Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0254-C02
Project Name Development of Topsystem organizational and managerial capacity trough process engineering and implementation of ICT-based management systems
Beneficiary 175167473 TOPSYSTEM EOOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 20.02.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
От създаването си през 2008 г. ТопСистем ЕООД осъществява дейности по изработване, доставка, монтаж, сервиз и поддръжка на вентилационни, климатични, електро и отоплителни инсталации за нуждите на частни лица и на бизнес клиенти.
Настоящето проектно предложение предвижда серия от дейности за развитие на управленския капацитет на ТопСистем ЕООД с цел постигане на по-висок растеж, по-ефективно използване на ресурсите и подобрени експортни позиции посредством използването на специализирани консултантски услуги за реинженеринг на вътрешни процеси и въвеждане на информационни и комуникационни технологии и услуги.
 
Конкретно с проекта целим да се подобри управленския и организационен капацитет на компанията посредством реорганизация на две групи процеси: 
- процесите по организацията на ресурсите и организацията на производствения процес (чрез ERP система)
и
- процесите по взимане на решения и реализация на продуктите/услугите на дружеството, включително и чрез интернационализацията им (чрез BI система под формата на софтуер като услуга). 

Проектът предвижда привличането на експертна външна помощ за реинженеринг на процесите и фирмена реорганизация (чрез въвеждане на организационни иновации), чрез които дейността на компанията да бъде процесно оптимизирана и да се подобрят ключови показатели за ефективност, добавена стойност и интернационализация. За да се гарантира устойчивост на резултатите, както и с цел ускоряване и мултиплициране на положителното въздействие на процесните подобрения, се предвиждат дейности по технологичното им обезпечаване - въвеждане на ERP система (за управление на ресурсите) и осигуряване на достъп до комплексна бизнес интелиждънс (BI) система под формата на софтуер като услуга (SaaS).

С изпълнението на проекта компанията ще повиши управленския си капацитет, ще постигне ръст на приходите си от продажби, включително на международния пазар, предоставяйки по-качествени и обхватни услуги.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Специализирани консултантски услуги за реинженеринг на процесите в ТОПСИСТЕМ (дейността ще бъде изпълнена чрез възлагане на изпълнението на 1 бр. услуга): Изпълнението на дейността включва възлагане и изпълнение на услуга за реинженеринг на процесите на управление и организация на ТОПСИСТЕМ ЕООД. Предвиждаме услугата да включва дейности по анализ, измерване и диагностика на бизнес процесите, избор на процеси, които следва да бъдат преосмислени, пре-проектирани или фундаментално изменени с цел оптимизация на ресурсите, повишаване на приходите от продажби, износа, подобряване на процесите и възможностите за верижни продажби, предложение за нови модели на избраните процеси, вкл. представяне на предложение/изисквания за функционалности и технически характеристики на необходимите ИКТ системи за тяхното управление, въвеждане на процесите в дейността на ТОПСИСТЕМ. Необходимостта от получаване на консултантски услуги се обуславя от следните предпоставки: 1) Процесите по реализация на продуктите и услугите на компанията са неефективни и фрагментирани – продажбите се изпълняват по индивидуални направления, не е създадена добра организация за верижни продажби. В момента продажбите се осъществяват по запитвания на клиенти за конкретни монтажни и ремонтни дейности например на климатични инсталации, без те да са обвързани с продажба на услуги за монтаж, ремонт или обслужване на електро инсталации или монтаж на топло или електро инсталации базирани на възобновяеми енергийни източници. Липсва възможност за проактивност на търговския отдел, поради липсата на качествена информация за пазарните нужди на потребителите, инструменти за анализ на конкурентите, навлизане на нови продукти на пазара и др. 2) В процесите по взимане на решения има място за значителни оптимизации. Подобно на процеса по реализация на продуктите, липсата на достъп до качествена информация за развитието на пазара, продуктите, услугите и конкурентите възпрепятства ръководството на компанията да формира адекватна стратегия за развитие на компанията, да побира надеждни доставчици, да идентифицира рискови и неплатежоспособни клиенти. 3) Процеса по управление на обслужването на с клиенти и анализ на риска се изпълнява локално, анализа на качеството и удовлетвореността на клиентите се затруднява поради липсата на единна система и методика за измерване. 4) Маркетинг усилията на компанията са крайно недостатъчни – онлайн присъствието на компанията е оскъдно, и макар че компанията разполага с вико квалифицирани професионалисти, клиентската база е много слабо развита, а нови клиенти се привличат до голяма степен благодарение на препоръки. 5) Организационната структура на компанията е неефективна. Работата между отделите е затруднена. Подаването на заявки към производствения и монтажния отдел са затруднени. Всички управленски и организационни дейности на оперативно ниво се изпълняват с морално остарели инструменти. Статистика и анализи се правят на база откъслечна и недотам надеждна информация. Необходима е единна система за проследяване на производителността на екипите, изпълнение на заявки (проекти), бюджети и разходи, доставчици и мн. др. Дейността ще включва следните етапи: 1. Подготовка, съгласуване и одобрение на техническо задание за търсените консултантски услуги вътрешно в компанията; 2. Подготовка на документи за провеждане на процедура „избор с публична покана“ съгласно изискванията на Глава четвърта Специални правила за определяне на изпълнител от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ на ЗУСЕСИФ и ПМС 160 от 01.07.2016 г. 3. Провеждане на процедура за избор на изпълнител 4. Предоставяне на специализирани консултантски услуги за реинженеринг на процесите в ТОПСИСТЕМ. 5. Приемане на услугата, вкл. получаване на документ удостоверяващ изпълнението на предписанията от извършения реинженеринг на процесите. Изпълнението на дейността завършва с получаването на документ, издаден от организацията, извършила реинженеринга, удостоверяващ изпълнението на предписанията от извършения реинженеринг на процесите., Contracted Amount: 68 000.00 , Reported Amount: 67 800.00
  • Activity: Дейност 2: Услуги по разработване и въвеждане на ИКТ базирано софтуерно решение (ERP система) за подобряване на процесите по организацията на ресурсите и организацията на производствения процес (дейността ще бъде изпълнена чрез възлагане на външен изпълнител на 1 бр. услуга): В рамките на дейността ще бъде възложено създаването на ИКТ базирана (ERP) система, чрез която да се осигурява безпрепятствено изпълнение на пре-проектираните процеси по организацията на ресурсите и организацията на производствения процес, които е възможно да бъдат автоматизирани. За да се гарантира предоставяне на качествена услуга за разработване и въвеждане на системата, която в максимална степен отговаря на предписанията на консултантите по Дейност 1, екип ръководен от Милен Желязков – ръководител на проекта и управител на ТОПСИСТЕМ, ще разработи техническа спецификация, вкл. минимални изисквания за предоставяната услуга. Тя ще трябва да осигурява всички модули, инструменти, бази и др. необходими за безпрепятствено и удобно изпълнение на организационните процеси в компанията. Ще бъдат поставени изисквания за интеграция на системата с разработваната по Дейност 3 система за бизнес интелиджънс. Ще бъде поставено изрично изискване за разработване на модули или инструменти за управление и организация на процесите, пре-проектирани в етап 1 на Дейност 1, вкл.: - за управление и организация на търговските процеси, с акцент върху разработване на методика за верижни продажби; - за управление на продажбите към нови клиенти - за обслужване на клиенти – външни и вътрешни. Включва както проследяване на изпълнение на договори в срок и в рамките на договорените бюджети, така и координация между отделите – поставени срокове и изисквания за материали и качество, бюджети, времеви, човешки, финансови и др. ресурси. - управление и организация на маркетинговите активности; Спецификите в дейността на ТОПСИСТЕМ, които обуславят и конкретни изисквания по отношение на ERP системата (вкл. необходими модули за най-добро управление на процесите и интеграция с други системи) е причина компанията да избере да се възползва от възможността за предоставяне на услуга за разработване на ERP система, вместо да закупи стандартна система. Етапите на изпълнение са следните: 1. Подготовка, съгласуване и одобрение на техническо задание за услугата; 2. Подготовка на документи за провеждане на процедура „избор с публична покана“ съгласно изискванията на Глава четвърта Специални правила за определяне на изпълнител от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ на ЗУСЕСИФ и ПМС 160 от 01.07.2016 г. 3. Провеждане на процедура за избор на изпълнител 4. Предоставяне на услуги по разработване и въвеждане на системата в офис в гр. Враца 5. Приемане на услугата , Contracted Amount: 246 000.00 , Reported Amount: 239 800.00
  • Activity: Дейност 3: Дейност за услуга по използването на софтуер за управленска система като услуга (BI SaaS) (дейността ще бъде изпълнена с възлагане на 1 бр. услуга): В рамките на дейността се предвижда закупуването на софтуер за бизнес интелиджънс под формата на услуга - модел на доставка, при който софтуерът и асоциираните данни са хоствани централно и са достъпни за с използване на уеб браузър през интернет. Потребността от въвеждането на подобна BI система произтича от идентифицираните нужди за оптимизация и дори фундаментална промяна на управленските процеси в компанията, по-конкретно на тези по взимане на решения и реализация на продуктите/услугите на дружеството, включително и чрез интернационализацията им. Най-общо системата следва да осигури достъп до информация, позволяваща анализ и оценка на пазара или съответни сегменти от пазара, анализ и проучвания на корпоративни клиенти, достъп до актуална бизнес информация и данни. Системата следва да е подходяща за - Проучвания и анализи – изследване на партньори, анализ на отрасли, региони, идентифициране на възможни доставчици – селекция на компании по определени критерии, управление на доставчиците, анализ на финансовото състояние, управление на риска - Идентифициране на клиенти – създаване на таргетирани списъци, проследяване на промени при клиенти, управление на отношенията с клиенти, кредитен контрол - Мониторинг на определени юридически/физически лица – следене на конкуренти, промени по партидата, регулаторни отношения, автоматично известяване и др. Информацията следва да се предоставя в удобен за търсене и ползване вид, да съдържа данни от регистри, за съдружници, финансови данни и друга релевантна информация, по възможност с опции за нейното подреждане за специфични бизнес/продажбени цели. Селектираните потенциални клиенти ще трябва да могат да бъдат анализирани по отношение на исторически сведения, медийно отразяване, история на споменавания в регистри с отворени данни и др. Системата следва да позволява изследване на конкуренцията и постоянна съпоставка спрямо релевантни дружества. От направеното описание е видно, че предвидената бизнес интелиджънс система би била изключително ценна за подобряване на процесите по продажби, анализ на конкуренцията и възможностите за по-бързо и по-гъвкаво пазарно позициониране за дружеството. Всъщност, най-голямата сила на предвидената за ползване система - актуалността, обхвата и възможността за филтрация на данните, е и основна причина защо е необходимо закупуването ѝ да става под формата на SaaS модел. Противното - например разработка или закупуване на система сама по себе си (без необходимата централизирана поддръжка и постоянно захранване с данни), би редуцирала значително полезността ѝ., Contracted Amount: 214 500.00 , Reported Amount: 13 838.70
  • Activity: Дейност 4: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена от административен персонал и чрез възлагане на изработка на 1 бр. информационна табела): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта с цел изпълнение на произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което дружеството и ръководителя на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на дружеството на сайта http://www.topsystem-bg.com ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет. Също така, в офиса на ТОПСИСТЕМ, в който ще бъде изпълняван проекта ще бъдат поставени информационни табели. В рамките на тази дейност ще бъде изработена и монтирана по утвърден дизайн от възложителя табела за офиса в гр. София. Така, необходимата информация и публичност ще бъдат осигурени съгласно чл. 8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. Дейността ще има три етапа: Етап 1 – разработване на образци на документи, публикуване на съобщения за изпълнението на проекта на интернет страницата на ТОПСИСТЕМ и др. Етап 2 - Събиране на три оферти и възлагане на изработка на информационни табели за проекта Етап 3 - Получаване на материалите за визуализация и поставяне на съответните места - информационни табели в помещенията в гр. София и гр. Враца, Contracted Amount: 100.00 , Reported Amount: 80.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: IZZI PRINT EOOD, Contracted Amount*: 56.00 , Reported Amount**: 80.00
  • Contractor: A DATA PRO LTD., Contracted Amount*: 84 000.00 , Reported Amount**: 13 838.70
  • Contractor: Rila Info Cluster Ltd., Contracted Amount*: 167 860.00 , Reported Amount**: 239 800.00
  • Contractor: Intelday Solutions AD, Contracted Amount*: 47 460.00 , Reported Amount**: 67 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 81 081.00 , Reached amount: 65 601.80
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 528 600.00 BGN
Grant 370 020.00 BGN
Self amount 158 580.00 BGN
Total actual amounts paid 225 063.09 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Предоставяне на специализирани консултантски услуги за реинженеринг на процесите в ТОПСИСТЕМ ЕООД, Estimated Amount: 68 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на специализирани консултантски услуги за реинженеринг на процесите в ТОПСИСИТЕМ ЕООД
    Contractor: Intelday Solutions AD
    Contract total funded value: 47 460.00
Procedure 2 Subject to due process: Услуга за изработване на информационна табела, Estimated Amount: 100.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за процедурата "Визуализация на проекта"
    Contractor: IZZI PRINT EOOD
    Contract total funded value: 56.00
Procedure 3 Subject to due process: Услуги по осигуряване на достъп до Business intelligence система като услуга (SaaS), Estimated Amount: 214 500.00
  • Differentiated position 1: Услуги по осигуряване на достъп до Business intelligence система като услуга (SaaS)
    Contractor: A DATA PRO LTD.
    Contract total funded value: 84 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Услуги по разработване и въвеждане на ИКТ базирано софтуерно решение (ERP система) за подобряване на процесите по организацията на ресурсите и организацията на производствения процес, Estimated Amount: 246 000.00
  • Differentiated position 1: Услуги по разработване и въвеждане на ИКТ базирано софтуерно решение (ERP система) за подобряване на процесите по организацията на ресурсите и организацията на производствения процес
    Contractor: Rila Info Cluster Ltd.
    Contract total funded value: 167 860.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN