Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-2068-C01
Project Name Entrepreneurial services in the field of human health in small populated areas;
Beneficiary 204809193 Crystal Corp
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 28.08.2019
Start Date 28.08.2019
End Date 23.10.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Враца, гр.Враца
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Враца, с.Мраморен
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Роман, с.Камено поле
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Роман, с.Кунино

Description

Brief description
Проектното предложение има за цел подпомагане на жителите от малките населени райони на Северозападна България за улеснен достъп до фармацевтични продукти от първа необходимост и хранителни добавки. Само в около 160 от 5000 села в България има аптеки, а селата в северозападния регион са от т.нар. изчезващ тип и икономически изостанали.Хората са принудени да пътуват за лекарства до най-близките градове или да разчитат на роднини и съседи.За нуждата от аптеки в Северозападна България се говори от много дълго време.Те са необходимост за жителите на населените места в региона, защото хората трябва да имат достъп до медикаменти и консумативи за първа помощ по всяко време.Според европейския стандарт, през деня човек трябва да стигне до аптека най-много за 10 минути, а през нощта за 30.Това в малките населени места обаче е невъзможно. 
Ето защо предприемачите от КРИСТАЛ КОРП ЕООД вярват в успешната реализация на предприемаческата идея в помощ на жителите в региона и искат да насърчават хуманното здравеопазване със социален ефект, срещайки подкрепата на община Враца. Предвидените за закупуване т.нар. вендинг автомати за фармацевтични продукти ще бъдат разположени на леснодостъпни места в малките населени места и ще осигуряват лесен достъп на хората до консумативи от първа необходимост, както и лекарствени продукти, отпускани без рецепта по всяко време на денонощието;   
Проектното предложение попада в обхвата на приоритетно направление"лечебни и лекарствени форми и средства"от тематичната област на ИСИС„Индустрия за здравословен живот" и отговаря на Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020г за развитие на нови предприятия в специфични сфери,свързани с преодоляването на европейски и регионални предизвикателства,насърчаване на предприемачеството,развитие на конкурентно и ефективно производство и гарантиране на стабилен икон.растеж,както и устойчива заетост,чрез реализиране и предлагане на пазара на предприемачески продукти и услуги.
Activities
  • Activity: Дейност за реализиране на пазара на предприемачески идеи (продукти – стоки и/или услуги): Основна цел на проектното предложение е преодоляване и разрешаване на проблема с липсата на аптеки в малките населени места, подпомагане на жителите от малките населени райони на Северозападна България за улеснен достъп до фармацевтични продукти от типа OTC-лекарства отпускани без рецепта от първа необходимост.Само в около 160 от 5000 села в България има аптеки, а селата в северозападния регион са от т.нар. изчезващ тип и икономически изостанали.Хората са принудени да пътуват за лекарства до най-близките градове или да разчитат на роднини и съседи.За нуждата от аптеки в Северозападна България се говори от много дълго време.Те са необходимост за жителите на населените места в региона, защото хората трябва да имат достъп до медикаменти и консумативи за първа помощ по всяко време.Според европейския стандарт, през деня човек трябва да стигне до аптека най-много за 10 минути, а през нощта за 30.Това в малките населени места обаче е невъзможно. За да съществува една аптека, са необходими поне двама фармацевта на заплата, което за беден регион като северозападна България е очевидно немислимо. Ето защо предприемачите от КРИСТАЛ КОРП ЕООД вярват в успешната реализация на предприемаческата идея в помощ на жителите в региона и искат да насърчават хуманното здравеопазване със социален ефект.Предвидените за закупуване т.нар. вендинг автомати за фармацевтични продукти - OTC-лекарства отпускани без рецепта ще бъдат разположени на леснодостъпни места в малките населени места и ще осигуряват лесен достъп до консумативи от първа необходимост, както и лекарствени продукти, отпускани без рецепта по всяко време на денонощието; Потенциалните клиенти на предприемаческата идея са всички потребители нуждаещи се от фармацевтичен продукт от първа необходимост. Предвидените за закупуване 3 броя Вендинг автомати ще предоставят възможност на човек да спести време и средства за закупуването на желан продукт от аптеката, тъй като пътуването до най-близкото населено място,може да повлияе негативно върху състоянието на лицето. Повечето малки населени места имат нужда от подобна новост,за да се подобри качеството на живот. Вендинг автоматите, реално могат да се използват от всеки-млади хора, които нямат време за пътуване от 30-40 мин до най-близкото населено място с фармацевтични услуги, майки на малки деца, които често имат нужда от продукти от първа необходимост,възрастни хора (пенсионери),които са по трудно подвижни, боледуващи. Основните предимства са: • локацията-в малките населени места, където липсват аптеки и фармацевтични продукти отпускани без рецепта и консумативи от първа необходимост; • лесния достъп до необходим продукт-използват лесно,дори и от по-възрастните хора; • спестяване на време и средства-не се налага да се пътува до най-близкото населено място; • В използването на технологията, машината замества човешкия фактор,като по този начин потребителя не трябва да се съобразява с работно време-услугата е налична по всяко време на денонощието; • При изчерпването на конкретен продукт, машината ще самосигнализира в офиса на компанията, за да се реагира за максимално кратко време; Веднага след подписването на административния договор за БФП и назначаването на екипа по проекта, следва да започне изпълнение на заложените дейности по проекта. Ще се закупят предвидените-3 бр. вендинг автомати за фармацевтични продукти; Ще бъде избран изпълнител за създаване на интернет страница на компанията. С цел осигуряване на визуализация на финансирането от страна на Европейския съюз ще бъдат изработени и поставени информационна табела 1 брой и стикери 3 броя. Информационните материали ще бъдат разработени, съгласно всички изисквания на Европейския Съюз и по-конкретно съгласно разпоредбите, залегнали в глава II на Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 и ще съдържат всички задължителни елементи, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020., Contracted Amount: 249 500.00 , Reported Amount: 240 988.42
  • Activity: Дейност за визуализация на проекта;: С цел осигуряване на визуализация на финансирането от страна на Европейския съюз ще бъде изработена и поставена информационна табела 1 брой, която ще бъде поставена в офиса на компанията и 3 броя стикери за предвиденото оборудване, като за целта ще бъдат използвани услугите на външна фирма изпълнител. Информационните материали ще бъдат разработени, съгласно всички изисквания на Европейския Съюз и по-конкретно съгласно разпоредбите, залегнали в глава II на Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 и ще съдържат всички задължителни елементи, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Информационните материали ще бъдат изработени от външна фирма изпълнител, прилагайки разпоредбите, залегнали в Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ), по специално глава IV Специални правила за определяне на изпълнител от бенефициенти на БФП., Contracted Amount: 130.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Efrema Ltd., Contracted Amount*: 85.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: E-ACT GROUP, Contracted Amount*: 13 750.00 , Reported Amount**: 16 500.00
  • Contractor: MEDICAL DEPO R I K, Contracted Amount*: 174 600.00 , Reported Amount**: 209 520.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.36 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 3 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 99.92 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 249 630.00 BGN
Grant 199 704.00 BGN
Self amount 49 926.00 BGN
Total actual amounts paid 180 816.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на ДМА: 3 броя Вендинг автомати, Estimated Amount: 210 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на ДМА: 3 броя Вендинг автомати
    Contractor: MEDICAL DEPO R I K
    Contract total funded value: 174 600.00
Procedure 2 Subject to due process: Разходи за визуализация - изработка на информационна табела 1 брой и 3 броя стикери, Estimated Amount: 130.00
  • Differentiated position 1: Разходи за визуализация - изработка на информационна табела 1 брой
    Contractor: Efrema Ltd.
    Contract total funded value: 85.00
  • Differentiated position 2: Разходи за визуализация - изработка на 3 броя стикери
    Contractor: Efrema Ltd.
    Contract total funded value: 85.00
Procedure 3 Subject to due process: Създаване на Интернет страница на КРИСТАЛ КОРП ЕООД, Estimated Amount: 16 700.00
  • Differentiated position 1: Създаване на Интернет страница на КРИСТАЛ КОРП ЕООД
    Contractor: E-ACT GROUP
    Contract total funded value: 13 750.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN