Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0490-C01
Project Name Implementation of an integrated information system for business process management in Mirvana Ltd. - a guarantee for higher competitiveness
Beneficiary 104024583 MIRVANA LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 05.05.2017
Start Date 05.05.2017
End Date 11.07.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Горна Оряховица, гр.Горна Оряховица

Description

Brief description
Фирма МИРВАНА ООД е регистрирана през 1995 г. в град Горна Оряховица. Основен предмет на дейност e производството на дамска конфекция, като фирмата е специализирана в производството на спортни прани облекла – поли, панталони и спортни якета, както и връхно облекло - палта.

Повишеният брой поръчки през последните 2 години, както в качествено, така и в количествено отношение налага фирмата да направи инвестиции за оптимизация на бизнес процесите и подобряване контрола на производството.

Ето защо, общата цел на настоящия проект е: развитие и укрепване на управленския капацитет на МИРВАНА ООД и създаване на предпоставки за растеж на предприятието на българския и европейския пазар чрез оптимизация на процесите в организацията.

Специфичните цели на проекта, които ще допринесат за постигане на главната цел, са:
- Подобряване на работните процеси и контрол върху качеството чрез внедряване на софтуер за управление на бизнес процесите;
- Усъвършенстване на услугите и повишаване удовлетвореността на клиентите чрез по-добра вътрешнофирмена организация на дейностите;
- Повишаване на експортния потенциал на предприятието в следствие на въвеждане и прилагане на ИКТ базирана система за организация на ресурсите, производствената дейност и основните бизнес процеси;
- Оптимизиране на производствените разходи.

Конкретните мерки, които ще доведат до успешната реализация на гореизложените обща и специфични цели, са:
- доставка и внедряване на единна информационна система за управление на бизнеса;
- закупуване на хардуерно оборудване, обезпечаващо ефективното функциониране на системата за управление на бизнес процесите.
Activities
  • Activity: Дейности за придобиване и въвеждане на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията (дейността ще бъде реализирана чрез закупуване на бюджетно подперо 27.1 от т. 5 Бюджет): Настоящата дейност насърчава използването на ИКТ в МИРВАНА ООД и предвижда придобиване и въвеждане на единна информационна система за управление на бизнеса и ресурсите, която ще оптимизира фирменото управление и производствените процеси и ще повиши управленския капацитет и растеж на предприятието. Към момента, липсата на такава система затруднява управлението на дейностите, води до дублирането им от различните служители, и като цяло е пречка пред разширяването на капацитета и пазарния дял на фирмата. Това води до застой в развитието на компанията и определя внедряването на система за управление на бизнес процесите като водещ приоритет в плана за развитие на фирмата. ИКТ базираният софтуер за управление на бизнеса и ресурсите ще представлява цялостно решение за фирменото управление. Въвеждането му ще оптимизира вътрешно фирмените процеси и ще засили значително контрола върху всеки един етап от дейността - от приемането на поръчката от клиента и доставката на материалите до производството на крайния продукт и неговата успешна реализация на пазара. Предвидената за закупуване система ще осигури и по-добро планиране и организация на производствената дейност, чрез предоставянето на информация в реално време за статуса на всички производствени поръчки. Оптимизацията на работните процеси ще позволи концентрация на ресурсите в посока подобряване на произвежданите продукти, като същевременно по-добрата информираност за състоянието на поръчките ще улесни работата с клиентите и ще повиши тяхното ниво на удовлетвореност. Успешното реализиране на дейността ще повиши и конкурентния потенциал на МИРВАНА ООД и ще допринесе за по-ефективната дейност на предприятието. Нуждата от придобиване на гореописаните възможности за фирмата е подробно описана в т. 11.3 от настоящия формуляр. Предвиденият за закупуване ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в компанията може условно да бъде разделен на модули, свързани с административните и финансовите дейности в предприятието, модули за управление на производството, контрагентите и доставките, модул за контрол на качеството и модул за управление на отпадъците. Подробно описание на мин. технически характеристики и функционалности, на които да отговаря системата са представени в Приложение Е "Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА" към настоящата апликационна форма. Етапи за изпълнение на дейността: Етап 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (1 м.) Етап 2. Подготовка на тръжна процедура за избор на подизпълнител (м.1-2) Етап 3. Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м.3-4) Етап 4. Доставка, инсталация и въвеждане на система за управление на бизнеса (м.5-11) След придобиване на системата тя ще бъде въведена поетапно в дейностите на МИРВАНА ООД: Подетап 4.1. Инсталиране на отделните модули на системата върху хардуера; Подетап 4.2. Синхронизация със съществуващото и закупеното хардуерно оборудване; Подетап 4.3. Миграция на данни и наливане на съществуващата информация в базата данни; Подетап 4.4. Настройка и адаптация на системата, схеми на работните процеси и номериране на документацията; Подетап 4.5. Тестване и качествен контрол на всички модули; Подетап 4.6. Обучение на персонала за работа със системата; Етап 5. Прилагане на мерки за публичност и информираност (м.1-12) Успешното реализиране на дейността и постигнатите резултати от нея изцяло съответстват на целта на настоящата процедура, а именно "Развитие на управленския капацитет и растеж на малките и средни предприятия (МСП) в България чрез подкрепа за специализирани услуги и насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги", на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020., Contracted Amount: 165 000.00 , Reported Amount: 159 000.00
  • Activity: Дейности за инвестиции в ново оборудване, допринасящо за въвеждането на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията (дейността ще бъде реализирана чрез закупуване на бюджетни подпера 26.1 и 26.2. от т. 5 Бюджет): В рамките на проекта МИРВАНА ООД предвижда да закупи специализирано хардуерно оборудване, нужно за успешното внедряване и безпроблемното функциониране на ИКТ системата за управление на бизнес процесите: 1. Сървър - 2 бр. (б.перо 26.1.) Предвидените сървъри са необходими, за да обезпечат безпроблемния режим на работа на софтуерната система. За функционирането на ИКТ системата са необходими общо 2 бр. сървъри с определена производителност.Предвидените за закупуване сървъри ще съответстват напълно на техническите изисквания на софтуера, а броят им е изцяло съобразен с обема и натоварването при реалните работни условия. 2. Интегрирана периферия (б.перо 26.2.) Предвидено е закупуването на интегрирана периферия състояща се от термопринтер, магнитни карти и четящи устройства с радио-честотна идентификация, необходими за безпроблемната работа на интегрираната информационна система. Благодарения на интегрираната периферия всеки един детайл след кроене за подаване към шевния участък ще бъде обозначен със специални баркодове, които ще се отмятат на специални четящи устройства на шевните машини и гладачни маси. По този начин във всеки един момент в ръководството на предприятието ще има информация за всеки един детайл в кое ниво на производствения процес се намира. Отделно всеки един работник ще има собствен идентификационен код и с чекиране на всеки един детайл и собствен чип ще бъде проследим работника и изделието на какво ниво са в предварително зададения производствен план за деня. Вследствие на проекта след като бъдат получени от доставчика материалите ще бъдат заведени в специализираната система и ще бъдат проследими до изнасянето на изделията в готов вид. Това ще доведе до висока точност и спестяване на време. Хардуерната архитектура, която ще бъде закупена по проекта ще бъде използвана единствено за работа и поддръжка на ИКТ базирания софтуер, като на нея ще се съхранява цялата информация, необходима за успешната работа на системата. За безпроблемното функциониране на ИКТ-базирана система за управление на бизнес процесите са необходими 2 бр. сървъри (главен и back-up) с висок капацитет за обработка на големи количества информация. Сървърите ще бъдат машините, които физически ще изпълняват всички заявки, подадени от ИКТ-базираната система - поддържането на бази данни за клиентите, продуктите и др.; филтрирането на информация от базите данни във връзка с различни справки и др. Сървърите ще предоставят възможност за съхраняване в единна база данни на различните файлове, с които работят различните отдели в компанията. Освен това, ще дадат на всички мениджъри възможност за достъп до цялата налична информация от и извън офиса на фирмата през Интернет. Това ще улесни изключително много достъпа до информацията и ще спести производствено време. Освен това, специализираното хардуерно оборудване ще бъде подсигурено с надеждна защита на данните на фирмата (файлове) върху сървърна система, като от една страна ще предотвратява евентуални опити за хакерски атаки, а от друга ще предоставя възможност за гъвкав достъп до тях през локалната мрежа и Интернет. По този начин ще улесни работния процес и ще позволи дистанционно използване на фирмената информация и данни. Хардуерното оборудване ще насърчи използването на информационни и комуникационни технологии в МИРВАНА ООД и ще спомогне за повишаване на производителността и ефективността на работния процес. Етапи за изпълнение на дейността: Етап 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (м. 1) Етап 2. Подготовка на тръжна процедура за избор на подизпълнител (м. 1-2) Етап 3. Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м. 3-4) Етап 4. Доставка, инсталация и въвеждане в експлоатация на специализирано хардуерно оборудване (м. 5) Етап 5. Интегриране на хардуерното оборудване към Системата за управление на бизнес процесите и обучение за работа с него (м.5 - 14) Етап 6. Прилагане на мерки за публичност и информираност (м.1-12), Contracted Amount: 25 000.00 , Reported Amount: 24 900.00
  • Activity: Визуализация на проекта (дейността ще бъде реализирана чрез изработка на визуализационни материали – бюджетни подпера 17.1 до 17.3 от т. 5 Бюджет): Фирма МИРВАНА ООД ще осигури визуализация на дейностите извършени по проекта съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. След стартиране на проекта ще бъдат изработени 2 пълноцветни информационни плаката размер А3, които ще бъдат поставени на видно място в помещенията на МИРВАНА ООД на адрес: ул. „Цар Освободител“ № 37Г, гр. Горна Оряховица, където ще бъде мястото на изпълнение на проекта. След доставка на предвиденото за закупуване оборудване и информационна система, ще се изработят следните информационни материали: 1) 1 бр. информационна табела (бюджетно подперо 17.1 от т. 5 Бюджет), която ще бъде поставена в офиса на МИРВАНА ООД в град Горна Оряховица. По този начин табелата ще бъде видима за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни и ще осигури публичност на дейностите по проекта. 2) 3 бр. пълноцветни информационни плакати размер А3 (бюджетно подперо 17.2 от т. 5 Бюджет), които ще бъдат изработени в началото на проекта и ще бъдат поставени в помещенията на МИРВАНА ООД, така че да са видими за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни, с цел осигуряване на публичност на дейностите по проекта. 3) 2 бр. стикери (бюджетно подперо 17.3 от т. 5 Бюджет) – по 1 за всеки от сървърите, които ще включват информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК и ще бъдат поставени върху хардуерното оборудване, което ще бъде закупено с цел осигуряване безпроблемното функциониране на предвидената за разработване интегрирана информационна система. Освен това в рамките на ИКТ базирания софтуер за управление на бизнес процесите ще бъде предвидена и интегрирана подходяща визуализация, подчертаваща финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. Визуализация ще бъде осигурена и върху всички документи, касаещи проекта в рамките на неговото изпълнение. По време на изпълнението на проекта бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕФРР за осъществяването на проекта върху цялата проектна документация. Всички предвидени мерки и материали, имащи за цел да осигурят визуализация, информация и публичност на проекта ще съдържат всички задължителни елементи съгласно изкисванията, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Етапи на изпълнение на дейността: Етап 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (м. 1) Етап 2. Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител чрез публикуване на съобщение за събиране на ценови предложения (м. 1) Етап 3. Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договор с доставчик на услугата (м. 2) Етап 4. Изработка и предоставяне на информационните материали от избрания доставчик на услугата (м. 3) Етап 5. Разпространение на информация за дейностите по проекта и осигуряване на визуализация през целия период на изпълнение на проекта (м. 4-12), Contracted Amount: 340.00 , Reported Amount: 129.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: IZZI PRINT EOOD, Contracted Amount*: 90.30 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PM Solutions EOOD, Contracted Amount*: 128 730.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 29 195.79 , Reached amount: 28 228.19
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 190 340.00 BGN
Grant 133 238.00 BGN
Self amount 57 102.00 BGN
Total actual amounts paid 128 820.30 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на единна информационна система за управление на бизнеса и хардуерно оборудване Обособена позиция 1: Доставка и въвеждане в експлоатация на единна информационна система за управление на бизнеса Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на хардуерно оборудване, Estimated Amount: 190 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка и въвеждане в експлоатация на единна информационна система за управление на бизнеса
    Contractor: PM Solutions EOOD
    Contract total funded value: 111 300.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на хардуерно оборудване
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на хардуерно оборудване, Estimated Amount: 25 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на хардуерно оборудване
    Contractor: PM Solutions EOOD
    Contract total funded value: 17 430.00
Procedure 3 Subject to due process: Изработка на визуализационни материали, Estimated Amount: 340.00
  • Differentiated position 1: Изработка на визуализационни материали
    Contractor: IZZI PRINT EOOD
    Contract total funded value: 90.30

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN