Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0284-C01
Project Name Increasing energy efficiency in VANESA-M Ltd
Beneficiary 200931367 VANESA - M Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.08.2017
Start Date 09.08.2017
End Date 18.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Габрово, Габрово, гр.Габрово

Description

Brief description
Основната дейност на ВАНЕСА - М ЕООД е ремонт на хидравлични и пневматични съоръжения.
Основнaта потребност на фирмата е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1. Придобиване на ново производствено оборудване
2. Придобиване на система за мониторинг на енергопотреблението състояща се от хардуер и софтуер
3. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение. 

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад (Становище № BG16RFOP-784/17.09.2016), ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване
2. доставена, монтирана и въведена в експлоатация система за мониторинг на енергопотреблението
3. получен сертификат съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 
4. изпълнени дейности за опазване на околната среда
5. годишни спестявания на енергия - 300 464 kWh/год
6. спестени емисии CO2 - 246,12 т/год
7. поставена визуализация

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Activities
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на производствено оборудване): Като част от дейността ще бъдат закупени: - Универсален струг тип 1 - 1бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - Универсален струг тип 2 - 1бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - Универсален струг тип 3 - 1бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) - Двуколонна лентоотрезна машина - 1бр. (мярка 4 от одобрен енергиен одит) - Хидравлична преса - 1бр. (мярка 5 от одобрен енергиен одит) - Винтов компресор с изсушител - 1бр. (мярка 6 от одобрен енергиен одит) - CNC Струг - 1бр. (мярка 7 от одобрен енергиен одит) - Тръбоогъваща машина- 1бр. (мярка 8 от одобрен енергиен одит) - Универсална фрезова машина - 1бр. (мярка 9 от одобрен енергиен одит) - Мобилен комплекс за разстъргване и наваряване - 1бр. (мярка 10 от одобрен енергиен одит) Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 11-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 11-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен плакат, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. , Contracted Amount: 450 600.00 , Reported Amount: 443 370.00
  • Activity: Доставка, монтаж и въвеждане в ескплоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), състояща се от хардуер и софтуер: Съгласно мярка 11 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да въведе в експлоатация автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система. Препоръчаната за целите на фирмата СМЕ представлява електронна система (съставена от хардуер и софтуер), която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Системата може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на хардуерно оборудване (прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията и такива за събира информацията от измервателните прибори). Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично посредством софтуер. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. СМЕ ще обхваща както консуматорите в рамките на разгледаните мерки по проекта, така и останалите консуматори в предприятието. Внедряването на системата изисква въвеждането в експлоатация на хардуерно оборудване и инсталиране на софтуер. Дейността може да стартира след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване предвидено в Дейност 1. Поради тази причина, дейност 2 стартира през 11ти месец с избор на изпълнител и след доставката на оборудването в дейност 1, ще се премине към доставката на Система за мониторинг на енергопотреблението. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 11-ти до 12-ти месец) 2. Доставка, монтаж, тестване, въвеждане в експлоатация на системата и подписване на приемо-предавателен протокол (от 12-ти до 15-ти месец) 3. Поставена визуализация (от 11-ти до 15-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020, Contracted Amount: 2 200.00 , Reported Amount: 2 200.00
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец), Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 15 000.00
  • Activity: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма ВАНЕСА - М ЕООД В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ единадесет на брой мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище, Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 15 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ATON DD OOD, Contracted Amount*: 66 500.00 , Reported Amount**: 95 000.00
  • Contractor: RM QUALITY CONSULTING EOOD, Contracted Amount*: 4 050.00 , Reported Amount**: 4 500.00
  • Contractor: POLYMETA C Ltd., Contracted Amount*: 235 200.00 , Reported Amount**: 336 000.00
  • Contractor: QS BULGARIA OOD, Contracted Amount*: 9 450.00 , Reported Amount**: 10 500.00
  • Contractor: EUROMARKET COMPRESSORS AD, Contracted Amount*: 8 659.00 , Reported Amount**: 12 370.00
  • Contractor: AN ENERGY LTD, Contracted Amount*: 13 500.00 , Reported Amount**: 15 000.00
  • Contractor: SEMO OOD, Contracted Amount*: 1 540.00 , Reported Amount**: 2 200.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 300.46 , Reached amount: 300.46
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 246.12 , Reached amount: 246.12
Indicator 7 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 0.60 , Target amount: 0.30 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 482 800.00 BGN
Grant 343 960.00 BGN
Self amount 138 840.00 BGN
Total actual amounts paid 338 899.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на ISO 50001, Estimated Amount: 4 500.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на ISO 50001
    Contractor: RM QUALITY CONSULTING EOOD
    Contract total funded value: 4 050.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), Estimated Amount: 2 200.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ)
    Contractor: SEMO OOD
    Contract total funded value: 1 540.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. CNC струг - 1 брой Обособена позиция 2. Хидравлична преса - 1 брой Обособена позиция 3. Винтов компресор с изсушител - 1 брой Обособена позиция 4. Универсален струг тип 1 – 1 брой Обособена позиция 5. Тръбоогъваща машина – 1 брой, Estimated Amount: 143 600.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. CNC струг - 1 брой
    Contractor: POLYMETA C Ltd.
    Contract total funded value: 39 165.00
  • Differentiated position 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 2. Хидравлична преса - 1 брой
    Contractor: POLYMETA C Ltd.
    Contract total funded value: 6 965.00
  • Differentiated position 3: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 3. Винтов компресор с изсушител - 1 брой
    Contractor: EUROMARKET COMPRESSORS AD
    Contract total funded value: 8 659.00
  • Differentiated position 4: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 4. Универсален струг тип 1 – 1 брой
    Contractor: POLYMETA C Ltd.
    Contract total funded value: 13 615.00
  • Differentiated position 5: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 5. Тръбоогъваща машина – 1 брой
    Contractor: POLYMETA C Ltd.
    Contract total funded value: 27 265.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. Мобилен комплекс за разстъргване и наваряване – 1бр. Обособена позиция 2. Двуколонна лентоотрезна машина – 1бр. Обособена позиция 3. Универсална фрезова машина – 1бр. Обособена позиция 4. Универсален струг тип 2 – 1 бр. Обособена позиция 5. Универсален струг тип 3 – 1 бр., Estimated Amount: 307 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. Мобилен комплекс за разстъргване и наваряване – 1бр.
    Contractor: ATON DD OOD
    Contract total funded value: 33 600.00
  • Differentiated position 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 2. Двуколонна лентоотрезна машина – 1бр.
    Contractor: ATON DD OOD
    Contract total funded value: 32 900.00
  • Differentiated position 3: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 3. Универсална фрезова машина – 1бр.
    Contractor: POLYMETA C Ltd.
    Contract total funded value: 22 330.00
  • Differentiated position 4: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 4. Универсален струг тип 2 – 1 бр.
    Contractor: POLYMETA C Ltd.
    Contract total funded value: 26 530.00
  • Differentiated position 5: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 5. Универсален струг тип 3 – 1 бр.
    Contractor: POLYMETA C Ltd.
    Contract total funded value: 99 330.00
Procedure 5 Subject to due process: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване), Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване)
    Contractor: AN ENERGY LTD
    Contract total funded value: 13 500.00
Procedure 6 Subject to due process: Сертифициране на ISO 50001, Estimated Amount: 10 500.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на ISO 50001
    Contractor: QS BULGARIA OOD
    Contract total funded value: 9 450.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN