Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0070-C04
Project Name Providing a warm lunch in Municipality Vulchedrum
Beneficiary 000320648 Municipality of Valchedram
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 24.08.2016
Start Date 01.06.2016
End Date 30.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Вълчедръм, гр.Вълчедръм

Description

Brief description
Предоставяне на топъл обяд в една обществена трапезария в град Вълчедръм на 50 самотно живеещи лица от град Вълчедръм, получаващи пенсии в минимални размери - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии несвързани с трудова дейност. Осигуряването на топъл обяд на представителите на избраната целева група ще е само в работните дни от месеците в периода 01.07.2016г. до 30.04.2020г. - 962 дни общо, в които ще се предоставя топлия обяд.
В периода на предоставяне на топъл обяд на лицата ще се предлагат и съпътстващи мерки, изразени в индивидуално консултиране и съдействие за : 
- възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ;
- ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, или
- други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи : Община Вълчедръм предвижда 50 самотно живеещи лица от град Вълчедръм, получаващи пенсии в минимални размери - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии несвързани с трудова дейност в периода 01.07. 2016г. до 30.04.2020г. да получават топъл обяд. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Проектното предложение предвижда през 2016г. обществената трапезария да функционира само в работните дни от месеците в периода от 01.07. до 30.04.2020г. За определяне стойността на един храноден и общата стойност на необходимите хранителни продукти за целия период на предоставяне на услугата са разработени седмични менюта, на базата на рецепти за всяко ястие са разработени калкулационни ведомости за изчисляване на продуктите за приготвяне на топъл обяд за всеки ден. На тази база е изготвена спесификация за необходимите количества продукти за целия период, която е остойностена, като цените са взети от договорите с доставчиците на продукти избрани по реда на ЗОП. Стойността на един храноден е 2,30 лв.до 30.04.2017 г. и до 30.04.2020 г по 2,50 храноден. Административните разходи и разходите за транспорт и съхранение на храните, са определени като единна ставка в размер на 5% от разходите за закупуване на хранителни продукти. Разходи за съпътстващи мерки са определени като единна ставка в размер на 5 % от разходите за закупуване на хранителни продукти. Община Вълчедръм има сключен договор за доставка на хранителни продукти за 2016г., в които са предвидени количества за нуждите на обществената трапезария за три месеца (м.октомври–м.декември 2016г.), за останалите три месеца (м.юли–м.септември 2016г.) прогнозната стойност на доставката на хранителните продукти е 6 133,00 лв без ДДС, 7360,00 лв с ДДС. Необходимите количества хранителни продукти за четирите месеца на 2017г. ще бъдат включени в поръчката за следващата година. Обект на обществената поръчка е доставка по смисъла на чл.3, ал.1, т.2 от ЗОП. Община Вълчедръм ще спази разпоредбата на чл. 1.7 от Общите условия към ДПБФП и ще сключи договор с изпълнител, чрез който да се гарантират условията, приложими по силата на членове 1, 4, 5, 6 и 14 от Общите условия. Доставяните хранителни продукти да отговарят на следните Нормативни изисквания: Закона за храните; Наредба № 5/25.05.2006г. за хигиената на храните, издадена на основание чл.17, ал.2 от Закона за храните; Наредба №16/28.05.2010г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци издадена от МЗХ; Наредба № 23 от 19 юли 2005 г. за физиологичните норми за хранене на населението, издадена от МЗ; Български стандарти, с които се въвеждат хармонизирани европейски стандарти, или Европейско техническо одобрение или Признати национални технически спецификации (национални стандарти), когато не съществуват технически спецификации. Всички хранителни продукти да отговарят на продукти І-во качество, БДС или на еквивалентни стандарти, да са придружени с необходимите сертификати. Опаковките да са здрави с етикети на български език и да съдържат информация за вида на стоката, нейното съхранение, производителя, качеството, дата на производство, срок на годност, съгласно изискванията за етикетирането и представяне на храните. Доставката да се придружава от ветеринарно медицинско свидетелство и експертен лист за продуктите от животински произход и сертификат за произход и качество на всички хранителни продукти. Всяка партида храни се придружава от документ, удостоверяващ произхода на храната и документ за качество и безопасност. Доставените хранителни продукти да имат остатъчен срок на годност не по-малко от 70%. Доставените хранителни продукти да са придружени със сертификат за качество и документ за произход и годност. Амбалажът, който ще се използва при доставка на хранителните продукти и който влиза в контакт с тях, да отговаря на утвърдените с наредби на министъра на здравеопазването и министъра на околната среда и водите изисквания, да не създава възможности за замърсяването на храните или за преминаването в тях на чужди и опасни за здравето вещества. Доставките ще се осъществяват с транспортни средства на изпълнителя по договора, снабдени със санитарно разрешително, удостоверяващо, че отговарят на хигиенните изисквания за превоз на хранителни стоки. , Contracted Amount: 117 431.50 , Reported Amount: 117 535.00
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Предоставяне на топъл обяд в една обществена трапезария в град Вълчедръм на 50 самотно живеещи лица от град Вълчедръм, получаващи пенсии в минимални размери - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии несвързани с трудова дейност. РазходОбщина Вълчедръм предвижда стартиране на дейностите по проекта да започне от 01.07.2016г. Осигуряването на топъл обяд на представителите на избраната целева група да е само в работните дни от месеците в периода 01.07.2016г. Осигуряването на топъл обяд на представителите на избраната целева група да е само в работните дни от месеците в периода 01.07.2016г. до 30.04.2020г., както следва: месец юли 2016г. - 21 дни, месец август 2016г. - 23 дни, месец септември 2016г. - 20 дни, месец октомври 2016г. - 21 дни, месец ноември 2016г. - 22 дни, месец декември 2016г. - 21 дни, месец януари 2017г. - 22 дни, месец февруари 2017г. - 20 дни, месец март 2017г. - 22 дни, месец април 2017г. - 18 дни. 2. Брой работни дни за 2017г. – 167 дни, разделени по месеци както следва:май 2017 г. – 20 работни дни;юни 2017 г. – 22 работни дни;юли 2017 г. – 21 работни дни;август 2017 г. – 23 работни дни;септември 2017 г. – 19 работни дни;октомври 2017 г. – 22 работни дни;ноември 2017 г. – 22 работни дни;декември 2017г. - 18 работни дни, брой работни дни за 2018г. – 249 дни, брой работни дни за 2019г. – 249 дни, за 2020 г. - 84 работни дни. Общо дни на предоставяне на топлия обяд - 962 дни. За определяне стойността на един храноден и общата стойност на необходимите хранителни продукти за целия период на предоставяне на услугата са разработени седмични менюта, на базата на рецепти за всяко ястие са разработени калкулационни ведомости за изчисляване на продуктите за приготвяне на топъл обяд за всеки ден. На тази база е изготвена спесификация за необходимите количества продукти за целия период, която е остойностена, като цените са взети от договорите с доставчиците на продукти избрани по реда на ЗОП. Стойността на един храноден е 2,30 лв.до 30.04.2017 от 01.05.2017 до 30.04.2020 г. по 2,50 лв. храноден Административните разходи и разходите за транспорт и съхранение на храните, са определени като единна ставка в размер на 5 на сто от разходите за закупуване на хранителни продукти. Разходите за съпътстващи мерки, предприети и декларирани от партньорските организации, които доставят храните на най-нуждаещите се лица, под формата на единна ставка в размер на 5 на сто от разходите за закупуване на хранителни продукти. През 2005 година с Решение № 170, Протокол № 26 на Общински съвет Вълчедръм на основание чл.52, ал.1 от Закона за общинската собственост е създадено Общинско предприятие, което е специализирано звено на общината за изпълнение на дейности, финансирани от общинския бюджет. Това звено предоставя социалната услуга в общността “Домашен социален патронаж”. За предоставянето на услугата има 9 щатни бройки - 1 майстор-готвач, 1 готвач, 1 работник кухня, 2 разносвачи на храна, 2 шофьори, 1 домакин и 1 социален работник - отговорник домашен социален патронаж. Налични технически – материална база и оборудване за приготвяне на храна: Кухнята има три електрически печки, един плот за работа, два плота за разливане на храна и една мивка за измиване и дезинфекция на яйцата. Към кухнята има подготвително помещение за подготовка и измиване с две мивки една за зеленчуци и една за месо. Миалното помещение на кухнята има три мивки и един бойлер. Две помещения за съблекални на персонала. Една съблекалня за мъже и една съблекалня за жени. Две складови помещения за съхранение на продукти. Две складови помещения за съхранение на празния амбалаж. Едно помещение за фризерите, които са два на брои, един тип ракла и един вертикален фризер, за съхраняване на месо. Едно помещение за хладилници, които са два броя. В единия се съхраняват пробите от приготвената храна, а в другия яйцата и млякото. Транспортни средства Лек автомобил – ВАЗ 2121 Лада Нива, Товарен автомобил - Опел Комбо, Contracted Amount: 5 871.57 , Reported Amount: 5 483.00
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: В периода на предоставяне на топъл обяд на лицата ще се предлагат и съпътстващи мерки, изразени в индивидуално консултиране и съдействие за : - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, или - други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи., Contracted Amount: 5 871.57 , Reported Amount: 5 483.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: CRID LTD, Contracted Amount*: 2 149.77 , Reported Amount**: 2 149.77
  • Contractor: TSANKOV 72 - COMMERCE LTD, Contracted Amount*: 73 885.23 , Reported Amount**: 21 885.23
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 72.00

Financial Information

Total Project cost 129 174.64 BGN
Grant 129 174.64 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 129 174.64 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 103.50 0.00 103.50 ЦАНКОВ 72 - КОМЕРС ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на хранителни продукти във връзка с изпълнение дейностите финансирани от Агенция за социално подпомагане по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05FMOP001-3.002 „Осигуряване на топъл обяд“- 2016 , Estimated Amount: 18 304.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на хранителни продукти за нуждите на социалните и детски заведения на територията на община Вълчедръм, обл. Монтана., Estimated Amount: 250 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж, Обществена трапезария, Дом за възрастни със сетивни нарушения, Целодневна детска градина/ЦДГ/ и Обединено детско заведение/ОДЗ/-Вълчедръм, Обединено детско заведение/ОДЗ/ с. Септемврийци,
    Contractor: TSANKOV 72 - COMMERCE LTD
    Contract total funded value: 31 125.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на хранителни продукти за нуждите на социалните и детски заведения на територията на община Вълчедръм, обл. Монтана.“, Estimated Amount: 250 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция-І Доставка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж, Обществена трапезария, Дом за възрастни със сетивни нарушения, Целодневна детска градина/ЦДГ/ и Обединено детско заведение/ОДЗ/-Вълчедръм, Обединено детско заведение/ОДЗ/ с. Септемврийци
    Contractor: TSANKOV 72 - COMMERCE LTD
    Contract total funded value: 22 945.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN