Identification

UMIS Number BG06RDNP001-4.015-0345-C02
Project Name Implementation of automated facilities and equipment in the various phases of meat processing and marketing
Beneficiary 811141387 Karol Fernandez Meat LTD
Funding EZFRSR ==> Rural Development Programme
Date of the Contract/Order 03.10.2023
Start Date 03.10.2023
End Date 15.06.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Благоевград, гр.Благоевград

Description

Brief description
Фирма “Карол Фернандес Миит” ООД е кандидат за финансова помощ по подмярка 4.2 „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“ от ПРСР за периода 2014-2020 г. за извършване на инвестиции в сектор „месо и месни продукти”. Инвестиционните намерения на кандидата са свързани с Внедряване на автоматизирани съоръжения и оборудване в отделните фази на преработката и маркетинга на месни продукти в месопреработвателно предприятие за производство на продукти от месо. Дружеството кандидат ще извърши инвестиции свързани с изграждане/модернизиране/оборудване в предприятията на автоматизирани машини образуващи поточна линия, включително части от тях, използвани в отделните фази по преработка и маркетинг на селскостопански продукти, вкл. оборудване свързано с преработка, пакетиране, включително охлаждане, замразяване, сушене, съхраняване и др. на суровините и продукцията. Кандидатът оперира в обхвата на приоритетен сектор, а именно „изделия от месо...”. Използваната суровина за производството в предприятието на „Карол Фернандес Миит” ООД, а именно червени меса, също попада в обхвата на списъка по чл. 32 от договора за създаване на европейската общност в глава 2 – „месо и карантия”. Към настоящия момент “Карол Фернандес Миит” ООД предлага над 70 различни артикули месни продукти. Предприятието произвежда богат асортимент от всички традиционни български месни продукти – варени колбаси, варени и пушени шунки, салами, сурово-сушени салами и деликатеси. Суровините, необходими за производството на гореизброените продукти, са свинско и телешко/говеждо охладено и замразено месо. Основната потребност която ще бъде удоволетворена с изпълнението на проекта е повишаване конкурентоспособността на предприятието, чрез внедряване на автоматизация в производствените процеси, повишаване качеството на произвежданите продукти, повишаване на ресурсната ефективност и редуциране на разходите за труд, суровини и материали.
Activities
  • Activity: Внедряване на автоматизирани съоръжения и оборудване в отделните фази на преработката и маркетинга на месни продукти: Машините предвидени за закупуване от кандидата образуват автоматизирана линия за преработка на месни суровини и предлагането им на пазара във вид на готови продукти. Компонентите на автоматизираната линия са описани както следва: С внедряването на автоматизирана хладилна инсталация се цели постигане и подържане на оптимални температури на съхранение и преработка на суровините и материалите, подобряване качеството на производствените процеси. Чрез внедряването на автоматизация на производство посредством изграждане на автоматизирана линия се цели правилно съхранение на охладени и замразени суровини. Закупуването на новите автоматизирани климатични сушилни ще доведе до увеличаване капацитета на предприятието, значително ускоряване на процеса на сушене и зреене до достигане на необходимото рН на продукта, намаляване на разходите за енергоносители и подобряване на качеството и хигиената на произвежданите продукти. Новозакупения тумблер, ще позволи автоматизирано регулиране на температурата на суровините, ведно с извършване на допълнителният процес на масажиране на месото. Новозакупения тендерайзер ще повиши капацитета на производство на готов продукт, и ще автоматизира процеса по окрехкотяване на мускулатурата на месото - процес директно насочен към повишаване качеството на готовия продукт. Закупуването на нов автоматизиран многоиглен спрей инджектор ще допринесе за повишаване качеството на продуктите посредством шприцоването на мускулните групи със саламура а актива ще допринесе за увеличаване на производствените мощности. Доставката на оборудване за производство на колбаси и варено-пушени деликатеси се състои от закупуване на автоматизирани преси за продукти и рамки за варене / сушене и дефростиране на суровини и продукти. Узрелите продукти се пресоват в автоматични пневматични преси от неръждаема стомана а пресоването в тези преси позволява калибриране на размерите на пресованите пърчета месо, което от своя страна е предпоставка за намаляване на времето на сушене и автоматизиране на процеса на нарязване като същевременно се намалява значитлно брака на продукцията. Поставянето на продуктите върху рамки улеснява процеса на сушене, увеличава сушилните площи заради по голямата товароносимост, улеснява предвижването на продуктите и тяхната хигиена. Последното пресоване на сурово сушените деликатеси се извършва на новозакупена преса за сушени деликатеси, чрез което пресоване се цели калибриране на готовия продукт във височина и ширина на парчетата, което от своя страна е предпоставка за автоматизиране на процеса и понижаване на процента брак по време на нарязване. Автоматизирана клипс машина поема суровини от пълначни машини, към автоматизиран клипс автомат за пълнене и оформяне на готовите продукти. Автоматизираната вакуум опаковъчна машина обезпечава директно маркетинг дейностите по съхранение, сортиране, маркиране, опаковане на готовите продукти и ще позволи по- голяма гъвкавост и автоматизация на процеса на вакуумиране, което от своя страна ще доведе до увеличаване на капацитета и намаляване на разходите за опаковане. Към същите технологични маркетинг дейности спадат и автоматизираната слайсерна машина и системата за автоматизирано горно и долно етикитиране. на които се извършва разрязване, претегляне, порциониране, вакуумиране и етикетиране на готовите продукти. Със закупуването на тези активи дружеството ще може да отговори на нуждата от променящия се пазар, който налага рязане на малки серии от продукти. Придобиването на 3 бр. асансьори ще спомогне за по – бързо придвижване на продуктите между етажите, което от своя страна води до увеличаване на капацитета и производителноста на предприятието и скъсяване на времето в което суровината ще се предвижва в температурно различна среда. Полагането на разливен под – полагане на полиуретан - циментово подово покритие ще допринесе за повишаване хигиената на продуктите, чрез полагането на антибактериалното покритие и изграждането на холкери. , Contracted Amount: 3 799 398.81 , Reported Amount: 3 896 658.78

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: INTRAMA INVEST, Contracted Amount*: 53 971.91 , Reported Amount**: 53 971.92
  • Contractor: INOVATEC LTD., Contracted Amount*: 124 097.41 , Reported Amount**: 124 097.41
  • Contractor: Voka Consult LTD, Contracted Amount*: 68 454.05 , Reported Amount**: 68 454.05
  • Contractor: Eberhardt GMBH, Contracted Amount*: 848 921.54 , Reported Amount**: 946 181.66
  • Contractor: FRIGOTHERM SK Ltd, Contracted Amount*: 1 228 828.00 , Reported Amount**: 1 228 828.00
  • Contractor: JVN LTD, Contracted Amount*: 834 206.47 , Reported Amount**: 834 206.45
  • Contractor: MAP 89 Ltd., Contracted Amount*: 93 286.89 , Reported Amount**: 93 286.89
  • Contractor: Frigomeccanica Spa, Contracted Amount*: 547 632.40 , Reported Amount**: 547 632.40
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

None

Financial Information

Total Project cost 3 799 398.67 BGN
Grant 1 899 699.31 BGN
Self amount 1 899 699.36 BGN
Total actual amounts paid 1 899 698.78 BGN
Percentage of EU co-financing 88.76 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN