Identification

UMIS Number BG16RFOP001-7.001-0005-C03
Project Name Lot 5 „Road ІІ-29 Dobrich – Kardam from km 38+100.31 to km 52+168.81 with a total length of 14,069 km, region of Dorich”
Beneficiary 000695089 ROAD INFRASTRUCTURE AGENCY
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 09.05.2016
Start Date 09.05.2016
End Date 03.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Добрич

Description

Brief description
Изпълнението на проекта предвижда извършване на рехабилитация на отсечки  от Републикански път II-29, преминаващ през територията на област Добрич. Пътят осигурява най-кратката връзка между Република Румъния с курортите по българското Черноморие и свързва гр.Добрич с гр.Варна и оттам с цялата страна. 
С реализацията на проекта за рехабилитация на път ІІ-29 ще бъдат удовлетворени потребностите на населението в Североизточна България, на жителите от област Добрич. 
Основна цел на проекта е подобряване и модернизация на технико-експлоатационните характеристики на път II-29. Реализацията на проекта ще допринесе за: подобряването на мобилността на населението в региона, увеличаване на инвестициите,създаване на нови работни места, повишаване на регионалната конкурентоспособност, подобряване на състоянието на околната среда чрез намаляване на отделянето на вредни емисии на парникови газове и по-големи възможности  на местното население за избор на здравни и образователни услуги.
Основните целева групи по настоящия проект са всички ползватели на предвиденият за рехабилитация пътен участък в областите Варна и Добрич, всички пътуващи между Република Румъния и курортите по българското Черноморие. 
Основните дейности, които са заложени за успешната реализацията по проекта са: 
Екип за управление на проекта; 
Строително монтажни работи; 
Строителен надзор по време на строителството на обекта; 
Авторски надзор на проекта; 
Одит на проекта; 
Мерки за информация и публичност на проекта; 
Въвеждане на обекта в експлоатация, верификация на разходите и отчитане на постигнатите резултати;
Activities
  • Activity: Дейност 1: ЕКИП ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Сформиране на екип за управление на проекта и разпределение на функциите. След представяне на проектното предложение със Заповед ще бъде определен екип за управление на проекта. Екипът ще включва експерти от Агенция “Пътна инфраструктура”, от специализираните териториални звена на АПИ – Областно пътно управление Добрич. Определянето на членовете на екипа ще бъде съобразено с изискванията на Постановление № 119 от 20 май 2014 г. за управление на изпълнението на инфраструктурни проекти, финансирани със средства от европейския съюз. При избора на членовете на екипа ще се прилагат утвърдени в АПИ Правила за избор на членове и работа на екипите за управление на проекти на Агенция „Пътна инфраструктура”, финансирани със средства от Оперативна програма „Региони в растеж” (2014-2020). Обхватът на задълженията и изискванията за всеки член на екипа за управление са определени в утвърдено техническо задание за всяка позиция в екипа. , Contracted Amount: 230 400.00 , Reported Amount: 207 914.03
  • Activity: Дейност 2: Строително-монтажни работи: Дейността включва: 2.1. Провеждане на тръжна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител: - подготовка на тръжна документация за провеждане на открита процедура за избор на изпълнител на строителство, включително и изпълнение на мерките за информация и публичност на проекта; - провеждане на процедурата за избор на изпълнител на дейността; - определяне на изпълнител на дейността; - сключване на договор за изпълнение на дейността; Ще бъде изготвена тръжна документация в съответствие с Закона за обществени поръчки, съдържаща: минимални изисквания, на които трябва да отговарят кандидатите и методика за определяне на комплексна оценка на офертата с посочени показатели и относителната им тежест. След одобряването на проектното предложение ще бъде обявена обществена поръчка за избор на изпълнител на дейността.Обществената поръчка ще бъде възложена чрез провеждане на открита процедура съгласно Закона за обществени поръчки /ЗОП/, като за целта ще бъде обявена процедура, включваща петнадесет обособени позиции, които обхващат проектни предложения от първото кандидатстване за финансиране по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. Възлагането на изпълнение на дейността ще се извърши след провеждането на процедурата, класирането на офертите в съответствие със заложената в тръжната документация методика за оценка на офертите и сключване на договор с избрания изпълнител за Лот 5. 2.2. Изпълнение на СМР: Началото на строителството започва със съставянето на Протокол (Образец) 2а, с което изпълнителят е въведен на строителната площадка. Изпълнителят извършва геодезическо заснемане на теренната основа на базата, на който се прави съпоставка между проектните и екзекутивните данни и се уточняват евентуални различия в количествата на съответните видове работи за изпълнение на Строежа. Изпълнителят изготвя и предоставя актуализирана технологично-строителна програма, с включен в нея линеен график за изпълнение на СМР. С одобрението на технологично-строителната програма започва и същинското строителство на обекта. Изпълнителят извършва строително-монтажни дейности съгласно одобрения технически проект, спазвайки Техническите спецификации, изискванията по Договора и Законовите разпоредби. По време на строителството Изпълнителят следва да: - поема пълна отговорност за качественото и срочно изпълнение на дейностите по договора; - съставя пълно и правилно всички актове и протоколи по време на строителството; - осъществява лабораторен контрол с акредитирана строителна лаборатория при спазване на действащите нормативни документи; - взема необходимите мерки за опазване на пътищата ползвани от него по време на строителството и за сигурността на преминаващия пътен трафик; - следи за осигуряването на временната организация по време на строителството; - спазва изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; - недопуска увреждане на трети лица и имоти; - следи за годността на Строежа за въвеждане в експлоатация; Изпълнителят съхранява на строежа Заповедна книга, в която се вписват всички предписания и заповеди, свързани с изпълнението на СМР, издадени от оправомощени за това лица и специализирани контролни органи съгласно Закона за устройство на територията. След изпълнението на Строежа до степен на Съществено завършване, Изпълнителят изготвя екзекутивна документация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията и уведомява за готовността си да предаде Строежа. След извършване на успешни изпитвания на обекта се съставя Констативен акт (Образец) 15 за установяване годността за приемане на строежа. Изпълнителят представя Сертификат за приключилите СМР (Сертификат за съществено завършване). , Contracted Amount: 11 508 899.70 , Reported Amount: 13 187 972.85
  • Activity: Дейност 3: АВТОРСКИ НАДЗОР: Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект, съгласно сключен договор за проектиране на обекта, с който е възложено и упражняването на авторски надзор по време на строителството. Ще се упражнява авторски надзор в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът на проекта осигурява необходимата техническа и договорна помощ през периода на изпълнение и узаконяване на обекта. Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи: • При подписване на протоколи и актове; • При обсъждане и промяна на конструктивните решения; • При одобряване на конструктивни решения; • При изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; • При изменение на проектни части по време на работа; • Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; • Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението); • Проектантът съгласува екзекутивни чертежи; • Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; • При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа; , Contracted Amount: 5 621.94 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4: СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР: Изпълнението на дейността включва: 4.1. Провеждане на тръжна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител - подготовка на тръжна документация за провеждане на открита процедура за избор на изпълнител на консултантска услуга във връзка със строителството; - провеждане на процедурата за избор на изпълнител; - определяне на изпълнител; - сключване на договор за изпълнение на дейността; Ще бъде изготвена тръжна документация в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки, съдържаща: минимални изисквания, на които трябва да отговарят кандидатите и методика за определяне на комплексна оценка на офертата с посочени показатели и относителната им тежест. Обществената поръчка ще бъде възложена чрез провеждане на открита процедура по реда на ЗОП, като за целта ще бъде обявена процедура, включваща петнадесет обособени позиции, които обхващат проектни предложения от първия етап на кандидатстване за финансиране по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. Възлагането на изпълнение на дейността ще се извърши след провеждането на процедурата, класирането на офертите в съответствие със заложената в тръжната документация методика за оценка на офертите и сключване на договор с избрания изпълнител. 4.2. Изпълнение на строителен надзор Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на Закон за устройство на територията (ЗУТ) и ще включва: осигуряване законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрения проект и изискванията на ЗУТ, контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, необходими за оценка на пътно ремонтните дейности относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др.След приключване на СМР на обекта с подписан констативен акт за установяване годността за приемане на строежа – образец 15 , от изпълнителя на строителния надзор ще бъде извършено геодезическо заснемане в съответствие със Закона за кадастъра и с цел предоставяне на данните от заснемането на Агенцията по кадастър за отразяване в регистрите. За окончателно извършване на услугите по ЕТАП ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СТРОЕЖА се определя датата на въвеждане на Строежа в експлоатация . , Contracted Amount: 318 500.00 , Reported Amount: 382 200.00
  • Activity: Дейност 5: ВЪВЕЖДАНЕ НА ОБЕКТА В ЕКСПЛОАТАЦИЯ: Целта на тази дейност е след приключването на СМР, път Път ІІ-29 Добрич –Кардам от км 38+100.31 до км 52+168.81 с обща дължина 14,069 км, област Добрич да се въведе в експлоатация. За тази цел е необходимо: • Заплащане на необходимите такси за въвеждане на строежите в експлоатация; • Изготвяне на необходимите актове и протоколи съгласно по време на строителството; • Организиране на Държавна приемателна комисия и подписване на Протокол за установяване на годността за ползване на строежа – образец 16. •Издаване на разрешение за ползване на строежа., Contracted Amount: 10 000.00 , Reported Amount: 14 500.00
  • Activity: Дейност 6. МЕРКИ ЗА ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Част от дейностите по изпълнение на мерките по информация и комуникация за проекта ще бъдат изпълнявани от избраният изпълнител на СМР, съгласно сключен договор. За изработването и доставката на рекламни материали, свързани с популяризиране програмата ще бъде проведена тръжна процедура с предмет: Избор на изпълнител за осъществяване на дейност „Изработване и доставка на рекламни материали за проектите от първи етап на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г.”. , Contracted Amount: 7 700.00 , Reported Amount: 8 700.00
  • Activity: Дейност 7. ОДИТ НА ПРОЕКТА: Съгласно изискванията на Оперативна програма „Региони в растеж” в рамките на проекта ще бъде извършен независим финансов одит от лицензиран одитор. Целта на независимия финансовия одит на проекта е да извърши оценка на проекта съгласно определени критерии за съответствие, в т.ч. да извърши верификация на разходите по проекта и да изрази одиторско мнение по отношение на вярното и честно представяне на договорните условия във финансовия отчет. След направената от одитора проверка, същият ще изготви доклад, който ще бъде приложен към окончателния финансов отчет на проекта, изготвен от АПИ. За целите на проекта одита ще бъде извършен от лицензиран одитор (регистриран експерт-счетоводител или фирма за одит), избран след провеждане на открита процедура за избор на изпълнителас предмет: „Извършване на одит по изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проектите от първи етап на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г.”., Contracted Amount: 750.00 , Reported Amount: 900.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "TRANSKONSULT - 22" OOD, Contracted Amount*: 5 621.94 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Dimitar, Contracted Amount*: 28 800.00 , Reported Amount**: 27 900.89
  • Contractor: Dafinka, Contracted Amount*: 28 800.00 , Reported Amount**: 28 426.69
  • Contractor: "Traffic Holding", Contracted Amount*: 382 000.00 , Reported Amount**: 382 200.00
  • Contractor: Yasen, Contracted Amount*: 28 800.00 , Reported Amount**: 32 658.08
  • Contractor: Blagorodna, Contracted Amount*: 28 800.00 , Reported Amount**: 24 564.07
  • Contractor: Radoslava, Contracted Amount*: 28 800.00 , Reported Amount**: 15 511.39
  • Contractor: "BRAIN STORM CONSULT - OD" LTD, Contracted Amount*: 900.00 , Reported Amount**: 900.00
  • Contractor: Ingstroyengineering EOOD, Contracted Amount*: 13 813 919.64 , Reported Amount**: 13 190 672.85
  • Contractor: Tanya, Contracted Amount*: 28 800.00 , Reported Amount**: 28 112.80
  • Contractor: "Triera communication" Ltd, Contracted Amount*: 6 000.00 , Reported Amount**: 6 000.00
  • Contractor: Ivan, Contracted Amount*: 28 800.00 , Reported Amount**: 24 583.43
  • Contractor: Preslava, Contracted Amount*: 28 800.00 , Reported Amount**: 26 156.68
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Засегнати площи в защитени зони и защитени територии, Measure Unit: decare, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Passenger flow, Measure Unit: хиляди души, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 4 567.61
Indicator 3 Брой проекти, попадащи изцяло или частично в защитени зони и защитени територии, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Roads: Total length of reconstructed or upgraded roads, Measure Unit: километри, Base Value: 0.00 , Target amount: 14.06 , Reached amount: 14.07
Indicator 5 Freight flow, Measure Unit: хиляди тона, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 4 024.23

Financial Information

Total Project cost 13 004 269.17 BGN
Grant 13 004 269.17 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 13 004 269.17 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 690 695.98 0.00 690 695.98 "Инжстройинженеринг" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 19 110.00 0.00 19 110.00 "ТРАФИК ХОЛДИНГ" ЕООД
Липса на добро финансово управление 727 663.50 0.00 727 663.50 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Избор на изпълнител за осъществяване на дейност „Изработване и доставка на рекламни материали - за проектите от първи етап на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020“, Estimated Amount: 7 000.00
  • Differentiated position 1: Изработване и доставка на рекламни материали, съгласно приложена техническа спецификация на възложителя, в съответствие с изискванията на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. Извършването на услугата включва следните дейности: Осъществяване на дейност „Публичност и визуализация (рекламни материали)“ за всеки един от проектите от първи етап на Оперативна програма "Региони в растеж"; Дизайн; Предпечат; Изработка и доставка на рекламни материали. Дейностите, предмет на поръчката, следва да се изпълнят в съответствие с правилата на ЕС за осигуряване на публичност и визуализация, съгласно Регламент 1828/2006г. и Приложение №1 към него и спазването на насоките посочени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Конкретно за изработката и доставката на рекламни материали за проект: Лот 5 „Път ІІ-29 Добрич –Кардам от км 38+100.31 до км 52+168.81 с обща дължина 14,069 км, област Добрич”
    Contractor: "Triera communication" Ltd
    Contract total funded value: 6 000.00
Procedure 2 Subject to due process: „Извършване на одит по изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проектите от първи етап на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020", Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Изпълнението на поръчката включва независимия финансовия одит и отчитане на разходите по 14 проекта, финансирани по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020г. в съответствие с изискванията на програмата, извършване на оценка на проектите съгласно определени критерии за съответствие, проверка на вярното и честно представяне на договорните условия във финансовия отчет. По всеки един от изброените проекти се извършва одит по всички дейности, включени в проекта, като всяко окончателно плащане по тези проекти трябва да бъде съпроводено с окончателен одитен доклад. Конкретната стойност за извършване на одит по изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проект: Лот 5 „Път ІІ-29 Добрич –Кардам от км 38+100.31 до км 52+168.81 с обща дължина 14,069 км, област Добрич”
    Contractor: "BRAIN STORM CONSULT - OD" LTD
    Contract total funded value: 900.00
Procedure 3 Subject to due process: „Разработване на проекти в пълна степен на проектна готовност, с които Агенция „Пътна инфраструктура” ще има възможност да кандидатства за финансиране по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014 – 2020г. по дванадесет обособени позиции”, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Авторски надзор на Обособена позиция № 6 - Лот 5 „Път ІІ-29 Добрич – Кардам от км 38+100.31 до км 52+168.81 с обща дължина 14,069 км, област Добрич”
    Contractor: "TRANSKONSULT - 22" OOD
    Contract total funded value: 5 621.94
Procedure 4 Subject to due process: Определяне на изпълнител за строителството на обект: Лот 5 „Път ІІ-29 Добрич –Кардам от км 38+100.31 до км 52+168.81 с обща дължина 14,069 км, област Добрич”, обособена позиция 6 от открита процедура с предмет: „Определяне на изпълнител за строителството на 15 (петнадесет) обекта от етап I на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 по 15 обособени позиции“., Estimated Amount: 11 556 238.54
  • Differentiated position 1: "Определяне на изпълнител за строителството на 15 (петнадесет) обекта от етап I на ОП "Региони в растеж" 2014-2020 по обособени позиции: Обособена позиция 6 - Лот 5 "Път ІІ-29 Добрич – Кардам от км 38+100.31 до км 52+168.81, с обща дължина 14.069 км, област Добрич"
    Contractor: Ingstroyengineering EOOD
    Contract total funded value: 13 813 919.64
Procedure 5 Subject to due process: Определяне на изпълнител на консултантска услуга във връзка с строителство на обект: Лот 5 „Път ІІ-29 Добрич –Кардам от км 38+100.31 до км 52+168.81 с обща дължина 14,069 км, област Добрич”, обособена позиция 6 от открита процедура с предмет: „Осъществяване на консултантска услуга при строителството на 15 (петнадесет) обекта от етап I на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г. по 15 обособени позиции“, Estimated Amount: 350 000.00
  • Differentiated position 1: Определяне на изпълнител на консултантска услуга във връзка с строителство на обект: Лот 5 „Път ІІ-29 Добрич –Кардам от км 38+100.31 до км 52+168.81 с обща дължина 14,069 км, област Добрич”, обособена позиция 6 от открита процедура с предмет: „Осъществяване на консултантска услуга при строителството на 15 (петнадесет) обекта от етап I на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г. по 15 обособени позиции“
    Contractor: "Traffic Holding"
    Contract total funded value: 382 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN