Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-1682-C01
Project Name Providing safe working conditions and social benefits for the employees of Arexim Engineering EAD
Beneficiary 203029781 Arexim engineering EAD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 06.06.2017
Start Date 01.07.2017
End Date 31.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Смолян, Смолян, гр.Смолян

Description

Brief description
Настоящият проект ще подпомогне финансово, допълни и надгради мерки за повишаване удовлетвореността от работата, безопасността и сигурността на работните места в Арексим инженеринг ЕАД.
Основната цел на проекта - подобряване на работната среда и условията на труд в Арексим инженеринг ЕАД - ще бъде постигната чрез изпълнение на дейностите: 1) Организация, управление и публичност на проекта; 2) Осигуряване на транспорт от и до работното място; 3) Осигуряване на средства за колективна защита, 4) Осигуряване на защитно работно облекло и лични предпазни средства за работниците, 5) Осигуряване на социални придобивки за работниците.
С реализирането си, настоящият проект ще допринесе за изпълнение на целите на процедурата, а именно ще подобри работната среда в едно голямо и значимо за община Смолян предприятие. Финансирането на проекта ще насърчи географската мобилност на 255 заети и ще подкрепи нова "зелена" дейност в областта на ресурсната ефективност.
Като косвен резултат от проекта, ще се повиши производителността на труда на заетите в предприятието в следствие на повишената им мотивация за работа. Това от своя страна ще подобри и конкурентоспособността на фирмата.
Постигнатите резултати и цели ще бъдат устойчиви във времето, тъй като фирмата ще продължи да финансира със собствени средства, както обезпечаването на работно облекло и лични предпазни средства, транспорта на работниците, така и различни социални дейности.
Activities
  • Activity: Организация, управление и публичност на проекта: Целта на тази дейност е да осигури качественото изпълнение на останалите проектни дейности, да се изпълнят всички нормативни процедури, както и на проекта и на европейското му финансиране да се даде достатъчна видимост в обществото и сред целевата група. Решихме да обединим организацията и управлението на проекта заедно с действията по неговото популяризиране, защото смятаме че информирането за проекта е част от неговото добро управление. В рамките на тази дейност ще бъде избрана външна организация-консултант, която да подпомага експертно и технически изпълнението, ще бъдат разработени насоки за управление на проекта и дейностите му вътре във фирмата с разписани отговорности на ангажираните служители на Арексим инженеринг ЕАД, ще бъде проведен изборът на изпълнители и доставчици, ще бъдат изготвяни ежемесечни и други справки, поискани от Управляващия орган, авансови, междинни и финални искания за плащане и съпътстващите ги документи, ще бъдат подготвени и извършени всички действия по информиране и публичност. Дейности по информация и публичност на проекта: Прессъобщение за стартиране и приключване на проекта: В две местни медии печатни или електронни ще бъде публикувано съобщение за стартиране на проекта и още веднъж при приключването му. Като платени публикации, прессъобщенията ще съдържат всички атрибути съгласно точка 3.14 от Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 14-20 (ЕНБППИК): емблемата на ЕС, изписването на фразата „Европейски съюз“, наименование на съфинансиращия фонд, общото лого на програмен период 14-20 и ОП“РЧР“, наименование на бенефициента, както и информация за основните цели и предстоящи дейности по проекта и размера на договореното финансиране. За тази поддейност са предвидени 480 лв. без ДДС след преглед на тарифите за публикуване на съобщения в няколко водещи местни медии. Интернет сайт: В рамките на два дни след сключване на административния договор за безвъзмездна помощ и в съответствие т. 3.10 от ЕНБППИК 14-20, на интернет страницата на бенефициента – www.arexim.bg ще бъде публикувана подробна информация за одобрения за финансиране проект. Материалът ще съдържа и емблемата на ЕС, изписването на фразата „Европейски съюз“, наименование на съфинансиращия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 и ОП“РЧР“, наименование на проекта, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране в български лева. За тази дейност не е предвидено допълнително финансиране. Ще бъде извършено от лицето поддържащо интернет-страницата на фирмата. Информационни стикери: В съответствие с изискванията на т. 3.12 от ЕНБППИК 14-20, на всеки елемент от доставеното оборудване, ще бъде залепен информационен стикер. На стикера ще бъдат визуализирани цветно на бял фон емблемата на ЕС, изписването на фразата „Европейски съюз“, наименование на съфинансиращия фонд (ЕСФ), общото лого на програмен период 2014-2020 и ОП“РЧР“, номера на договора за БФП и наименование на проекта. Ще бъдат отпечатани общо 40 стикера на обща стойност 80 лв. Информационни плакати: За да са информирани обществеността и всички представители на целевата група за ролята на ЕС и държавата във финансирането на проекта, е предвидено поставянето на информационни плакати на всеки от входовете на фирмата. Съгласно т. 3.4 от ЕНБППИК 14-20, плакатите ще бъдат в размер А3 и ще съдържат най-малко следната информация: емблемата на ЕС, изписването на фразата „Европейски съюз“, наименование на съфинансиращия фонд, общото лого на програмен период 14-20 и ОП“РЧР“, наименование на проекта и главната му цел, общата стойност, както и размера на европейското и национално съфинансиране, началната и крайна дата на изпълнение. Плакатите ще бъдат ламинирани или изработени върху по-траен материал, за да са устойчиви на атмосферни условия и да останат на местата си поне до приключване на проекта. Предвидено е отпечатването на 4 трайни плаката за всеки вход на обща стойност 80 лв., Contracted Amount: 12 502.73 , Reported Amount: 12 502.73
  • Activity: Осигуряване на транспорт от и до работното място: Целта на тази дейност е осигуряването на организиран безплатен транспорт на работници до и от работното място. Арексим инженеринг ЕАД и сега предоставя организиран транспорт на работниците си от 9 направления извън град Смолян, но все по-често изпитва затруднения да финансира огромните разходи по транспорт, особено в направленията, от които пътуват по-малко хора. За работниците от районите на Мадан, Борино, Девин, Рудозем, Баните възможностите за започване на работа там са твърде ограничени, но липсата на организиран и безплатен за тях транспорт до работа, би ги принудило да напуснат иначе сигурната си работа в Смолян. Затова фирмата вече 2 години полага усилия да поддържа транспортните направления чрез доста сложна логистика за минимизиране на разходите - работниците от отделните направления се групират в сменни групи, а сменните групи се редуват така, че едно превозно средство да докарва работници на работа и с обратния курс да връща други до населените им места. Дейността ще се започне с провеждане на процедура за избор на външни транспортни фирми. Тъй като в района на Смолян няма големи транспортни фирми, които да разполагат с много и с различен капацитет автобуси, ще бъде проведен избор с няколко обособени позиции - за всяко направление на пътуване. За всяка обособена позиция ще бъдат посочени броя пътуващи, часовете на тръгване и пристигане и спирките на качване/слизане, както са описани подробно в транспортната схема. Непрекъсваемият производствен процес на Арексим инженеринг предполага хората да работят на смени, като във всяко денонощие две от сменните групи са на работа по 12 часа, и две почиват. В транспортната схема, представена по-долу сменните групи са именовани като Смяна А, Смяна Б, Смяна В и Смяна Г., Contracted Amount: 125 280.00 , Reported Amount: 126 788.00
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита, препоръчани в Програма за минимизиране на риска: Целта на тази дейност е изпълнението на Програмата за минимизиране на риска (ПМР), чрез внедряване в предприятието на колективни средства за защита в новооборудвания цех за екструдиране на пластмаса. Екструдирането е съвсем нова дейност за фирмата, която е отчасти финансирана от Програмата Norway grants 2009-2014 и представлява съоръжение за пълно рециклиране на отпадъчна пластмаса до превръщането й в гранулиран материал, подходящ за повторна употреба. Това на практика е "зелена дейност", тъй като след внедряването й, фирмата спестява извозването и депонирането на 600 тона отпадъчна пластмаса годишно, които ще се превръщат в напълно годна суровина за производство на нови полимерни изделия. Ресурсната ефективност, която ще постигне Арексим инженеринг чрез тази инсталация е 92%. Тъй като цехът е оборудван през месец май 2016 г., но ще бъде пуснат с пълен капацитет през месец октомври, Службата по трудова медицина успя да направи измервания по време на първите проби и изготви цялостна оценка на риска за този цех. Новият цех е оборудван в изоставено производствено хале, което бе ремонтирано за целта. В него са предвидени вентилационни отвори и естествена циркулация на въздуха за отвеждане на вредните газове, но експертите от СТМ изчисляват, че при аварийна ситуация или неспазване на технологичните предписания в производството, е възможно да се получи по-голяма концентрация на вредни вещества. Ето защо, в Програмата за минимизиране на риска предписват изграждане на аспирационна система за всяка от двете екструдерни машини, която да изсмуква отделяните при топенето на полимерите газове. Аспирационните системи ще включват по един вентилатор, въздуховоди, регулиращи клапи и по един смукателен чадър от поцинкована ламарина. Изграждането им не изисква разрешително за строеж или монтаж, тъй като не налага никакви конструктивни изменения върху сградата. Въздуховодите ще се извеждат през съществуващите прозорци в помещението. В тази "зелена дейност" на Арексим инженеринг ще бъдат заети 10 човека, които в момента преминават курс на обучение. Изграждането на това колективно средство за защита - аспирационна система - ще доведе до подобряване условията на труд и мотивацията на работниците, заети в "зелени" дейности. Също така ще подпомогне предприятието за утвърждаване на тази нова дейност, водеща до значителна ресурсна ефективност. Така може да се обобщи, че чрез тази дейност, настоящият проект ще насърчи развитието в областта на околната среда, в частност ресурсната ефективност. В рамките на Приоритетна ос № 1, ОПРЧР 2014-2020 предвижда стимули за работодателите за въвеждане на „по-зелени” модели за организация на труда в предприятията, в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд и за подобряване на социалния климат в тези предприятия (стр. 118 ОП "РЧР"2014-2020). Така, проектът въвежда мерки за "насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсната ефективност"., Contracted Amount: 15 244.50 , Reported Amount: 15 244.50
  • Activity: Осигуряване на защитно работно облекло и лични предпазни средства за работниците: Проектът предвижда закупуване на нови и по-модерни ЛПС и СРО за период от 17 м., а в случай че някои от ЛПС не са износени към момента на стартиране на проекта,то закупуването им ще бъде отложено.Освен това, актуализираните ПМР и списък на ЛПС препоръчат някои нови и по-модерни ЛПС.В рамките на дейността ще бъдат закупени следните ЛПС:-Ръкавици от памучно трико, предпазващи ръцете от замърсяване и одраскване - използват се от печатарите на сито-печат - 3 лица. Срокът на износването им е 4 р. смени. Затова за 17 м.е предвидено закупуването на 204 чифта. Новозакупените по проекта ще бъдат изработени от по-дълготраен текстил, в сравнение с досега използваните, които се подменяха на всеки 2 смени. Ръкавици от полиамидно трико, предпазващи ръцете от замърсяване и одраскване - използват се от операторите на шприц-машини, печатарите на тампо-печат, оп-ри на ултразвуково заваряване и монтажниците асемблиране - 235 човека.Срокът на износването им е 4 работни смени. Затова за 17 м. е предвидено закупуването на 15 980 полиамидни ръкавици. Новозакупените по проекта ще бъдат изработени от по-дълготраен текстил, в сравнение с досега използваните, които се подменяха на всеки 2 смени. Предпазни очила с поликарбонатен визьор,предпазващи от мех. частици и пръски от течности - използват се от Маш. оператор ШМ+БМ, оператор на дроб.маш., оператор гранул.маш.,настройчик на гранул.маш., Организ. п-во "Рециклиране", печатар тампопечат, Отговорен шлосер, Шлосер, Оператор на ММ,Оператор на CNC фреза,Оператор на CNC ерозия, шлайфист, Монтажник на ШФ, Настройчик ШМ, Технолог ШП 206 човека.Срокът на износване е 18 м. и за период от 17 м. е предвидено закупуването на 1 бр. за всеки-206 бр.Очилата са два в вида в зависимост от спецификата на работа – с широки лещи съвместими с диоптрични очила и или без. Антифони,предпазващи от нива на шума над нормите - използват се от оператор на дроб.маш., оператор на гранул.маш., настройчик на гранул.маш., оператор на ултразвуково заваряване - 16 работника. Срокът на износване на антифоните е 18 м. и за период от 17 м. е предвидено закупуването на 1 броя за всеки работник или общо 16 бр. Планирано е закупуването на по-леки и по-удобни антифони в сравнение със сега използваните. Предпазни обувки с клас на защита S1, използват се за защита от притискане, пробождане и удар от 219 работника на длъжности Оператор на дробилни машини, Оператор на гранулиращи машини, Настройчик на гранулиращи машини, Организ. п-во "Рециклиране", Мениджър ПМС, Гл.енергетик, Инж.поддръжка, Електротехник, Механик, Огняр, Заварчик, Организатор инстр.пр-во, Организатор ероз. Участък, Организатор вх/изх. участък, Отговорен шлосер, Шлосер, Оператор на ММ, Оператор на CNC фреза,на CNC ерозия, Технолог инстр. П-во, Шлайфист, Монтажник на ШФ, Настройчик ШМ, Технолог ШП, Началник склад, Шофьор спец тежко-товар.автом., Шофьор тежко-товарен автом., Шофьор това-рен автомобил, Работник склад.стоп-во, Общ работник дробилно, Общ работник строителство, Общ работник /пр-во/. Срокът им на износване е 12 м.,затова е предвидено закупуването по два чифта на всеки за период от 17 м. или общо 438 чифта. Ще бъдат избрани обувки с еластична подметка и ергономично ходило. В момента са в употреба обувки от не добра партида.Обувки с перфорация (тип сандал), осигуряващи по-добра вентилация – 260 бр, а останалите са напълно затворени.Текстилни ръкавици с промазка, предпазващи от остри ръбове и горещи повърхности, използват се от 47 раб. на длъжности Операторина дробилни машини, на гранулиращи машини, Общ работник дробилно, Организатор пр-во Рециклиране, Монтажник на ШФ и Общ работник строителство. Срокът на износване е 4 р. смени или по 68 чифта на човек (с изключение на Организатор п-во Рециклиране, за който са предвидени общо 3 чифта) за период от 17 м. Досега за тези длъжности бяха използвани по-евтините текстилни ръкавици с кожа, а планираните за закупуване са по-устойчиви и по-комфортни, заради "дишащия" си гръб.Общо планирани за закупуване 3131 чифта., Contracted Amount: 35 635.60 , Reported Amount: 33 679.35
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работниците - място за спорт: Целта на тази дейност е да се задоволят потребности от по-високо ниво на значителна част от работниците, свързани използване на почивките в работното време за самоусъвършенстване, личностно развитие и съвместяване на личния с професионалния живот. Тази потребност у работниците идва след като са задоволени основните физиологични, битови и потребности от сигурност (пирамидата на Маслоу). Арексим инженеринг предоставя на заетите във фирмата редовни комплексни медицински прегледи, столова за обяд със собствена кухня, добри условия за почивка в красив парк, стаи за почивка, вода и напитки по време на работа, леки закуски за работещите през нощта, автомати за топли и студени напитки и снакс. Част от работниците получават предложения за заплащане на наема в Смолян, а на други се възстановяват разходите за гориво на личен автомобил. Немалък е и автопарка от служебни автомобили във фирмата. След като социално-битовите условия, възнагражденията и безопасните условия на труд във фирмата удовлетворяват работниците, в проведената анкета за потребности от социални придобивки, те заявяват желание за обособяване на места за спорт на територията на завода. Част от работниците споделят, че имат нужда от "раздвижване" по време на кратките почивки в 12-часова работна смяна, а някои от началниците на цехове биха искали да имат повече инструменти за сплотяване на колективите. Ръководството на Арексим инженеринг реши да отговори на желанието на повече от 100 анкетирани работници и започна инвестиция в подготовка на терен, който по-късно в рамките на проекта да бъде оборудван като многофункционално игрище. След подготовката на терена, която вече е започнала за сметка на фирмата, в рамките на проекта ще бъдат закупени 2 футболни врати, два баскетболни коша, волейболна мрежа, две мрежи за тенис на корт и 10 броя пейки. С тяхна помощ ще бъде оборудвана многофункционална спортна площадка за мини футбол, волейбол, баскетбол и тенис. На пейките ще могат да сядат до 40-50 зрителя. След монтиране на преместваемите съоръжения, безплатен и неограничен достъп до площадките и спортните съоръжения ще имат всички работници и служители на Арексим инженеринг. Топки и други необходими материали, както и наемане на треньори и съдии за спортните турнири ще бъдат осигурявани за сметка на фирмата. Възможността за самоусъвършенстване и практикуване на любими спортове ще отговори на потребността от съвместяване на личния с професионалния живот, а спортуващите работници ще асоциират работното си място с приятни емоции и преживявания. По време на проекта ще бъдат организирани турнири между отделите на фирмата в различни спортове. Това ще допринесе за подобряване на екипната работа. Фирмата планира и организирането на детски турнири по волейбол, мини футбол, баскетбол и тенис за децата на работниците в различни възрастови групи по време и след приключване на проекта. Този начин на съвместяване на професионалния със семейния живот ще повиши мотивацията на работниците . Изпълнението на тази дейност по проекта ще повиши мотивацията, особено на по-младите работници, като им създаде условия за подобряване на здравния им статус и съвместяване на професионалния с личния и семеен живот. Всички активно спортуващи ще могат да провеждат тренировките си в работно време или непосредствено след края на работния ден и така ще разполагат с повече време за семействата си., Contracted Amount: 7 897.17 , Reported Amount: 4 908.34

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SERGEY DZHEBIROV MEDIANA 3 ET, Contracted Amount*: 29 700.00 , Reported Amount**: 28 882.50
  • Contractor: ALBEN CHAVDAROV PAMPOROVO BUS ET, Contracted Amount*: 19 800.00 , Reported Amount**: 19 855.00
  • Contractor: “DIAS SPORT” Ltd., Contracted Amount*: 3 366.67 , Reported Amount**: 4 208.34
  • Contractor: Ataro Klima EOOD, Contracted Amount*: 15 244.50 , Reported Amount**: 15 244.50
  • Contractor: Otzvuk OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 183.33
  • Contractor: SERDAROV TRANS Ltd, Contracted Amount*: 75 780.00 , Reported Amount**: 78 050.50
  • Contractor: Bultex 99 EOOD, Contracted Amount*: 35 635.60 , Reported Amount**: 33 679.35
  • Contractor: Karlak-97 OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 700.00
  • Contractor: SNC Novi horizonti, Contracted Amount*: 12 000.00 , Reported Amount**: 12 000.00
  • Contractor: Smolyan Dnes EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 210.00
  • Contractor: Forimpeks Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 109.40
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 550.00 , Reached amount: 780.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 196 560.00 BGN
Grant 157 248.00 BGN
Self amount 39 312.00 BGN
Total actual amounts paid 154 498.34 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на специално работно облекло и лични предпазни средства, Estimated Amount: 43 360.00
  • Differentiated position 1: Доставка на специално работно облекло и лични предпазни средства
    Contractor: Bultex 99 EOOD
    Contract total funded value: 35 635.60
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на специално работно облекло и лични предпазни средства-прекратена, Estimated Amount: 43 360.00
  • Differentiated position 1: Доставка на специално работно облекло и лични предпазни средства
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Избор на външен консултант за управление на проекта, Estimated Amount: 12 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на външен консултант за управление на проекта
    Contractor: SNC Novi horizonti
    Contract total funded value: 12 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител на СМР за изграждане на две аспирационни системи в екструдерен цех, Estimated Amount: 21 460.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител на СМР за изграждане на две аспирационни системи в екструдерен цех
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Избор на медии за публикуване на прессъобщения по проекта, Estimated Amount: 480.00
  • Differentiated position 1: Избор на медии за публикуване на прессъобщения по проекта
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Отпечатване на стикери и плакати за визуализация, Estimated Amount: 160.00
  • Differentiated position 1: Отпечатване на стикери и плакати за визуализация
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 7 Subject to due process: Превоз на пътници от и до работното място, Estimated Amount: 302 829.00
  • Differentiated position 1: Об. позиция 1: Направления Мадан, Рудозем - Арексим
    Contractor: SERDAROV TRANS Ltd
    Contract total funded value: 75 780.00
  • Differentiated position 2: Об. позиция 2: Направление Баните - Арексим
    Contractor: ALBEN CHAVDAROV PAMPOROVO BUS ET
    Contract total funded value: 19 800.00
  • Differentiated position 3: Об. позиция 3: Направления Борино,Чепеларе - Арексим
    Contractor: SERGEY DZHEBIROV MEDIANA 3 ET
    Contract total funded value: 29 700.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN