Identification

UMIS Number BG16FFPR002-5.001-0008-C01
Project Name Improving ambient air quality in Pleven Municipality
Beneficiary 000413974 Pleven Municipality
Funding ERDF ==> Programme "Environment" 2021-2027
Date of the Contract/Order 07.05.2024
Start Date 07.05.2024
End Date 07.05.2029
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Плевен

Description

Brief description
Изпълнението на проектното предложение ще допринесе за подобряване на качеството на атмосферния въздух в община Плевен, чрез намаляване на наднормените нива на фини прахови частици. 
За целите на подготовка на проекта е проведено пручване на нагласите на домакинствата, изполващи твърдо гориво за отопление, относно готовноста им да участват в проекта. Разработен е механизъм за подмяна на старите уреди, като са изготвени процедурните стъпки за подмяната, за отчитане на прогнозните приходи от предаване на старите уреди и за приоритизиране на кандидатите и районите на интервенцията при наличието на повече заявления за кандидатстване от разполагаемия бюджет. Извършеното пазарно проучване на средни цени на единица продукт за новите уреди е използвано с цел правилното остойностяване на основната дейност по проекта - доставка и монтаж. Предвижда се провеждането на широкомащабна кампания за населението за запознаване с възможностите по проекта, техническа подкрепа за набиране на заявления за кандидатстване от домакинствата, демонтаж на стари уреди, доставка и монтаж на нови и проектиране и доставка на фотоволтаични системи за собствено потребление със съоражения за локално съхраняване на енергия за енергийно бедни домакинства, избрали да подменят старите си уреди с такива на електричество.
Заложените дейности са насочени към подкрепа на мерки, в резултата от изпълнението на които ще се реализират и конкретни инвестиционни мерки, насочени към идентифицираният като основен източник на замърсяване с ФПЧ10 битовото отопление, попадащи в обхвата на мерките от Националната програма за подобряване качеството на атмосферния въздух (2018-2024 г.).
Проектът ще обхваща всички населени места в рамките на общината, в рамките на регулационните им граници.
Activities
  • Activity: Проучване на нагласите на населението на общината, което обхваща само членове на домакинства, отопляващи се на твърдо гориво (социологическо изследване): В рамките на изпълнение на дейността е изготвено на проучване на нагласите на населението (социологическо проучване) в населените места в рамките на регулационните граници на община Плевен (гр. Плевен, гр. Славяново и още 13 села) с данни за желаещите да подменят уредите си, основни характеристики на обитаваните от домакинствата жилища (брой и размер на помещенията, конструкция на сградите, пълно или частично саниране), данни за видовете използвано твърдо гориво и уреди на твърдо гориво, разходи за гориво, данни за видовете нови уреди, които домакинствата биха желали да използват, данни за енергийно бедни домакинства на територията. Получените данни от проучването ще дадат възможност за определяне на общия брой домакинства, които биха се ползвали от мерките за подмяна на стари отоплителни уреди, определяне на прогнозните количества на уредите, които ще бъдат заменени и прогнозните количества на уредите, които следва да бъдат доставени съобразно предпочитанията на гражданите. Посочените данни са базови по отношение на определяне на целевата стойност на индикатори „Спестени емисии на ФПЧ10 - т/г.“, „Общо произведена енергия от възобновяеми източници (от които: електроенергия) – MWh/год.“ и „Допълнителен капацитет за производство на енергия от възобновяеми източници (от които: електроенергия, топлинна енергия) – MW“, ”Жилища с подменени отоплителни устройства на твърдо гориво". В обяснителната записка за целите на изчисляване на целевите стойности на индикаторите по проекта е представена информация за това как резултатите от проведеното проучване са използвани за изчисляването на целевата стойност на индикаторите и бюджета на проекта. , Contracted Amount: 35 940.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Други дейности, свързани с подготовката на проекта (изготвяне на списък на допустимите дейности, график на дейностите, план за възлагане на обществените поръчки, анализ на остойностяването, комуникационен план, определяне на целеви стойности на индикатори по процедурата, определяне на бюджет на проекта при съобразяване с наличните данни от анализа на остойноствяването и други). : В рамките на тази дейност се включва обезпечаването на подготовка на проектно предложение за кандидатстване на Община Плевен за подкрепа по приоритет 5 „Въздух” на Програма „Околна среда“ 2021-2027 г.“, както и изготвянето на комуникационен план за изпълнение на дейност „Комуникационни кампании на местно ниво“ за популяризиране възможностите за подмяна на топлоуредите на дърва и въглища с екологични алтернативи на община Плевен. По отношение на обезпечаването на подготовката на проектното предложение в обхвата се включват изготвяне на списък на допустимите дейности, изготвяне на график на дейностите, изготвяне на план за възлагане на обществените поръчки, изготвяне на анализ на остойностяването, комуникационен план, определяне на целеви стойности на индикатори по процедурата, определяне на бюджет на проекта при съобразяване с наличните данни от анализа на остойностяването и пазарното проучване за определяне на средни цени за единица продукт и при съблюдаване на приложимите процентни ограничения съгласно Условията за кандидатстване. , Contracted Amount: 87 240.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изготвяне на пазарно проучване и разработване на средни/пределни цени за единица продукт по видове инсталации за екологично отопление : Разработване на средни/пределни цени по видове инсталации за отопление на кубичен метър в т.ч: - Извършване на необходимите анализи и да извеждане на средни/пределни цени за единица продукт (подмяна на инсталация с такава на алтернативно гориво, свързване към мрежи – за всички допустими и приложими по проекта) и за отопление на кубичен метър за различните алтернативни форми на отопление при подмяна на устройствата, съгласно допустимите дейности. - Разработване на сценарии за преминаване на домакинствата към алтернативни форми на отопление и оценка на различните сценарии по отношение на рентабилност на инвестициите и устойчивост на ефектите, като се вземат предвид очаквана себестойност на предвижданата подмяна, социална поносимост на интервенцията, постигнат ефект по отношение на отделяният обем ФПЧ в атмосферата, постигнати икономии на енергия/съответно на режийни разходи за отопление/, постигнато намаление на отделяните вредни емисии, намаляване на съпътстващите неудобства/затруднения, свързани с използването на твърдо гориво за отопление и други., Contracted Amount: 52 560.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изготвяне на механизми за подмяна на отоплителни устойства на твърдо гориво с екологични алтернативи, за отчитане на приходите от предаване на заменяните отоплителни устройства и критерии за приоритизация на кандидатите и районите/кварталите и приложимите мерки : Дейността включва разработване на: - механизъм за подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво с екологични алтернативи (изготвяне на цялостна визия за подхода, по който ще бъдат подменяни отоплителните устройства на твърдо гориво, вкл. механизъм за администриране на държавни помощи (de minimis) по проекта, в случаите, в които се предоставят средства за подмяна на отоплителни устройства на самостоятелни обекти, които извършват стопанска/икономическа дейност; - механизъм, отчитащ приходите от предаване на заменяните отоплителни устройства с определяне на прогнозния размер на приходите в резултат от предаването за последващо третиране на демонтираните отоплителни устройства; - критерии за приоритетност на инвестициите по квартали/райони; - критерии за приоритизиране на кандидатите за подмяна на уреди за отопление на твърдо гориво с екологични алтернативи, Contracted Amount: 69 960.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Комуникационни кампании на местно ниво : В рамките на изпълнение на дейността ще се подготви, организира и проведе информационна кампания за населението в общината с цел популяризиране възможностите за подмяна на уреди за битово отопление на твърдо гориво с нови, екологични алтернативи. Информационната кампания ще се провежда през по време на изпълнението на проекта, като ще запознае в детайли населението с ползите от подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво, допустимите алтернативи за подмяната, условията и критериите за включване на желаещите в схемата за подмяна. Целта на информационната кампания е да се постигне висока степен на информираност и разбиране сред населението за необходимостта от подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво и предоставяните възможности за безвъзмездната им подмяна в рамките на цитирания проект. Ще бъдат проведени пресконференции/брифинги, информационни дни и срещи, ще бъдат изработени плакати, брошури/листовки/флаери, билборд, ще бъдат извършвани публикации в местни медии и портали, реклама в социални и регионални печатни медии, ще бъдат изработени образователен клип за излъчване по телевизията и аудиоклип. Дейността е в изпълнение на разработения по проекта комуникационен план, включен в Дейност 2 и включва всички заложени в него елементи., Contracted Amount: 439 999.20 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Tехническа подкрепа за набиране на заявления за кандидатстване за подмяна на топлоуреди, съдействие на крайни получатели на помощта за попълване и подаване на изискуемите документи, извършване на огледи на домовете от технически екипи, помощ за подписване на договори между общината и крайните получатели на помощта за подмяна на топлоуреди на твърдо гориво с екологични алтернативи. : В рамките на дейността ще бъде извършено следното: 1. Изготвяне на правила и процедура за набиране на заявления от целевата група и оказване на съдействие за сключване на договор за подмяна на топлоуред на твърдо гориво със собственика на жилищен имот. 2. Набиране и обработка на заявления от домакинствата за подмяна на топлоуредите – събиране на подписани от собствениците на имотите заявления на хартия, съдържащи цялата необходима техническа информация за конструкцията и състоянието на имота, както и предпочитанието на собственика по отношение на предлаганите отоплителни алтернативи; въвеждане на информацията в електронна база данни, обработка и класиране на заявленията по приоритетност и допустимост, съхраняването им на хартия и в електронен формат. 3. Извършване на огледи от технически екипи за определяне на оптималните алтернативи за всяко конкретно жилище, чийто собственик е подал заявление за подмяна на топлоуредите – посещения на място от специалист - техник или инженер „Отоплителна, вентилационна и климатична техника“ в жилищата на всеки представител на целевата група, подал заявление за подмяна на топлоуредите, с цел подписване на протокол за пригодност на жилището и за определяне на оптималната отоплителна алтернатива. Следва да се извърши по график и в срок, максимално близък до момента на подаване на заявлението за подмяна на топлоуредите. Целта на дейността е да се обследват конкретните параметри за подмяна на отоплителните устройства чрез посещения на място в домакинствата/обектите, които са заявили желание да им бъдат подменени отоплителните устройства. Посещенията на място ще бъдат извършвани във всички обекти, за които лицата са попълнили Декларация (заявление) за съгласие за кандидатстване или са изразили желание за включване в рамките на вече проведеното социологическото проучване, осъществено в рамките на „Подготвителни дейности“. 4. Консултации на гражданите и подпомагане на попълване на изискуемите документи чрез дейности като: − организиране на срещи с етажната собственост, използващи за отопление дърва и въглища; − посещение по домовете на заявилите интерес граждани, с цел консултации; − комуникация по електронна поща – разпращане на информационни материали и на заявления за подмяна на топлоуредите; − разкриване на телефонна линия – осигуряване на колцентър за входящи и изходящи обаждания, с цел разясняване на условията за допустимост и подпомагане на попълването на заявленията, събирането на необходимите документи и уговаряне на посещенията на техническите екипи в домовете на представителите на целевата група; − разкриване на специализирани гишета на подходящи лесно достъпни места – оборудване на офиси за попълване и прием на заявления – като минимум един офис на централна локация в общинския център и други, в приоритетните квартали, по преценка на Изпълнителя; − организиране и оборудване на мобилни екипи за събиране на заявления по домовете на представителите на целевата група; − поддържане и актуализиране на информация за програмата и на образци на необходимите документи на сайта на общинската администрация. 5. Проверка за липсата на двойно финансиране и конфликт на интереси и други необходими проверки на заявените от лицата обстоятелства. 6. Класиране по приоритетност на подалите заявления граждани, в случай на недостиг на финансов ресурс заради висок интерес от страна на гражданите - кандидати. 7. Оказване на съдействие при по сключване на договори, включително изменение на сключени вече договори (при необходимост)., Contracted Amount: 1 320 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Демонтаж и предоставяне за рециклиране на високоемисионни печки и котли, работещи с твърдо гориво : По проекта ще бъдат демонтирани отоплителни устройства на дърва и въглища. Демонтираните отоплителни устройства на дърва и въглища попадат в дефиницията на понятието отпадък – съгласно Закона за управление на отпадъците, ДР, §1, т.17, "Отпадък" е всяко вещество или предмет, от който притежателят се освобождава или възнамерява да се освободи, или е длъжен да се освободи“. Те представляват отпадък, съдържащ черни и цветни метали (ОЧЦМ). Генерираният отпадък се класифицира като отпадък от 20-а група „Битови отпадъци“ (домакински отпадъци и сходни с тях отпадъци от търговски, промишлени и административни дейности), включително разделно събрани фракции, съгласно Наредба № 2 за класификация на отпадъците от 23 юли 2014 г . Дейността включва демонтаж, събиране, транспортиране и предаване за последващо третиране на отоплителните устройства на дърва/въглища при следната последователност: - демонтаж на отоплителни устройства на дърва/въглища и прилежащи елементи към тях в жилищни имоти на лица, посочени от общината; - изнасяне, натоварване и транспортиране на демонтираните отоплителни устройства и прилежащите им елементи до площадка, притежаваща необходимите документи за временно съхраняване и оползотворяване с код R12 и R13 от Приложение № 2 към § 1, т. 13 от ЗУО; - претегляне на кантар на доставените демонтирани отоплителни устройства и разтоварване на площадката; - превеждане на получените приходи от предадените метални отпадъци по банкова сметка на общината. Демонтажът и събиране на отоплителните устройства на твърдо гориво ще се извършват в жилищните имоти на лицата, на които ще бъдат подменяни тези отоплителни устройства с алтернативни отоплителни устройства по проекта на възложителя. Бенефициентът ще дава на изпълнителя заявки за изпълнение на демонтаж, събиране и натоварване на отоплителните устройства, заедно със списъци с имената, адресите и телефоните на лицата, в чиито имоти ще се извърша демонтаж. Задълженията на Изпълнителя са следните: - Определя лице за контакт, което ще изготвя необходимата документация и ще организира и следи процеса на изпълнение, в т.ч. приема заявки от възложителя. - Осъществява предварителен телефонен контакт с лицата за уточняване на ден и часови пояс за извършване на демонтажа, изготвя месечни графици и предава на възложителя всеки график не по-късно от 5 календарни дни преди съответния месец. - Изготвя маршрути съобразно получената заявка от възложителя. - Организира цялостната логистика по демонтажа и събирането на отоплителните устройства. - Разпечатва предварително за всеки обект по минимум 3 екземпляра от следните документи, които се прилагат към отчетите за извършена работа: *Декларация за произход на отпадъци от черни и цветни метали по чл. 39, ал. 4 от ЗУО от лицето, предало отпадъци; *Декларация за съгласие за обработка на лични данни от лицето, предало отпадъка; *Приемо-предавателен протокол. - Натоварва ръчно демонтираните отоплителни устройства и прилежащите им елементи в определените за целта транспортни средства. В обществената поръчка е предвидено изпълнителят да притежава регистрационен документ по реда на Глава 5, Раздел II от ЗУО във връзка с чл. 35 , ал. 3 и ал. 5 от ЗУО, а преди подаване на първата заявка за демонтаж на отоплителни уреди, да представи разрешение, издадено по реда на Глава пета, Раздел I от ЗУО или комплексно разрешително, издадено по реда на Глава седма, раздел II от ЗООС, в случай, че самият той притежава тези документи (за дейности с отпадъци трябва да е за площадка/и за временно съхраняване и разделяне на отпадък с код 20 01 40 с разрешение за дейности по оползотворяване с код R12 и R13); или договор, сключен между него и лице/лица, притежаващи горните документи. Договорът/договорите с това/тези лице/лица следва да е за срок не по-малък от срока за изпълнение на договора за обществена поръчка. Съобразно прогнозни данни от проведеното социологическо проучване ще бъдат подменени около 4005 уреда за отопление, използващи твърдо гориво., Contracted Amount: 444 624.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка, монтаж и гаранционна поддръжка на екологосъобразните уреди/системи за отопление : Дейността включва доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционно обслужване на отоплителни устройства за битово отопление на пелети (топловъздушни камини, камини с водна риза, водогрейни котли) и електричество (климатици и термопомпи "вода-въздух"), както и радиатори. Прогнозните количества уреди са определени съобразно данните от проведеното проучване на нагласите на населението и възлизат на: - 6 891 климатика: - 285 термопомпи "въздух- вода" : - 104 отоплителни устройства, използващи пелети; - 1 420 стоманени панелени радиатори. Броят уреди е изчислен на базата на проведеното социологическо проучване в рамките на Дейност 1. В обяснителната записка за целите на изчисляване на целевите стойности на индикаторите по проекта е представена информация за това как резултатите от проведеното проучване са използвани за изчисляването на целевата стойност на индикаторите и бюджета на проекта. Прогнозните количества са изчислени при допускане, че едно домакинство може да кандидатства за до три климатика, или до три топловъздушна камини на пелети със затворена горивна камера и/или до три стоманени панелни радиатори. Доставяните уреди ще са с технически параметри съобразно изискванията на Приложение № 5 към Условията за кандидатстване по процедурата. Дейността включва: -Доставка, внасяне в имота на крайния получател, монтаж, тест, пуск, настройка и въвеждане в експлоатация на заявения отоплителен уред/ уреди; -Инструктаж на крайния получател на място при доставката, както и писмени инструкции за експлоатация и поддръжка на новия отоплителен уред; -Гаранционно обслужване в гаранционния срок (не по-кратък от 24 месеца) на новия отоплителен уред, считано от датата на Приемо-предавателен протокол за доставка, монтаж, тест, пуск и настройка на уреда, при условие на спазване от страна на крайния получател на изискванията за правилна експлоатация, поддръжка, конкретен тип горива, предписани от производителя (когато е приложимо), посочени в инструкцията за монтаж и експлоатация на отоплителен уред; -Еднократен годишен технически профилактичен преглед на доставения нов отоплителен уред след първия отоплителен сезон., Contracted Amount: 24 685 836.74 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка, монтаж, гаранционна поддръжка и застраховка на фотоволтаични системи за собствено потребление : В дейността се включва изготвяне на проект за изграждане и монтаж на фотоволтаични системи за собствено потребление върху покривна конструкция на еднофамилни жилищни сгради с максимално допустима мощност до 4 kW, доставка и монтаж на фотоволтаичната система и гаранционна поддръжка, с допълване на енергия от мрежата; доставка и монтаж на батерии и устройства, непозволяващи връщане на електричество в мрежата; обучение на домакинствата за експлоатация на изградената система. Дейността ще се изпълнява само при крайни получатели които получават помощи за отопление през отоплителния сезон при следните условия: • избраната отоплителна алтернатива е термопомпа „Въздух-въздух“; • домакинството притежава самостоятелен жилищен обект (еднофамилна жилищна сграда), имащ електромер и партиден номер; • жилището е основно за кандидата краен получател на помощта; • жилището не е свързано към топлопреносна мрежа. В резултат от изпълнението ще бъдат проектирани, доставени и монтирани фотоволтаични системи за собствено потребление със съоръжения за локално съхранение на енергия за 75 домакинства. В обяснителната записка за целите на изчисляване на целевите стойности на индикаторите по проекта е представена информация за това как резултатите от проведеното проучване са използвани за изчисляването на броя на домакинствата, които ще получат фотоволтаични системи. В дейността е включено и последващото застраховане на активите за период от три години от датата на въвеждане в експлоатация. Активите ще бъдат застраховани срещу кражби, умишлени действия на трети лица, пожар и други природни бедствия (вкл. буря, градушка, проливен дъжд, наводнение, тежест при естествено натрупване на сняг и лед, падащи дървета, клони и други външни обекти вследствие буря или градушка) и други относими рискове от датата на въвеждане в експлоатация за периода на устойчивост от минимум 3 (три) години от датата на въвеждане в експлоатация. Броят уреди е изчислен на базата на проведеното социологическо проучване в рамките на Дейност 1. , Contracted Amount: 1 793 925.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация, управление и видимост : Организацията и управлението на проекта ще се осъществява чрез Екип за управление на проекта (ЕУП), съставено от вътрешни експерти (служители на общината ) и външни експерти, избрани по реда на ЗОП. За позициите: Ръководител, Координатор, Административен сътрудник, Технически сътрудник, Инвеститорски контрол - 2 бр., Счетоводител, Експерт публичност ще бъдат определени служители на общината. За позициите: 1. Експерт - мониторинг и докладване; 2.Експерт - юрист- 2 бр.; 3. Експерт - финансист;4. Експерт по информация и комуникация; 5. Експерт инженер Електро, 6 . Експерт Инженер ОВК 7. Експерт еколог. ще бъдат предложени лица от избрания изпълнител по обществената поръчка. Професионалната квалификация на членовете на екипа и разпределението на отговорностите между експертите в ЕУП гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички функции във връзка с управлението и изпълнението на проекта. ЕУП ще изпълнява редица задачи, които условно включват две ключови функции: -- да осъществява контрол върху изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта; и да осъществява мониторинг на напредъка и да отчита изпълнението на проекта. Контролът ще обхваща физическото и финансовото изпълнение на всеки договор и ще включва: преглед и одобрение на междинните и окончателните доклади по договорите с изпълнители; -- 100% документални проверки на всички документи, представяни от изпълнителите на договорите, и проверка за изпълнение на договорените условия за плащане; -- проверки на място както в офисите на изпълнителите, така и в жилища, в които са подменени отоплителните устройства на твърди горива, с цел да се удостовери, че предявените от изпълнителите разходи съответстват на действително извършена работа; провеждане на периодични срещи с избраните изпълнители, при необходимост, изготвяне на становища относно изпълнението на договорите с изпълнители и проекта като цяло. Мониторингът на напредъка и отчитането на проекта ще се осъществява чрез приемане и спазване на специфични правила за управление на настоящия проект и изготвяне на периодични справки и технически и финансови доклади. Видимост: При изпълнение на дейностите за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 общината ще: публикува на уебсайта си, и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците; поставя устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX, веднага щом започне физическото изпълнение на проекта, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване, с общ размер на разходите над 500 000 евро; организира според случая поне една комуникационна проява или дейност като привлича своевременно за участие представители на ЕК и УО. В рамките на дейността ще бъдат проведени публични събития за представяне на проекта и резултатите от него, ще бъдат изработени рекламно-информационни материали и информационни стикери за поставяне на доставените нови отоплителни уреди, както и билборд за проекта за поставяне на видимо място в сградата на общината. Като се вземе предвид преди всичко следното: „Мерките за видимост, прозрачност и комуникация, които са задължителни и следва да покриват минималните изисквания на чл. 50, точка 1 на Регламент 2021/1060 са извън рамките на Комуникационния план и се финансират от перо „Непреки разходи“., Contracted Amount: 578 600.12 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Dwellings with replaced solid fuel heating installations, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2 669.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Total renewable energy produced (electricity), Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 390.60 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Saved PM10 emissions, Measure Unit: т/год., Base Value: 0.00 , Target amount: 94.78 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Population benefiting from measures for air quality, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 110 251.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Additional production capacity for renewable energy (of which: electricity, thermal), Measure Unit: Мегават, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.30 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 29 508 685.06 BGN
Grant 29 508 685.06 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 475 434.25 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN