Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0075-C01
Project Name Developing management capacity of ET "IVAN TODOROV 98" by introducing a system of quality management and certification in accordance with its standard - BS EN ISO 9001 and through the development and implementation of management software ERP system protsesite-
Beneficiary 114125303 IVAN TODOROV 98
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 09.03.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Description

Brief description
ЕТ „ИВАН ТОДОРОВ 98” е създадено през 1998 г. Основната направление, в което се развива е рекламна и издателска дейност, дизайн и изработка на рекламни и печатни материали. Компанията се е утвърдила с качеството на своите услуги, както и с изключително кратките срокове на производство и се стреми да извоюва позиции като водеща фирма в сферата издателската дейност. 
Основните проблеми, ограничения и предизвикателства пред развитието на компанията са свързани с необходимостта от постоянно поддържане на високо качество на продукцията и ефективното управление на работните процеси.
За успешното им преодоляване представеният проект включва следните допустими дейности по настоящата процедура за подбор на проекти:
1.Разработване и въвеждане на международна система за управление на качеството в съответствие със стандарт ISO 9001 и сертифициране й.
2.Разработване и въвеждане на специализиран софтуер за управление на процесите в предприятието-  ERP система.
3. Доставка на оборудване, допринасящо за въвеждане на стандарт ISO 9001     
Предприятието планира чрез две взаимно допълващи се дейности – внедряване на система за управление на качеството съгласно ISO 9001:2008 и ERP- система да бъдат постигнати следните резултати:
-	Подобряване на планирането и цялостното управление на дейността на компанията; оптимизиране на всички работни процеси в предприятието;
-	Своевременно откриване на възникнали проблеми и въвеждане на средства и методи за избягване на повторни грешки;
-	Намаляване на разходите чрез елиминиране на неефективните бизнес процеси;
-	Значително намаление на времето за администриране на материалното стопанство;
-	Увеличение броя на новите клиенти на фирмата с 20 % спрямо настоящия им брой;
-	Увеличение на приходите от продажби на предлаганите изделия като пряк резултат от привличането на нови клиенти; 
-	Запазване доверието на основните клиенти, привличане на нови клиенти;
-	Запазване и разширяване на пазарните позиции в национален и международен мащаб
Activities
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез въвеждане и сертифициране на ISO 9001: Като модерна организация, осъществяваща своята специфична икономическа дейност в условията на конкурентна борба с висок интензитет и динамични, непредвидими и непрекъснато нарастващи изисквания на външната среда, ЕТ ИВАН ТОДОРОВ 98 трябва да предприема навременни и адекватни стратегически действия в отговор на тези условия, за да може да осигури своята устойчивост, развитие и защита на пазарните си позиции. Към настоящия момент в фирмата няма изградена система за управление на качеството по ISO 9001. Ръководството на организацията осъзнава необходимостта от приложение на подход, ориентиран към клиента и неговите индивидуални нужди, за да си осигури неговата лоялност и да изгради стабилни дългосрочни договорни взаимоотношения. Основните ограничения (проблеми) пред развитието на дружеството, въз основа на които са идентифицирани нуждите и е предвидена настоящата дейност по проект са следните: 1. Проблем - Затруднено идентифициране, проследимост и контрол на документооборота- Необходимост от разписване и прилагане на ефективна процедура за въвеждане, проследяване, извеждане и архивиране на всеки издаден документ, което ще доведе до намаляване на документооборота и улеснено управление на записите, свързани с дейностите в организацията. 2. Проблем - Незадоволителна ефективност на работните процеси, висока себестойност на предлаганите продуктите/ услуги и невъзможност да се постигне пълна удовлетвореност у клиентите 3.Проблем - Невъзможност за оптимизиране организацията на дейноста по начин, който да позволи подобряване на качеството на предоставяните продукти/услуги и преструктуриране и подобряване на пазарните позиции;Необходимост от изграждане и въвеждане на система за управление на качеството, която ще гарантира подобрена ефективност на работните процеси и качество на всеки извършван в дружеството процес и дейност и ще подобри организацията на цялостната дейност на компанията и сертифициране на въведената система, в следствие, на което ще се подобрят пазарните позиции на ЕТ ИВАН ТОДОРОВ 98. Разработване, внедряване, провеждане на вътрешен одит и сертифициране на СУК по стандарт ISO 9001. Дейността ще премине през следните етапи: Диагностика на системата за управление на качеството • провеждане на предварителна среща (предварителен одит) с Ръководството на фирмата; • извършване на анализ на настоящото състояние по отношение на осигуряване на качеството, и по-специално удовлетворяване на изискванията на клиента; • провеждане на обучение на ръководството за запознаване със структурата и изискванията на ISO 9001; • определяне на Представител на ръководството и на специалисти от фирмата, които ще бъдат ангажирани с разработването, документирането, внедряването и по-нататъшното поддържане на системата за управление на качеството; • анализ на документите и дейностите, определяне на процесите, разкриване на слабите места и определяне на необходимата документация, ресурси и обучение, произтичащи от изискванията на ISO 9001. Разработване и внедряване на системата за управление на качеството • Определяне на Политика и Цели по качеството; • Разработване на проекти на необходимите документи на системата за управление на качеството /Наръчник, Процедури, Инструкции, Оперативни документи и др./; • Съвместен преглед и редакция на проектите с представители на фирмата и консултантския екип, съгласуване и утвърждаване от ръководството на фирмата; • Провеждане на обучение на подбрани служители на фирмата за придобиване на квалификация “Вътрешен одитор” и “Мениджър по качеството”; • Организиране и пробно внедряване на документите на системата за управление на качеството; • Провеждане на вътрешен одит на внедрените документи на системата за управление на качеството; • Назначаване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия по отстраняване на несъответствия, установени при вътрешните одити; • Сертифициране и придобиване на сертификат. , Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 14 700.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на ERP система: Част от стратегията за развитие на дружеството е свързана с непрекъснато подобрение на производствения процес, разнообразяване на продуктовия асортимент, привличане на нови клиенти и навлизане на нови пазари. Тази стратегия може да бъде осъществена чрез непрекъснати инвестиции в нови машини и оборудване, обучение на персонала, инвестиции в софтуер, който да улесни и подпомага цялостния процес на управление и дейността на организацията ни. Внедряването и използването на ERP системата в предприятието ще подпомогне осъществяването на тази стратегия, тъй като ще се постигне интегриране на основните процеси, възможност за множество анализи и справки, автоматизиране на част от работния процес и подпомага дейността ни във всички аспекти от производството до финансовата политика. Предвид това по настоящия проект се предвижда разработване и внедряване на следната ERP система, чиито основни модули ще бъдат: Управление на проекти- дефинира и управлява основни параметри като клиент, обект и вид на поръчката, количества, отчетни периоди, срокове, етапи, приоритети,изпълните(и), вложени материали и др; осигурява се интеграция и връзка към другите модули, реално време отразяване на необходимите, доставени и вложени количества в материалите, времената и себестойностите; разпределение на количествено дефинираните поръчки/проекти към съответни производствени вериги; връзка към работните графици на служителите. Управление на отношенията с клиенти- Данните, които се показват са в реално време и се получават от всички, свързани с клиентите модули; достъп до пълната история на взаимоотношенията с контрагента ; всички потенциални продажби, проекти или възможности да бъдат свързани с клиента или проспекта и да се проследи целият им цикъл на изпълнение; неограничен брой дейности като телефонни обаждания, срещи, изпратени оферти и поръчки и т.н. Управление на финанси – следене напаричните потоци и наличности в компанията; детайлни справки за всяко отделно движение на пари от и към компанията, вземания, задължения; управлява цялото движение на финансови документи, създадени от служителите - проформи, разписки, фактури и др.,както и движението по банковите сметки на фирмата, данъци, изплатени аванси и др.; оценка на рентабилността. Управление на материалите- управлява пълната номенклатура от материали и спецификации на крайни изделия, както и отразяването на реалното потребление на материали в складовата наличност; подробни справки за материалите, участието им в различни готови изделия, разчети по различни разходни норми; заприхождавания, изписвания, резервации, трансфери; поддържа съответния документооборот, свързан с движението на материали, (складови разписки, планови задания и др.) Управление на отпадъците- необходими данни, свързани с обработката на отпадни продукти, например от гледна точка на логистиката, от правна гледна точка, физико-химични характеристики и т.н.; въвеждани каталози на отпадъците и кодове на отпадъците; въвеждат се количествата на отпадъците и се задейства по-нататъшното обработване на отпадъка; създавани, разпечатвани и управлявани различни типове документи за обработка на отпадъчни продукти; създадени множество отчети, свързани с управлението на отпадъците. Склад и логистика- свързване и координация на всички дейности по управление на материалните, финансовите и информационните потоци в компанията;обединява управлението на различни логистични дейности като: обслужване на клиенти; обработка на поръчки ;управление на запасите; управление на заявки; снабдяване; складиране; адресиране на складови пространства; управление на върнати стоки, брак и др. , Contracted Amount: 232 000.00 , Reported Amount: 232 000.00
  • Activity: Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез закупуване на ново оборудване необходимо за въвеждане на ISO 9001- Широкоформатен цветен принтер- 1 бр. и Спектрофотометър- 1 бр.: Възприемането на Система за управление на качеството е стратегическо решение на ръководството на дружеството, чиято разработка и изпълнение да създаде нова организационна реалност чрез решителна намеса в управление на целите на компанията, съзнателно подобряване на качеството и генериране на нови концепции за ефективността. Чрез системата ще се постигне повишаване на продуктивността, в следствие на подобрение на основните процеси, като същевременно се цели оптимално икономично използване на ресурсите, повишено качество и ориентация към непрекъснато осъвършенстване, която позволява да се търсят варианти за подобрение на вече постигнати цели. Ръководството на компанията идентифицира и необходимостта от закупуване на оборудване за осигуряване на постигане съответствие със СУК За да приведе процеса на предоставяне на издателски услуги и изработване на основните изделия като магазинни вестници, книги, каталози, фотокниги, брошури, е необходимо придобиването на съвременно високотехнологично оборудване, чрез което да се осигури реално подобряване на качеството. По проекта се предвижда закупуване на принтер от последно поколение. Към момента дружеството не разполага с такъв вид оборудване. Активът е от последно поколение и се отличава със своята точност на полагане на цветовете, а начинът на полагане им придава по-голяма издръжливост и здравина. В момента дейността се възлага на външни подизпълнители, които не работят с необходимата скорост и качество, която да задоволи търсенето на услугите на компанията и води до неефективност на работния процес. Със закупуването на принтера ще се увеличи капацитета на производство на печат на 20%. Новата машина ще подобри качеството и скоростта на предлаганите услуги. Ще даде възможност за увеличаване рентабилността при отпечатването на книги и други печатни изделия. Принтерът се характеризира с бърза обработка и отлична прогнозируемост при интеграция в цялостни PDF работни процеси; повишена сигурност благодарение на вграден контролер, сигурна свързаност в облака, вградена функция за автентикация на потребителя и опционен сваляем твърд диск; оптимално време за безотказна работа и ниво на качеството благодарение на автоматичното коригиране на неизправностите на дюзите без прекъсване на работния процес;новоразработен път на печатните носители без контакт с отпечатаната повърхност; изключителни резултати при сканиране на отбелязани с маркер зони; сензорен интерфейс, управляван с жестове като при таблет, достъпен и чрез мобилни и облачно свързани устройства. За подобряване на качеството на предлаганите към настоящия момент услуги е необходимо и закупуване на Спектрофотометър.Той е от изключителан важност за работните процеси на криейтив и предпечатния отдел, които зависят от акуратния цвят в работния поток. Чрез него ефектнивно ще се управлява и измерва цвета. Активът позволява да се измерва и сканира цвета спектрално, да се постигне прецизен цвят на всички дисплеи, да се използва за линеаризиране на принтерите, като лесно се добавят и допълнителни функционалности чрез модулите за други устройства. Благодарение на оборудване дружеството безпроблемно ще може да: -Създава профили при всякакви светлинни условия за оптимална визуализация на цветово критичните задания. -Избор на неограничени комбинации на параметрите гама, цветна температура на бялата точка и яркост, включително: избрана стойност на гама; избрана стойност на цветната температура на бялата точка в широк диапазон; бялата точка може да симулира белотата на хартия; измерена стойност на яркостта; - Проверка на дисплея за съответствие с еталонните параметри; - Оптимизиране на сивия баланс за по-неутрални и по-добри градации на сивото - Създаване на протокол за прецизността на профилирането - Настройка на предупреждение за необходимост от ново калибриране/профилиране с цел поддържане на точни цветове в целия срок на използване на монитора; -Използване на автоматичната калибрация за най-професионалните монитори за графична работа , Contracted Amount: 100 000.00 , Reported Amount: 100 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SAVANTO Ltd, Contracted Amount*: 70 000.00 , Reported Amount**: 100 000.00
  • Contractor: TMK-2000 Ltd, Contracted Amount*: 6 860.00 , Reported Amount**: 9 800.00
  • Contractor: TERA BAIT BULGARIA, Contracted Amount*: 162 400.00 , Reported Amount**: 232 000.00
  • Contractor: OTS ltd, Contracted Amount*: 3 430.00 , Reported Amount**: 4 900.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 53 225.48 , Reached amount: 53 180.28
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 347 000.00 BGN
Grant 242 900.00 BGN
Self amount 104 100.00 BGN
Total actual amounts paid 242 690.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка монтаж и пускане в експлоатация на оборудване, допринасящо за внедряването въвеждане на стандарт ISO 9001: Широкоформатен цветен принтер- 1 бр. и Спектрофотометър- 1 бр., Estimated Amount: 100 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка монтаж и пускане в експлоатация на оборудване, допринасящо за внедряването въвеждане на стандарт ISO 9001: Широкоформатен цветен принтер- 1 бр.
    Contractor: SAVANTO Ltd
    Contract total funded value: 70 000.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2:Доставка монтаж и пускане в експлоатация на оборудване, допринасящо за внедряването въвеждане на стандарт ISO 9001: Спектрофотометър- 1 бр.
    Contractor: SAVANTO Ltd
    Contract total funded value: 70 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Разработване и внедряване на система за управление на бизнес процесите- ERP система, Estimated Amount: 232 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване и внедряване на система за управление на бизнес процесите- ERP система
    Contractor: TERA BAIT BULGARIA
    Contract total funded value: 162 400.00
Procedure 3 Subject to due process: услуги по въвеждане на ISO 9001, Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: услуги по въвеждане на ISO 9001
    Contractor: TMK-2000 Ltd
    Contract total funded value: 6 860.00
Procedure 4 Subject to due process: услуги по сертифициране на ISO 9001, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: услуги по сертифициране на ISO 9001
    Contractor: OTS ltd
    Contract total funded value: 3 430.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN