Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0055-C01
Project Name Patronage of elderly people and people with disabilities in Samokov
Beneficiary 000776491 Samokov Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 21.05.2019
Start Date 21.05.2019
End Date 22.08.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Самоков

Description

Brief description
С реализиране на проекта ще се създадат условия за подобряване качеството на живот на хората с увреждания и възрастните хора, включително с хронични заболявания и трайни увреждания, чрез предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги в домовете им, което ще намали риска от попадане в социална изолация. Услугите, които ще се предоставят ще бъдат съобразени с индивидуалните потребности на всеки потребител. Това ще им даде възможност да се почустват равнопоставени и значими, а това от своя страна ще следва основните принципи на Европейското общество и социалната работа. 
 За изпълнение на проекта ще бъдат наети медицински специалисти, рехабилитатор и специалист по социална работа и консултиране, които ще подпомагат потребителите в ежедневието им, съобразно индивидуалните потребности на всеки един. 
Повечето проблеми на хората с увреждания, възрастните хора и хората с хронични заболявания се дължат на сериозните здравословни проблеми и невъзможността да  извършват ежедневни си дейности. Често живеят в социална изолация и губят чувството за значимост. 
С изпълнението на проекта ще се подпомогне постигането и на националните цели, заложени в Националната стратегия за дългосрочната грижа. По този начин на възрастните хора с хронични заболявания и трайни увреждания ще се осигури медицински грижи психологична помощ в техните домове, като се изгради модел на патронажни грижи.
Activities
  • Activity: Предоставяне на почасови мобилни - интегрирани здравно-социални услуги : Дейността ще стартира с обявяване на конкурс на Интернет страницата на общината за определяне на екип за управление на услугите. С наетият екип ще бъдат сключени трудови договори. Екипът за управление на услугите ще включва Координатор, сътрудник и шофьор. Координаторът ще организира цялостната дейност на наетите лица, ще планира и организира. Ще изготвя графиците за извършване на мобилната работа,като се съобрази с графика по основното им трудово правоотношение, ще приема и утвърждава изготвените отчети за свършена работа. Сътрудникът ще приема заявленията от желаещите потребители на интегрирани услуги, ще попълва входящите регистри, ще подготвя комплекта документи необходими на специалистите, предоставящи почасови услуги. Шофьорът ще бъде назначен на трудов договор за срок от 12 месеца на 4 часов работен ден. За предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги ще бъдат наети 26 медицински специалисти и рехабилитатор. С медицинските специалисти ще бъдат сключени трудови договори за срок от 12 месеца, на 4 часов работен ден, а с рехабилитатора ще бъде сключен договор за услуги по ЗОП. Екипът за управление на услугите ще разработи процедура за кандидатстване, подбор и наемане на специалистите, предоставящи почасови интегрирани здравно-социални услуги. Процедурата ще бъде съгласувана с ръководителя на екипа за организация и управление и утвърдена от Кмета на община Самоков. Всеки един потребител ще получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден, според индивидуалните потребности., Contracted Amount: 214 474.00 , Reported Amount: 255 636.23
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа: Дейността ще стартира с наемане на консултант психолог и социален работник, които са с необходимото образование и квалификация. И двамата специалисти ще бъдат назначени по ЗОП с договор за предоставяне на услуги. Психологът и социалният работник ще работят за преодоляване на социалната изолация с потребителите, като им оказват подкрепа за преодоляване на негативни, мъчителни преживявания и подобряване на психологичното здраве. По време на консултацията, психолога и социалния работник помагат на потребителя да види проблема отстрани, да намери бързо и навременно решение на възникналото затруднение. Психологическа подкрепа ще се реализира чрез консултиране, с помощта на различни терапевтични дейности. Ще се изготви програма, която ще бъде насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. , Contracted Amount: 31 522.00 , Reported Amount: 15 222.59
  • Activity: обучение и супервизия на персонала: Всички медицински специалисти и специалисти в социалните услуги, наети с предоставянето на патронажни грижи ще преминат специализирано обучение по програма разработена от Министерство на здравеопазването. С наетия медицински персонал ще работи консултант специалист в областта на социалните услуги като провежда супервизия за преодоляване на трудности със ситуации при потребители, чиито проблеми се разрешават трудно. По време на сесиите,консултанта ще помага на медицинските специалисти да видят проблема отстрани и да изберат нови начини за преодоляване му. Сесиите на супервизията ще се извършват ежемесечно с основна цел развитие на личните и професионални умения, подобряване на работната атмосфера, подобряване организацията на работа, а също така обсъждане на етични проблеми, търсене и осъзнаване на силните и слабите страни по време на работата. , Contracted Amount: 18 100.00 , Reported Amount: 17 477.49
  • Activity: Закупуване на транспортно средство за извършване на мобилна работа: За предоставяне на почасови интегрирани здравно-социални услуги ще бъде закупено транспортно средство за извършване на мобилна работа. На територията на община самоков има 24 населени места, като част от тях са отдалечени на повече от 20 км. от МБАЛ Самоков. Предвид демографската ситуация в общината в тези населени места живеят предимно възрастни хора с множество заболявания, включително хронични, които нямат близки, които да им окажат съдействие за получаване на медицински услуги. Осъществяването на мобилна работа за предоставяне на здравно-социални услуги ще подобри чувствително живота на възрастните хора и хората с увреждания., Contracted Amount: 50 000.00 , Reported Amount: 49 995.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ET NADIYA TODOROVA, Contracted Amount*: 1 848.00 , Reported Amount**: 1 848.00
  • Contractor: OMNICAR AUTO, Contracted Amount*: 49 995.00 , Reported Amount**: 49 995.00
  • Contractor: Vasilka, Contracted Amount*: 14 593.32 , Reported Amount**: 14 095.02
  • Contractor: Tsvetanka, Contracted Amount*: 15 760.75 , Reported Amount**: 15 222.59
  • Contractor: Ivelina, Contracted Amount*: 15 760.79 , Reported Amount**: 15 222.59
  • Contractor: VENTSISLAVA EOOD, Contracted Amount*: 5 958.00 , Reported Amount**: 1 776.50
  • Contractor: Desislava, Contracted Amount*: 18 095.72 , Reported Amount**: 17 477.49
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants aged over 18, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 131.00 , Reached amount: 164.00
Indicator 2 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 131.00 , Reached amount: 164.00
Indicator 4 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 342 364.64 BGN
Grant 342 364.64 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 336 675.82 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Социален работник по проекта, Estimated Amount: 15 761.00
  • Differentiated position 1: Социален работник по проекта
    Contractor: Tsvetanka
    Contract total funded value: 15 760.75
Procedure 2 Subject to due process: закупиване на медкаменти и медицински консумативи, Estimated Amount: 5 000.00
Procedure 3 Subject to due process: закупуване на транспортно средство за извършване на мобилна работа, Estimated Amount: 50 000.00
  • Differentiated position 1: ДОСТАВКА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ
    Contractor: OMNICAR AUTO
    Contract total funded value: 49 995.00
Procedure 4 Subject to due process: Предоставяне на психологическа подкрепа на потребителите , Estimated Amount: 15 761.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на психологическа подкрепа на потребителите
    Contractor: Ivelina
    Contract total funded value: 15 760.79
Procedure 5 Subject to due process: Провеждане на супервизия на персонала, Estimated Amount: 18 100.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на супервизия на персонала
    Contractor: Desislava
    Contract total funded value: 18 095.72
Procedure 6 Subject to due process: Рехабилитация и възстановителни дейности на потребителите, Estimated Amount: 14 593.32
  • Differentiated position 1: Рехабилитация и възстановителни дейности на потребителите
    Contractor: Vasilka
    Contract total funded value: 14 593.32

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN