Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-0953-C01
Project Name Development for the future
Beneficiary 130917924 Tera Ars Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 24.08.2016
Start Date 24.08.2016
End Date 23.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектът "Развитие за бъдещето" по ОП „Развитие на човешките ресурси” е изготвен по насоки за кандидатстване по схема: BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015”. Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на Република България в област - София град. Продължителността на проекта е 16 месеца.
Основната цел на проекта е да се осигурят предпоставки за създаване на устойчиви работни места за безработни и неактивни лица.
Основните дейности които ще се изпълнят при реализацията на проекта са:
Дейност 1: Организация и управление на проекта;
Дейност 2: Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места;
Дейност 3: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца;
Дейност 4: Предоставяне на професионално обучение на вече наетите по проекта лица;
Дейност 5: Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности;
Дейност 6: Осигуряване на информиране и публичност по проекта.
Чрез тези дейности ще бъдат постигнати заложените резултати: безработни и неактивни лица, които при напускане на операцията получават квалификация и имат работа.
Описание на целевата група: Представители на целевата група в проекта са 6 броя лица, продължително безработни и неактивни лица до 29 г. вкл. и 2 броя продължително безработни и неактивни лица над 30 г. /1 брой безработно лице от 30 - 54 г.и 1 брой безработно лице над 54 г./. Броят на лицата от целевата група включени в проекта е 8 души.
Общата стойност на проекта е 89 603,74 лева.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да бъдат създадени условия за ефективно изпълнение на останалите дейности по проекта. Екипът по проекта ще се състои от трима души: ръководител проект - 1 брой, координатор проект - 1 брой и счетоводител проект - 1 брой. Отделните задачи в рамките на дейността включват: Разпределяне на дейностите, сформиране на екип по проекта. Ще бъдат сключени договори с отделните членове от екипа на проекта. В договорите ще бъдат ясно разписани задълженията на всеки член на екипа по изпълнението на проекта. Задачата на екипа е да следи за напредъка по проекта и за постигане на поставените цели и резултати. Сключване на договори с външни изпълнители за реализиране на някои от дейностите предвидени в проекта. Изработване на конкретен работен план. По време на тази дейност се предвиждат провеждане на срещи между екипа за управление с цел събиране на информация за организационната среда и политиката й по отношение на хората. Ще се направи анализ на конкретните нужди и потребности от обучение и заетост на участниците, като се отчете спецификата на дейността на фирмата и проблемни сфери. Конкретни изисквания - в какви насоки ще бъдат обучавани безработните и неактивни лица, теми, варианти и възможности ще бъдат съгласувани между желаните насоки за обучение и реалните им потребности. Ще се уточнят вариантите за място и време на провеждане на обучението, продължителност, както и разходи за провеждане на обучението. С оглед на това, дейностите по проекта да се изпълняват навреме и с нужното качество, по време на изпълнение на проектните дейности ще се осъществява непрекъснат вътрешен контрол от членовете на екипа по проекта, отговорни за съответната дейност, както и от Ръководителя на проекта, отговорен за цялостното му изпълнение. Чрез осъществявания мониторинг на проекта членовете на екипа ще имат ясна представа относно спазването на времевия график. Резултатите от мониторинга по проекта ще дадат възможност да се реагира навреме, ако е необходимо и ако има разлика с разписаните проектни дейности. За целта ще се води протокол за извършения вътрешен мониторинг. Екипа за управление ще изготви правила и процедури за вътрешен мониторинг, които ще включват: • периодични срещи на екипа за управление; • оценка на резултатите от подбора и назначаването на работа на лицата от целевата група; • контрол върху дейността по закупуване на оборудване, обзавеждане и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места; • оценка на резултатите от обучението, чрез попълване на анкетни карти от обучаваните; • текущ контрол на присъствие, чрез отразяване в присъствени списъци; • изготвяне на междинни доклади на резултатите от проекта и набелязване на коригиращи дейности при необходимост; • снимков материал; • отчитане и контрол по време на наемане на лицата на трудов договор от кандидата по проекта; • окончателен отчет изготвен от ръководителят на проекта с приложени документи, доказващи извършването на дейностите., Contracted Amount: 8 900.00 , Reported Amount: 8 900.00
  • Activity: Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Целта на закупеното оборудване и работни дрехи е да бъдат създадени нови работни места за представителите на целевата група. Тази дейност включва: • обезпечаването на фирмата за извършване на сондажни дейности с оборудване за създаване на нови работни места за лица от целевата група с: 1 брой Извлекаем ядков комплект стандарт HQ, външен диаметър на тръбата Ф89 mm, диаметър на извадената ядка Ф77.80mm, тежест на комплекта 35 kg/3 m дължина. Дължина на сондажния лост към извлекаемия комлпект 50 m.; 3 броя триролкови сондажни длета с различен диаметър; 6 броя работни дрехи. Закупеното оборудване ще е необходимо за създаване на нови работни места за представителите на целевата група, ще се придобият нови знания и умения от лицата които го използват. Нашата цел е да имаме техника от високо ниво, с което ще се подобри работата на фирма "Тера Арс" EООД и ще се осигури заетост на лицата от целевата група. Със закупеното оборудване – 1 брой Извлекаем ядков комплект, 3 броя триролкови сондажни длета, 6 броя работни дрехи, ще се осигурят работни места на лицата от целевата група. Фирмата има оборудван склад в който ще се намира горепосоченото оборудване. То ще се използва за работа от лицата от целевата група на обектите които фирмата обслужва. Гореизброеното оборудване ще бъде използвано много активно в реализацията на съдържателните дейности на проекта. Чрез него ще се обособят работни места с гъвкави форми на заетост, тъй като разкритите работни места ще бъдат споделени. Закупеното оборудване ще се използва от по-вече от едно лице. Така обезпечаването с изброеното оборудване ще позволи да се изпълни основната цел на проекта – разкриване на нови работни места за представители на целевата група, както и ще съдейства за осигуряване на устойчивост на резултатите от проекта и тяхното бъдещо мултиплициране., Contracted Amount: 23 000.00 , Reported Amount: 23 000.00
  • Activity: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Целта на тази дейност е да се осигури трудова заетост на 8 лица от целевата група. 5 лица от целевата група ще бъдат назначени на длъжност сондьор, 1 лице монтьор-механик, 1 лице лаборант и 1 лице технически сътрудник. За целта ще бъдат открити 8 нови работни места във връзка с разширяване на периметъра на действие на фирмата и извършване на по-голям обем работа. Трудовата дейност ще се извършва в офиса, лабораторията и склада на фирма "Тера Арс" EООД, които се намират в гр. София и на обектите на които извършва сондьорска дейност фирмата, които се намират на територията на страната. Продължителността на заетостта ще бъде в рамките на 12 /дванадесет/ месеца. Поради необходимост от квалифицирани работници, на успешно завършилите обучение, наети на работа и ненапуснали работа през горепосочените 12 месеца ще бъде предложено да останат на работа във фирма "Тера Арс" EООД., Contracted Amount: 49 743.74 , Reported Amount: 54 160.40
  • Activity: Предоставяне на професионално обучение на вече наетите по проекта лица: Целта на тази дейност е 5 лица от целевата група да придобият професионална квалификация Участниците в обученията попълват заявления за участие в обучението. Ръководителят на проекта уведомява всички участници за целите на проекта, началната дата, съдържанието и плана за провеждане на съответното обучение. Лекторите подготвят конкретното учебно съдържание, необходимите демонстрационни материали, казуси, тестове и др. за целите на занятията. Изготвените подробни учебни програми, съобразени с всички изисквания за придобиване на заявените конкретни знания и умения се предоставят на всеки участник в обучението. В отговор на потребностите на фирма "Тера Арс" EООД, се предвижда да бъдат обучени лицата от целевата група по професия: 544040 - Сондьор, специалност 5440401 - Проучвателно сондиране, за работа на обектите на фирмата. При формирането на учебните програми са заложени курсове на обучение, третиращи проблеми, с които фирма "Тера Арс" EООД се сблъсква почти всеки ден. Професия: 544040 - Сондьор е от втора квалификационна степен с продължителност 660 учебни часа по 45 минути. Обучението по професия: 544040 - Сондьор, специалност 5440401 - Проучвателно сондиране, ще е организирано в една учебна група от 5 човека, в която безработните лица ще усвоят основните теоретични и практически знания. Продължителността на този курс ще е 660 учебни часа по 45 минути, като се предвиждат допълнителни до 4 учебни часа за провеждане на заключителен теоретичен изпит и до 4 учебни часа за провеждане на заключителен практически изпит. Брой часове по теория - 260 часа; Брой часове по практика - 400 часа. На успешно издържалите заключителния изпит по съответната специалност Центъра за професионално обучение ще издаде документ, удостоверяващ придобитите знания и умения (Свидетелство за професионална квалификация, образец 3-54 на МОН). Свидетелството се издава от МОН за ІІ най-висша степен в професията., Contracted Amount: 6 000.00 , Reported Amount: 5 000.00
  • Activity: Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности: Целта на тази дейност е 1 лице от целевата група, да придобие познания по ключови компетентности. Участникът в обучението попълва заявление за участие в обучението. Ръководителят на проекта уведомява участникът за целите на проекта, началната дата, съдържанието и плана за провеждане на съответното обучение. Лекторите подготвят конкретното учебно съдържание, необходимите демонстрационни материали, казуси, тестове и др. за целите на занятията. Изготвените подробни учебни програми, съобразени с всички изисквания за придобиване на заявените конкретни знания и умения се предоставят на участника в обучението. След отчитане нуждите на фирма "Тера Арс" EООД се установи потребност от обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ с наименование на конкретното обучение – Компютърна грамотност и информационни технологии, за работа в офиса на фирмата. При формирането на учебните програми са заложени курсове на обучение, третиращи проблеми, с които фирма "Тера Арс" EООД се сблъсква почти всеки ден. В отговор на тези потребности, фирмата предвижда да обучи 1 лице от целевата група по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ с наименование на конкретното обучение – Компютърна грамотност и информационни технологии. Обучението ще е организирано в една учебна група от 1 човек, в която безработните и неактивни участници ще усвоят основните теоретични и практически знания. Продължителността на курса ще е 45 учебни часа (един учебен час е равен на 45 минути), като се предвиждат допълнителни до 2 учебни часа за провеждане на заключителен теоретичен и до 2 учебни часа на заключителен практически изпит. Общо брой часове по теория 15 учебни часа; брой часове по практика - 30 учебни часа. На успешно издържалите заключителните изпити обучаващата организация ще издаде документ, удостоверяващ придобитите знания и умения (Сертификат за проведено обучение, Компютърна грамотност и информационни технологии)., Contracted Amount: 250.00 , Reported Amount: 250.00
  • Activity: Осигуряване на информиране и публичност на проекта.: Целта на тази дейност е да се популяризират дейностите и резултатите по проекта. Популяризирането на дейностите по проекта ще се осъществи като се подготвят информационни брошури, плакати и диплянки с подходящо съдържание, информиращи гражданите на град София за програмата и за дейностите по проекта. Брошурите, плакатите и диплянките ще се разпространяват по обществени места, общината, областта и т.н. Брошурите ще бъдат 150 копия, формат А4, двойно сгъваеми, цветни – представят целите и дейностите по проекта, специално ориентирани към целевата група, адрес, телефон и e-mail за контакти. Плакатите ще бъдат 130 броя и диплянките ще бъдат 160 броя. За популяризиране на проекта ще се осъществят три публикации в пресата. За целите на проекта ще се изготвят две табели с номера и наименованието на проекта, които ще се поставят на местата на изпълнение на проекта. Така ще се постигне промотиране на дейностите и резултатите от проекта и информиране на обществеността за финансирането по настоящата програма. Особено важно е да бъде подчертавана помощта на ЕС, като начин на интегриране на общоевропейските ценности при вливане на безработни и неактивни лица от уязвими групи в пазара на труда. С цел осигуряване на максимална прозрачност и публичност се предвижда кандидатът регулярно да информира бенефициентите и медиите относно етапите и резултатите по изпълнението на проекта. Като резултат от предприетите мерки за прозрачност и публичност във връзка с изпълнението на проекта ще се засили общественият интерес към съдържанието на ОП «Развитие на човешките ресурси» и възможностите за финансиране, предоставени от ЕСФ... Съгласно правилата на Регламент /ЕК/ №1828/ 2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент /ЕО/ № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европийския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие, всички информационни и рекламни материали, както и всеки продукт – резултат от проекта, ще носят символи на ЕС и ЕСФ в указания формат., Contracted Amount: 1 710.00 , Reported Amount: 1 800.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Polina, Contracted Amount*: 2 281.20 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Dariya, Contracted Amount*: 3 944.92 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Vladimir, Contracted Amount*: 2 673.88 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: HYDRO-GEO PROJECT Ltd., Contracted Amount*: 23 000.00 , Reported Amount**: 23 000.00
  • Contractor: ESS - COMPANY, Contracted Amount*: 5 000.00 , Reported Amount**: 5 000.00
  • Contractor: NGO "Center for Socio-Economic Research and Programs", Contracted Amount*: 250.00 , Reported Amount**: 250.00
  • Contractor: DUS - DESISLAVA SPASOVA, Contracted Amount*: 1 710.00 , Reported Amount**: 1 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 11.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 4.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 3.00

Financial Information

Total Project cost 89 603.74 BGN
Grant 89 603.74 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 69 032.27 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Неизпълнение на индикатори 0.00 0.00 0.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места по проект BG05M9OP001-1.003-0953-C01 - избор без провеждане на процедура (по указание на УО) чрез публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения, съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС № 160 от 01.07.2016 г., Estimated Amount: 23 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар 1. ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №1 – ДОСТАВКА НА ОБОРУДВАНЕ: 1.1. Триролкови сондажни длета различен диаметър – 3 броя 1.2. Извлекаем ядков комплект /външен диаметър на тръбата Ф89 mm, диаметър на извадената ядка Ф77.80mm, тежест на комплекта 35 kg/3 m дължина; дължина на сондажния лост към извлекаемия комлпект 50 m./ - 1 брой ПРОГНОЗНА СТОЙНОСТ ЗА ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 1: 22 700.00 лева без ДДС/ двадесет и две хиляди и седемсторин лева/ 2. ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №2 – ДОСТАВКА НА РАБОТНИ ДРЕХИ: 2.1. Работни дрехи – 6 броя
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар 1. ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №1 – ДОСТАВКА НА ОБОРУДВАНЕ: 1.1. Триролкови сондажни длета различен диаметър – 3 броя 1.2. Извлекаем ядков комплект /външен диаметър на тръбата Ф89 mm, диаметър на извадената ядка Ф77.80mm, тежест на комплекта 35 kg/3 m дължина; дължина на сондажния лост към извлекаемия комлпект 50 m./ - 1 брой ПРОГНОЗНА СТОЙНОСТ ЗА ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 1: 22 700.00 лева без ДДС/ двадесет и две хиляди и седемсторин лева/ 2. ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №2 – ДОСТАВКА НА РАБОТНИ ДРЕХИ: 2.1. Работни дрехи – 6 броя
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Осигуряване на информиране и публичност по проект BG05M9OP001-1.003-0953-C01 - избор без провеждане на процедура (по указание на УО) чрез публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения, съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС № 160 от 01.07.2016 г., Estimated Amount: 1 710.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 - изработка,отпечатване и доставка на материали за публичност и визуализация.: 1.1. Изработка, отпечатване и доставка на информационни брошури – 150 броя; /формат А4, цветни изображения с логото на проекта/; 1.2. Изработка, отпечатване и доставка на диплянки - 160 броя; /формата А4, двустранен цветен печат, с две сгъвания, с логото на проекта/; 1.3. Изработка, отпечатване и доставка на плакати - 130 броя; /размер 308/445мм, 130гр двойнохромирана хартия, цветни с логото на проекта/; 1.4. Отпечатване на публикации в пресата – 3 броя; /с логото на проекта/; 1.5. Изработка и доставка на информационни табели – 2 броя /размер 60/90см, с логото на проекта/
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Провеждане на обучителни курсове за придобиване на част от професия и ключова компетентност по проект BG05M9OP001-1.003-0953 „Развитие за бъдещето“- избор без провеждане на процедура (по указание на УО) чрез публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения, съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС № 160 от 01.07.2016 г., Estimated Amount: 6 250.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Провеждане на обучение по професия: 544040 - Сондьор, специалност 5440401 - Проучвателно сондиране - Обучение по специалност „Проучвателно сондиране“ – код 5440401, втора квалификационна степен 5 служители, назначени по проекта Продължителност на курса – 660 учебни часа /теорич – 260 часа; практика – 400 часа/ Провеждане на заключителен теоритечен изпит – 4 часа Провеждане на заключителен практически изпит – 4 часа Учебна програма Изпитни материали Документ, удостоверяващ придобитите знания и умения на служителите /Свидетелство за професионална квалификация, образец 3-54 на МОН/ Обособена позиция 2: Провеждане на обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ - компютърна грамотност и информационни технологии. - 1 служител /назначен по проекта/ - продължителност на курса – 45 учебни часа /теория – 15 часа; практика – 30 часа/ - провеждане на заключителен теоретичен изпит – 2 часа - провеждане на заключителен практически изпит – 2 часа - изготвяне на обучителна програма - изпитни материали - документ, удостоверяващ придобитите знания и умения на служителите /Сертификат за проведено обучение, компютърна грамотност и информационни технологии/
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Провеждане на обучителни курсове за придобиване на част от професия и ключова компетентност по проект BG05M9OP001-1.003-0953 „Развитие за бъдещето“- избор без провеждане на процедура (по указание на УО) чрез публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения, съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС № 160 от 01.07.2016 г.
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN