Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.027-0005-C02
Project Name Improving the working environment in "Kentavar" Ltd. by providing good and safe working conditions for employees
Beneficiary 130553723 KENTAVAR Lrd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 05.07.2018
Start Date 05.07.2018
End Date 05.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Костенец

Description

Brief description
Фирма Кентавър ЕООД е с дългогодишен опит в дърводобивния и дървообработващ сектор. Занимава се предимно с дърводобив, преработка и транспорт на дървен материал. Основният предмет на дейност е 16.10 ”Разкрояване, рендосване и импрегниране на дървен материал”. Фирмата е утвърдила името си като коректен партньор, но и като лоялен работодател, стремящ се към подобряване качеството и условията на труд на работните места. Цел на дружеството е подкрепа за активното поведение на пазара на труда, осигуряване на по-добри, здравословни и безопасни условия на труд и доходи с оглед подобряване качеството и производителността на труда и повишаване на инвестициите в човешкия капитал. Настоящият проект цели да създаде по-добра работна среда и качествени условия на труд на заетите в „Кентавър” и приоритетните целеви групи–хората с увреждания и лицата над 54 г. Целите на проекта съответстват напълно на целите на ОПРЧР - подобряване качеството на живот на хората в България чрез подобряване на човешкия капитал, постигане на високи нива на заетост, повишаване на предлаганите услуги и засилване на социалното включване. Проектът предвижда следните дейности:
- Осигуряване на организиран собствен транспорт от работодателя до и от работното място за период от 12 м; 
- Осигуряване на средства за колективна защита, вкл.модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти,технологични процеси, машини и съоръжения; 
- Закупуване на ЛПС и специално работно облекло; 
- Осигуряване на социални придобивки за служителите в „Кентавър”.

С изпълнението на заложените по проекта дейности ще се постигнат следните резултати:
- обезпечаване изпълнението на проекта; 
- предоставяне на необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло на целевата група по проекта;
- подобряване условията на труд и подобряване на професионалния и здравния стаус на служителите и работниците.
Activities
  • Activity: Осигуряване на организиран собствен транспорт от работодателя до и от работното място за заетите „Кентавър” ЕООД лица за период от 12 месеца: Мобилността на работната сила е ключов фактор за постигане на устойчива заетост и стабилен трудов пазар,особено в условия на дисбаланс между търсенето и предлагането на работна сила не само в регионален,но и в териториален аспект. Настоящата дейност съответства изцяло на нуждите на целевата група, а именно – запазване на заетостта и доходите от труд за лицата, които нямат възможност да използват обществен транспорт и това води до допълнително оскъпяване на ежедневното им придвижване от и до работното място.Тази дейност е важна стъпка в процеса на задържане на квалифицираната работна ръка,която се включва активно в реалния трудов процес.Към настоящия момент дружеството осъществява превоз за собствена сметка за заетите в него работници чрез организиран транспорт, извършван от собствено транспортно средство. Посочените маршрути включват начална и крайна точка,като в самите маршрути са включени междинни спирки.Предвид опита и ресурса, с който разполага, дружеството ще бъде способно да организира по оптимален и ефективен начин за извозването на своите служители и минимизиране на разходите за дейността по организиран собствен транспорт по проекта.Организираният транспорт по настоящата дейност от и до работните им места ще се извършва със собствено превозно средство на дружеството–1 бр. Лек автомобил Мерцедес, 2003 г, гориво-дизел, разход 10 л/100 км, места 8+1, рег. № СО7359АТ. Водач на автомобила ще бъде заето лице от фирмата,чиято основна длъжност е шофьор и настоящият му адрес е в гр.Момин проход.Лицата от целевата група,включени в тази дейност, които ще бъдат транспортирани,отговарят изцяло на условията, определени в т.13.2 от Условията за кандидатстване. Местонахождението на работното място е извън населеното място, където лицата са регистрирани по настоящ адрес и транспортирането ще бъде около 62 км. сутрин и съответно толкова вечер.В планираната транспортна схема този автомобил ще извършва 2 маршрута с по 2 курса всеки ден сутрин и вечер, т.е. всеки от маршрутите се изпълняват по два пъти на ден,пет пъти седмично.Графикът на работа на „Кентавър“ ЕООД е 5 дни седмично (от понеделник до петък) като по проекта е предвидено транспортиране на служители сутрин и вечер,съгласно утвърденото работно време,средно по 21 дни на месец, за 12 месеца.Съгласно Условията за кандидатстване маршрутите за превоз ще са от началната точка, откъдето тръгва съответното превозно средство,местата,от които се качват/слизат служителите до работното място и обратно и обратно. Детайлно разписана транспортна схема: Маршрут 1 сутрин 1 курс Начална точка-с.Горна Василица махала Гледжова ( буса нощува в производствената база)-6:15 ч. с. Костенец спирка Пеймос -15км.- 2 бр. работника- 6:45 ч. гр.Костенец спирка до градската църква- 8км.- 4 бр. работници- 6:55 ч. Крайна точка-с.Горна Василица махала Гледжова (работно място)–7км.- 6 бр. работници- 7:15 ч. Общо за 1 курс: 30км- 6 бр. работници-60 мин.(1 час) 2 курс Буса тръгва обратно от цеха с.Горна Василица махала Гледжова - 7:20 ч. гр.Момин проход - 5 км.-1бр. работник - 7:50 ч. гр.Костенец спирка Спасов мост-4км. - 5 бр. работници - 8:00 ч. Крайна точка с.Горна Василица махала Гледжова (работно място) - 7 км.-6 бр. работници - 8:20ч. Общо за курс 2: 16 км.-6 бр. работници - 60 мин.(1 час). Общо изминати километри за двата сутрешни маршрута по 2 курса: 46 км. Извършването на два курса е належаща мярка, тъй като автомобилът е 8+1 места и по закон не може да превишава бройката. Маршрут 2, който ще се осъществява вечер е идентичен,с по два курса с общо изминати 46 км. Общо ще се изминават по 92 км на ден. Време за извършването на транспорта – 240 мин. /4 ч./. Предвиденият организиран собствен транспорт от работодателя до и от работното място за заетите в съответното предприятие лица ще бъде съобразен изцяло с Условията за кандидатстване и ще бъде за период–общо 12 месеца.Планираните маршрути са максимално оптимизирани по местоживеене на работниците и тяхната настояща месторабота., Contracted Amount: 7 868.51 , Reported Amount: 7 868.51
  • Activity: Подобряване условията на труд в „Кентавър” ЕООД чрез осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения : Дървообработващия цех на предприятието, в който се обработва дървесината е с площ 720 м2,което го прави изключително трудно отопляем,поради остарялата дограма и амортизирани врати там.Дърводелският цех се намира в с.Горна Василица махала Гледжова. Към настоящия момент микроклимата на цеха отговаря само на минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд.Наблюдават се често отсъствие на служителите,работещи в този цех именно поради тази причина.Осигуряването на работно облекло и ЛПС само частично разрешават проблема,но са недостатъчни.Наблюдава се невъзможност за извършване на нормален работен процес и това застрашава тяхното здраве.Поради това е необходимо да се предприемат мерки за оптимизация на температурата чрез подмяна на стара дограма и врати с нови такива,защото настоящите възпрепятстват осигуряването на максимално добри условия на работа на служителите.По предписание на трудовата медицина осигуряването на параметрите на микроклимата /температура,влажност и скорост на въздуха/ в съответствие с установените норми в производственото помещение е най-добре да се извърши посредством следните СМР дейности:подмяна на амортизираната дограма /прозорци/ и врата.Затова се предвижда по проекта да се закупят и монтират 1 външна секционна врата с предпазен механизъм и пешходна врата и да се подмени цялата дограма в Дърводелския цех,тъй като настоящата е морално остаряла. В момента в Дърводелския цех при работа с машините се отделят много дървени частици (дървени трици и талаш) и прах по време на работа с машините за рязане на дървен материал,което подлага работниците там на постоянна обща и локална запрашеност и опасност от заболявания и увреждания на дихателните органи.С цел защита на служителите от прах и замърсявания на въздуха в тази дейност е предвидено закупуване на 5 бр. прахоуловители за цеха.Прахоуловителите са оборудване и лесно могат да се поместят от едно място на друго.Благодарение на това,че улавят прах,стружки и др. твърди частици,ще предпазят здравето на работниците и ще допринесат за по-чист въздух в работното помещение. Извършването на подмяна на съществуващите осветителни тела в цеха е належаща, тъй като към момента съществуващите не осветяват достатъчно цялата площ в производството.Спецификата на работа в това помещение изисква подобряването на микроклимата и условията на труд за работещите. Подмяната е с цел подобряване осветлението в цеха и намаляване рисковете от увреждане на зрението в следствие на напрягане при работа.Необходимостта от цялостна подмяна на осветлението е насочена към следните аспекти: Осветеността на работната повърхност ще бъде достатъчно голяма/ като се заложи количествения фактор/,за да осигурява необходимата за различаване на детайлите разлика между тяхната яркост и яркостта на фона,осветлението на помещението ще бъде равномерно /като се заложи качествения фактор/. Системата за изкуствено осветление,която ще бъде подменена ще допринесе за превенция на зрението на работещите,подобряване на микроклимата в офиса на дружеството. Осветлението на работните места е елемент от факторите на работната среда / чл.74 от Наредба №7 / ДВ бр.88 от 1999г./.Коефициента на осветеност на работната повърхност трябва да отговаря на зрителната работа и с необходимите количествени и качествени показатели за нея. Ръководството предвижда да закупи 2 ергономични стола за служителите си в администрацията - 1 бр. счетоводител и 1 бр. завеждащ АЧС. Работата и на двамата служители, за които ще бъдат поръчани ергономичните офис столове по тази дейност предполага работа пред компютър, в седнало положение. До този момент фирмата не разполага с такива столове и затова често има оплаквания от служителите от болки в гръбначните стълбове и вратове. С цел предотвратяване на Увреждане на крайници, гръбначен стълб и т.н и ергономична оптимизация, Кентавър ЕООД ще закупи 2 бр. ергономични офис столове, които ще подобрят работния процес и ще създадат по-здравословни условия на труд на офис служителите си. , Contracted Amount: 33 785.70 , Reported Amount: 33 782.09
  • Activity: Дейност по осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: В целевата група в „Кентавър“ ЕООД са включени служители, които заемат следните длъжности: машинен оператор - 3 бр. служители (включително гатерист); началник склад - 1 бр. служител; тракторист – 1 бр. служител; точилар - 1 бр. служител; резач горски дървен материал - 3 бр. служители; шофьор, специализиран автомобил - 1 бр. служител; общ работник - 1 бр. служител; специалист лесовъдство - 1 бр. служител; пазач, невъоръжена охрана - 1 бр. служител; счетоводител - 1 бр. служител; завеждащ АЧС - 1 бр. служител. Във връзка с ежедневните служебни дейности е необходимо закупуване на ЛПС и специализирано работно облекло за всички служители без административните длъжности. Във връзка с ежедневните служебни дейности е необходимо закупуване на ЛПС и специализирано работно облекло за всяка една от посочените длъжности. Към момента ръководството на „Кентавър” ЕООД осигурява работно облекло и ЛПС, които служат за минимална защита на работещите. Във връзка с честите предписания от страна службата по трудова медицина и спецификата на работа на служителите е необходимо да се закупи ново и по-модерно работно облекло и ЛПС, които да осигурят по-висока защита по време на работа. По този начин риска от трудови злополука се намалява значително. Основните рискови фактори, които са класифицирани по време на работа от службата по трудова медицина са: неблагоприятен микро климат, простудни заболявания, прах във въздуха, шума, вибрациите. Праховите концентрации в производствата са в СХН. Над пределно допустимите концентрации е прахът в Дърводелския цех, което крие риск към заболявания на дихателната система на персонала работещ там. За ограничаване на риска персоналът работещ там ще бъде снабден с изолиращи полумаски с филтри, специално работно облекло и визьори за предпазване от прах и отхвърчащи частици и преминава периодичен медицински преглед. Нивото на шума в производството, където стойностите му са над нормите и гранични с тях създава риск към увреждане слуха на работещите и изисква ползването от тях на ЛПС антифони. Препоръките на Службата по трудова медицина са свързани с осигуряване на качествени ЛПС и работно облекло, които да предотвратят тежки инциденти по време на работа. В утвърдения списък на ЛПС и работно облекло по видове длъжности, който е неразделна част от проектното предложение са посочени всички необходими ЛПС и работно облекло за осигуряване на добри и безопасни условия на труд в „Кентавър” ЕООД, като същите са обект на закупуване по настоящото проектно предложение. , Contracted Amount: 7 821.00 , Reported Amount: 7 821.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, обособяване на място за отдих, хранене и почивка в „Кентавър” ЕООД: В сградата на Дърводелския цех в Кентавър ЕООД няма обособено място за отдих, хранене и почивка за служителите, тъй като разпределението на помещенията за работен процес не позволяват това, както и обособено, добре оборудвано помещение за охраната на производствения цех, собственост на фирмата. Именно поради това, ръководството на дружеството е взело решение да обособи такова място в дворната част на имота, като се закупят контейнери тип фургон и се оборудват с необходимите за това уреди и средства за хранене и почивка, както и да позиционира на добро и видно място с широк обхват на видимост вторият по-малък контейнер за охранителя. Ръководството на дружеството винаги се е стремяло неговите служители да се чувстват добре и в безопасност на работното място. С предписания от страна на службата по трудова медицина и спецификата на работа на служителите, е водещо за здравословните и безопасни условия на труд като основен елемент на качеството на труда. Необходимостта от подобряване на условията на труд поражда загриженост както по хуманитарни, така и по икономически съображения. Добрата работна среда е силен стимулатор за ползотворна и креативна работа. Работната среда е един от най-важните фактори за качеството на свършената работа. За всеки е по приятно да изпълнява служебните си задължения в креативна, позитивна среда със средства на труда, отговарящи и дори надхвърлящи технологичните му способности. С извършването на предвидената дейност ще се подобрят различни фактори, благоприятстващи работната среда. Ето защо е добре да се изгради и обособи място за почивка, хранене и отдих, оборудвано с необходимите за това уреди: 1 бр. контейнер тип фургон на платформа (1 бр. контейнер с външни габаритни размери 300/800/240); 1 бр. климатик; 1 бр. хладилник; 1 бр. микровълнова печка; 1 бр. кафе машина; 4 бр. маси; 14 бр. стола; 1 бр. кухненски шкаф с мивка с размер 1,47 м на 0,55 м; 1 бр. диван с размер 2,10 м. на 0,90 м. 1 бр. радио 1 бр. телевизор. Цялото описано оборудване ще е поставено в описаните помещения, т.е. ще е на територия, собственост на предприятието. Със спазването на препоръките на Службата по трудова медицина, смятаме че ще отговорим на всички нужди на работещите в предприятието. С изпълнение на дейността се допринесе за изграждането на работна среда, отговаряща на всички нормативни изисквания и ще бъдат удовлетворени социалните потребности на работниците, както и ще бъдат минимизирани рисковете за тяхното здраве., Contracted Amount: 14 405.33 , Reported Amount: 14 405.33

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BRATYA KOTSEVI Ltd., Contracted Amount*: 282.50 , Reported Amount**: 282.50
  • Contractor: NERON-2005 Ltd., Contracted Amount*: 6 640.00 , Reported Amount**: 6 640.00
  • Contractor: VASI CLIMA LTD., Contracted Amount*: 2 702.83 , Reported Amount**: 2 702.83
  • Contractor: TOP HOUSE Ltd., Contracted Amount*: 10 920.00 , Reported Amount**: 10 920.00
  • Contractor: DIGIT-2005 LTD, Contracted Amount*: 7 821.00 , Reported Amount**: 7 821.00
  • Contractor: LUKoil-Bulgaria, Contracted Amount*: 5 150.00 , Reported Amount**: 4 157.14
  • Contractor: BOLIADI LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 362.33
  • Contractor: LOGEL LTD, Contracted Amount*: 6 382.00 , Reported Amount**: 6 382.00
  • Contractor: PRESTIZH 95 DM, Contracted Amount*: 17 613.01 , Reported Amount**: 17 613.01
  • Contractor: SIS Elektro LTD, Contracted Amount*: 3 284.75 , Reported Amount**: 3 284.75
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 14.00 , Reached amount: 18.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 70 268.59 BGN
Grant 70 268.59 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 70 264.62 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN