Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.013-0001-C03
Project Name Renovation of urban living environment in residential areas in "Maritsa-Bolnitsata" of Pazardzhik
Beneficiary 000351736 Pazardzhik municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 01.12.2016
Start Date 01.12.2016
End Date 03.09.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пазарджик, Пазарджик, гр.Пазарджик

Description

Brief description
Проектно предложение (ПП) „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик“ е разработено за целите на изпълнение на дейностите за устойчиво градско развитие, като част от Инвестиционната програма (ИП) на ИПГВР. ПП цели повишаване привлекателността и конкурентоспособността на град Пазарджик и качеството на живот на гражданите чрез интегрирано решаване на проблемите на градската територия и създаване на хармонична жизнена среда.Проектното предложение включва интервенции с разнороден характер,взаимно допълващи се и взаимно свързани на териториален и функционален признак: обновяване на 4 междублокови пространства в жилищни райони в Социалната зона на град Пазарджик по ИПГВР.По този начин ПП осигурява постигане на развитие,отговарящо на нуждите на настоящето, нарастващ жизнен стандарт и опазване и подобряване на околната среда сега и в бъдеще. Ефектът от предвидените интервенции засяга част от населението на града (вкл.маргинализирани групи) по отношение качеството на живот,екологичните и естетическите качества на жизнената среда и привлекателността на града. ПП цели да осигури трайно подобрение в екологичните, климатичните и естетическите условия в града,което ще се изразява в повишено качество,както на публичните градски пространства; подобрена достъпност;увеличени зелени площи,подобряващи екологичните условия; икономия на енергия от въвеждане на енергоспестяващо осветление; подобрено функциониране на градската система.
Activities
  • Activity: Организация и управление: Дейността е необходима за правилната организация на изпълнението на проектното предложение, контрол върху текущото състояние и работата на отделните изпълнители с цел постигане на заложените резултати. След одобряване на проектното предложение и подписването на договор за безвъзмездна помощ ще се пристъпи към сформиране на екип за управление на проекта. Със заповед бенефициентът ще определи членовете на екипа на управление на проекта и техните ангажименти по изпълнението на същия. Предвижда се екипът да се състои от петима експерта, разпределени в следните длъжности: Ръководител на проекта; Координатор; Координатор СМР; Счетоводител и Юрист по проекта. Екипът за управление на проекта ще извършва постоянно наблюдение на проектното изпълнение и наблюдение на първоначално договорените изисквания и крайни срокове. Ще бъдат провеждани и регулярни работни срещи на екипа, за да се проследява напредъка по изпълнението на проекта. В обхвата на тази дейност се включва и изготвянето на регулярни отчети за напредъка по изпълнението на проектните дейности, съобразно изискванията на Управляващия орган и Междинното звено, както и на финалните технически и финансов отчети, отчитащи изпълнението на отделните етапи на проекта и постигнатите резултати., Contracted Amount: 102 680.00 , Reported Amount: 47 875.63
  • Activity: Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Дейността се реализира от Екипа за управление на проекта и предвижда подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители. Своевременното и точно изпълнение на дейността съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки е важно предусловие за изпълнение на проектните дейности. По проекта ще бъдат изготвени документации за възлагане на обществени поръчки със следните предмети: 1. „Извършване на строително-монтажни работи по проект „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик”; 2. „Упражняване на строителен надзор по проект „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик”; 3. „Осъществяване на авторски надзор по проект „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик”; 4. „Изпълнение на мерки за информация и комуникация по проект „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик”; 5. „Осъществяване на ангажимент за договорени процедури за проверка на изпълнението на дейностите и отчитането на разходите по проект „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик”. Процедурите за възлагане на обществени поръчки за избор на строител, лице упражняващо строителен надзор, изпълнители на дейностите за мерки за информация и комуникация и осъществяване на ангажимент за договорени процедури ще бъдат възлагани по реда на открити процедури по ЗОП. Лицето за осъществяване на авторски надзор ще бъде определено чрез процедура на договаряне без предварително обявление., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на строително-монтажни работи за обновяване на градската жизнена среда : Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител по реда на ЗОП. Изпълнителят ще има за задача да изпълни предвидените строително-монтажни работи по Проект: Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик, който включва следните обекти: 1. Обект „Обновяване на зелено пространство при кръстовище на ул. Димчо Дебелянов и ул. Пловдивска; кв. 416а: УПИ I И УПИ II -11“  Площ за обновяване: 10 211 м2  Предвидени дейности:  обновяване на парково пространство-3 790,40м2  допълнително озеленяване с дървета, храсти и сезонни цветя-3540бр.  обособяване на променадна алея по протежение на канала „Паша арк“;  изграждане на 1 детска площадка;  изграждане на 2 спортни площадки;  оформяне на паркоместа за живущите с обозначение за хора в неравностойно физическо положение-25бр  подмяна на алейни и тротоарни настилки-5877м2  поставяне на велостойки-2бр  поставяне на паркова чешма;  изграждане на малко водно огледало;  поставяне на беседка , 47бр.пейки и 18бр.съдове за отпадъци-18бр.  поставяне на антипаркингови елементи-142бр.  поставяне на пътна сигнализация;  изграждане на водопровод за водоснабдяване на водните съоръжения и точкови улични оттоци, които заустват в съществуващата канализация;  поставяне на енергоспестяващо алейно осветление-27 стълба 2. Обект „Обновяване на зелени пространства между ул. Димитър Греков, ул. Струма и бул. Стефан Стамболов; кв. 399а: рехабилитация на обслужващи улици към зелено пространство между ул. Димитър Греков, ул. струма и бул. Стефан Стамболов“  Площ за обновяване: 55 378 м2  Предвидени дейности:  обновяване на парково пространство- 17 884,10м2  допълнително озеленяване с дървета, храсти и затревяване-6371бр.  изграждане на 4 детски площадки;  изграждане на 2 спортни площадки със спортни игрища, фитнес на открито, скейтборд рампа и тенис на маса на открито;  оформяне на паркоместа за живущите с обозначение за хора в неравностойно физическо положение-389бр.  подмяна на улични, алейни и тротоарни настилки-28999м2  поставяне на 162бр.пейки и 64бр.съдове за отпадъци;  поставяне на антипаркингови елементи-175бр.  поставяне на пътна сигнализация;  изграждане на точкови улични оттоци, които заустват в съществуващата канализация;  поставяне на енергоспестяващо алейно осветление-133 стълба 3. Обект „Обновяване на зелено пространство при кръстовище на бул. Княгиня Мария Луиза N 130 и ул. Струма; кв. 406в: УПИ I-921“  Площ за обновяване: 1 881 м2  Предвидени дейности:  допълнително озеленяване с 212бр.дървета, храсти и затревяване-163м2  оформяне на паркоместа за живущите с обозначение за хора в неравностойно физическо положение-13бр.  подмяна на алейни и тротоарни настилки-1490м2  поставяне на пейка и съдо за отпадъци;  поставяне на антипаркингови елементи-15бр.  поставяне на пътна сигнализация;  изграждане на точкови улични оттоци, които заустват в съществуващата канализация;  поставяне на енергоспестяващо алейно осветление-6 стълба 4. Обект „Обновяване на зелено пространство при кръстовище на ул. Болнична и бул. Стефан Стамболов кв. 416и, рехабилитация на обслужващи улици към зелено пространство при кръстовище на ул. Болнична и бул. Стефан Стамболов“  Площ за обновяване: 18 072 м2  Предвидени дейности:  обособяване на парково пространство-3655м2  допълнително озеленяване с дървета, храсти и затревяване-2861бр.  изграждане на 2 детски площадки;  оформяне на паркоместа за живущите с обозначение за хора в неравностойно физическо положение-117бр.  подмяна на алейни и тротоарни настилки-13084м2  поставяне на 34бр. пейки и съдове за отпадъци-15бр.  поставяне на пътна сигнализация;  изграждане на точкови улични оттоци, които заустват в съществуващата канализация;  поставяне на енергоспестяващо алейно осветление-39 стълба, Contracted Amount: 5 300 121.17 , Reported Amount: 6 434 253.75
  • Activity: Упражняване на строителен надзор: Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител по реда на ЗОП. Изпълнителят, ще упражнява строителния надзор по време на строителството, като ще има за задача да осигури надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-монтажни работи, съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели. Надзорните дейности са изключително важни за постигане на проектните цели и резултати. Основната задача на лицето, което ще бъде определено да осъществява строителния надзор, е да защитава интересите на Възложителя през целия инвестиционен процес, както и да изпълнява всички ангажименти предвидени в ЗУТ и подзаконовите актове, свързани с прилагането му, по отношение на неговата дейност. То ще проверява дали избраният строител извършва строително-монтажните работи в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството, ще извърши трасиране на място на строителната площадка и ще подготви Протокол обр.2/2а за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво по Наредба № 3 от 31.07.2003 г., ще изготвя писмени становища до Възложителя при необходимост и ще участва в приемателни комисии. Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: 1. законосъобразно започване на строежа; 2. осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; 4. осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 6. достоверността на данните в изготвените протоколи и актове. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Лицето, което упражнява строителен надзор, носи отговорност за щети, които са нанесли на възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството., Contracted Amount: 147 980.00 , Reported Amount: 177 576.00
  • Activity: Осъществяване на авторски надзор: Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител по реда на ЗОП. Изпълнителят, ще осъществява авторския надзор по време на строителството,съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба посредством експертите проектанти по отделните части на проекта или упълномощени от тях лица при условие, че упълномощените лица притежават квалификация, съответстваща на тази на съответния експерт проектант и са предварително одобрени от Възложителя. Изпълнителят, чрез своите експерти, ще бъде на разположение на Възложителя през цялото времетраене на строителните дейности. Изпълнителят ще упражнява авторски надзор в следните случаи: • Във всички случаи, когато присъствието на проектант на обекта е наложително. • За участие в приемателна комисия на извършените строително-монтажни работи. Авторският надзор ще бъде упражняван във всички случаи, когато присъствието на експерт проектант на обекта е наложително, относно: • Присъствие при съставяне и подписване на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случаите на установяване на неточно изпълнение на проекта, заверки - при покана от страна на Възложителя и др.; • Наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на строително-монтажните работи за спазване на предписанията на проектанта за точно изпълнение на изработения от него проект от страна на всички участници в строителството; • Изработване и съгласуване на промени в проектната документация при необходимост по искане на Възложителя и/или по предложение на Консултанта, осъществяващ строителния надзор и др.; • Заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнение на обектите., Contracted Amount: 113 417.72 , Reported Amount: 136 101.26
  • Activity: Осигуряване на публичност, визуализация, информация и комуникация: Всички дейности по публичност, визуализация, информация и комуникация са планирани с цел да популяризират приноса на Европейския фонд за регионално развитие и Оперативна програма “Региони в растеж”. В изпълнение на тази цел е планирано да бъдат проведени информационни мероприятия за оповестяване стартирането, хода на изпълнението и успешното приключване на проекта. Мерките за информация и комуникация ще бъдат реализирани съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и ще са следните: 1. Публикация на интернет страницата на Бенефициента, съдържаща подробна информация за одобрения за финансиране проект; 2. Два броя пресконференции – една след стартирането на проекта и една при неговото приключване; 3. Билборд с размер 4 х 3 м – 4 броя; 4. Постоянна обяснителна табела с размер 1,2 х 1 м – 4 броя; 5. Информационен банер 0,8 х 1,8 м – 1 брой; 6. Брошури – 1 000 броя; 7. Официални церемонии – първа копка и откриване на обекта., Contracted Amount: 8 990.00 , Reported Amount: 10 788.00
  • Activity: Одит на проекта: Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител по реда на ЗОП. Проверката под формата на ангажимент за договорени процедури e непрекъснат процес, който се изпълнява през целия жизнен цикъл на проекта чрез няколко ангажимента. В зависимост от момента на извършване на ангажимента за договорени процедури се въвеждат понятията: • „Междинни проверки по ангажимента за договорени процедури" (или междинни проверки по ангажимента за договорени процедури на междинно искане за плащане) и • „Окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури" (или окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури за окончателно искане за плащане). „Междинна проверка по ангажимента за договорени процедури" се извършва по отношение на документите, които УО изисква от бенефициента при представяне на междинно искане за плащане. „Окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури" се извършва по отношение на документите, които УО изисква от бенефициента при представяне на окончателно искане за плащане. Проверки по ангажимента за договорени процедури се извършват на всички междинни и окончателно искания за плащане. Във връзка с изпълнение на ангажиментите както за „Междинни проверки по ангажимента за договорени процедури", така и за "Окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури", изпълнителят извършва проверка за констатиране на съответствие (законосъобразност и допустимост) по отношение на всеки разход, включен в искането за плащане. Ангажиментът се извършва в съответствие с Международен стандарт за свързани по съдържание услуги (МСССУ) 4400., Contracted Amount: 7 800.00 , Reported Amount: 9 360.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DMA DIVELOPMENT, Contracted Amount*: 10 392.00 , Reported Amount**: 10 392.00
  • Contractor: PLAN INVEST PLOVDIV, Contracted Amount*: 177 576.00 , Reported Amount**: 177 576.00
  • Contractor: Krastyo, Contracted Amount*: 22 960.00 , Reported Amount**: 11 075.60
  • Contractor: STROIMONTAJ, Contracted Amount*: 6 360 145.40 , Reported Amount**: 6 434 253.75
  • Contractor: Ivo Petrow Architects , Contracted Amount*: 136 101.26 , Reported Amount**: 136 101.26
  • Contractor: Gergana, Contracted Amount*: 22 960.00 , Reported Amount**: 364.93
  • Contractor: Iavor Anastasov, Contracted Amount*: 9 360.00 , Reported Amount**: 9 360.00
  • Contractor: Daniela, Contracted Amount*: 22 120.00 , Reported Amount**: 12 409.71
  • Contractor: Dimitrichka, Contracted Amount*: 21 000.00 , Reported Amount**: 3 953.43
  • Contractor: Lyubomir, Contracted Amount*: 21 000.00 , Reported Amount**: 11 664.54
  • Contractor: INFO TREINING, Contracted Amount*: 396.00 , Reported Amount**: 396.00
  • Contractor: Ivaylo, Contracted Amount*: 15 600.00 , Reported Amount**: 6 370.84
  • Contractor: Mihail, Contracted Amount*: 21 000.00 , Reported Amount**: 2 036.58
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Open space created or rehabilitated in urban areas, Measure Unit: квадратни метри, Base Value: 0.00 , Target amount: 85 542.00 , Reached amount: 85 542.00
Indicator 2 Брой население, ползващо се от подобрена градска среда, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 3 731.00 , Reached amount: 3 630.00

Financial Information

Total Project cost 6 289 468.24 BGN
Grant 6 289 468.24 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 6 289 468.24 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 318 007.27 0.00 318 007.27 СТРОЙМОНТАЖ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 8 878.80 0.00 8 878.80 ПЛАН ИНВЕСТ ПЛОВДИВ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 2 598.00 0.00 2 598.00 ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 34 025.32 0.00 34 025.32 ИВО ПЕТРОВ - АРХИТЕКТИ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 468.00 0.00 468.00 ЯВОР АНАСТАСОВ ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: 1. „Извършване на строително-монтажни работи по проект „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик”, Estimated Amount: 5 698 919.59
  • Differentiated position 1: СТРОЙМОНТАЖ ЕООД
    Contractor: STROIMONTAJ
    Contract total funded value: 6 360 145.40
Procedure 2 Subject to due process: 2. „Упражняване на строителен надзор по проект „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик”, Estimated Amount: 284 945.96
  • Differentiated position 1: ПЛАН ИНВЕСТ ПЛОВДИВ ЕООД
    Contractor: PLAN INVEST PLOVDIV
    Contract total funded value: 177 576.00
Procedure 3 Subject to due process: 3. „Осъществяване на авторски надзор по проект „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик”, Estimated Amount: 113 978.39
  • Differentiated position 1: ИВО ПЕТРОВ - АРХИТЕКТИ ООД
    Contractor: Ivo Petrow Architects
    Contract total funded value: 136 101.26
Procedure 4 Subject to due process: 4. Осигуряване на публичност, визуализация, информация и комуникация по проект “Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал “Марица-Болница” на град Пазарджик, Estimated Amount: 21 300.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 - "Изработване на брошури"
    Contractor: INFO TREINING
    Contract total funded value: 396.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 - "Изработване на табели, билбордове, информационен банер"
    Contractor: DMA DIVELOPMENT
    Contract total funded value: 10 392.00
Procedure 5 Subject to due process: 5. „Осъществяване на одит по проект „Обновяване на градската жизнена среда в жилищни райони в квартал „Марица-Болницата“ на град Пазарджик”, Estimated Amount: 50 000.00
  • Differentiated position 1: ЯВОР АНАСТАСОВ ООД
    Contractor: Iavor Anastasov
    Contract total funded value: 9 360.00
Procedure 6 Subject to due process: Екип по проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Гергана Георгиева Попова
    Contractor: Gergana
    Contract total funded value: 22 960.00
  • Differentiated position 2: Любомир Георгиев Михайлов
    Contractor: Lyubomir
    Contract total funded value: 21 000.00
  • Differentiated position 3: Даниела Стефанова Щерева
    Contractor: Daniela
    Contract total funded value: 22 120.00
  • Differentiated position 4: Михаил Иванов Караджов
    Contractor: Mihail
    Contract total funded value: 21 000.00
  • Differentiated position 5: Ивайло Огнянов Шанов
    Contractor: Ivaylo
    Contract total funded value: 15 600.00
  • Differentiated position 6: Димитричка Стоянова Ладжова
    Contractor: Dimitrichka
    Contract total funded value: 21 000.00
  • Differentiated position 7: Кръстьо Любенов Танков
    Contractor: Krastyo
    Contract total funded value: 22 960.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN