Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.048-0001-C01
Project Name Safer and healthier labor conditions in NiD Progres Ltd
Beneficiary 202952278 N i D PROGRES Ltd
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 12.06.2019
Start Date 12.06.2019
End Date 12.01.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Куклен

Description

Brief description
Реализацията на настоящия проект цели  подобряване на здравословното състояние и  повишаване безопасността при работа на работещите в НиД Прогрес ЕООД, създаване на по-добри условия за почивка и хранене, повишаване на производителността на труда, чрез внедряване на иновативен модел  за управление и развитие на човешките ресурси и организацияна труда. Чрез Дейност 1 „Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите" - Ще се закупят  нови, по-устойчиви  лични предпазни средства и  специално работно облекло, като по този начин ще се намали риска както от трудови злополуки, така и от общи  заболявания. Ще се доставят парапети, обезопасителни огради и укрепваща система за изкопи, които допълнително ще намалят  риска от трудови злополуки.  Чрез Дейност 3  „ Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси и гъвкави форми на заетост",  разработената и внедрена система ще съдейства за повишаване на производителността на труда и опазване на околната сред. Новият модел ще  осигури възможност за съвместяване на професионалния, семейния и личния живот на по-младите работници и служители, както и на работещите над 54 години.  Системата ще осигури възможност и за   удължаване трудовия живот на по-възрастните работещи, както и гъвкави форми на заетост. Чрез Дейност 4 „Осигуряване на социални придобивки за работещите“ ще се подобрят условията за отдих и хране на работниците и служителите, чрез закупуване и оборудване на мобилни столови. Част от проекта са и организация, управление, информираност и публичност.
Activities
  • Activity: Дейност Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез закупуване на модерни ЛПС, СРО и средства за колективна защита: Наличното в момента ЛПС и СРО покрива законовите минимални изисквания за безопасност,но не ги надграждат. Наличните ЛПС и СРО са обикновени, с кратък срок на експлоатация, малка част от него е от качествени материали и недостатъчно устойчиво на химични агенти, механични опасности, термални и други условия, присъщи на спецификата на работния процес. С цел постигане на по-голяма безопасност на работещите целим да закупим нови, по-модерни предпазни средства, съгласно приложената програма за минимизиране на риска и наличната оценка на риска. Осигуряването на условия за максимална защита на здравето и безопасността при работа, изисква закупуване на ЛПС и СРО от естествени материали и материи, топло- и студоустойчиви,прахо-водо-киселиннозащитни, антистатични, със светлоотразителни индикатори, с ограничена горимост, с по-дълъг срок на експлоатация.Цели се закупуването на по-надеждни шок абсорбер, лентов механизъм,позициониращи колани с раменно-бедрен колан (сбруя).Обувките ще се заменят според длъжността и сезона, за който се закупуват- летни и зимни (боти), с такива, които имат топлоустойчиво ходило, противопрободни, със стелки от кевлар. Предвидено е да се закупят обувки с/у механ. увреждане, противохлъзгащи, ергономични. Основните изисквания, на които трябва да отговарят обувките са надеждност, функционалност, ергономичност и удобство. Те трябва да са направени от материали, обезпечаващи максимална защита от студ и влага, устойчивост на удар и пробождане от твърди предмети, като същевременно се осигури олекотяване на обувките и поглъщане на енергията от ходилото, с оглед намаляване натрупването на умора и съхраняване работоспособността през целия работен ден. Якетата,панталоните, гащеризоните е нужно да бъдат плътни, от естествени материали, антиалергични, против изпотяване, със светлоотразителни индикатори. Освен ЛПС и СРО, ще се закупят и средства за колективна защита. Това са 100м.л парапет, състоящ се от 100броя метални стойки и 300л.м бордова дъска. Същите се монтират, закрепвайки се за бетонните плочи на строителните обекти посредством специални скоби. Това са вид мобилни парапети и в това си качество, те могат да бъдат транспортирани и монтирани на следващ строителен обект, след приключаване на работата. Това прави възможно тяхната многократна употреба. Тези парапети ще заместят съществуващите, които са амортизирани, част от тях са счупени и носят риск за безопасността на работещите на височина. Закупуването, доставката и поставянето на моб. парапети ще намали чувствително рисковете от подхлъзване, падане и падане от височина, предвидени в програмата с мерки за предотвратяване, ограничаване и контрол на рисковете за здравето и живота на работещите в компанията. Ще бъдат закупени и съоръжения за обезопасяване на изкопи за 105 м.л, състоящи се от 30броя поцинковани пана, 30бр. бетонови основи и 30бр метални скоби. Тези съоръжения ще заместят наличните, които са амортизирани и недостатъчно надеждни от падане в изкоп. За още по-голяма безопасност на работещите, освен съоръженията предпазващи от падане вътре в изкопа, се предвижда и закупуване на 9 метра укрепваща защитна система за изкопи, която се състои от 3 основни модула 3000х2000мм с разпонка тип С, 3 надстройващи модула 3000х1000м с разпонка тип С и 3 комплекта свързващи щифтове, което ще доведе до максимална защита на работниците при изградане на изкопи за външни ВиК връзки. Новата укрепваща система е и олекотена, което е допълнително предимство за намаляване на трудовия травматизъм. Новата система ще замени наличната, която е тежка и аморизирана., Contracted Amount: 41 239.80 , Reported Amount: 19 468.00
  • Activity: Дейност Социални придобивки, включително оборудване на места за отдих и хранене: Фирмата обичайно изпълнява обекти с продължителност над 3 месеца и на места без възможност за столово хранене. Дейността включва закупуване на мобилни фургони, за обособяване на мобилни столови за работещите по строителните обекти, коите обичайно се изпълняват за срок от повече от три месеца и където няма друга възможност за столово хранене. Често в малките населени места в Община Куклен и Община Асеновград няма възможности за столово хранене. Работниците, които се трудят на строителни обекти в подобни населени места са лишени от възможност за пълноценен отдих, почивка и хранене на подходящо място по време на работа.Строителството на еднофамилна къща се изпълнява в рамките на от няколко месеца до 2-3 години, в зависимост от обема на СМР и желанията на клиента. За обекти, които се изпълняван за срок повече от три месеца в малки населени места или извън населени места, мобилната столова е много добра възможност работниците да починат и да се нахранят. Мобилните столови ще бъдат оборудвани с климатик, хладилник, микровълнова фурна, автомат за вода, маса за хранене, столове, кухненски шкаф с мивка и смесителна батерия, метални гардеробчета за прибиране на личните вещи на работниците. За случай в които няма възможност за прекарване на електричество на обекта или същото ще бъде изградено на по-късен етап, се предвижда закупуване на 1 брой газов отоплител, който ще затопля мобилната столова при неблагоприятни зимни условия. За обекти, които се изпълняват за кратък период и не е рентабилно да се транспортира мобилната столова или няма място къде да се позиционира мобилна столова, също ще се използва газовия отоплител, за да може в студения и зимния период от годината, работниците да се стоплят по време на обедната си почивка. Предвиденият газов отоплител е от неръждаема стомана и алуминий, има възможност да се използва както в закрити помещения, така и на открито, снабден е с колела за по-добра мобилност. Мобилноста на столовите ще даде възможност за многократно използване на ралични обекти за дълъг период от време., Contracted Amount: 21 897.00 , Reported Amount: 21 678.00
  • Activity: Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси и организация на труда: Системата за развитие на човешките ресурси в „НиД ПРОГРЕС“ ЕООД има за цел да оптимизира работните процеси в дружествот като идентифицира съществуващи практики и формулира конкретни предложения за внедряване на допълнителни практики за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот на младите служители и работниците и служителите над 54 години, както и мерки за удължаване на трудовия живот на по-възрастните работници и служители /над 54 години/ в "НиД ПРОГРЕС“ ЕООД. Въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда.Към момента не е налична такава ефективна система, но предвид стратегията за развитие на компанията, тя се превръща в необходим елемент от цялостното ѝ бъдещо развитие. С тази дейност ще се открият и внедрят иновативни модели за организация на труда в дружеството, насочени към повишаване на производителността и намиране на способи за опазване на околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност, вкл. прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното зак. в областта. С-мата ще бъде разработена в следните раздели: Първи етап: Подготовка: Запознаване с производствения процес в дружеството, преглед на нормативните документи в областта на управлението на човешките ресурси, преглед на извършените проверки от страна на институциите, преглед на изготвените анализи на системата на човешките ресурси в дружеството, преглед на извъшената оценка на риска за здраве и безопасност при работа. Втори етап: Разработване: Извършва се оценка на възможностите за внедряване на иновации в областта на управлението на човешките ресурси, обхващаща следните основни направления - Оценка на възможностите за внедряване на практики за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот на младите работници и служители и работещите над 54 години, оценка на възможностите за внедряване на мерки за удължаване на трудовия живот на работниците и служителите над 54 години и оценка на възможностите за въвеждане на гъвкави форми на заетост и опазване на околната среда. Трети етап: Изготвяне на План за действие за реализиране на възможностите, идентифицирани и обосновани на предишния етап. Практическо въвеждане в действие на системата” - Разработената система се утвърждава и въвежда в компанията от управителя на „НиД Прогрес“ ЕООД. , Contracted Amount: 12 000.00 , Reported Amount: 12 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Rodimex ltd, Contracted Amount*: 9 898.00 , Reported Amount**: 9 898.00
  • Contractor: Favorit clima, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 780.00
  • Contractor: Vega consult ltd, Contracted Amount*: 6 498.00 , Reported Amount**: 6 498.00
  • Contractor: Viking T, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 675.00
  • Contractor: Mobild rent, Contracted Amount*: 12 400.00 , Reported Amount**: 15 895.00
  • Contractor: MIA CONTABILITA, Contracted Amount*: 12 000.00 , Reported Amount**: 12 000.00
  • Contractor: Transles 90, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 500.00
  • Contractor: Mai grup, Contracted Amount*: 2 900.00 , Reported Amount**: 2 900.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Participants of the supported enterprises in employment six months after leaving the operation, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 9.00 , Reached amount: 11.00
Indicator 5 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 17.00 , Reached amount: 21.00

Financial Information

Total Project cost 82 650.48 BGN
Grant 82 650.48 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 58 460.60 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN