Identification

UMIS Number BG16RFOP001-2.001-0166-C01
Project Name "Renovation of public infrastructure by increasing the energy efficiency of public buildings, providing administrative and cultural services for the sustainable development of the town of Popovo"
Beneficiary 000875856 POPOVO MUNICIPALITY
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 12.10.2016
Start Date 12.10.2016
End Date 11.02.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Търговище, Попово, гр.Попово

Description

Brief description
Проектът е насочен към изпълнение на мерки за енергийна ефективност в 6 бр. сгради, собственост на 3 бр. публични институции. Обектите на интервенция попадат в строителните граници на гр. Попово, който е определен като опорен център от ниво 4 на националната полицентрична система, съгласно Националната концепция за пространствено развитие 2013-2025 г. Проектните дейности ще допринесат пряко за намаляване на крайното потребление на енергия и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове в обществените сгради.
Проектните дейности ще допринесат пряко за намаляване на крайното потребление на енергия и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове в обществени сгради, с обща разгъната площ  1448,71 м2:
1. Музикална школа към НЧ „Св. Св. Кирил и Методий 1882 г.“ - 266,00 м2;
2. Административна сграда на МЗХ, където се помещават "Общинска служба по земеделие гр. Попово" и "Областна дирекция по безопасност на храните - Търговище, офис гр. Попово" - 297,30 м2; 
3.  Сградата на Районна служба "Пожарна безопасност и защита на населението" - Попово с РЗП - 885,41 м2., в т.ч.: 
3.1 Административна сграда на ПБЗН - подобект № 1 - 96,20 м2;
3.2 Административна сграда на ПБЗН - подобект № 2 - 405, 77 м2;
3.3 Административна сграда на ПБЗН - подобект № 3 - 305,00 м2;
3.4 Административна сграда на ПБЗН - подобект № 4 - 78,44 м2.
 
На база предварително разработени доклади от обследване за енергийна ефективност и техническите характеристики на сградите, в проектното предложение са заложени задължителните и съпътстващи мероприятия, чрез които да се осигури повишаване на енергийните характеристики на сградите, намаляване на разходите за енергия, подобряване цялостния облик на институциите и създаване на по-добри условия за живот на гражданите на гр. Попово. 
С реализиране на настоящият проект се очаква годишното намаление на първичната електроенергия да бъде около 1 142 468,86 KW/ч , а емисиите парникови газове да се редуцират с 206,26 т. CO2/годишно.
Activities
  • Activity: Дейност №1 "Организация и управление на проекта": Дейността цели да гарантира изпълнение на проекта при спазване на графика, изразходване на средствата според изискванията на програмата и постигането на заложените цели. По проектът ще бъдат назначени петима експерта: Ръководител на екип, координатор, финансов експерт, инвеститорски контрол и експерт „Обществени поръчки”. Назначението на екипа и определянето на възнагражденията ще бъде съобразено с изискванията на ПМС № 119/ 20.05.2014 г. свързани с изпълнението на дейностите по сключени договори и указанията на Управляващия орган. Дейността предвижда: - Сформиране на екип на проекта, отговорен за осъществяване на проектните цели и за гарантиране на успешната реализация на дейностите; - Разпределение на отговорностите на членовете на екипа и конкретни задачи; - Провеждане на ежемесечни срещи за уточняване на логистични въпроси, свързани с изпълнението на проекта и обсъждане и уточняване на механизми за наблюдение и текущ контрол върху изпълнението на проекта; - Изпълнение на процедурите за вътрешен мониторинг чрез регулярни срещи на екипа, и отчетност пред Договарящия орган. Контролът ще се извършва с обичайни методи: -Изготвяне на график по дейности и прогноза на финансовия поток; -Времеви графици на задачите; -Набиране и обработка на ежемесечна оперативна информация по дейности и разходи; - Осъществяване на инвеститорски контрол от страна Общинска администрация-Попово;, Contracted Amount: 13 750.00 , Reported Amount: 13 072.01
  • Activity: Дейност №2 "Публичност и визуализация на проекта": Целта на тази дейност е популяризиране на проекта, неговите цели и дейности, източника на финансовата помощ, прозрачност при неговото изпълнение, и недопускане на дискриминация. Изпълнението на дейността ще бъде извършено съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. ДЕЙНОСТТА ОХВАЩА: Дейности, които ще се възлагат на външно изпълнение: 1. Организиране на две пресконференции - при стартиране и при приключване на проекта – минимум по 60 участника - медии, представители на местна и държавна власт, граждани и др.; 2. Презентационни материали за пресконференциите по 60 бр. тефтери (А5), химикалки, рекламни чаши, чантичка и USB 8gb флаш памет - мин. клас 5; 3. Изработване на 50 бр. плакати, формат А3, с информация за проекта - цели, дейности/резултати, стойност. Плакатите ще бъдат разпространени на видни места в града и около обектите на интервенция; 4. Листовки с информация за проекта (100 бр.); 5.Изработка и монтаж на 3 бр. обяснителни табели (50х70см) след приключване на СМР дейностите. Табелите ще бъдат монтирани на трите сгради, обекти на интервенция; 6. Провеждане на церемония "Първа копка" за 30 души, съгласно изискванията на Наръчника; 7. Публикации в регионална и местна преса – 3 бр. Материалите ще съдържат задължителните реквизити за популяризиране на проекта и финансовата подкрепа на ЕС. При провеждането пресконференцията ще бъдат разработени и мултимедийни презентации, чрез които да се визуализират дейностите, целите и очакваните резултати по проекта. Потенциален брой участници за всяка пресконференция – 30. Информираността на гражданите ще се извърши, чрез публикувана на покана на интернет страницата на Община Попово и публикация в пресата. Дейности, които ще се изпълняват от Бенефициента: При реализацията на проекта, посредством интернет страницата на бенефициента - Община Попово, екипа по проекта ще информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, ще публикува кратко описание на проекта, включително не неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз. , Contracted Amount: 3 850.00 , Reported Amount: 3 552.00
  • Activity: Дейност №3 "Разработване на инвестиционни проекти и изпълнение на строително-монтажни работи във връзка с изпълнението на задължителните и препоръчителни мерки в докладите от техническото и енергийно обследване": I.ВНЕДРЯВАНЕ НА МЕРКИ ЗА ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ И СЪПЪТСТВАЩИ СМР ЗА ПРИВЕЖДАНЕ НА СГРАДАТА, СЪГЛАСНО НОРМАТИВНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ. - Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които да предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най - малко клас на енергопотребление "С"; - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти, т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническите обследвания ; - изпълнение на мерки свързани с подобряване на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. - препоръчителните мерки, предписани техническото обследване на сградата (съгласно техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти, т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки")., Contracted Amount: 652 058.03 , Reported Amount: 792 168.45
  • Activity: Дейност №4 "Строителен надзор и оценка за съответствие": Съгласно българското законодателство упражняването на строителен надзор е задължително за изпълнението на строителните дейности за строежите от първа до четвърта категория. За обектите в настоящето проектно предложение, които са трета, четвърта и пета категория се предвижда строителен надзор. Изпълнителят на тези услуги - ще има за задача да извършва мониторинг (да наблюдава) Изпълнителя на строителните дейности (Строителя) и да докладва на Възложителя при откриване на несъответствия в качеството на използваните материали, техническите характеристики, стандартните норми и други отклонения от предварително договорения обхват и качество на строителните дейности. Дейността включва и изготвяне на доклад за Оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6, изготвена на основание чл. 142, ал. 9 от ЗУТ и по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия в сгради. Изпълнителят упражняващ строителен надзор ще бъде отговорен за изпълнението на всички изисквания на ЗУТ и поднормативните актове към него, свързани с надзора на строителни дейности. По време на изпълнението на строителството надзорът ще следи основно за: - Законосъобразно започване на строежа; - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на приложимите нормативни актове и техническите спецификации; - Спазване на условията за безопасност на труда; - Недопускане увреждането на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; - Достоверността на данните в изготвените протоколи и актове. , Contracted Amount: 13 545.44 , Reported Amount: 10 915.01
  • Activity: Дейност №5 "Въвеждане в експлоатация на обновените обекти": Обновените сгради представляват строежи трета и четвърта и пета категория, съгласно ЗУТ и се въвеждат в експлоатация след издаване на Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане в експлоатация, съгласно чл. 177 ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ. След изпълнението на строително-ремонтните работи, в съответствие с издадените строителни книжа, заверената екзекутивна документация, всички изисквания към строежите съгласно ЗУТ и поднормативната база към него, както и в съответствие с условията на сключения/те договор/и, се пристъпва към издаването на съответните документи. Към тях се прилагат изготвените окончателни доклади за всеки един обект от лицето, упражняващо строителен надзор, акт образец № 15 и други документи, съгласно изискванията на ЗУТ и ЗЕЕ. Дейността включва разходи за издаване на удостоверение от „Агенция по геодезия, картография и кадастър”, издаване на окончателни енергийни паспорти, становища, замервания, такси и съгласувателни писма. Забележка: За някои от разходите не е начисляван ДДС., Contracted Amount: 14 421.69 , Reported Amount: 1 699.63
  • Activity: Дейност №6 "Извършване на независим финансов одит": Дейността е необходима с оглед спазването на стриктна финансова дисциплина при разходването на отпуснатите безвъзмездни средства и осигуряване на прозрачност при изпълнението на проекта. При изпълнение на дейността ще се спазва Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган от м. юли 2013 г. Сертифициран одитор ще изготви доклад за финансов одит на проекта при приключване на проектните дейности., Contracted Amount: 6 900.00 , Reported Amount: 1 320.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Regional Directorate "Agriculture" -Targovishte, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Regional Directorate for Food Safety Targovishte, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: General Directorate "Fire Safety and Population Protection", Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Mega Communication EOOD, Contracted Amount*: 2 448.00 , Reported Amount**: 2 448.00
  • Contractor: Global audit services OOD, Contracted Amount*: 1 320.00 , Reported Amount**: 1 320.00
  • Contractor: Nayden, Contracted Amount*: 4 224.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Zornica, Contracted Amount*: 990.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Penka, Contracted Amount*: 2 750.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Agenciq strojkontrol - VT OOD, Contracted Amount*: 10 495.20 , Reported Amount**: 10 915.01
  • Contractor: "POLI MANUS" DZZD, Contracted Amount*: 570 159.60 , Reported Amount**: 578 709.77
  • Contractor: Nina, Contracted Amount*: 2 486.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Dobrin, Contracted Amount*: 3 300.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DMI Development LTD, Contracted Amount*: 1 104.00 , Reported Amount**: 1 104.00
  • Contractor: "ENERGY DESIGN" EOOD, Contracted Amount*: 7 440.00 , Reported Amount**: 862.43
  • Contractor: "KT and BKS ENGINEERING" DZZD, Contracted Amount*: 209 478.36 , Reported Amount**: 212 596.25
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: Dekumanus OOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: Poly yord EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: Kaleya trade EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: Bul stroy consult EOOD, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 6.00
Indicator 2 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 206.26 , Reached amount: 218.44
Indicator 3 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 142 468.86 , Reached amount: 1 165 645.00

Financial Information

Total Project cost 770 674.96 BGN
Grant 770 674.96 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 770 674.96 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 524.76 0.00 524.76 АГЕНЦИЯ СТРОЙКОНТРОЛ - ВТ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 28 507.98 0.00 28 507.98 "ПОЛИ МАНУС" ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 5 679.20 0.00 5 679.20 "КТ и БКС ИНЖЕНЕРИНГ" ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 4 794.72 0.00 4 794.72 "КТ и БКС ИНЖЕНЕРИНГ" ДЗЗД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Изготвяне на доклад за съответствие на инвестиционни проекти и упражняване на строителен надзор, във връзка с внедряването на мерки за енергийна ефективност в 6 (шест) публични сгради по договор за безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001-0166-C01 по проект „Обновяване на публичната инфраструктура чрез повишаване на енергийната ефективност на обществени сгради, предоставящи административни и културни услуги за устойчиво развитие на гр. Попово”; по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001 „Eнергийна ефективност в периферните райони“, финансиран от оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“, съфинансирана от ЕС чрез ЕФРР”, Estimated Amount: 13 545.44
  • Differentiated position 1: „Изготвяне на доклад за съответствие на инвестиционни проекти и упражняване на строителен надзор, във връзка с внедряването на мерки за енергийна ефективност в 6 (шест) публични сгради по договор за безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001-0166-C01 по проект „Обновяване на публичната инфраструктура чрез повишаване на енергийната ефективност на обществени сгради, предоставящи административни и културни услуги за устойчиво развитие на гр. Попово”; по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001 „Eнергийна ефективност в периферните райони“, финансиран от оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“, съфинансирана от ЕС чрез ЕФРР”
    Contractor: Agenciq strojkontrol - VT OOD
    Contract total funded value: 10 495.20
Procedure 2 Subject to due process: „Изпълнение на мерки за публичност, визуализация и информиране на целевите групи по договор за безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001-0166-С01 по проект „Обновяване на публичната инфраструктура чрез повишаване на енергийната ефективност на обществени сгради предоставящи административни и културни услуги за устойчиво развитие на гр. Попово” по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001 „Енергийна ефективност в периферните райони.“, финансиран от оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“, съфинансирана от ЕС чрез ЕФРР.”по две обособени позиции:, Обособена позиция № 1: „Организиране на информационни събития, публикации в местна преса и изработка и доставка на 3 бр. информационни табели”; Обособена позиция № 2: „Дизайн, изработка и доставка на плакати, листовки, рекламни чанти и тефтери."", Estimated Amount: 3 850.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: „Организиране на информационни събития, публикации в местната преса и изработка и доставка на 3 бр. информационни табели”
    Contractor: Mega Communication EOOD
    Contract total funded value: 2 448.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2: "Дизайн, изработка и доставка на плакати, листовки, рекламни чанти и тефтери"
    Contractor: DMI Development LTD
    Contract total funded value: 1 104.00
Procedure 3 Subject to due process: „Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажни работи на обекти в рамките на проект: BG16RFOP001-2.001-0166 „Обновяване на публичната инфраструктура чрез повишаване на енергийната ефективност на обществени сгради, предоставящи административни и културни услуги за устойчиво развитие на гр. Попово”, по три обособени позиции“, Estimated Amount: 652 058.03
  • Differentiated position 1: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 1: „Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажни работи в Сградата на „Музикална школа към НЧ „Св. Св. Кирил и Методий 1882 г.” гр. Попово, ул. „Каломенска” № 7 с РЗП 266 кв.м.”
    Contractor: "KT and BKS ENGINEERING" DZZD
    Contract total funded value: 113 583.96
  • Differentiated position 2: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 2: „Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажни работи в „Административна сграда на Министерство на земеделието и храните” гр. Попово, ул. „Мара Тасева” № 3 с РЗП 297,30 кв.м.”
    Contractor: "KT and BKS ENGINEERING" DZZD
    Contract total funded value: 95 894.40
  • Differentiated position 3: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 3: „Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажни работи в „Районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” гр. Попово, ул. „Раковска” № 1 с РЗП 885,41 кв.м. в това число: Подобект 1 – Административна сграда на РС ПБЗН с РЗП 96,20 кв.м.; Подобект 2 - Административна сграда на РС ПБЗН с РЗП 405,77 кв.м.; Подобект 3 - Административна сграда на РС ПБЗН с РЗП 305,00 кв.м.; Подобект 4 - Административна сграда на РС ПБЗН с РЗП 78,44 кв.м.”
    Contractor: "POLI MANUS" DZZD
    Contract total funded value: 570 159.60
Procedure 4 Subject to due process: Извършване на ангажимент за договорени процедури за проверка на изпълнението на дейностите и отчитането на разходите (одит) по проект „Обновяване на публичната инфраструктура чрез повишаване енергийната ефективност на обществени сгради, предоставящи административни и културни услуги за устойчиво развитие на гр. Попово”; по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001 „Енергийна ефективност в периферните райони“, финансиран от оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“, Estimated Amount: 6 900.00
  • Differentiated position 1: Извършване на ангажимент за договорени процедури за проверка на изпълнението на дейностите и отчитането на разходите (одит) по проект „Обновяване на публичната инфраструктура чрез повишаване енергийната ефективност на обществени сгради, предоставящи административни и културни услуги за устойчиво развитие на гр. Попово”; по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-2.001 „Енергийна ефективност в периферните райони“, финансиран от оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“
    Contractor: Global audit services OOD
    Contract total funded value: 1 320.00
Procedure 5 Subject to due process: Обследване и изготвяне на технически паспорти и обследване на енергийна ефективност, на сгради с обществено предназначение на територията на гр, Попово във връзка със ОПРР 2014-2020 г., приоритетна ос 2 : "Подкрепа за енергийна ефективност в периферните райони" за 3 /три/ обекта, Estimated Amount: 12 759.00
  • Differentiated position 1: Обследване и изготвяне на технически паспорти и обследване на енергийна ефективност, на сгради с обществено предназначение на територията на гр, Попово във връзка със ОПРР 2014-2020 г., приоритетна ос 2 : "Подкрепа за енергийна ефективност в периферните райони" за 3 /три/ обекта
    Contractor: "ENERGY DESIGN" EOOD
    Contract total funded value: 7 440.00
Procedure 6 Subject to due process: Управление на проекта, Estimated Amount: 13 750.00
  • Differentiated position 1: Ръководител проект
    Contractor: Nayden
    Contract total funded value: 4 224.00
  • Differentiated position 2: Финансов експерт
    Contractor: Penka
    Contract total funded value: 2 750.00
  • Differentiated position 3: Координатор по проекта
    Contractor: Dobrin
    Contract total funded value: 3 300.00
  • Differentiated position 4: Инвеситорски контрол
    Contractor: Nina
    Contract total funded value: 2 486.00
  • Differentiated position 5: Експерт обществени поръчки
    Contractor: Zornica
    Contract total funded value: 990.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN