счетоводител.Те ще управляват, координират и съблюдават за спазване на месечен график, индивидуални планове на потребителите, качествено предоставяне на здравно-социалните услуги, точно водена счетоводна документация, спазване на правата и задълженията на страните и всичко необходимо по предоставяне на качествени патронажни грижи. Работата на екипа по управление на услугата ще се отчита пред ръководителя и екипа за управление на проекта. За координиране качествено работата от екипа за управление на услугата и за обезпечаване изискванията по предоставяне на услугата патронажна грижа ще бъде осигурено помещение, намиращо се в сградата на Домашен социален патронаж - гр. Казанлък. Материалната база ще бъде обзаведена и оборудвана с необходимите офис мебели. Ще се осигурят нужните материали и консумативи за техническо обезпечаване и администриране на интегрираната социално-здравна услуга. За целите на проекта ще се извърши ремонт на обособеното помещение, което ще се ползва от екипа за управление на услугата. Заложени са дейности като грундиране, шпакловане и боядисване на стени, доставка и монтаж на 2 бр. алуминиеви врати, както доставка и монтаж на осветителни тела. В периода на предоставяне на патронажната грижа екипът за управление на проекта ще извършва мониторинг на предоставяните здравно-социални услуги. Ще съблюдава за коректно изпълнение на дейностите. За целите на проекта по предоставяне на навременна и качествена услуга, към четвърти месец на проекта ще бъдат закупени 2 броя транспортни средства, които ще служат за извършване на мобилната работа. Предвид териториалния обхват на предоставяната патронажна грижа, осигуряване на подходящи транспортни средства ще спомогне на екипите от здравни и социални специалисти да предлагат по - адекватна и качествена грижа. Използвайки транспортните средства ще се предоставят патронажни грижи по домовете на повече хора, живеещи в отдалечени населени места. За управление на превозните средства ще бъдат назначени 2 бр. шофьори, на 8 часов работен ден за период от 14 месеца, които ще отговарят за транспортиране на екипите от специалисти по домовете на потребителите и обратно, както и ще транспортират екипите за извършване на индивидуална оценка. Тяхната работа ще се следи и координира от диспечера и ръководителя на услугата. Ще бъде осигурена психологическа подкрепа на нуждаещите се потребители по проекта, чрез нает консултант-психолог по реда на ЗЗД. Той ще бъде на разположение на лицата от целевата група за справяне с различни състояния и проблеми. На разположение на потребителите по проекта и в допълнение към предлаганата здравно-социална услуга ще бъде нает и 1 бр. рехабилитатор по реда на ЗЗД, който ще взаимодейства директно/физически с лицата с цел подобряване живота и здравето им., Contracted Amount: 322 864.00 , Reported Amount: 260 810.44

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Mariq, Contracted Amount*: 2 357.20 , Reported Amount**: 1 680.75
  • Contractor: EVROPARTNER LTD, Contracted Amount*: 3 996.00 , Reported Amount**: 3 996.00
  • Contractor: CTM Consult LTD, Contracted Amount*: 486.00 , Reported Amount**: 486.00
  • Contractor: Kaloqn, Contracted Amount*: 1 568.00 , Reported Amount**: 1 442.00
  • Contractor: Galina, Contracted Amount*: 1 568.00 , Reported Amount**: 686.00
  • Contractor: Mariika, Contracted Amount*: 1 568.00 , Reported Amount**: 1 007.99
  • Contractor: BENT OIL LTD, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 5 966.95
  • Contractor: Panda Cooperation, Contracted Amount*: 2 590.80 , Reported Amount**: 2 590.80
  • Contractor: FB Auto LTD, Contracted Amount*: 43 770.00 , Reported Amount**: 44 438.48
  • Contractor: Kandeko LTD, Contracted Amount*: 1 765.56 , Reported Amount**: 1 765.56
  • Contractor: STROIKO PP LTD, Contracted Amount*: 1 080.00 , Reported Amount**: 1 080.00
  • Contractor: Hristinka, Contracted Amount*: 1 568.00 , Reported Amount**: 1 442.00
  • Contractor: "SAGA STROY" LTD, Contracted Amount*: 3 635.64 , Reported Amount**: 3 635.63
  • Contractor: Zara, Contracted Amount*: 1 568.00 , Reported Amount**: 686.00
  • Contractor: Sonya, Contracted Amount*: 1 568.00 , Reported Amount**: 1 007.99
  • Contractor: GENERALI INSURANCE AD, Contracted Amount*: 231.54 , Reported Amount**: 231.54
  • Contractor: Tanq, Contracted Amount*: 2 357.20 , Reported Amount**: 2 357.19
  • Contractor: Farma 1 LTD, Contracted Amount*: 9 698.12 , Reported Amount**: 9 696.78
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 142.00 , Reached amount: 185.00
Indicator 2 Participants aged over 18, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 142.00 , Reached amount: 185.00
Indicator 3 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 366 536.48 BGN
Grant 366 536.48 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 328 562.41 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на 2 бр. изцяло нови автомобила за нуждите на проект № BG05M9OP001-2.040-0115-C01 „Патронажна грижа в община Казанлък“ , Estimated Amount: 43 141.66
  • Differentiated position 1: Доставка на 2 бр. нови, неупотребявани автомобили за нуждите на проект BG05M9OP001-2.040-0115-C01 „Патронажна грижа в община Казанлък“.
    Contractor: FB Auto LTD
    Contract total funded value: 43 770.00
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка на обзавеждане и оборудване за нуждите на проект BG05M9OP001-2.040-0115-C01 „Патронажна грижа в община Казанлък“ по две обособени позиции: I. Обособена позиция № 1 „Оборудване с компютърна техника“; II. Обособена позиция № 2 „Офис обзавеждане“. , Estimated Amount: 2 161.66
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 „Оборудване с компютърна техника“
    Contractor: Panda Cooperation
    Contract total funded value: 1 498.80
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 „Офис обзавеждане“
    Contractor: Panda Cooperation
    Contract total funded value: 1 092.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN