Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.023-0045-C01
Project Name B.O.S.S. - Business Owner Success Stories
Beneficiary 176119022 Association of Bulgarian Leaders and Entrepreneurs (ABLE)
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 19.06.2018
Start Date 19.06.2018
End Date 19.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен

Description

Brief description
Визията на проект „B.O.S.S. - Моята успешна история като собственик на бизнес“ е стимулиране на предприемаческата активност и самостоятелната заетост, създаване на успешни компании и нови работни места.
Общата цел в съответствие с визията на настоящото проектно предложение е повишаване на самостоятелната стопанска дейност в Югозападен регион посредством провеждане на дейности за информиране, мотивиране, обучение и консултация по предприемачество с оглед създаване на нови предприемачи от целевата група на безработните и неактивните лица.
Дейностите, които ще бъдат изпълнени по проекта са:
-   	Дейност 1. Информиране на целевите групи за възможностите, предлагани по проекта и мотивирането им за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество;
-   	Дейност 2. Обучения за предоставяне на знания и умения за стартиране на самостоятелна стопанска дейност;
-   	Дейност 3. Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа.
Общите и специфичните индикатори за резултат и изпълнение, които се очаква да бъдат постигнати, включват:
-   	Достигнати безработни и неактивни участници в проекта: минимум 350 броя
-   	Участници в самостоятелна заетост при напускане на операцията: минимум 60 броя
-   	Информирани и мотивирани лица в рамките на Дейност 1: между 350-400 броя
-   	Лица от целевата група, преминали успешно през обучение и получили сертификат в рамките на Дейност 2: между 255 и 350 броя
-   	Лица от целевата група, преминали успешно през цикъла за консултации: минимум 200 броя
Мерките за постигане на заложените резултати включват използване на международни стандарти за управление на проекти, оптимално използване на капацитета на кандидата и партньора, мотивиран екип, надграждане над съществуващия опит за партньорство и достигане до целевите групи, включване на допълнителни лектори, където е необходимо, съдействие при регистриране на самостоятелна заетост от страна на екипа и др.
Activities
  • Activity: Дейност 1. Информиране на целевите групи за възможностите, предлагани по проекта и мотивирането им за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Дейност 1: Информиране на целевите групи за възможностите, предлагани по проекта и мотивирането им за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество обхваща всички области в Югозападен регион, включително София-град, София-област, Перник, Кюстендил и Благоевград. Дейността отговаря на СЦ1 на проекта, а именно Предоставяне на информация относно предприемаческия начин на мислене, етапи по пътя на предприемача и мотивация посредством успешни примери, както и информиране за предстоящите инициативи в рамките на Дейност 2 и Дейност 3. Целите на дейността могат условно да се обособят в две взаимно допълващи се направления: информиране за инструментите, проектите и дейностите, в това число и настоящия проект, които са създадени или предстои да бъдат създадени по ОПРЧР с цел подпомагане започването на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество; мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. В рамките на Дейност 1 се цели достигане до 350-400 човека за разпространение на информация и за мотивация за стартиране на самостоятелна дейност. Седемдесет процента (70%) от тях ще бъдат в рамките на целевата група, посочена в настоящото проектно предложение, а тридесет процента (30%) ще включва и други групи, например ученици, завършващи 12 клас, които потенциално могат да бъдат част от целевата група. Към информационната кампания ще бъдат организирани 22 срещи срещи на живо с лица, предимно безработни и/или незаети, с цел мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. По време на тези срещи ще бъдат представени успешни примери за стопанска и предприемаческа активност, релевантни за целевата група. Също така ще бъде представена информация от съвременни източници в обобщен вид, която очертава най-перспективните сектори за стартиране на собствен бизнес и ще бъдат представени първите стъпки, които могат да предприемат, за да започнат самостоятелна заетост. При избора на примери за успешна самостоятелна стопанска дейност, ще бъдат взети под внимание хоризонталните принципи на ОПРЧР 2014-2020. Ще бъдат подбрани примери с лица от различна етническа принадлежност и социален произход и/или други от други групи, застрашени от дискриминация. Също така при избора на примери ще се следи внимателно за баланса между половете и избора на стопанска дейност, водеща до зелен растеж и/или опазване на околната среда. В допълнение Дейност 1 ще включва и разпространение на електронни и печатни материали, съдържащи кратко мотивиращо описание на възможностите, произтичащи от изпълнението на настоящия проект по Дейност 2 и Дейност 3, също така и изброяване част от достъпните за целевата група мерки за насърчаване на започване на самостоятелна заетост (например дейностите по Насърчаване на предприемачеството на безработните лица по чл. 47, чл. 48 и чл. 49б от ЗНЗ и др.). Етапите за реализиране на дейността са разработване на годишна програма от информационни срещи и определяне на отговорник - АБЛП или ИАНМСП с цел ефективно използване на наличните ресурси и достигане до по-голяма таргет група; следва идентифициране и включване на заинтересованите страни по области, координация и адаптация на съдържанието на информационната среща, организиране и провеждане на първата серия от срещи и анализ на необходимостите от допълнителни такива по места. Паралелно с това се изготвят информационните материали в електронен и хартиен вид. В последствие се изготвя план за организиране и провеждане на втората серия от събития. , Contracted Amount: 23 040.00 , Reported Amount: 5 892.74
  • Activity: Дейност 2. Обучения за предоставяне на знания и умения за стартиране на самостоятелна стопанска дейност : Дейност 2: Обучения за предоставяне на знания и умения за стартиране на самостоятелна стопанска дейност обхваща всички области в Югозападен регион, включително София-град, София-област, Перник, Кюстендил и Благоевград. Дейността съответства на СЦ2 на проекта, а именно Предоставяне на целевата група на набор от ключови знания и умения за подготовка, стартиране, управление и разрастване на самостоятелна стопанска дейност - иновативен бизнес и/или бизнес от реалната икономика. Дейност 2 цели предоставяне на специализирано обучение по предприемачество и стартиране на самостоятелна дейност за целевите групи – безработни завършили основно и/или средно образование, безработни/неактивни завършили студенти, неактивни майки с деца до 2-годишна възраст или други лица, част от допустимата целева група по процедурата. Като част от настоящото проектно предложение, екипът на АБЛП разработи три програми за обучение в съответствие с горепосоченото и разпоредбите на процедурата: - Програма за стартиране на иновативен бизнес (Inno B.O.S.S.), включително иновативни микро, малки и средни предприятия – подходяща за завършили ученици от средни общо-образователни училища, които имат общ профил, както и за безработни/неактивни завършили студенти или други от целевата група по програмата; - Програма за стартиране на малък бизнес от реалната икономика (Real B.O.S.S) – подходяща за безработни завършили ученици от профилирани гимназии или други от целевата група по програмата; - Програма за стартиране на бизнес от майки (Mom B.O.S.S), отглеждащи деца до 2-годишна възраст – подходяща за майки, които имат желание да стартират самостоятелна стопанска дейност след приключване на майчинството. Трите програми са представени като модули и теми в точка Допълнителна информация – Обучения. В рамките на Дейност 2 се предвиждат 51 обучения по проекта за трите програми. Разпределението на обученията ще зависи от профила на идентифицираните обучаеми. Кандидатът и партньорът вярват, че, за да се постигнат заложените цели и индикатори, е важно участниците в Дейност 2 да получат обучение за добиване на знания и умения, което да бъде релевантно на тяхното образование, сфера на интерес, ниво на осведоменост и други фактори, които влияят върху нивото на възприемане на материала и следователно върху решението за стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Въпреки това, както и Управляващият орган е идентифицирал – съществува минимална база от информация, която е необходимо да бъде включена и в трите програми. Тази база ние наричаме Модул 1 за целите на проектното предложение. В допълнение, кандидатът е разработил надграждащи модули с оглед специфичните нужди на целевите групи, идентифицирани в настоящото проектно предложение. В рамките на допълнителните модули са заложени предоставяне на знания и умения по управление на проекти (проектен мениджмънт), дигитални умения за успешен бизнес, ресурсна ефективност на дейността с оглед екологосъобразното му функциониране, партньорства по веригата на добавената стойност и други, подробно описани по трите програми в точка Допълнителна информация – Обучения. Етапите за провеждане на дейността включват създаване на регистър с обучаеми. Очакваме обучаемите да бъдат идентифицирани в следствие на заложените мерки в Дейност 1, както и надграждайки над опита на двете организации в предходни проекти, включително ABLE Ментор, Национален форум на студентските съвети, достъп до публични регистри и други. Паралелно с това ще бъде актуализиран Детайлен времеви график съвместно с Възложителя. Кандидатът е изготвил индикативен график за провеждане на обученията, но той ще бъде обновен и съгласуван в зависимост от датата на сключване на ДБФП. Следва провеждане и оценка на обученията, даване на сертификат и анализ на възможностите за включване в Дейност 3. , Contracted Amount: 95 105.00 , Reported Amount: 68 329.29
  • Activity: Дейност 3. Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа: Дейност 3 Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа е в съответствие със СЦ3 на проекта - Предоставяне на набор от услуги, които да подпомогнат предприемачите за трансформиране на плановете за стартиране на бизнес в реалност, включително групови и/или индивидуални консултации и менторство и др. В рамките на Дейността ще бъдат изготвени индивидуални планове за консултации според конкретните нужди на участниците. На база етапа на развитие на идеята, нивото на знания и умения и желаната сфера за развитие на самостоятелна стопанска дейност, ще бъдат провеждани индивидуални консултации, консултации на екипи и групови консултации на безработни и/или икономически неактивни лица. Персонализираните сесии за консултиране и техният график ще бъдат съставени за съответните лица на база следната индикативна структура на етапите: · Формулиране на бизнес идея, идентифициране проблемите на целевия пазар и съставяне на бизнес модел; · Преценка жизнеспособността на идеята, в резултат на което консултираното лице може да продължи със следващата стъпка в цикъла на консултиране или да се върне 1 стъпка назад като преформулира първоначалната си идея и бизнес модел така, че да са адекватни на пазарните изисквания и да позволяват разкриване на пълния потенциал на консултираното лице или екип да получи успешна реализация в избраната от него сфера; · След уточняване на конкретната бизнес идея, следва съставяне на бизнес план, включващ анализ на конкурентните предимства на съответната бъдеща компания, маркетингов анализ и избор на целеви пазар, проучване на конкурентната среда и позициониране в определена пазарна ниша, избор на канали за достигане до клиентите и доставчиците и др. съотносими към специфичните нужди на консултираните анализи. · За да бъде максимално ползотворен консултантският цикъл, предвиждаме организиране на срещи между тях и хора с успешни бизнеси, както и с други стартиращи компании за обмяна на опит и знания, валидация на идеите и тяхното първоначално тестване. Влизайки в Дейност 3 на настоящото проектно предложение, всички участници ще получат достъп до мрежите на АБЛП и ИАНМСП до други стартиращи и установени компании, инвеститори, акселератори, доставчици на бизнес услуги, ментори, таланти, споделени работни пространства, хора и институции в сферата на НИРД, фрилансъри, каталисти (неправителствени организации и др.), медии, образователни организации и други “актьори” в сферата на предприемачеството и бизнеса. · Следващият базов етап на консултантския цикъл ще се фокусира върху финансовите измерения на бъдещите компании, вкл. фондонабиране и насоки относно подходящи финансови инструменти, програми и възможности в съответствие с конкретните нужди и етап на развитие на заформящите се компании; · Част от консултантските сесии ще бъдат посветени на юридически и административни въпроси, включващи определяне на подходящ вид юридическо лице за бъдещите компании, подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност и друга юридическа помощ; · Заключаващ модул, съпътстващ всеки консултантски цикъл, ще наостря вниманието на бъдещите самостоятелно наети лица относно прилагането на принципите за екологосъобразност, енергийна ефективност, устойчиво развитие и разумно управление на невъзобновяемите природни ресурси, наред с рециклиране и повторно използване на създадените от човека ресурси в различните етапи от развитие на тяхната стопанска дейност. Консултациите ще бъдат фокусирани върху възпитаване на предприемачески дух, събаряне на психологическите бариери за започване на самостоятелна стопанска дейност и преодоляване на страха от поемане на рискове, създаване на бизнес контакти, разкриване на възможности за финансиране, колабориране и развитие на местно, национално и наднационално ниво (ако е приложимо), проактивност и комбинативно мислене, менторство и допълване на набора от знания и умения. , Contracted Amount: 192 000.00 , Reported Amount: 111 963.76

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Bulgarian small and medium enterprises promotion agency, Contracted Amount*: 20 500.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: SDRUZHENIE "PROFESIONALEN FORUM ZA OBRAZOVANIETO", Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 30.00
  • Contractor: Plaisio Computers, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3.60
  • Contractor: Vladimir, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 080.00
  • Contractor: A M DESIGN LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 283.32
  • Contractor: Union Ivkoni, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 63.00
  • Contractor: BALKAN JEWEL MANAGEMENT, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 330.00
  • Contractor: Sandanski municipality, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 24.00
  • Contractor: BRATSTVO 1869 COMMUNITY CENTRE, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 380.00
  • Contractor: Innovation Starter Box, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 780.00
  • Contractor: Nachalno Uchilishte "Yane Sandanski", Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 350.00
  • Contractor: betahaus Sofia, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 800.00
  • Contractor: Ladimeks-L, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 100.00
  • Contractor: Zona 21, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 200.00
  • Contractor: PLOTER BG, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 896.64
  • Contractor: Unico group, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 26 175.00
  • Contractor: BIZNES INKUBATOR-G.D-V,TS-R ZA PODPOM. NA PREDPRIEM, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 350.00
  • Contractor: Seed foundation, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 40.00
  • Contractor: Narodno chitalishte "15.IX.1903-1909", Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 310.00
  • Contractor: Temelkovi-Mistem-D, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 96.00
  • Contractor: hotel Botevgrad , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 719.60
  • Contractor: Obshtinski mladezhki dom Pernik, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 300.00
  • Contractor: SDRUZHENIE "TO NA NTS - DUPNITSA", Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 460.00
  • Contractor: Central bus station, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 30.00
  • Contractor: MEGALAN, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 582.25
  • Contractor: ALB engineering, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 16 893.20
  • Contractor: MoveBG EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 40.00
  • Contractor: Research and Development and Innovation Consortium, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 797.51
  • Contractor: Nepar, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 506.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 350.00 , Reached amount: 385.00
Indicator 2 Participants in self-employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 76.00

Financial Information

Total Project cost 341 159.50 BGN
Grant 341 159.50 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 200 718.14 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN