Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.032-0006-C06
Project Name "Rehabilitation and reconstruction of Maritza Park, Dimitrovgrad"
Beneficiary 000903533 DIMITROVGRAD MUNICIPALITY
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 12.05.2020
Start Date 12.05.2020
End Date 01.07.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Димитровград

Description

Brief description
Проектното предложение обхваща зона, която е естествено продължение на централната пешеходна зона на града и представлява представителен архитектурен ансамбъл, който съчетава в себе си много идеи на модернизма от първата половина на ХХ век, решен в естетиката на неокласицизма. Обектът на интервенция е елемент от 27 Културен маршрут на Съвета на Европа - АТРИУМ. Проектната разработка включва изпълнението на следните дейности:	(1) Машинно полагане на плътен асфалтобетон с дебелина на пласта 6см по съществуващи алеи – 50 000,00 м2; (2) Изпълнение на настилка от вибропресовани павета на входно пространство – 1 800,00 м2; (3) Изграждане на детска площадка за деца до 3 години (комбиниран детски комплекс, двойна люлка, два броя тунели за провиране, два броя клатушки, два занимателни вертикални панела, пясъчник); (4) Изграждане на детска площадка за деца от 3 до 18 години (комбиниран детски комплекс, двойна люлка, два броя въртележки, два броя паралелни люлки, два занимателни вертикални панела, троен баскетболен кош, катерушка); (5) Изграждане на детска площадка за деца от 12 до 18 години (фитнес уреди на открито, два броя двойна люлка, паралелна люлка); (6) Изграждане на приключенски кът; (7) Разширяване на скейтборд площадка; (8) Изграждане на ротонда, проектирана като естествен завършек на централната ос на алейната мрежа – подходящо място за отпочиване след дългата разходка и създаваща условия за разговори и наслаждаване на приятната гледка към реката и отсрещния хълмест бряг; (9) Изграждане на парково ЛЕД осветление на цялата алейна мрежа; (10) Доставка и монтаж на 197 бр. пейки с облегалки.
Activities
  • Activity: Дейност "Разходи за организация и управление": Дейността предвижда цялостно управление на проекта, отчетност, мониторинг, финансово, техническо и административно управление. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с провеждането на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване и осигуряване на информация и публичност, в рамките на общината ще бъде обособен екип от експерти, отговорен за цялостното управление на проекта, който да може изцяло да се фокусира върху ефективната организация, координация и управление на проекта. Екипът за изпълнение на проекта ще бъде сформиран със Заповед на Кмета на общината след одобрение на проектното предложение, с цел осъществяване управлението на проекта в съответствие с изискванията на процедурата за предоставяне на всички относими нормативни актове и ръководства на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж 2014-2020 г.". Екипът за управление на проекта ще включва: -ръководител на проекта - 26 400 лв. за възнаграждения вкл. дължимите от работодателя осигурителни вноски; -счетоводител (финансист) на проекта - 19 200 лв. за възнаграждения вкл. дължимите от работодателя осигурителни вноски; -експерт по обществени поръчки/юрист на проекта - 4 000 лв. за възнаграждения вкл. дължимите от работодателя осигурителни вноски; -координатор на проекта - 19 200 лв. за възнаграждения вкл. дължимите от работодателя осигурителни вноски; -експерт Инвеститорски контрол - 19 200 лв. за възнаграждения вкл. дължимите от работодателя осигурителни вноски; -технически сътрудник по проекта - 14 400 лв. за възнаграждения вкл. дължимите от работодателя осигурителни вноски. Екипът за организация и управление ще отговаря за провеждането на процедури за възлагане изпълнението на дейности по проекта съгласно ЗОП и нормативните актове по прилагането им. Дейностите по управление на проекта включват подготовка и сключване на договори с класираните изпълнители от процедурите за избор на изпълнители; контрол на изпълнението на договорите; изготвяне на цялата документация, съпътстваща изпълнението на проекта, в т.ч. междинни и окончателни технически и финансови доклади, искания за плащане, докладване на нередности и др. Общината като бенефициент ще носи цялата отговорност за изпълнение на проекта, включително процедурите за определяне на изпълнител., Contracted Amount: 117 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност "Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор)": Тази дейност обхваща три поддейности – изготвяне на работен проект (проектиране), изпълнение на строителни и монтажни работи (СМР) и осъществяване на авторски надзор по време на строителството. Във връзка с дейностите по проектирането, Изпълнителят трябва да изготви пълна проекта документация във всички части съгласно условията на договора за изпълнение, техническото задание за изпълнение на СМР, ЗУТ, Наредба № 4 от 21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, както и всички приложими технически стандарти и норми и разпоредби на действащото българско законодателство и законодателството на ЕО, включително специфичните изисквания в областта на опазване на околната среда и водите. Изискванията за качество от страна на Възложителя ще бъдат съгласно изискванията на действащите в Република България нормативни документи и техническото задание за проектиране. С работния проект следва да се изяснят конкретните проектни решения в степен, осигуряваща възможност за цялостно изпълнение на всички видове строителни и монтажни работи на обекта, които осигуряват съответствието на проектните решения с изискванията към строежите по чл.169 от ЗУТ. Между отделните части на проекта следва да има съответствие и съгласуваност. След представяне от изпълнителя и получаване на одобрение от Възложителя на идейната концепция за изпълнение на обекта, Изпълнителят започва проектирането в техническа фаза при спазване на всички получени изисквания и указания от страна на Възложителя и компетентните органи и експлоатационни дружества. Проектите следва да бъдат придружени с подробни количествено-стойности сметки по приложимите части, към които да се приложат анализи за ценообразуване на СМР. Строителните и монтажни работи следва да бъдат изпълнени съгласно условията на договора за изпълнение, изготвените, съгласувани и одобрени по обекти технически инвестиционни проекти, ведно с приложените към тях подробни количествено-стойностни сметки и анализи на единичните цени. Изпълнителят трябва да спазва всички законови и подзаконови изисквания на нормативните актове, както и всички приложими технически стандарти и норми и разпоредби на действащото българско законодателство и законодателството на Европейската общност, регламентиращи този вид дейност и определящи необходимото ниво на качество, както и да предложи гаранции за постигането му. Качеството на извършените строителни работи обхваща качество на използваните строителни материали и контрол и качеството на изпълнението на отделните видове работи. Техническото изпълнение на строителните дейности трябва да бъде извършено в съответствие с изискванията на българските нормативи. Изпълнителят на СМР трябва да се придържа стриктно към проектната документация, в т.ч. КСС и описаните в нея материали. Авторският надзор ще бъде осъществяван от проектантските екипи, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ или оправомощени от тях правоспособни лица, съгласно Закона за КАБ и КИИП и Наредба № 4 от 21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Авторският надзор се упражнява от проектанта, като предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното изпълнение на инвестиционния проект са задължителни за останалите участници в строителството. Целта на надзора е да се съблюдават процесите на извършване на СМР, да гарантира спазването на параметрите на работните проекти, както и да дава указания по време на изпълнението, както и решения при възникване на непредвидени обстоятелства при реализиране на проектите. Авторският надзор следва да се осъществява по всички части на инвестиционния проект., Contracted Amount: 3 758 263.85 , Reported Amount: 3 800 682.28
  • Activity: Дейност "Разходи, свързани с оценка на съответствието инвестиционните проекти": Дейността предвижда изготвянето на комплексен доклад за всяка обособена позиция, където се прави заключение, дали съответния инвестиционен проект отговаря на съществените изисквания към строежите съгласно чл.169 от ЗУТ., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност "Разходи за публичност и визуализация": Тази дейност е свързана с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и публичност на всеки проект, финансиран със средства от европейските структурни фондове, намерили отражение в съответните български и европейски нормативни актове. Дейността е изцяло съобразена и с изискванията на УО на ОПРР. Тя гарантира популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица, заинтересовани страни, органи на държавната власт, обществеността и медиите. Реализацията на тази дейност ще повиши информираността на всички заинтересовани страни относно значението на настоящия проект, както и относно възможността за финансиране на полезни проекти в рамките на ОПРР., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност "Разходи за одит": Одитът се извършва с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата по проекта и изпълнението на бюджета, както и да потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства. За изпълнение на тази дейност след сключване на договора за безвъзмездна помощ, Община Димитровград, в качеството си на бенефициент, ще сключи договор за извършване на одит на проекта с лицензиран одитор, който ще бъде подробно запознат с договора за безвъзмездна помощ, приложенията към него и всички изисквания на Договарящия орган. Общината ще съгласува с Одитора счетоводната система, която ще се прилага при изпълнението на проекта, ще уточни всички изисквания относно попълването на първичните счетоводни документи и ще му предостави достъп до счетоводната документация. На етапа на подготовка на искане за окончателно плащане одиторът ще провери дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора за безвъзмездна помощ и ще изготви доклад за одит по проекта, който ще бъде приложен към искането за окончателно плащане. Предвижда се дейността да се осъществява текущо, като в последния месец от изпълнението на проекта ще се изготви финалния доклад за фактически констатации.Основната задача на Одитора включва осигуряване на качествена услуга за своевременна и независима оценка на разходването на бюджетните средства по проекта. Одиторът ще следи за законосъобразността на съответните обществени поръчки; ще проверява дали дейностите по проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление и по-конкретно дали средствата са изразходени икономично, ефективно и ефикасно. Икономичността се изразява в използването на ресурсите, необходими за осъществяване на проекта навременно, в подходящи количества и с подходящо качество и на най-добрата възможна цена. Ефикасността се изразява в най-доброто съотношение между използваните ресурси и постигнатия резултат. Принципът на ефективността се изразява в постигането на поставените цели и резултати. С оглед постигане на увереност, че операциите се изпълняват съгласно изискванията, одиторът следва да оцени системата за вътрешен контрол на бенефициента в контекста на изпълняваните одиторски процедури. Одиторът следва да прецени доколко извършени към момента на одита разходи, свързани с изпълнението на проекта, са допустими съгласно изискванията на регламентите на ЕС, както и на актове, определящи допустимостта им. За допустимите разходи одиторът следва да провери дали те действително са извършени. Извършва се и проверка за установяване на съответствието между отчитането от страна на Бенефициента на разходи по дейности, залегнали в одобреното проектно предложение, и реда и правилата за отчитане на съответните разходи, определени и описани от Управляващият орган. Извършва се и проверка относно съответствие между декларираните в разходооправдателните документи разходи и дейностите, залегнали в одобрения проект. Одиторът следва да се увери, че всички документи, на база на които са извършени разходи, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават. Одиторът следва да направи проверка дали бенефициентът разполага с необходимите системи и организация, за да поддържа адекватна одитна пътека. За адекватна следва да се счита одитна пътека, която дава възможност за проследяване на всеки разход през детайлния счетоводен запис до първичния документ, пораждащ основание за съответния счетоводен запис, както и до съпътстващите го документи, в контекста на които са извършени разходите (одобрение на помощта и финансирането; документация, свързана с обществените поръчки; доклади за напредъка; доклади от верификации; доклади от проведени одити и пр.Разходите за одит са на стойност 1200 лв. без включен ДДС (1440 лв с ДДС) и ще бъдат за сметка на съфинансирането от страна на Община Димитровград. Разходите за ДДС ще бъдат ще бъдат за сметка на съфинансирането., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност "Разходи за строителен надзор": Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи Изпълнителят ще изготви окончателен доклад до Възложителя., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: YAVOR ANASTASOV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "MARIDEL 2012" EOOD, Contracted Amount*: 1 786 791.26 , Reported Amount**: 3 803 072.74
  • Contractor: garant - 2000, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: TERMOKONTROL SARVIZ EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: KNSLT EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Network Agro Solutions Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой население, ползващо се от подобрена градска среда, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 47 203.00 , Reached amount: 48 952.00
Indicator 2 Open space created or rehabilitated in urban areas, Measure Unit: квадратни метри, Base Value: 0.00 , Target amount: 640 000.00 , Reached amount: 640 000.00

Financial Information

Total Project cost 2 785 974.87 BGN
Grant 1 328 697.28 BGN
Self amount 1 457 277.59 BGN
Total actual amounts paid 1 328 697.28 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 446 697.82 348 347.76 795 045.58 "МАРИДЕЛ 2012" ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Дейност "Разходи за организация и управление, Estimated Amount: 102 400.00
Procedure 2 Subject to due process: Дейност "Разходи, свързани с оценка на съответствието инвестиционните проекти", Estimated Amount: 4 999.73
Procedure 3 Subject to due process: Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) на обект:„Благоустрояване и реконструкция на парк Марица, гр. Димитровград“, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., Приоритетна ос 1 : „Устойчиво и интегрирано градско развитие”, Инвестиционен приоритет 3: "Градска среда", Процедура: BG16RFOP001-1.032 - Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Димитровград", Estimated Amount: 2 489 000.27
  • Differentiated position 1: Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) на обект:„Благоустрояване и реконструкция на парк Марица, гр. Димитровград“, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., Приоритетна ос 1 : „Устойчиво и интегрирано градско развитие”, Инвестиционен приоритет 3: "Градска среда", Процедура: BG16RFOP001-1.032 - Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Димитровград"
    Contractor: "MARIDEL 2012" EOOD
    Contract total funded value: 1 786 791.26
Procedure 4 Subject to due process: Одит на проекта, Estimated Amount: 12 000.00
  • Differentiated position 1: Одит по проект „Благоустрояване и реконструкция на парк Марица, гр. Димитровград
    Contractor: YAVOR ANASTASOV
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 5 Subject to due process: Разходи за публичност и визуализация, Estimated Amount: 6 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Упражняване на Строителен надзор, Estimated Amount: 11 000.00
  • Differentiated position 1: „Избор на изпълнител за осъществяване на строителен надзор на обект: „Инженеринг - проектиране, изпълнение на СМР и авторски надзор на обект: „Благоустрояване и реконструкция на парк Марица, гр. Димитровград“ по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г.
    Contractor: TERMOKONTROL SARVIZ EOOD
    Contract total funded value: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN