Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.019-0023-C03
Project Name Support for persons with mental disorders in the municipality of Kyustendil
Beneficiary 000261517 Municipality of Kyustendil
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 25.09.2020
Start Date 25.09.2020
End Date 23.04.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Кюстендил

Description

Brief description
Проект Подкрепа за лица с психични разстройства в Община Кюстендил цели създаване и реализиране на устойчив модел за деинституционализация на грижите за лица с психични разстройства, чрез разкриване и предоставяне на нови резидентни услуги в община Кюстендил - Защитено жилище за 8 бр. жени с психични разстройства и Защитено жилище за 6 бр. за мъже с психични разстройства. Настоящето проектно предложение подкрепя процеса по деинституционализация на грижата за лицата, настанени в специализирани институции и закриване на тези институции. Изпълнението на процедурата ще обезпечи предоставянето на новите услуги в общността изградени по проект „Подобряване на социалната инфраструктура в Община Кюстендил – гарант за устойчив модел за деинституционализация” финансиран с Договор № BG16RFOP001-5.001-0042-C01 за БФП по процедура „Подкрепа за деинституционализация на грижите за деца” на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. В продължение на вече постигнатите инфраструктурни резултати сега намеренията на Община Кюстендил са ориентирани към осигуряване на социално включване, равен достъп и защита на лицата настанени в специализирани институции. Социалното включване на лицата ще е от първостепенно значение и ще се постига чрез осигуряване на възможност за всички те да участват във всички аспекти на живота на общността, включително да посещават местни социални услуги и да ползват местните здравни, транспортни и други обществени услуги. Чрез деинституционализацията на грижата за тези  лица ще бъде изпълнено едно от най-важните условия за гарантиране на техните права, които по една или друга причина са в риск или не могат да се отглеждат от семействата си. 
Проектното предложение е съобразно с Актуализирания план за действие за изпълнение на Националната стратегия „Визия за деинституционализацията на децата в Република България“ и утвърдената Карта на резидентните услуги.
Activities
  • Activity: Подбор и наемане на персонал за социалната услуга „Защитено жилища за лица с психични разстройства" – 2 бр.: Подборът на персонала, структурирането на длъжностите в него, координацията и управлението му са дейности с ключово значение за предоставянето и качеството на всяка социална услуга, включително на услугите, които ще разкрие Община Кюстендил в изпълнение на проекта. В ЗЖ – 2 бр. потребителите ще водят независим начин на живот, подпомогнати от професионалисти. За целта настоящата дейност ще осигури професионални грижи за потребителите на услугите от страна на мотивиран, добре обучен и работещ в екип персонал. . Подборът на персонала на ЗЖ – 2 бр. ще бъде извършен на конкурсен принцип. Ще бъде изготвена Процедура за подбор, утвърдена от Кмета на Община Кюстендил с приложено към нея заявление за кандидатстване. Определена комисия със заповед на Кмета на Община Кюстендил ще организира и извърши подбора на персонала съгласно изискванията на Кодекса на труда - ще се подготви и публикува обява в сайта на Общината със свободните работни места. Обявата ще съдържа информация за изискванията за заемане на длъжността, необходимите документи, които трябва да се представят, начин на провеждане на подбора, кратко описание на длъжностите и място и срок за подаване на документите. Подборът на персонала ще се осъществи на два етапа - по документи и събеседване. Всички лица, успешно преминали през процедурата на подбор, ще останат, като банка с резерви при евентуални бъдещи напускания на специалисти и необходимост от кадрови промени. Чрез процедурата ще се осъществи подбора на най-подходящите лица, които да са в състояние да защитават здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугата. Одобрените кандидати се предлагат за назначаване и сключване на договор, съгласно изискванията на Кодекса на труда. Назначените служители ще получат длъжностна характеристика, неразделна част от договора, в която са описани задълженията, отговорностите и подчиненост. При започване на работа в разкритите по проекта социални услуги всеки служител ще има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност; ценностите и философията, на които е основана тя; отговорностите и задълженията, които трябва да спазва; организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни). Тези важни условия и изисквания ще са детайлно описани в длъжностна характеристика. Чрез реализацията на процедурата ще се осигури заетост на лица, като всеки един назначен служител на ЗЖ – 2 бр. ще предоставя дейности, съобразно квалификацията си в зависимост от потребностите и желанието на потребителите. Процеса на кандидатстване и подбор ще се извърши в условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и т.н. на кандидатите. Подборът и наемането на персонала е съобразен с принципа на равнопоставеност и в съответствие с изискванията на трудовото и антидискриминационното законодателство. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 67 537.16
  • Activity: Подготовка, преместване и настаняване на потребителите в 2 бр. Защитени жилища: С тази дейност се цели безпроблемно и безболезнено извеждане на потребителите от институции или от общността и настаняването им в среда близка до семейната, съобразено с индивидуалността на всеки потребител. Назначеният персонал на ЗЖ – 2 бр. ще извършат посещение на кандидат потребителите на услугата на местата, където са настанени, за да се опознаят преди настаняването им. След всяка опознавателна среща екипа ще се събира, за да анализира ситуацията и с подкрепата на консултантите ще се направят изводи, да се набележат нови стъпки в общуването с потребителите. По проекта се предвижда сформираните екипите на новите услуги да отидат на обмяна на опит в други населени места, където вече има такъв или подобен тип социални услуги, за да се разгледа документацията, която трябва да има в този вид услуги, какви проблеми срещат и как ги решават. Наетият персонал за предоставяне на услугите с експертното съдействие на двамата консултанти ще разработят необходимите документи и процедури за функциониране на ЗЖ – 2 бр., съобразно нормативната база в социалната сфера - закони, правилници, наредби, утвърдените от МТСП Методика за предоставяне на услугата ЗЖ и посетените добри практики в страната. Консултантите ще предоставят компетентни съвети, споделяне на опит, знания и умения на наетия персонал, спрямо документацията на услугата и профила на конкретните потребители. Наетите лица ще подпомогнат новосъздадените екипи на услугите, като за избора им ще се търсят квалифицирани лица, с опит позволяващ им да извършват заложените дейности. С тях ще се сключат договори за услуга. В пряка зависимост от изпълнението на тази дейност е подготовката на всеки потребител за преместването в новите услуги. Адаптацията на потребителя при настаняване в новите услуги ще се извършва на база на информацията от извършения анализ на съществуващите оценки. Планирането на грижите и интервенциите за него ще се основава и на първоначалния период на наблюдение и обсъждане в екип от страна на персонал на ЗЖ – 2 бр. и наети по проекта консултанти. За посещенията при потребителите ще се изготвят графици и протоколи за посещение. На опознавателните срещи на потребителите ще се покаже снимков материал за новата услуга, с цел запознаване с новите условия и хората, които ще се грижат за тях. На срещите ще се работи за изграждане на взаимоотношения на доверие между потребители и персонал на новите услуги. Посещението на кандидат потребителите на услугите ЗЖ – 2 бр. ще се извърши въз основа на предоставени данни от Агенция за социално подпомагане и Дирекция «Социално подпомагане» Кюстендил. За посещението на потребителите в други населени места ще се използва МПС, наето за целите на проекта. За посещенията на кандидат потребителите в съответните институции, от които ще бъдат изведени, с цел опознаване, назначените ръководители на ЗЖ – 2 бр. ще изготвят график за посещение на персонала, който ще предоставя услугите. Графикът ще се съгласува с ръководителя на проекта. При посещенията на кандидатите за потребители, с оглед запознаване ще се включи целия персонал, ангажиран с предоставянето на самите услуги и преместването на децата в бюджета са предвидени средства в размер на 10 000 лв. за наем на МПС за осъществяване на заложените дейности по проекта. Предвиденият разход е заложен на база най- отдалечена точка в страната от гр. Кюстендил, поради липсата на социални институции в град Кюстендил и все още неопределени потребители за настаняване в новите услуги ЗЖ – 2 бр. , Contracted Amount: 150 354.82 , Reported Amount: 3 779.74
  • Activity: Предоставяне на социалните услуги Защитено жилище – 2 бр.: Предоставянето на услугите Защитено жилище 1 с капацитет 8 бр. жени и Защитено жилище 2 - за 6 бр. мъже ще осигури по-добро качество на живот на 14 потребители, което ще гарантира пълноценното им физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всеки потребител в естествената за него среда, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Защитените жилища 1 и 2 са място за грижа, подкрепа и рехабилитация на хора с психични страдания, които не са в остри и тежки състояния. За всеки потребител се предоставя свобода и възможности за самостоятелна работа и саморазвитие. За всеки настанен потребител щe се води досие. Досиетата се съхраняват, съгласно изискванията за съхранение на лични данни и съдържанието им ще е съобразено с изискванията на нормативната база в социалната сфера. Важни елементи за оптимално предоставяне на всяка услуга са структурата и ритъмът на ежедневните дейности. За целта ще се разработват програми, които ще описват дейностите в центровете. Ако е необходимо ще се съставя и персонална програма за деня и седмицата, така че всеки потребител да има своите индивидуални занимания, които да включват по-детайлно заниманията в жилището (индивидуални и групови) и по-общо – заниманията навън (в дневен център, ЦСРИ, работа и др.). ЗЖ – 2 бр. ще осигуряват на ползвателите си лично пространство, право на предпочитания и личен избор и свобода за развитие съобразно собствените възможности и желания. Целта на услугите е да се предостави жилище на потребителите, в което те да живеят възможно най-нормално и възможно най-пълноценно да участват в живота на общността. Подкрепата има за задача да създаде сигурна, позната среда на живот и отношения в техния дом. В новите услуги ще се организират занимания на потребителите със смислени ежедневни дейности. Тези дейности ще насърчават социалните контакти на потребителите и активното им участие в живота на общността. Всичко това помага хората с психични страдания да започнат да изграждат самочувствие и да подобряват емоционалното си благосъстояние, което е началото на пътя им към независимост и възстановяване. В рамките на тези дейности потребителите ще получават помощ от различни професионалисти в и извън жилището (социален работник, психолог, трудотерапевт, психиатър и др.), ще посещават различни социални услуги в общността (ДЦ, ЦСРИ и др.), възможности за трудова реализация и институции на територията на община Кюстендил. Социалните услуги в общността, насочени към социално включване и интеграция на потребителите, предполагат основната част от дневните занимания и грижи да се провеждат на място, различно от мястото на живеене. Това ще даде възможност на потребителите да се срещат с повече хора, да развиват различни социални умения, да се справят с различни ситуации. Програмите в услугата ще обхващат теми като: социални и битови умения, здравна просвета, посредничество за намиране на работа, подготовка за извеждане от ЗЖ, реинтеграция и създаване на умения за самостоятелен начин на живот. За изпълнение на дейността са предвидени разходи по ЕРС за ЗЖ – 2 бр. за общо 14 потребители за периода на предоставяне на услугата по проекта. Всички случаи за отделните потребители ще се описват в индивидуалния план за подкрепа, като ще се търсят допълнителни средства и мерки за тяхното социално включване и интеграция. , Contracted Amount: 209 407.38 , Reported Amount: 137 501.10
  • Activity: Оборудване и обзавеждане за помещенията на ЗЖ – 2 бр.: В настоящето проектно предложение Община Кюстендил залага закупуване на оборудване и обзавеждане за помещенията, в които ще се предоставят новите услуги, извън закупеното, съгласно функционалните характеристики и насоки за изграждане на инфраструктурата по процедура BG16RFOP001-5.001 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за деца“ по ОП „Региони в растеж“. В рамките на тази дейност ще бъдат проведени всички процедури свързани с подбора на изпълнители за обезпечаване на проекта и неговите дейности. Ще се подготви необходимата тръжна документация, съгласно изискванията. В рамките на тази дейност ще се организират тръжни процедури за избор на доставчици на необходимото оборудване и обзавеждане свързано с дейността на услугите. Закупено обзавеждане и оборудване ще допринесе за осигуряване на психологически комфорт, уют и безопасна и сигурна среда за потребителите на услугите. , Contracted Amount: 111 588.04 , Reported Amount: 101 438.32

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Ara Teks EOOD, Contracted Amount*: 1 800.00 , Reported Amount**: 769.50
  • Contractor: MB VISION, Contracted Amount*: 9 274.80 , Reported Amount**: 10 088.76
  • Contractor: Ivona, Contracted Amount*: 5 845.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: iit uels ead, Contracted Amount*: 13 533.32 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: D.D.D.-1, Contracted Amount*: 480.00 , Reported Amount**: 160.00
  • Contractor: Kustendilska voda EOOD, Contracted Amount*: 740.00 , Reported Amount**: 186.65
  • Contractor: BG International Group Ltd, Contracted Amount*: 41 836.87 , Reported Amount**: 41 836.87
  • Contractor: "OFFICE 1 PARTNER" LTD, Contracted Amount*: 7 500.00 , Reported Amount**: 1 832.06
  • Contractor: Angelov BG EOOD, Contracted Amount*: 500.00 , Reported Amount**: 239.60
  • Contractor: Electrohold Trade EAD, Contracted Amount*: 24 300.00 , Reported Amount**: 1 357.95
  • Contractor: Stroitelna firma Rila, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 25.05
  • Contractor: Delta Dizain 98 EOOD, Contracted Amount*: 267.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Evgenia Evgenieva EOOD, Contracted Amount*: 300.00 , Reported Amount**: 116.50
  • Contractor: Kabel Sat Zapad OOD, Contracted Amount*: 1 727.35 , Reported Amount**: 759.59
  • Contractor: Ofis konsumativi OOD, Contracted Amount*: 11 592.00 , Reported Amount**: 11 592.00
  • Contractor: Evromarket EOOD, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 551.85
  • Contractor: Rosica, Contracted Amount*: 5 845.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Overgaz mrezi AD, Contracted Amount*: 13 500.00 , Reported Amount**: 5 339.31
  • Contractor: AI DI Soft EOOD, Contracted Amount*: 115.20 , Reported Amount**: 370.20
  • Contractor: Kontrax AD, Contracted Amount*: 22 806.65 , Reported Amount**: 28 257.05
  • Contractor: Obshtinski dramatichen teatar, Contracted Amount*: 35.00 , Reported Amount**: 35.00
  • Contractor: ET "'LALKA STOEVA - ANGORA" , Contracted Amount*: 11 730.00 , Reported Amount**: 1 907.68
  • Contractor: Deili fuds ad, Contracted Amount*: 2 333.33 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: TOP ELANA , Contracted Amount*: 9 663.64 , Reported Amount**: 9 663.64
  • Contractor: Evrobild OOD, Contracted Amount*: 500.00 , Reported Amount**: 229.10
  • Contractor: Grand Energi Distribution EOOD, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 96.14
  • Contractor: STM Zdrave EOOD, Contracted Amount*: 126.00 , Reported Amount**: 126.00
  • Contractor: SOT - signalno ohranitelna tehnika EOOD, Contracted Amount*: 1 404.00 , Reported Amount**: 412.26
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Children and youth in institutional care, covered by the deinstitutionalization measures, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 14.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Хора с увреждания, получаващи социални и здравни услуги в общността (специфичен индикатор), Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 14.00 , Reached amount: 7.00
Indicator 3 Children and youth receiving community-based social and health services after leaving the institution, Measure Unit: Брой, Base Value: 14.00 , Target amount: 14.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Хора с увреждания (специфичен индикатор), Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 14.00 , Reached amount: 7.00

Financial Information

Total Project cost 300 925.69 BGN
Grant 300 925.69 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 300 921.29 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка на бяла и черна техника за нуждите на проект "Подкрепа за деца и младежи в Община Кюстендил", Estimated Amount: 8 415.00
  • Differentiated position 1: "Доставка на бяла и черна техника за нуждите на проект "Подкрепа за деца и младежи в Община Кюстендил"
    Contractor: TOP ELANA
    Contract total funded value: 9 663.64
Procedure 2 Subject to due process: "Доставка на електрическа енергия за обекти, общинска собственост", Estimated Amount: 121.20
  • Differentiated position 1: "Гранд Енерджи Дистрибюшън"ЕООД
    Contractor: Grand Energi Distribution EOOD
    Contract total funded value: 10 000.00
Procedure 3 Subject to due process: "Доставка на компютърни и периферни устройства", Estimated Amount: 24 560.00
  • Differentiated position 1: Доставка на комптри, мултифункционални устройства и периферия по две обособени позиции" по обособена позиция № 2 "Доставка на компютърни и периферни устройства"
    Contractor: Kontrax AD
    Contract total funded value: 22 806.65
Procedure 4 Subject to due process: „Доставка на електрическа енергия за обекти, общинска собственост“, Estimated Amount: 3 237 600.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на електрическа енергия за обекти, общинска собственост“
    Contractor: Electrohold Trade EAD
    Contract total funded value: 13 200.00
Procedure 5 Subject to due process: „Доставка на хляб и хлебни изделия за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил“, Estimated Amount: 385 000.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на хляб и хлебни изделия за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил“
    Contractor: Deili fuds ad
    Contract total funded value: 2 333.33
Procedure 6 Subject to due process: „Доставка на хранителни продукти за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил, по обособени позиции“, Estimated Amount: 2 450 000.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на хранителни продукти за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил, по обособени позиции“
    Contractor: iit uels ead
    Contract total funded value: 3 383.33
  • Differentiated position 2: „Доставка на хранителни продукти за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил, по обособени позиции“
    Contractor: iit uels ead
    Contract total funded value: 3 383.33
  • Differentiated position 3: „Доставка на хранителни продукти за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил, по обособени позиции“
    Contractor: iit uels ead
    Contract total funded value: 3 383.33
  • Differentiated position 4: „Доставка на хранителни продукти за нуждите на звената на бюджетна издръжка при Община Кюстендил, по обособени позиции“
    Contractor: iit uels ead
    Contract total funded value: 3 383.33
Procedure 7 Subject to due process: Доставка на бяла и черна техника по проект "Подкрепа за лица с психични разстройства в община Кюстендил", Estimated Amount: 38 044.12
  • Differentiated position 1: "Доставка на бяла и черна техника за нуждите на проект ""Подкрепа за лица с психични разстройства в община Кюстендил"
    Contractor: BG International Group Ltd
    Contract total funded value: 41 836.87
Procedure 8 Subject to due process: Доставка на оборудване и обзавеждане проект "Подкрепа за лица с психични разстройства в община Кюстендил", Estimated Amount: 12 189.42
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване и обзавеждане проект "Подкрепа за лица с психични разстройства в община Кюстендил"
    Contractor: Ofis konsumativi OOD
    Contract total funded value: 11 592.00
Procedure 9 Subject to due process: Извършване на периодична доставка на канцеларски мателиали и консумативи за нуждите на проект № BG05M9OP001-2.019 "Подкрепа на деца и младежи в Община Кюстендил"., Estimated Amount: 11 730.00
  • Differentiated position 1: Извършване на периодична доставка на канцеларски мателиали и консумативи за нуждите на проект № BG05M9OP001-2.019 "Подкрепа на деца и младежи в Община Кюстендил
    Contractor: ET "'LALKA STOEVA - ANGORA"
    Contract total funded value: 11 730.00
Procedure 10 Subject to due process: Извършване на периодична доставка на миещи, почистващи и санитарни материали за нуждите на проект № BG05M9OP001-2.019 "Подкрепа на деца и младежи в Община Кюстендил"., Estimated Amount: 7 500.00
  • Differentiated position 1: Извършване на периодична доставка на миещи, почистващи и санитарни материали за нуждите на проект № BG05M9OP001-2.019 "Подкрепа на деца и младежи в Община Кюстендил"
    Contractor: "OFFICE 1 PARTNER" LTD
    Contract total funded value: 7 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN