Identification

UMIS Number BG06RDNP001-7.020-0083-C02
Project Name Renovation to improve the energy efficiency of the municipal administration building - Simeonovgrad Municipality with address: Simeonovgrad, Sheinovski Square No. 3
Beneficiary 000903729 OBSHTINA SIMEONOVGRAD
Funding EZFRSR ==> Rural Development Programme
Date of the Contract/Order 08.01.2024
Start Date 08.01.2024
End Date 15.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Симеоновград, гр.Симеоновград

Description

Brief description
Проектното предложение на Община Симеоновград включва извършване на строителни работи за ремонт на сградата на общинска администрация - Община Симеоновград за подобряване на нейната енергийна ефективност.
Преди подаване на проектното предложение е изготвено обследване за енергийна ефективност и изготвяне на технически паспорт на обекта на основата на който е изготвен инвестиционен проект във фаза "Технически". Изготвен е комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект и е изготвен анализ на предвидените инвестиции за производство на топлинна или енергия за охлаждане за съответствието им с Условия за кандидатстване по Процедурата, изготвени са комплект документи за подаване на проекта и анализ за социално-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията  по договор за консултантски услуги.
При изпълнение на проекта е предвидено да се извършат планираните инвестиции чрез сключване на договор за изпълнение на СМР и договори за строителен и авторски надзор. Изпълнителите ще бъдат избрани по реда на ЗОП.
Предвидени са дейности за подмяна на дограма, топлинно изолиране на външни стени, подобряване на осветеността в помещенията, повишаване ефективността на отоплението и охлаждането.
За обезпечаване на законосъобразното провеждане на обществените поръчки и цялостното управление на проекта, вкл. и подаване на искания за плащане ще бъде сключен договор за консултантски услуги по реда на ЗОП.
С реализацията на проекта ще се повиши качеството на предоставяните административни услуги на населението и ще се подобри привлекателността на населеното място и качеството на живота, което ще доведе до нови възможности за икономическо и социално развитие, насърчаване на социалното приобщаване, намаляването на бедността и икономическото развитие.
Activities
  • Activity: Изпълнение на СМР за ремонт на сградата на общинска администрация - Община Симеоновград за подобряване на нейната енергийна ефективност: Сградата на общинска администрация Симеоновград представлява съществуваща масивна сграда, изпълнена от едно старо тяло и една по-нова част. И двете тела на сградата са на два етажа. Старото и ново тяло са свързани със стълбище, преодоляващо разликата в нивата. Старото тяло от сградата е с финиш по фасадите към улица – мазилка. Останалите части от сградата са облепени с камък с различни релефи. Покривът в старата част е скатен с дървена конструкция, а в новата част е претърпял промени с течение на годините от плосък с въздушна междина в скатен, заради лошото състояние и трудното оттичане. Имотът е с лице към три улици. Сградата е развита в П-образна форма към трите улици и е на свързано застрояване към съседния имот. Главният вход е към централния градски площад от към северозапад. Оформен е вътрешен двор за рекреационни дейности. РАЗПРЕДЕЛЕНИЯ: Първи етаж /партер/: кота 0,00 На първият етаж са разположени: главното фоайе, работни помещения /кабинети/–стаи, зала за събития, стълбищна клетка, няколко помещения за архив, WC за мъже и жени, гаражи, а в югоизточната част се достига чрез едно стълбищно рамо. Там се обособява частта за просвета и архив, където има и отделен санитарен възел с предверие и самостоятелна стълбищна клетка. Втори етаж: кота +3,20 На втория етаж се достига чрез стълбищна клетка в голямо фоайе и коридори, тук са разположени работни помещения /кабинети/- стаи, помещения за архив, WC за мъже и жени. На това ниво са кабинетите на кмет, секретари, зам. кмет и председател на ОС, както и зала на ОС. В югоизточната част (до стара сграда) се достига чрез стълбище. Тук са помещенията на ТСУ, екология, архиви, санитарен възел и стълбищна клетка. Сутерен: На кота -2, 40 е сутерен, в който са разположени съществуващи стари отоплителни системи и складове. Конструкция: Конструкцията е монолитна с носещи колони, шайби, греди и стоманобетонови плочи. Стените са 25 см тухла - външните, а вътрешните са 25 см и 12 см тухлени. Стените на сутерена са 25 см стоманобетон, а в зоната на ПРУ са 40 см стоманобетон. Фундаментите на новата част от сградата са ивични стоманобетонови. Покрив – На стара сграда е скатен с дървена конструкция. Новата сграда е с плосък покрив с въздушна междина, който след ремонти в годините е оформен със скатна част, изградена над плоската част, като улуците стъпват на борда на плоската част. Вертикална комуникация Вертикалната връзка е решена с две двураменни стълби, чрез която се осъществява връзката между първият и вторият етаж. От средната кота на терена с няколко стъпала се преодолява денивелацията до главното фоайе. След проведено техническо обследване за енергийна ефективност на сградата на община Симеоновград, с които обследвания е установено действителното състояние на сградата – като характеристики на ограждащи елементи и дограми и като енергопотребление, инвестиционния проект предлага за реализиране пакет от енергийно-спестяващи мерки, включващи интервенции по: Външни стени: изпълнение на топлоизолация на фасадни стени чрез демонтиране на съществуваща каменна облицовка и подготовка на стените за полагане на нови фасадни системи. Предвижда се подмяна дървената и алуминиева дограма и подмяна на окачени фасади от алуминиеви профили с прекъснат термомост и единично стъкло със система на алуминиева конструкция за окачена фасада с прекъснат термомост и остъклена със стъклопакет от селективни двойни стъкла и отговарящи на сегашните норми, полагане на топлоизолация по еркер (под неотопляемо помещение) и балкони: Изпълнение на топлоизолационна система за таван включваща изолация 3 см EPS, дюбели, мрежа, шпакловка, ръбохранители, силикатна мазилка, всички с клас на реакция на огън А2. Предвизена е нова отоплителна и климатична инсталационна система с термопомпа., Contracted Amount: 923 580.25 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Проектиране, изготвяне на комплексен доклад за съответствие и осъществяване на авторски и строителен надзор: Изготвянето на инвестиционния проект е осъществено преди подаване на проектното предложение. Към договора на проектанта са включени и клаузи за изпълнение на авторски надзор. Изготвен е и Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, съгласно чл.142, ал.6, т.2 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/. Разходите за това са допустими съгласно т.14.1.2 от Условията за кандидатстване. След провеждане на процедура за избор на изпълнител ще се сключи договор с изпълнител на строителен надзор на СМР. Консултантът, осъществяващ строителния надзор ще упражнява непрекъснат строителен надзор по смисъла на чл.168, ал.1 от ЗУТ при извършване на строителни-монтажни работи, както и в съответствие с Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти, приета с ПМС № 325 от 2006 г., посл. изм. от 22 Юли 2014 г., като носи отговорност за: законосъобразно започване на строежа; осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, контрол на влаганите в строежа строителни продукти, координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация и изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията към строежите по чл.169, ал.1 и ал.3 на ЗУТ, включително контрол на качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи с договора за изпълнение на строителството; спиране на строежа, който се изпълнява при условията на чл.224, ал.1 и чл.225, ал.2 от ЗУТ; осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; ще осъществява мониторинг на строителните дейности по отношение на линейния график; ще прави предписания за оптимизиране на изпълнението и ще изготвя доклади, които се подлагат на съвместни обсъждания между страните в строителния процес; ще води работните срещи и ще съставя протоколи от тях, които ще се подписват от всички страни, участвали в тя; ще отговаря за годността на строежа и за въвеждането му в експлоатация., Contracted Amount: 40 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация, информация, управление и отчетност: Консултантските услуги по управление на проекта ще включват: - Подпомагане процеса на документиране на изпълнението на проекта, вкл. комплектоване на пакета от документи към исканията за плащане, в т.ч. осъществяване на предварителен преглед на актовете, изготвяни по време на строителството и изискуемата документация при подаване на искания за плащане и предоставяне на препоръки относно оформянето и съдържанието им; проверка и корекция, при необходимост на приемо-предавателни протоколи за извършени СМР между строителя и изпълнителя; предварителна проверка на разходооправдателни документи при изпълнение на проекта; проверка на извършени плащания по проекта и коректното им документиране; - Подготовка на необходимата кореспонденция между Възложителя и ДФ „Земеделие“ по повод изпълнението и отчитане на дейностите по проекта, изготвяне на искания за анекси към сключения ДФ „Земеделие“ договор за финансово подпомагане и други свързани с цялостното изпълнение на проекта; - Осъществяване на сътрудничество и координация между всички заинтересовани страни в рамките на проекта – Възложител, ДФЗ, изпълнители на договори; - Изпълнение на ежедневни дейности, свързани с отчитане изпълнението на проекта, вкл. компетентни отговори на поставени въпроси, възникнали в хода на изпълнение на проекта; - Изготвяне на справки във връзка с изпълнение на договора, при писмено искане от страна на Възложителя; - Подготовка и представяне на отговор на въпроси и питания от и към ДФ „Земеделие“ по изпълнение на проекта. Консултиране на Възложителя, относно изпълнение на препоръки, дадени от страна на Управляващия орган, получени в резултат на проведени проверки на място и одити на изпълнението на проекта; - Окомплектоване на изискуемата документация към исканията за плащане, свързани с отчитане на дейностите по проекта; - Отчитане на дейностите по проекта от извършване на цялата инвестиция по проекта до окончателно отчитане пред ДФ „Земеделие“. Мерките по информация и публичност ще се осъществяват от Община Симеоновград, съгласно задълженията й по договора. Разходите за тях ще са за сметка на общинския бюджет. Мерките по информация и публичност включват: 1) Поставяне на информационни табели: В началото на дейностите по проекта ще бъде поставена времена информационна табела, със съдържание съгласно изискванията на Наръчника. Не по-късно от три месеца след приключване на проекта ще бъде изработена и поставена информационна табела, със съдържание съгласно изискванията на Наръчника. 2) Публикуване на описание на проекта на официалния сайт на Общината, включително целите, дейностите, стойността на проекта, източник на финансиране. Периодично публикуване на актуална информация за проекта - за напредъка по изпълнението на дейностите, като във всички съобщения ще се подчертава финансовото подпомагане от ЕС; Във всички документи, свързани с изпълнението на проекта, които ще се използват за обществеността или за участниците ще са съгласно изискванията на Наръчника., Contracted Amount: 13 450.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

None

Financial Information

Total Project cost 960 899.56 BGN
Grant 960 899.56 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN